Rondreizen italie
zaterdag 2 september 2017 om 15:20
Hallo!
Vannacht word ik om 04;00 opgehaald door mijn ouders en weggebracht naar Schiphol! Ik vlieg om 07:15 naar Milaan, daar blijf ik t/m 5 september, en 23 t/m 26 september ben ik in Rome. Alles wat daartussen zit staat nog niet vast, ik heb al wel een beetje een route, maar nogmaals, niks staat vast.
Zijn er hier nog tips wat ik echt moet doen in italie? Het moet wel tussen Milaan en Rome blijven, ik mag van mijn familie niet zuidelijker als blonde jongevrouw, dat schijnt niet heel veilig te zijn als je alleen bent.
Denk aan festivals, markten, meren, maar ook dorpjes die ik echt moet bezoeken en misschien zelfs goedkope hotels/b&b's enz.
En misschien nog andere tips voor iemand die voor het eerst alleen op vakantie gaat (en meteen zo lang).
Vannacht word ik om 04;00 opgehaald door mijn ouders en weggebracht naar Schiphol! Ik vlieg om 07:15 naar Milaan, daar blijf ik t/m 5 september, en 23 t/m 26 september ben ik in Rome. Alles wat daartussen zit staat nog niet vast, ik heb al wel een beetje een route, maar nogmaals, niks staat vast.
Zijn er hier nog tips wat ik echt moet doen in italie? Het moet wel tussen Milaan en Rome blijven, ik mag van mijn familie niet zuidelijker als blonde jongevrouw, dat schijnt niet heel veilig te zijn als je alleen bent.
Denk aan festivals, markten, meren, maar ook dorpjes die ik echt moet bezoeken en misschien zelfs goedkope hotels/b&b's enz.
En misschien nog andere tips voor iemand die voor het eerst alleen op vakantie gaat (en meteen zo lang).
zaterdag 2 september 2017 om 16:03
Het gaat natuurlijk niet om het bekeken worden, want dat heb je overal, ook hier in mijn stad. Ik heb het over "niet veilig", niet over aandacht van mannen. Er zijn genoeg mensen in mijn omgeving die in Napels zijn geweest en het me afraden om daar alleen heen te gaan.
Maar Thanks voor de goede tips, heb ik inderdaad veel aan.
En ook als het wel veilig was geweest had ik toch te weinig tijd om alles te zien.
zaterdag 2 september 2017 om 16:05
Dankjewel voor de tips! Ik heb absoluut geen angst om daar heen te gaan, maar het mag niet van mijn familie, dus dat is voor een andere keer. Er is verder genoeg te zien in noord en midden italieKalindaSharma schreef: ↑02-09-2017 15:59Zuidelijk Italië is beeldschoon, zonde om dat nooit te bezoeken uit angst.
Als ik jou was zou ik (je reist per trein denk ik?) langs de westkust naar beneden afzakken. Dan kom je langs Genua, Cinque Terre, La Spezia, Carrara en Massa, Pisa, Livorno.
zaterdag 2 september 2017 om 16:12
Ik ben er al maanden mee bezig en zoals ik ook al zei heb ik echt al een route, maar ik wil me niet vastleggen en als mensen toevallig nog tips hebben is dat meer dan welkom.CrepeDeFromage schreef: ↑02-09-2017 16:09Hoezo heb je niet eerder uitgezocht wat de moeite waard is? Dit klinkt wel enorm als "oh ja, wat zal ik daar eens gaan doen"
zondag 3 september 2017 om 10:06
zondag 3 september 2017 om 10:56
Il giardino dei Tarocchi in Capalbio (in de omgeving van Grosseto), was een onvergetelijk hoogtepunt voor mij als mozaieker. Het is een park met geweldig mooie, grote mozaïek kunstwerken, je kan er prachtige foto's maken.
In de omgeving van Rome zijn een aantal villa's van vroegere adel, 1 van die villa's heeft 100 fonteinen in de tuin, heel erg mooi (als je geïnteresseerd bent google dan even voor de juiste naam enz.. want ik ging altijd met Italiaanse vrienden, die reden daar zo naar toe, maar hierdoor weet ik de naam niet goed) je kan er natuurlijk ook geweldige foto's maken. Geldt ook voor een bergdorpje in de buurt van Rome, een dorpje volledig van kalk, met huisjes van kalksteen, en er wonen alleen kunstenaars, ik kwam door ook eens een Nederlandse poppenmaakster tegen.
Ik denk dat sowieso een gids altijd heel handig is, daar staan bijzondere dingen in die soms niet zo massaal bezocht worden.
In de omgeving van Rome zijn een aantal villa's van vroegere adel, 1 van die villa's heeft 100 fonteinen in de tuin, heel erg mooi (als je geïnteresseerd bent google dan even voor de juiste naam enz.. want ik ging altijd met Italiaanse vrienden, die reden daar zo naar toe, maar hierdoor weet ik de naam niet goed) je kan er natuurlijk ook geweldige foto's maken. Geldt ook voor een bergdorpje in de buurt van Rome, een dorpje volledig van kalk, met huisjes van kalksteen, en er wonen alleen kunstenaars, ik kwam door ook eens een Nederlandse poppenmaakster tegen.
Ik denk dat sowieso een gids altijd heel handig is, daar staan bijzondere dingen in die soms niet zo massaal bezocht worden.
zondag 3 september 2017 om 22:34
Dankjewel! Ik zit nu in Milaan, dinsdag ga ik naar het Garda meer, vandaag het hotel geregeld. Dat is het ook, ik regel mijn hotels hier, dus ik kan nog allleee kanten op!
Zuid-italie wil ik ook zeker een keer heen, maar dan samen met iemand, eerst de ervaring alleen op vakantie gaan afronden! Dat vond ik al spannend genoeg.
Zuid-italie wil ik ook zeker een keer heen, maar dan samen met iemand, eerst de ervaring alleen op vakantie gaan afronden! Dat vond ik al spannend genoeg.