Gezondheid alle pijlers

Wondje ontstoken

02-09-2017 20:23 22 berichten
Ik ben afgelopen dinsdag zo stom geweest mezelf te overrijden met een winkelwagen :P ik draaide me om en trok de winkelwagen naar me toe, tegen m'n voet aan. Boven m'n hiel zeg maar.

Bloedde als een rund, heb het wat schoongemaakt en een pleister er op. Helaas iedere dag met lopen/fietsen gaat het weer over, eerste dagen steeds bloeden, toen wondvocht en nu dus ontstoken helaas.

Wat kan ik daar op dit moment aan doen? Moet ik er iets op smeren en hoe gaat zo'n plekje ooit dicht? Doordat het dus precies boven m'n hiel zit loop ik het of door m'n schoenrand kapot of door de beweging met fietsen.

M'n hart bonkt er in en het doet echt gemeen zeer, stom plekje van nog geen 2 cm maar heb er nu echt last van!

Bedankt voor 't lezen ;-)
Als de boel ontstoken is: Huisarts!
Altijd in het weekend zoiets he. Vind het ook wat om naar de HAP te gaan voor zo'n stom plekje. Maar bel maandag sowieso even hoor als het niet minder is dan!
Ik zou niet wachten met de huisarts. Zeker niet als er uitbreidende roodheid is want dan kan het een forse ontsteking worden. Vaak ben je zo de deur weer uit met het advies soda badjes te nemen of als het nodig is een antibiotica kuurtje. Beter dat de dokter even kijkt.
anoniem_347524 wijzigde dit bericht op 02-09-2017 20:29
36.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weken in biotex. Dit weekend slippers dragen en als het maandag niet beter is of tussendoor erger wordt alsnog naar de HA
Jodium om te ontsmetten?
Hebje geen sterilon eropgedaan?
Ik heb het met jodium ontsmet. En als ik naar buiten moest met schoenen aan, even een pleister er overheen. Thuis zonder iets laten drogen dacht ik, maat loop het toch steeds open :)

Biotex ga ik morgenochtend meteen even halen!
Even andere schoenen aan, die niet schuren...
Weken in Soda en fucidinezalf vragen bij de arts!
jekunt morgen op slippers lopen?Geen geschuur
Ja, en morgen hoef ik niet naar school te fietsen dus dat wordt inderdaad een dagje blote voeten/slippers..
Enora schreef:
02-09-2017 20:28
Ik zou niet wachten met de huisarts. Zeker niet als er uitbreidende roodheid is want dan kan het een forse ontsteking worden. Vaak ben je zo de deur weer uit met het advies soda badjes te nemen of als het nodig is een antibiotica kuurtje. Beter dat de dokter even kijkt.
Ik zou als ik jou wat naar Enora luisteren To.
Sowieso maandag bellen als je van het weekend niet gaat ivm tetanus
Heb even gebeld met de HAP. Mag zo voor de zekerheid langskomen omdat het toch wel behoorlijk rood is en zeer doet.
Goed zo lilyjo, succes ermee!
Succes!
Weken in biotex of soda wordt volgens mij al een paar jaar afgeraden. Door te weken, wordt de omliggende huid weker en kan de infectie zich juist verder uitbreiden, als ik het goed onthouden heb.

Goed dat je naar de HAP gaat, TO!
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Succes! Hoop dat het meevalt en dat je genoeg hebt aan een zalfje :) .
Vraag de huisarts even of je een DTP prik nodig hebt.
Onsteken is een normale reactie. Het dient om de helende krachten aan het werk te zetten. Het bloeden moet gestopt, de wond moet gerepareerd, bacteriën gedood en daar is extra bloedtoevoer voor nodig.

Ik doe liefst altijd wat betadine op de wond en een pleister en dan wordt het beslist heel mooi als het geheeld is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heb een antibioticazalf meegekregen, ontsteking valt nog mee volgens arts maar zou wel snel kunnen uitbreiden. Geen prik gehad overigens :)

Bedankt voor jullie reacties, anders had ik vast nog te lang gewacht met langsgaan!
Fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven