Gescheiden man vertrouwen
maandag 4 september 2017 om 19:11
Hallo allemaal,
Dus ja, ik denk dat dit de plek is om anoniem advies in te winnen is en dat heb ik heel hard nodig op dit moment. Ik ben sinds 6-7 maanden met een man aan het daten, het klikt heel goed tussen ons en ik vind hem echt heel leuk. Het enige probleem is dat ik er recent achter ben gekomen dat hij 2 jaar geleden is gescheiden, en daarbovenop komt nog dat ik via-via-via weet wie zijn ex-vrouw is. Hij heeft het wel zelf verteld, maar het was duidelijk dat hij op dat moment niet van plan was het te vertellen; want ik vroeg aan hem of hij met mij naar een gelegenheid kon komen en of we met zijn auto konden gaan, omdat ik niet precies wist waar het was. Hij zei dat hij het wel wist, en toen ik vroeg hoe, zei hij omdat zijn trouwfeest daar was....
En toen gingen er bij mij ook heel veel alarmbellen af, want ik weet niet waarom hij is gescheiden. Zijn ex is voor zover ik weet wel een leuke vrouw, dus ik weet niet of het aan hem ligt; is hij vreemd gegaan, wil hij geen langdurige relaties? En daarbij vind ik hem op zijn 33ste best wel jong om getrouwd en gescheiden te zijn en ik vraag me af of hij niet te lang heeft gewacht om me te vertellen dat hij getrouwd is geweest, want we kennen elkaar wel al een jaar en waarom hij zo lang heeft gewacht.
En ik weet dat mensen niet zullen waarderen als ik dit zeg, maar ik weet ook even niet of ik een gescheiden man in zijn geheel kan vertrouwen. Ik weet gewoon niet waarom iemand zo'n grote belofte zou verbreken. En dat kan aan mij liggen; want ik heb mijn vader nooit gekend en mijn moeder is in haar relaties mishandeld, dus ik weet niet hoe een normale relatie eruit ziet, of een scheiding ook deel uitmaakt van het normale. Alle kennis die bij de meeste mensen vanzelfsprekend is, ontbreekt bij mij en daarom vraag ik het hier.
En ook vraag ik mij af of ik een hypocriet ben, want ik heb hem verteld dat mijn vader is overleden toen ik klein was. Maar dat zeg ik tegen iedereen, want ik schaam me om de waarheid te vertellen.
Dus ja, ik denk dat dit de plek is om anoniem advies in te winnen is en dat heb ik heel hard nodig op dit moment. Ik ben sinds 6-7 maanden met een man aan het daten, het klikt heel goed tussen ons en ik vind hem echt heel leuk. Het enige probleem is dat ik er recent achter ben gekomen dat hij 2 jaar geleden is gescheiden, en daarbovenop komt nog dat ik via-via-via weet wie zijn ex-vrouw is. Hij heeft het wel zelf verteld, maar het was duidelijk dat hij op dat moment niet van plan was het te vertellen; want ik vroeg aan hem of hij met mij naar een gelegenheid kon komen en of we met zijn auto konden gaan, omdat ik niet precies wist waar het was. Hij zei dat hij het wel wist, en toen ik vroeg hoe, zei hij omdat zijn trouwfeest daar was....
En toen gingen er bij mij ook heel veel alarmbellen af, want ik weet niet waarom hij is gescheiden. Zijn ex is voor zover ik weet wel een leuke vrouw, dus ik weet niet of het aan hem ligt; is hij vreemd gegaan, wil hij geen langdurige relaties? En daarbij vind ik hem op zijn 33ste best wel jong om getrouwd en gescheiden te zijn en ik vraag me af of hij niet te lang heeft gewacht om me te vertellen dat hij getrouwd is geweest, want we kennen elkaar wel al een jaar en waarom hij zo lang heeft gewacht.
En ik weet dat mensen niet zullen waarderen als ik dit zeg, maar ik weet ook even niet of ik een gescheiden man in zijn geheel kan vertrouwen. Ik weet gewoon niet waarom iemand zo'n grote belofte zou verbreken. En dat kan aan mij liggen; want ik heb mijn vader nooit gekend en mijn moeder is in haar relaties mishandeld, dus ik weet niet hoe een normale relatie eruit ziet, of een scheiding ook deel uitmaakt van het normale. Alle kennis die bij de meeste mensen vanzelfsprekend is, ontbreekt bij mij en daarom vraag ik het hier.
En ook vraag ik mij af of ik een hypocriet ben, want ik heb hem verteld dat mijn vader is overleden toen ik klein was. Maar dat zeg ik tegen iedereen, want ik schaam me om de waarheid te vertellen.
anoniem_181765 wijzigde dit bericht op 04-09-2017 19:38
0.20% gewijzigd
dinsdag 5 september 2017 om 09:01
Compleet ziek vind je dat??? Meid wat heb jij toch een veilig leven gehad, ik zeg niet dat wat ik heb gedaan goed is, maar vergeleken met wat er in de wereld gebeurt moet je "compleet ziek" voor iets veel ernstigers bewaren. Volgens mij ben je zelf heel "sheltered" en niet helemaal volwassen, dus als je het niet erg vindt, geef ik geen gehoor aan je "advies".
dinsdag 5 september 2017 om 09:03
to zoek hulp voor het verwerken van je verleden.twistoliver schreef: ↑05-09-2017 09:01Compleet ziek vind je dat??? Meid wat heb jij toch een veilig leven gehad, ik zeg niet dat wat ik heb gedaan goed is, maar vergeleken met wat er in de wereld gebeurt moet je "compleet ziek" voor iets veel ernstigers bewaren. Volgens mij ben je zelf heel "sheltered" en niet helemaal volwassen, dus als je het niet erg vindt, geef ik geen gehoor aan je "advies".
Je hebt moeite met mannen en je zegt dat je vader is overleden.
Zoek deskundig hulp .
dinsdag 5 september 2017 om 09:07
Maar TO, als jij vertelt dat je geen vader hebt, dan vinden anderen dat hooguit vervelend voor je, En dan gaan ze verder met hun leven. Het is echt niet interessant voor anderen, ze zullen er niet om gaan lachen, over roddelen of je beschimpen. Puur omdat het voor hun informatie is die hun verder niet raakt
Ik ben opgegroeid in de jaren 70, we hadden een meisje in de klas die had geen vader. Geen idee hoe of wat, maar voor ons wat dat voldoende: marietje had geen papa. En met Vaderdag maakte ze een kadootje voor opa
Dat was het voor ons, en we gingen verder spelen
Echt, je gedachten zijn echt uit de middeleeuwen
En het allerergste is natuurlijk je vriend uitmaken voor niet betrouwbaar, terwijl je zelf...............
Ik ben opgegroeid in de jaren 70, we hadden een meisje in de klas die had geen vader. Geen idee hoe of wat, maar voor ons wat dat voldoende: marietje had geen papa. En met Vaderdag maakte ze een kadootje voor opa
Dat was het voor ons, en we gingen verder spelen
En het allerergste is natuurlijk je vriend uitmaken voor niet betrouwbaar, terwijl je zelf...............
dinsdag 5 september 2017 om 09:11
@ Suzy65, bedankt voor het uitgebreide antwoord, ik herken mezelf er echt in, ik ben van plan om het deze week nog te vertellen.
En over dat basisvertrouwen zal wel kloppen, ik weet niet gewoon niet wat ik ermee aan moet als over die scheiding hoor, sommige idiote gedachten vliegen dan in mijn hoofd en ik weet wat ik moet ermee.
En over dat basisvertrouwen zal wel kloppen, ik weet niet gewoon niet wat ik ermee aan moet als over die scheiding hoor, sommige idiote gedachten vliegen dan in mijn hoofd en ik weet wat ik moet ermee.
dinsdag 5 september 2017 om 09:12
Nee, helaas niet geen veilig leven gehad en heel 'sheltered', wel volledig volwassen inmiddels. Rare conclusie. Kinderlijk ook.twistoliver schreef: ↑05-09-2017 09:01Compleet ziek vind je dat??? Meid wat heb jij toch een veilig leven gehad, ik zeg niet dat wat ik heb gedaan goed is, maar vergeleken met wat er in de wereld gebeurt moet je "compleet ziek" voor iets veel ernstigers bewaren. Volgens mij ben je zelf heel "sheltered" en niet helemaal volwassen, dus als je het niet erg vindt, geef ik geen gehoor aan je "advies".
Echt meid, het is niet goed hoe jij in je leven staat.
dinsdag 5 september 2017 om 09:16
Nope, ik ben opgegeroeid met de kenissen van mijn moeder en die vonden het echt niet vervelend voor mij. Fijn allemaal dat jullie niet zulke mensen kennen, maar ze bestaan welpearle schreef: ↑05-09-2017 09:07Maar TO, als jij vertelt dat je geen vader hebt, dan vinden anderen dat hooguit vervelend voor je, En dan gaan ze verder met hun leven. Het is echt niet interessant voor anderen, ze zullen er niet om gaan lachen, over roddelen of je beschimpen. Puur omdat het voor hun informatie is die hun verder niet raakt
dinsdag 5 september 2017 om 09:20
Rare conclusie, kinderlijk ook, vond ik ook van wat jij zei. "Compleet ziek" is een kinderachtige en overdreven conclusie.
Dit is slechts een fragment uit mijn leven, van de rest weet je niks, dus hoe ik het in het leven sta kun jij niet weten. Wederom rare conclusie, kinderlijk ook.
dinsdag 5 september 2017 om 09:26
Je neemt niks serieus hier, herhaalt dingen van anderen ( om ze mee om de oren te slaan??)twistoliver schreef: ↑05-09-2017 09:20Rare conclusie, kinderlijk ook, vond ik ook van wat jij zei. "Compleet ziek" is een kinderachtige en overdreven conclusie.
Dit is slechts een fragment uit mijn leven, van de rest weet je niks, dus hoe ik het in het leven sta kun jij niet weten. Wederom rare conclusie, kinderlijk ook.
Meid, zoek HULP en grow up. En vooral : laat die man met rust, ga pas weer een relatie starten als je zelf uit de knoop bent
En je klinkt ook echt nog kinderlijk, niet puberaal, maar kinderlijk. Je hebt ook flink wat meegemaakt, pesten enzo als ik het goed lees. Maar zoek hulp voor jezelf, gun jezelf een leuk leven
dinsdag 5 september 2017 om 09:34
pearle schreef: ↑05-09-2017 09:26Je neemt niks serieus hier, herhaalt dingen van anderen ( om ze mee om de oren te slaan??)
Meid, zoek HULP en grow up. En vooral : laat die man met rust, ga pas weer een relatie starten als je zelf uit de knoop bent
En je klinkt ook echt nog kinderlijk, niet puberaal, maar kinderlijk. Je hebt ook flink wat meegemaakt, pesten enzo als ik het goed lees. Maar zoek hulp voor jezelf, gun jezelf een leuk leven
Ik neem heel veel dingen serieus, lees de gehele post nog maar eens door. Maar ludieke reacties kan ik niet serieus nemen; mij "compleet ziek" noemen in een wereld waar kindmisbruikers bestaan...
Als je de dingen had gelezen waar ik wel serieus op geantwoord, had je geweten dat ik van plan ben deze week nog te praten. En dan kan hij ook zelf beslissen of en hoe hij verder wilt, en het staat hem altijd vrij om de relatie te verbreken, echt ik val niemand lastig..
dinsdag 5 september 2017 om 09:40
In haar optiek is haar vader ook overleden. Ik vind jou gebrek aan emphatie ziek.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
dinsdag 5 september 2017 om 09:40
Wat er er ook gezegd wordt hier TO, jij vind alleen maar dat je zelf prima redenen hebt om te twijfelen over andermans voelen en handelen, maar niet over jezelf.
En dat is een nare eigenschap voor in een relatie en ook voor een forum.
Ik twijfel niet over jouw jeugdtrauma (gezien je bekrompen visie over gescheiden mannen en 'bastaards') dus doe er wat mee!
De wereld is zo slecht niet, praat met de liefsten om je heen, gooi de beerput open en wantrouw en veroordeel de ander niet. Het leven is te kort.
En dat is een nare eigenschap voor in een relatie en ook voor een forum.
Ik twijfel niet over jouw jeugdtrauma (gezien je bekrompen visie over gescheiden mannen en 'bastaards') dus doe er wat mee!
De wereld is zo slecht niet, praat met de liefsten om je heen, gooi de beerput open en wantrouw en veroordeel de ander niet. Het leven is te kort.
dinsdag 5 september 2017 om 09:41
MarindaH schreef: ↑05-09-2017 08:40Maar nu snap ik nog steeds niet waarom die scheiding niet eerder ter sprake is gekomen. In een nieuwe relatie wil ik niet steeds over exen praten, maar de reden waarom de laatste relatie verbroken is, komt echt wel voorbij.
Waar hebben jullie het dan over, als het niet over elkaar is?
Je neemt de moeite om op alle zaken die er volgens jou niet toe doen in te gaan, maar mijn vraag blijft steeds onbeantwoord
Terwijl dit volgens mij toch wel de kern is.
dinsdag 5 september 2017 om 09:42
Misschien ben ik mosterd, want ik heb niet alles gelezen, maar wie zegt dat HIJ de oorzaak van de scheiding is?
Wie weet heeft hij het niet eerder verteld omdat hij degene is die bedrogen is door zijn ex en hij zich, net als jij, keihard schaamt omdat zijn huwelijk mislukt is.
Ik zou hem er gewoon naar vragen en van daaruit kun je altijd nog je conclusies trekken.
Wie weet heeft hij het niet eerder verteld omdat hij degene is die bedrogen is door zijn ex en hij zich, net als jij, keihard schaamt omdat zijn huwelijk mislukt is.
Ik zou hem er gewoon naar vragen en van daaruit kun je altijd nog je conclusies trekken.
dinsdag 5 september 2017 om 09:46
Oh echt meiske, je ziet niet half hoe zorgelijk jouw acties in het leven en reacties hier zijn.
Het is wel duidelijk hoe beschadigd jij bent, en dat is heel verdrietig voor je. De manier hoe je hier nu om je heen slaat past daar ook bij; om je heen moeten slaan en van je afbijten om jezelf te moeten beschermen. Dat is heel erg voor je, en echt, een symptoom van hoe ernstig het met jou gesteld is.
Je slaat in zoveel dingen de plank mis, het noemen van de vriendinnen van je moeder, vergelijkingen maken met kindermisbruikers, schreeuwen dat je niemand lastig valt en zelf wel bepaald of je met hem verder gaat. Je lijkt de essentie niet te begrijpen.
Zoek hulp, echt, dit is niet goed!
Het is wel duidelijk hoe beschadigd jij bent, en dat is heel verdrietig voor je. De manier hoe je hier nu om je heen slaat past daar ook bij; om je heen moeten slaan en van je afbijten om jezelf te moeten beschermen. Dat is heel erg voor je, en echt, een symptoom van hoe ernstig het met jou gesteld is.
Je slaat in zoveel dingen de plank mis, het noemen van de vriendinnen van je moeder, vergelijkingen maken met kindermisbruikers, schreeuwen dat je niemand lastig valt en zelf wel bepaald of je met hem verder gaat. Je lijkt de essentie niet te begrijpen.
dinsdag 5 september 2017 om 09:47
Nee, ik vind helemaal niet dat ik prima redenen heb, ik twijfel juist heel erg aan wat er bij mij opkomt en ik heb de gedachten juist hier voorgelegdom mezelf een realitycheck te geven. En die nare gedachten komen in mij op ja, maar ik probeer ze uit te dagen en ik geef ze niet de vrije loop en leid mijn leven ernaar.
En nogmaals ik twijfel juist heel veel over mezelf en over wat ik heb verteld over mijn vader, daarom heb ik het ook hier verteld.
dinsdag 5 september 2017 om 09:52
Ik heb hier wel antwoord op gegeven; namelijk hij heeft mij eerder verteld dat hij 2 keer echt een serieuze relatie heeft gehad, maar niet verteld dat een daarvan een huwelijk was. Maar ik weet niet precies waarom hij het niet verteld heeft, hij draaide er een beetje om heen, zei dat hij niet belangrijk genoeg vond om het meteen te vertellen.
dinsdag 5 september 2017 om 09:56
Ja kijk dit trucje ken ik, op kleinerende wijze "empathie" tonen, maar ik heb genoeg giftige mensen gekend, dus hier val ik niet voor.Perzina schreef: ↑05-09-2017 09:46Oh echt meiske, je ziet niet half hoe zorgelijk jouw acties in het leven en reacties hier zijn.
Ik heb hulp, ik zou het ook jou aanraden!
dinsdag 5 september 2017 om 10:01
twistoliver schreef: ↑05-09-2017 09:56Ja kijk dit trucje ken ik, op kleinerende wijze "empathie" tonen, maar ik heb genoeg giftige mensen gekend, dus hier val ik niet voor.
Ik heb hulp, ik zou het ook jou aanraden!
Touché
dinsdag 5 september 2017 om 10:24
En daarom moet je die twijfel weg nemen door hulp te zoeken. Want echt....als je liegt dat je vader dood is vinden anderen echt wel ziek. Mijn vader is dood en het doet mij verdriet dat jij dus spot over de dood. Zo voelt dat voor mij. Ik vind het geen normale omgangsvormen dat je het zo gebruikt.twistoliver schreef: ↑05-09-2017 09:47Nee, ik vind helemaal niet dat ik prima redenen heb, ik twijfel juist heel erg aan wat er bij mij opkomt en ik heb de gedachten juist hier voorgelegdom mezelf een realitycheck te geven. En die nare gedachten komen in mij op ja, maar ik probeer ze uit te dagen en ik geef ze niet de vrije loop en leid mijn leven ernaar.
En nogmaals ik twijfel juist heel veel over mezelf en over wat ik heb verteld over mijn vader, daarom heb ik het ook hier verteld.
En wat perzika zegt zit echt wel een kern van waarheid in. Je slaat om je heen.
Gebruik de tijd dat je hier op het forum zit voor professionele hulp, dat maakt jouw leven echt veel mooier en wellicht ook voor de mensen om je heen. Go for it!
dinsdag 5 september 2017 om 10:28
Volgens mij is het niet alleen het vertrouwen in deze man.
Maar heb jij, door dingen die je meegemaakt hebt en die gebeurd zijn sowieso geen vertrouwen in mensen.
Je reageert ook heel fel en aanvallend op veel forummers.
Je zegt dat je hulp hebt.
Waarvoor is dit?
Misschien moet je inderdaad eerst aan je trauma's en vertrouwen werken voor je een relatie aangaat.
Want volgens mij vraag je je bij iedereen af of diegene wel te vertrouwen is en vind je altijd wel iets om dit niet te doen en het jezelf moeilijk te maken.
Maar heb jij, door dingen die je meegemaakt hebt en die gebeurd zijn sowieso geen vertrouwen in mensen.
Je reageert ook heel fel en aanvallend op veel forummers.
Je zegt dat je hulp hebt.
Waarvoor is dit?
Misschien moet je inderdaad eerst aan je trauma's en vertrouwen werken voor je een relatie aangaat.
Want volgens mij vraag je je bij iedereen af of diegene wel te vertrouwen is en vind je altijd wel iets om dit niet te doen en het jezelf moeilijk te maken.
dinsdag 5 september 2017 om 10:59
Ik spot niet over de dood, hij zou nu ook best dood kunnen zijn, dat weet ik helemaal niet. Ik vind gewoon niet dat ik iets persoonlijks aan iedereen hoef te vertellen en daarbij heb ik het mijn vriend zo verteld toen het ter sprake kwam, nog voordat we een relatie kregen. Het is niet alsof ik iemand die springlevend en heel actief is in mijn leven voordoe als dood.Maud27 schreef: ↑05-09-2017 10:24En daarom moet je die twijfel weg nemen door hulp te zoeken. Want echt....als je liegt dat je vader dood is vinden anderen echt wel ziek. Mijn vader is dood en het doet mij verdriet dat jij dus spot over de dood. Zo voelt dat voor mij. Ik vind het geen normale omgangsvormen dat je het zo gebruikt.
dinsdag 5 september 2017 om 11:04
Ik reageer alleen fel als er ook fel op mij wordt gereageerd, volgens mij heb ik nog vaker op civiele wijze gereageerd. Het kan best zo zijn dat ik dit in mijn ongewone opvoeding heb geleerd, maar los daarvan, als ik zulke dingen zou zeggen, zoals hierboven, zou ik ook verwachten dat ik een fel antwoord zou krijgen.
dinsdag 5 september 2017 om 11:15
Een techniek die je meekrijgt is om je gedachten uit te dagen; dus ik probeer de gedachte dat iemand "niet te vertrouwen' omdat hij is gescheiden uit te dagen en te onderzoeken waarom mensen scheiden, ik heb op internet gezocht en ik kwam op dit forum terecht omdat ik ervaringen wilde horen van mensen. Want ik vind het nogal ongemakkelijk om naar mensen toe te lopen en te vragen: "Dus, waarom zijn jullie gescheiden?" Dan liever anoniem.
dinsdag 5 september 2017 om 11:19
Hier ging het zo:twistoliver schreef: ↑05-09-2017 09:52Ik heb hier wel antwoord op gegeven; namelijk hij heeft mij eerder verteld dat hij 2 keer echt een serieuze relatie heeft gehad, maar niet verteld dat een daarvan een huwelijk was. Maar ik weet niet precies waarom hij het niet verteld heeft, hij draaide er een beetje om heen, zei dat hij niet belangrijk genoeg vond om het meteen te vertellen.
Date 1:
Ik, en allang single
Hij: een maand of 6
Ik: Serieuze relatie gehad hiervoor?
Hij: Ja best wel
Ik: Verder nog lange relaties gehad?
Hij: Ja 1, van ruim 7 jaar
Ik: Joh, das een tijd, getrouwd geweest ook?
Hij: Ja, een paar jaar, bleek het niet helemaal te zijn, en jij, ooit getrouwd geweest?
Ik: Ja, ergens voor de oorlog, in het stenen tijdperk. Was het voor mij ook niet
En dat was dan dat.
Ik weet niet hoor, maar dit zijn toch de standaard praatje pot vragen die je stelt op een eerste date?
HJij blijft maar roepen dat HIJU niets heeft gezegd, maar JIJ hebt ook niets gevraagd
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!