Vliegtickets 2 jarigen

02-09-2017 21:48 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Binnenkort gaan wij op vakantie met ons zoontje die nu 2 is maar 3 zal worden dat we op vakantie zijn. We gaan met het vliegtuig dus mijn vraag is, hoe zit dat met tickets? Moet ik 2 enkele reisjes voor hem kopen of al aangeven tijdens het boeken dat hij 3 is? Ik neem aan dat hij wel een eigen stoel krijgt en dat daarvoor de leeftijd dan niet uitmaakt?
Heb al gegoogled maar wordt niet veel wijzer dus daarom hier.

Iemand ervaring ermee? Hoor het graag☺
Bel de klantenservice eens.
Hoi, wij hadden dit vorig jaar. Ik begreep dat als je een retour boekt dat je betaald voor de leeftijd op retourdatum.
Voor ons was het toen (naar Spanje) goedkoper om 2 enkeltjes te boeken. Kun je ook proberen om te kijken welke prijs beter is.
Gaat dat niet gewoon op geboortedatum, dan? Dan zou het geen probleem moeten opleveren. Ik zou inderdaad even contact opnemen met het bedrijf waar je boekt. Meteen even vragen met wie je hebt gesproken. Dan kan het ook niet misgaan :).
Kinderen tot 24 maanden zitten op schoot. Kinderen die ouder zijn (dus vanaf de verjaardag dat ze 2 zijn) betalen gewoon de ticketprijs. Je moet voor je kind dus gewoon een eigen ticket kopen. Kan gewoon retour. Ligt aan de maatschappij. Bij maatschappijen als Easyjet etc kan het soms goedkoper zijn om losse tickets te kopen. Bij lijnvluchten gewoon een retour.

De verjaardag is alleen belangrijk als je kind tijdens de reis 2 wordt. Dus als je heengaat is het 1 jaar, 11 maanden en 3 weken en als je terug gaat dan is het 2 jaar en 1 week. In dat geval betaal je een vol ticket over het algemeen.
anoniem_2871 wijzigde dit bericht op 02-09-2017 21:56
24.61% gewijzigd
Bij de meeste maatschappijen ligt het omslagpunt bij 24 maanden. Maar kijk even op de website van de desbetreffende airline, daar staat het als het goed is vermeld. En anders even contact opnemen met de klantenservice.
Ik las toevallig deze week in de voorwaarden van het reisbureau waar wij hebben geboekt dat dit per maatschappij verschillend is.

De ene kijkt naar de datum retour, de andere datum vertrek.
Ze schrijft toch dat het kind 2 jaar wordt tijdens de vakantie.
Vandaar de vraag :lightbulb:
Wil je hem op de heenweg op schoot? Of op een eigen stoel?
Splinter_ schreef:
02-09-2017 22:04
Het kind wordt toch drie?

Volgens mij maakt het dan niet veel uit, hoor. Op schoot zitten mag bijna altijd maar tot 2 jaar, daarna eigen zitje en dan maakt 2 of 3 jaar niet uit. Wss vul je tijdens het boeken de geboortedatum in.
Splinter_ schreef:
02-09-2017 22:04
Hij wordt 3 ☺
jusa schreef:
02-09-2017 22:14
Wil je hem op de heenweg op schoot? Of op een eigen stoel?
Als het kan een eigen stoel. Is een vliegreis van ruim 8u en zit er niet op te wachten haha
lilapie schreef:
02-09-2017 22:15
Het kind wordt toch drie?

Volgens mij maakt het dan niet veel uit, hoor. Op schoot zitten mag bijna altijd maar tot 2 jaar, daarna eigen zitje en dan maakt 2 of 3 jaar niet uit. Wss vul je tijdens het boeken de geboortedatum in.
Klopt maar tijdens invoeren vraagt hij ook leeftijd. Ga maandag even een paar maatschappijen bellen
Wat Liubi zegt. Vanaf 2 jaar altijd een eigen stoel dus 2 of 3 maakt niet uit.
Ik zou 3 jaar invullen. Al wordt er meestal om de geboortedatum gevraagd.
SunshineFlower schreef:
02-09-2017 22:17
Als het kan een eigen stoel. Is een vliegreis van ruim 8u en zit er niet op te wachten haha

Ja dan betaal je dus gewoon de volle prijs.
Waarom zou een kind van 2 wel een eigen stoel krijgen en hier niet voor hoeven te betalen?

Als je gewoon 3 jaar invult dan heb je voor beide reizen een eigen stoel en verwachten ze niet dat je op de heenreis je kind van 2 jaar op schoot hebt.
Bluesheep schreef:
02-09-2017 22:25
Ja dan betaal je dus gewoon de volle prijs.
Waarom zou een kind van 2 wel een eigen stoel krijgen en hier niet voor hoeven te betalen?

Als je gewoon 3 jaar invult dan heb je voor beide reizen een eigen stoel en verwachten ze niet dat je op de heenreis je kind van 2 jaar op schoot hebt.
Een kind van 2 mag bij de meeste maatschappijen niet meer op schoot zitten (de grens is meestal 24 maanden). Maar bij sommige maatschappijen krijg je wel een korting voor kinderen tot een bepaalde leeftijd.

Misschien daarom dat TO een leeftijd moet invullen? Maar volgens mij komt er ergens tijdens het boeken wel de optie om de geboortedatum in te vullen.
Je mag een kind ouder dan 2 niet meer op schoot hebben. Dus hij krijgt sowieso een eigen stoel met bijbehorende ticketprijs. 2 of 3 maakt niet uit aan boord, het maakt alleen uit als ze van 1 naar 2 gaan bijvoorbeeld.
SunshineFlower schreef:
02-09-2017 22:17

Sowieso mag je altijd een stoel boeken zolang je maar betaalt.

En met zo. Lange reis zou ik idd eigen Stoel boeken
En als je een eigen stoel boekt voor een kind onder bepaalde leeftijd, ben je goedkoper uit dan een 'adult' reiziger.

Met een vliegreis van 8 uur voor de boeg zou ik ALTIJD een stoel boeken. Geloof me, dat hebben ze nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven