Wondje ontstoken
zaterdag 2 september 2017 om 20:23
Ik ben afgelopen dinsdag zo stom geweest mezelf te overrijden met een winkelwagen
ik draaide me om en trok de winkelwagen naar me toe, tegen m'n voet aan. Boven m'n hiel zeg maar.
Bloedde als een rund, heb het wat schoongemaakt en een pleister er op. Helaas iedere dag met lopen/fietsen gaat het weer over, eerste dagen steeds bloeden, toen wondvocht en nu dus ontstoken helaas.
Wat kan ik daar op dit moment aan doen? Moet ik er iets op smeren en hoe gaat zo'n plekje ooit dicht? Doordat het dus precies boven m'n hiel zit loop ik het of door m'n schoenrand kapot of door de beweging met fietsen.
M'n hart bonkt er in en het doet echt gemeen zeer, stom plekje van nog geen 2 cm maar heb er nu echt last van!
Bedankt voor 't lezen
Bloedde als een rund, heb het wat schoongemaakt en een pleister er op. Helaas iedere dag met lopen/fietsen gaat het weer over, eerste dagen steeds bloeden, toen wondvocht en nu dus ontstoken helaas.
Wat kan ik daar op dit moment aan doen? Moet ik er iets op smeren en hoe gaat zo'n plekje ooit dicht? Doordat het dus precies boven m'n hiel zit loop ik het of door m'n schoenrand kapot of door de beweging met fietsen.
M'n hart bonkt er in en het doet echt gemeen zeer, stom plekje van nog geen 2 cm maar heb er nu echt last van!
Bedankt voor 't lezen
zaterdag 2 september 2017 om 20:28
Ik zou niet wachten met de huisarts. Zeker niet als er uitbreidende roodheid is want dan kan het een forse ontsteking worden. Vaak ben je zo de deur weer uit met het advies soda badjes te nemen of als het nodig is een antibiotica kuurtje. Beter dat de dokter even kijkt.
anoniem_347524 wijzigde dit bericht op 02-09-2017 20:29
36.71% gewijzigd
zaterdag 2 september 2017 om 21:27
Ik zou als ik jou wat naar Enora luisteren To.Enora schreef: ↑02-09-2017 20:28Ik zou niet wachten met de huisarts. Zeker niet als er uitbreidende roodheid is want dan kan het een forse ontsteking worden. Vaak ben je zo de deur weer uit met het advies soda badjes te nemen of als het nodig is een antibiotica kuurtje. Beter dat de dokter even kijkt.
zaterdag 2 september 2017 om 22:29
zaterdag 2 september 2017 om 22:47
Onsteken is een normale reactie. Het dient om de helende krachten aan het werk te zetten. Het bloeden moet gestopt, de wond moet gerepareerd, bacteriën gedood en daar is extra bloedtoevoer voor nodig.
Ik doe liefst altijd wat betadine op de wond en een pleister en dan wordt het beslist heel mooi als het geheeld is.
Ik doe liefst altijd wat betadine op de wond en een pleister en dan wordt het beslist heel mooi als het geheeld is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven