Ergerlijke facebookberichten deel 5

zaterdag 2 september 2017 om 14:26
Ik heb mijn familie op Facebook, en een oom en tante van mij hebben twee thuiswonende kinderen.
Nu post tante een foto van waar ze zijn met het gezin, en daarna gaan mijn oom en hun zoon en dochter die foto liken en er allemaal dingen onder schrijven als: "Ja, gezellig hier he mams!"
En dan gaan ze ook zo'n zelfde foto ongeveer posten, die de rest van hun ook weer gaat liken en op reageren.
Hallo???!!!! Je bent toch bij elkaar of niet dan?
Lijkt wel alsof ze de perfecte familie willen spelen op Facebook.
Nu post tante een foto van waar ze zijn met het gezin, en daarna gaan mijn oom en hun zoon en dochter die foto liken en er allemaal dingen onder schrijven als: "Ja, gezellig hier he mams!"
En dan gaan ze ook zo'n zelfde foto ongeveer posten, die de rest van hun ook weer gaat liken en op reageren.
Hallo???!!!! Je bent toch bij elkaar of niet dan?

Lijkt wel alsof ze de perfecte familie willen spelen op Facebook.

zaterdag 2 september 2017 om 14:44
Orangetree schreef: ↑18-08-2017 10:48Wat vinden jullie van de dagelijkse 'ik klop mezelf even op de schouder want kijk eens een foto van een kaart met hoe lang/hoe snel de route was die ik heb hardgelopen/gefietst/gewandeld'. Daar word ik echt moe van. Who the fuck cares. En dan echt dagelijks....
Oh ja, hier ook iemand die dagelijks haar hardlooproute erop zet met hoe lang het was en de tijd die ze erover heeft gedaan ect.
En elke dag dezelfde mensen die reageren met: "You go girl!" en "Top wijf" ect.

zaterdag 2 september 2017 om 15:05
LAgirl82 schreef: ↑02-09-2017 14:26Ik heb mijn familie op Facebook, en een oom en tante van mij hebben twee thuiswonende kinderen.
Hallo???!!!! Je bent toch bij elkaar of niet dan?![]()
Lijkt wel alsof ze de perfecte familie willen spelen op Facebook.![]()

zaterdag 2 september 2017 om 15:57
zaterdag 2 september 2017 om 21:57

zaterdag 2 september 2017 om 22:08
MwTheelepel schreef: ↑02-09-2017 21:57Van de facebook van een vriend van een vriendin.
""Piet" ik weet niet of je dit kan lezen,maar je bent allebei je telefoons vergeten ,,droplul,, ik word gek gepield"
Moeder van 70 tegen haar zoon van eind veertig![]()

zondag 3 september 2017 om 17:17
made@kate schreef: ↑02-09-2017 15:57Op mijn tijdlijn om de haverklap, je moet dit opeten met een vriend(in). Wie bel je? En dan een foto van een kasteel dat van 58 frikandellen is gebouwd. Of de Eiffeltoren van pindarotsjes.
Echt. En dan gedeeld via een pagina die heet liever dik in de kist dan een feessie gemist.

En wie zouden ze echt moeten bellen? De diëtist.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
zondag 3 september 2017 om 22:53
Dat lijkt niet zo. Dat is zo. Zo zit Facebook in elkaar. Iedereen moet aan de hele wereld laten weten hoe leuk ze het hebben. Als ze het gewoon tegen elkaar zeggen dan weet de wereld het niet. Stel je voor. Dit geldt overigens ook voor mensen met een heel zwaar leven die dit steeds weer moeten melden op Facebook.LAgirl82 schreef: ↑02-09-2017 14:26Ik heb mijn familie op Facebook, en een oom en tante van mij hebben twee thuiswonende kinderen.
Hallo???!!!! Je bent toch bij elkaar of niet dan?![]()
Lijkt wel alsof ze de perfecte familie willen spelen op Facebook.![]()
maandag 4 september 2017 om 08:14
Inmiddels geen kilo's meer voorbij zien komen. Dus of ze heeft dit bericht gelezen of ze is niet meer afgevallen.Daantje1970 schreef: ↑24-07-2017 13:19Een kennisje is bezig met afvallen. Zodra er een kilo af is wordt dit gedeeld op Facebook. Ik ben 50 kilo afgevallen. Moet er niet aan denken om dit bij elke kilo op Facebook te zetten.

maandag 4 september 2017 om 18:42
Daantje1970 schreef: ↑04-09-2017 08:14Inmiddels geen kilo's meer voorbij zien komen. Dus of ze heeft dit bericht gelezen of ze is niet meer afgevallen.

dinsdag 5 september 2017 om 18:31
Dit snap ik echt niet. De meeste mensen hebben toch al gauw 300-400 vrienden op Facebook. Waarvan misschien 50 mensen wie jouw leven interessant vinden.Pepermint_Patty schreef: ↑04-09-2017 20:14Wauw, mijn tijdlijn staat vol met kindertjes die weer naar school gaan!
Ach, nu weet ik wie er naar welke groep gaat. Errug boeiend hoor![]()
Waarom moeten al die vrienden nou dit soort berichten zien? "Storm is weer naar school naar groep 3." Nou fijn voor je.

dinsdag 5 september 2017 om 18:37
Ik haat dat echt he. Mensen die je op internet sterkte gaan wensen maar dat bij iedereen doen en dan ook zonder het te menen. :/ Het is gewoon een bericht zonder inhoud,
dinsdag 5 september 2017 om 21:34
Wat ik ook vreselijk vind. Berichtjes (soms jaren oud) in de trant van: wie kent deze laffe dieven. Of jongens pesten meisje. Of wie kent deze dierenmishandelaars (ze wonen in Polen maar dat maakt niet uit) en dan een vreselijk verhaal over personen in kwestie. En dan gaat men reageren hoor. Iedereen gaat dan vertellen wat ze met die personen willen doen en welke straf ze moeten krijgen en ga zo maar door. Als ze de personen in kwestie tegen zouden komen kruipen de grote bekken waarschijnlijk snel weg maar ja. Dit soort berichten zijn zoooooooo zinloos.
donderdag 7 september 2017 om 15:25
Ik riep nu een paar pagina's terug dat ik mij zo erger aan fbvrienden die zich laten vangen aan al die valse win-acties. Nu is er weer een opflakkering want blijkbaar hebben een aantal de pagina 'goed geluk' gevonden...
En je geluk moet inderdaad goed zijn, want je kan zomaar even een jaar lang gratis boodschappen winnen bij welke supermarkt je maar wil (tof dat ze àllemaal willen meedoen!), even een iphone winnen, een blijkbaar merkloze Amerikaanse koelkast en hohoho, een sponsor die een volledige tuinrenovatie weggeeft! Sponsor blijft wel liever anoniem precies, hij heeft niet graag dat zijn bedrijf wat extra reclame krijgt, daarvoor doe je het immers niet..
Om de zoveel berichten wordt je doorverwezen naar een echte externe pagina waar ze échte foto's gebruiken van het product waar je kans op maakt om te winnen en daar kan je op een écht formulier je échte gegevens achterlaten zodat ze je écht nog eens op alle mogelijke kanalen kunnen lastigvallen met reclame en abonnementen
En dan zie je het gigantische aantal "dat kan ik wel goed gebruiken want *zielig verhaal*"
En je geluk moet inderdaad goed zijn, want je kan zomaar even een jaar lang gratis boodschappen winnen bij welke supermarkt je maar wil (tof dat ze àllemaal willen meedoen!), even een iphone winnen, een blijkbaar merkloze Amerikaanse koelkast en hohoho, een sponsor die een volledige tuinrenovatie weggeeft! Sponsor blijft wel liever anoniem precies, hij heeft niet graag dat zijn bedrijf wat extra reclame krijgt, daarvoor doe je het immers niet..
Om de zoveel berichten wordt je doorverwezen naar een echte externe pagina waar ze échte foto's gebruiken van het product waar je kans op maakt om te winnen en daar kan je op een écht formulier je échte gegevens achterlaten zodat ze je écht nog eens op alle mogelijke kanalen kunnen lastigvallen met reclame en abonnementen
En dan zie je het gigantische aantal "dat kan ik wel goed gebruiken want *zielig verhaal*"

vrijdag 8 september 2017 om 14:37
Manonna schreef: ↑05-09-2017 21:34Wat ik ook vreselijk vind. Berichtjes (soms jaren oud) in de trant van: wie kent deze laffe dieven. Of jongens pesten meisje. Of wie kent deze dierenmishandelaars (ze wonen in Polen maar dat maakt niet uit) en dan een vreselijk verhaal over personen in kwestie. En dan gaat men reageren hoor. Iedereen gaat dan vertellen wat ze met die personen willen doen en welke straf ze moeten krijgen en ga zo maar door. Als ze de personen in kwestie tegen zouden komen kruipen de grote bekken waarschijnlijk snel weg maar ja. Dit soort berichten zijn zoooooooo zinloos.
Ik vraag me soms ook af of dit allemaal wel waar is, of iemand die gewoon iemand anders wil terugpakken of wraak wil nemen.
Dat ze een foto van iemand op FB zetten met het bericht in dat hij iets vreselijks heeft gedaan (vul zelf maar in wat) en of iemand hem/haar kent en zoveel mogelijk wil delen ect.
Wie zegt dat het echt zo is? Of is dit een vorm van internetpesten? Ik deel zoiets niet, ookal is het wel waar, zoiets doe je niet, als je een foto hebt van dieven dan breng je die naar de politie, klaar!
Ook mensen die berichten delen van vermiste personen die al jaren oud zijn en dus allang weer terecht. Echt hoe dom kan je zijn? Check je dan niks na en deel je gewoon hersenloos alles?
Ik heb daar zo'n hekel aan, mensen die echt alles delen...

vrijdag 8 september 2017 om 14:39
Butterscotch schreef: ↑07-09-2017 15:25
En dan zie je het gigantische aantal "dat kan ik wel goed gebruiken want *zielig verhaal*"![]()
![]()
![]()
Ja vooral dat laatste...vre-se-lijk!!!

vrijdag 8 september 2017 om 17:22

vrijdag 8 september 2017 om 17:25
Ik ken echt bijna niemand met zulke aantallen. Maar ja ik ben misschien beetje oud en heb niet eens meer een echt profiel. Die is al een jaartje weg.Jammerhoormeid schreef: ↑05-09-2017 18:31Dit snap ik echt niet. De meeste mensen hebben toch al gauw 300-400 vrienden op Facebook. Waarvan misschien 50 mensen wie jouw leven interessant vinden.
Waarom moeten al die vrienden nou dit soort berichten zien? "Storm is weer naar school naar groep 3." Nou fijn voor je.
Dus ik heb 10 vrienden en dat zijn allemaal 'echte rl' vrienden met een vaag profiel voor de groepen waar we wel willen kunnen kijken. Hobby's enzo.
vrijdag 8 september 2017 om 17:26
Haha wat een heerlijk topic dit! Ik ben het overal mee eens, maar realiseer me ook dat fb wel heel leeg zou zijn zonder al die stomme statussen. Post zelf eens per jaar als ik echt denk dat mensen het leuk vinden om iets van me te zien. Stiekem ben ik er gewoon dol op om me te ergeren aan anderen en kijk ik wel dagelijks op Facebook

vrijdag 8 september 2017 om 17:36
Fee-de-Goede schreef: ↑08-09-2017 17:25Ik ken echt bijna niemand met zulke aantallen. Maar ja ik ben misschien beetje oud en heb niet eens meer een echt profiel. Die is al een jaartje weg.
Dus ik heb 10 vrienden en dat zijn allemaal 'echte rl' vrienden met een vaag profiel voor de groepen waar we wel willen kunnen kijken. Hobby's enzo.
Ik zelf heb 156 FB vrienden, maar ik heb wel vrienden met 800+ en zelfs 1000+ vrienden op FB. Maar die nemen FB dan ook heel erg serieus en posten iets 20 keer per dag.

vrijdag 8 september 2017 om 17:43
Die met 1000+ vrienden neemt FB zó serieus, dan post ze een of andere vage status (met zo'n mooi patroontje weet je wel?) en als ze dan negatieve reactie's krijgt dan gaat ze over die reactie's een nieuwe status maken (of meerdere nieuwe) of ze gaat een status maken met een heel pleidooi over hoe we met elkaar moeten omgaan op FB ect.
Echt, die lijkt daar de hele dag wel mee bezig, en dat is een vrouw van eind de 40 zoiets denk ik. Get a life!
Echt, die lijkt daar de hele dag wel mee bezig, en dat is een vrouw van eind de 40 zoiets denk ik. Get a life!