te heftige reactie, begrijp mezelf niet

14-02-2009 14:12 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wil graag mijn verhaal kwijt en jullie mening/advies hierover..

Na een maand lang gechat te hebben en 1 keer een date te hebben gehad met een man heb ik een enorme crush ontwikkeld op hem. Ik heb hem echter van me afgestoten door hem te gaan claimen mijn eigen stomme fout. heb hem om nog een kans gevraagd maar het gevoel is weg bij hem wat ik wel kan begrijpen. hij heeft me van zijn hyves gegooid en uit zijn msn lijst gewist. hij wil dus niks meer met me te maken hebben. Is maar beter ook voor me maar het doet me echt zo'n pijn. En juist van die heftige reactie ben ik erg geschrokken...Ik ben helemaal niet snel onder de indruk van een man maar deze man deed iets met me/raakte me.. terwijl ik hem niet eens goed ken heb alleen gechat en hem 1 keer ontmoet.. maar dacht alleen maar aan hem... zoiets heb ik nog nooit gehad. heb zelf het idee dat ik me een beetje op hem gestort heb om andere issues in mijn leven te negeren en een onrealistisch droomplaatje van hem heb gecreeerd...

Hoe ga ik hiermee om/verwerk ik dit en wat is jullie visie?

Alvast bedankt!
Ik denk dat je het zelf al aangeeft, meid: je hebt hem geidealiseerd om andere issues in je leven te negeren. Ik denk dus dat je fantasie met je aan de haal gegaan is, en dat je jezelf wijsgemaakt hebt dat het leven met deze ene fantastische man helemaal goed zal komen.

Hoe je hiermee omgaat is dus wel duidelijk: ga eerst met die issues aan de slag, daarna is het tijd voor de liefde.

Sterkte!
.
Aaah wat rot voor je! Soms gebeurt het dat iemand zo'n indruk op je maakt, en dan is het heel vervelend als dat andersom niet zo is.

Ik heb zo'n situatie ook eens meegemaakt, kwam in contact met iemand via een site. Ook ongeveer een maand lang chatten en we belden elkaar elke avond. Ik was echt waanzinnig verliefd, zo raar! We hebben ook 1 date gehad, wat ik helemaal geweldig vond en ik werd er alleen maar meer verliefd door.

Maar het bleek niet wederzijds te zijn. Ik reageerde daar naar mijn idee ook zo heftig op, heb er echt onwijze verdriet van gehad!

Aan dat verdriet kun je niets doen en daar kan niemand je ook advies in geven. Dat is een emotie die je voelt, maar deze emotie gaat ook weer voorbij. Heel cliche maar het is wel zo! Als je de slappe lach hebt duurt dat ook niet een week lang, dat houdt ook weer een keertje op. Verdriet kun je lang voelen, maar je zult zien dat het over een week al niet meer zo intens voelt als nu. Sterkte
Die hormoonslavernij!!
dank je wel! ja ben al aan de slag gegaan met die andere issues..

ja weet je hij was geïnteresseerd, aardig, intelligent en zei dingen waar ik wat van kon leren.. ik vond hem gewoon interessant. Buiten dat ziet hij er goed uit maar zijn innerlijk trok me gewoon enorm aan ( tenminste wat ik daarvan ken dan) En ik kom gewoon niet( nooit) van zulke mannen tegen. Wilde hem te graag en heb hem daardoor van me afgeduwd...
@ miss poez..dank je wel!

ja heel herkenbaar je verhaal.. na die date gaf hij ook aan een erg goed gevoel erover te hebben, kwam ook gelijk online om me dat te vertellen en wilde me beter leren kennen maar goed nu is zijn gevoel weg helaas..door mijn eigen fout. Kan niet wachten tot die pijn en dat rotgevoel wat minder is.. Ik baal er gewoon van kom bijna nooit leuke mannen tegen..
Vraag me af wat je met 'claimen' bedoelt. En waarom is het jou fout dat hij jou niet (meer) leuk vindt?

Toevoeging: ik zie dat mijn vraag redelijk kort door de bocht is, maar in het bericht hierboven schreef je dat zijn gevoel weg is door jouw fout. Dat is best een nare gedachte... vandaar dat ik benieuwd was wát dan die fout is en of het wel reeel is om te denken dat je de schuld bij jezelf moet zoeken.
anoniem_64a0002a48d8b wijzigde dit bericht op 14-02-2009 15:32
Reden: spelling is niet mijn sterkste kant
% gewijzigd
Hai Durk,

3 dagen na de date had ik hem een sms gestuurd. hier reageerde hij niet op. Dag erna heb ik hem gebeld of hij mijn sms had ontvangen (fout nummer 1) en wanneer we elkaar weer gingen ontmoeten. Hij vertelde dat hij me beter wilde leren kennen en we snel weer en date zouden plannen. Paar dagen later kwam ik erachter dat hij me geblocked had op msn en toen heb ik hem weer gebeld (fout nummer 2) om te vragen waarom hij dat had gedaan..dara knapte hij enorm op af vond dat ik hemop de huid zat. heb later mijn excuus daarvoor aangeboden, hij wilde me nog wel een kans geven maar had tijd nodig om het te laten bezinken.. heb hem die tijd gegeven totdat ik er gisteren achter kwam dat hij me van msn en zijn hyves heeft gegooid: zijn gevoel was weg en hij voelde ook geen klik meer.

Achteraf gezien denk ik dat zijn gevoel na de date al minder is geworden hoewel hij direct na die date op msn heel enthousiast was. heb het gevoel dat als ik hem niet gebeld had het misschien toch anders had kunnen lopen...

Moet er voor mezelf ook achter zien te komen waarom ik hem zo op de huid zat zeg maar. Normaal vertoonde ik dat claimende gedrag nooit (kom ook uit een relatie waarin ik geclaimed werd) en schrik daar zelf ook van.. evenals de heftigheid qua gevoel waarop ik op hem reageer. lange tijd geleden dat ik zo verliefd was. en dat op iemand die ik maar 1 keer gezien heb.
[quote]lyss990 schreef op 14 februari 2009 @ 15:22:

Hai Durk,

3 dagen na de date had ik hem een sms gestuurd. hier reageerde hij niet op. Dag erna heb ik hem gebeld of hij mijn sms had ontvangen (fout nummer 1) en wanneer we elkaar weer gingen ontmoeten. Hij vertelde dat hij me beter wilde leren kennen en we snel weer en date zouden plannen. Paar dagen later kwam ik erachter dat hij me geblocked had op msn en toen heb ik hem weer gebeld (fout nummer 2) om te vragen waarom hij dat had gedaan..dara knapte hij enorm op af vond dat ik hemop de huid zat. heb later mijn excuus daarvoor aangeboden, hij wilde me nog wel een kans geven maar had tijd nodig om het te laten bezinken.. heb hem die tijd gegeven totdat ik er gisteren achter kwam dat hij me van msn en zijn hyves heeft gegooid: zijn gevoel was weg en hij voelde ook geen klik meer.

Achteraf gezien denk ik dat zijn gevoel na de date al minder is geworden hoewel hij direct na die date op msn heel enthousiast was. heb het gevoel dat als ik hem niet gebeld had het misschien toch anders had kunnen lopen...

Met wat je hier nu vertelt, heb ik toch wel een ander idee over wat er gebeurd is: volgens mij zag hij het daten al na de eerste date niet meer zitten. Nu jij dan 2 keer gebeld hebt (ok, je eer te na had je dat beter niet gedaan, maar zo extreem vind ik het nu ook niet wat je gedaan hebt) en hij niet goed wist hoe het jou te vertellen, kon hij het op dit feit gooien, dat je te claimend bent.

Kijk, als hij je echt zag zitten, had hij er hoe dan ook geen probleem van gemaakt dat je hem na 3 dagen een berichtje stuurde, hij zou zelfs geantwoord hebben & belde + dat je hem een uitleg vroeg waarom hij je geblocked had (lijkt me ook al duidelijk dat het bij hem einde daten was).

Hij had tijd nodig om dit te laten bezinken?? Kom, klinkt echt wel veel te zwaar voor wat jij gedaan hebt. Volgens mij wilt hij het nu gewoon in jouw schoenen schuiven, omdat hij te laf is om eerlijk te zeggen dat hij er geen zin meer in had.

Ga dus zeker niet aan jezelf twijfelen en ja dit is jammer, maar een volgende keer meer geluk, lees= iemand die net zo enthousiast is als jou om verder te daten.
Hier sluit ik me helemaal bij aan...

Volgens mij was hij direct na de date nog wel enthousiast maar is dat vrij vlot verdwenen. Wat je beschrijft komt op mij echt niet over als claimend gedrag, kom op zeg. Je vraagt gewoon of je sms is aangekomen, en er is ook niets mis mee als iemand je zonder enige aanleiding blockt je daar een verklaring van vraagt.

Ik denk ook dat hij je tòch niet zag zitten maar niet de ballen heeft gehad om je dat te vertellen. Gemeen hoor, hij maakt er zoiets belachelijks van dat jij aan jezelf bent gaan twijfelen.

De bewuste meneer uit mijn ervaring deed ook zo van de 1 op de andere dag, en omdat hij me niet vertelde waarom ging ik ook giga aan mezelf twijfelen. Wat had ik fout gedaan dat hij me van de 1 op de andere dag niet meer wilde spreken??

Helemaal niets...hij had zijn interesse verloren en heeft nooit het lef gehad om me daarvan op de hoogte te stellen.

Ik denk dat je de gedachte dat je erg claimend bent geweest en een fout hebt gemaakt wel kunt laten varen....
Die hormoonslavernij!!
quote:lyss990 schreef op 14 februari 2009 @ 15:22:

Hai Durk,

Moet er voor mezelf ook achter zien te komen waarom ik hem zo op de huid zat zeg maar. Normaal vertoonde ik dat claimende gedrag nooit (kom ook uit een relatie waarin ik geclaimed werd) en schrik daar zelf ook van.. evenals de heftigheid qua gevoel waarop ik op hem reageer. lange tijd geleden dat ik zo verliefd was. en dat op iemand die ik maar 1 keer gezien heb.

Ai...ik vind dat je de schuld niet op jezelf moet schuiven. Jij hebt niets fout gedaan! Het is toch logisch dat je iemand belt, die je leuk vindt. En logisch ook dat je vraagt om nog een keer af te spreken. In deze moderne tijd moet dat kunnen hoor! Hem vind ik wel laf. Door je, zonder iets te laten weten, van hyves en msn te gooien. Hij had eerlijk moeten zeggen (en dat mag dan best met een smsje-liever niet natuurlijk) er zit geen volgende afspraak in!

Voor een volgende keer is het voor jou wel duidelijk(er) dat je niet meer achter iemand aan moet lopen. Als iemand je van msn, hyves etc afgooit, weet je voor een volgende keer genoeg. Hoe hard het ook is.

Tijd heelt wonden. Zo ook jou! Neem voor jezelf ook die tijd. Ga proberen je hoofd op andere dingen te zetten en ga leuke dingen ondernemen!
quote:mellie001 schreef op 14 februari 2009 @ 15:31:

[quote]lyss990 schreef op 14 februari 2009 @ 15:22:

Met wat je hier nu vertelt, heb ik toch wel een ander idee over wat er gebeurd is: volgens mij zag hij het daten al na de eerste date niet meer zitten. Nu jij dan 2 keer gebeld hebt (ok, je eer te na had je dat beter niet gedaan, maar zo extreem vind ik het nu ook niet wat je gedaan hebt) en hij niet goed wist hoe het jou te vertellen, kon hij het op dit feit gooien, dat je te claimend bent.

Kijk, als hij je echt zag zitten, had hij er hoe dan ook geen probleem van gemaakt dat je hem na 3 dagen een berichtje stuurde, hij zou zelfs geantwoord hebben & belde + dat je hem een uitleg vroeg waarom hij je geblocked had (lijkt me ook al duidelijk dat het bij hem einde daten was).

Hij had tijd nodig om dit te laten bezinken?? Kom, klinkt echt wel veel te zwaar voor wat jij gedaan hebt. Volgens mij wilt hij het nu gewoon in jouw schoenen schuiven, omdat hij te laf is om eerlijk te zeggen dat hij er geen zin meer in had.

Ga dus zeker niet aan jezelf twijfelen en ja dit is jammer, maar een volgende keer meer geluk, lees= iemand die net zo enthousiast is als jou om verder te daten.

precies wat ik denk, een laffe kerel. volgens mij moet je maar blij zijn dat het verder niets geworden is. sorry als dat een beetje hard klinkt, maar ik kan nooit zoveel respect opbrengen voor figuren die anderen zich schuldig laten voelen omdat ze zelf te laf zijn om de waarheid te spreken.

mijn visie is dan ook dat je vanavond maar eens met een goed wijntje moet proosten op jezelf, dat je gezond en verstandig bent en dat je niet gebonden bent aan zo'n soort lulletje rozenwater.
Hoi mellie

dank je! tja na die date dus een msn gesprek gehad waarin hij zelf zei dat hij me beter wilde leren kennen en een goed gevoel erover had en een klik voelde..ik had het er nog over dat ik op reis wilde en hij zei dat hij wel met me mee zou willen enzo.. de dag erna had ik echter een naar gevoel en vroeg me al af waar dat nou vandan kwam.. waarschijnlijk is die ontmoeting bij hem ook gaan bezinken en vond hij met toch niet meer zo leuks als eerst.. maar goed waarom zegt hij dat dan niet. hij zegt dat hij van zichzelf heel direct en open is.. maar goed heb duidelijkheid nu, nu alleen hopen dat die pijn en verliefdheid snel verdwijnen.. en dat op valentijnsdag
Lieve Lyss990.

Helaas, het regent van de lucht met dit soort kerels van een datingsite!! Ze prijzen je eerst de hemel in (wat jij niet weet, is dat ze dat bij elke vrouw doen, en zeer waarschijnlijk nog gelijkertijd ook!) Zien ze iemand nieuws......weg zijn ze weer.

En al helemaal om dan jou nog de schuld te gaan geven ook!

Bah, weg met die kerel!
@ miss poezz, butterfly69, pepertjeoo

thanx! bedankt dat verzacht het wel weer iets. tja heb oogkleppen opgehad en hierdoor hoop gehouden dat hij me toch wel leuk vond,, haha pepertje ik ga er vanavond idd maar eens goed op proosten thanx. Denk ook dat het niet meant to be was... maar hij had ook eigenschappen die ik zoo leuk vond aan hem en gewoon eindelijk weer eens een man die ik leuk vond, nou ja misschien was hij achteraf gezien wel helemaal niet zo leuk idd...
lieve butterfly69

ja ben daar nogal naief in, tijd om wakker te worden en het eens wat realistischer te bekijken idd.. weg is ie idd haha. nou ja misschien maar beter ook..
Lyss990,

Ook ik ben door schade en schande wijs geworden. Een jaar geleden ben ik tegen een hele foute man aangelopen. Bij mij duurde het 3 maanden. Ook ik was nog nooit zo verliefd geweest en dacht: Dit is de ware! Totdat ik op een rare manier aan de kant werd gezet. Deze meneer stuurde een nachtelijk smsje dat hij ook verliefde gevoelens voor een ander had! Er volgden nog wat telefoongesprekken, waarin hij de zielige man was! Hij wist niet meer wat hij met zichzelf aanmoest, hij zat er helemaal doorheen, hij dacht dat hij dus niet toe zou zijn aan een relatie.

Yeah...

Pas veel later ben ik er via een vriend van hem achtergekomen, hoe de echte vork in de steel zat. Deze man, had dames bij de vleet, hij bedonderde alles en iedereen om zich heen....

Daarom, vooral het stukje dat hij jouw de schuld in de schoenen schoof, deed mij de haren omhoog staan!

Nadien haal ik de foute types er sneller uit. Ik stel zelf wat gerichtere vragen en als ze daar geen antwoord op geven, weet ik eigenlijk al genoeg. Datingsites zijn bij mij ook passé....
Hey butterfly69

ah wat een nare man zeg bah! zielig lopen doen en ondertussen vreemd gaan dan voel je je ook enorm bedonderd...Lijkt me erg pijnlijk als je zo verliefd bent, die kan je ook maar beter kwijt zijn!

Mijn date vertelde ook dat hij vele nare ervaringen had meegemaakt en daarom nooit zo snel op een vrouw af zou stappen en zich een loner voelde omdat iedereen van zijn goedheid misbruik maakte en hij mensen moeilijk vertrouwde. misschien heeft hij dat ook wel gelogen...

wat voor vragen stel jij dan zeg maar? vind het moeilijk om die types te onderscheiden...
Owww..dat komt mij ook bekend voor. De mijne vertelde dat hij zijn ex in hun huis had betrapt met een ander. En dat hij daarom heel veel moeite had om weer een vrouw te vertrouwen en het heel rustig aan wilde doen. Nietwetende dat dat rustig aan doen, daten met andere vrouwen was!!! Ook had hij al heel lang geen date gehad, zei hij. (not)

Eerlijk gezegd ben ik ook nog nooit zo gekwetst geweest als door hem. Maar het maakt je op een manier ook wel weer sterker.

Ik stel zoveel mogelijk vragen. Bv. over zijn hobbies en wat hij in zijn vrije tijd doet. Als dat vaag is, zal hij of heel veel tijd aan jou te besteden hebben of hij klopt niet. En mocht hij je dan als te claimerig betitelen, dan ben ik al helemaal weg. Een man die echt voor je wil gaan, of interesse in je heeft, zal dat volgens mij niet zo snel zeggen. Ook een eerlijke man niet. Die zal netjes zeggen ow, dan ben ik met die en die op stap.
anoniem_47470 wijzigde dit bericht op 14-02-2009 16:54
Reden: toevoeging
% gewijzigd
nou kan me voorstellen dat dat je gekwetst heeft zeg!! ook van die mooie verhaaltjes vertellen...

en ja idd het maakt wel sterker ja !ben van mijn roze wolk afgevallen, stukje minder naief en weer een stp dichter in de realiteit. it hurts al lot maar dat gaat ook wel weer over.. moet wel zeggen dat dit ook erg helpt! thanx!

ja heb hem wel teveel achterna gelopen maar als hij mij echt leuk had gevonden had hij dat niet erg gevonden.. goede leer voor de volgende keer. ik loop een man niet meer acherna!
ik wil toch nog iets kwijt, heb het idee dat ik hem toch teveel 'afkraak' en vind dit niet helemaal fair...hij is nadat ik hem de tweede keer had gebeld ( nadat hij me geblockt had) in gesprek gegaan met mij op msn en vroeg waar mijn boze/claimende reactie vandaan kwam en had zelf het idee dat het niet alleen met hem te maken zou kunnen hebben..stelde mij ook andere vragen om mij tot meer inzicht in mijzelf te laten komen,, en juist dat vind ik nou ook zo leuk aan hem. hij denkt verder na en dieper door... ook al heb ik nu veel verdriet het heeft me ook een hoop opgeleverd, wat wil ik wel/niet.. hoe pak ik het de volgende keer aan en ben tot inzicht gekomen dat ik wat aan mijn eigenwaarde moet doen, moet de mannen maar even laten voor wat ze zijn en maar eens goed aan mijzelf gaan werken.. ik keek teveel tegen hem op en het zou toch nooit gelijkwaardig geweest zijn..
quote:lyss990 schreef op 14 februari 2009 @ 15:57:

@ miss poezz, butterfly69, pepertjeoo

thanx! bedankt dat verzacht het wel weer iets. tja heb oogkleppen opgehad en hierdoor hoop gehouden dat hij me toch wel leuk vond,, haha pepertje ik ga er vanavond idd maar eens goed op proosten thanx. Denk ook dat het niet meant to be was... maar hij had ook eigenschappen die ik zoo leuk vond aan hem en gewoon eindelijk weer eens een man die ik leuk vond, nou ja misschien was hij achteraf gezien wel helemaal niet zo leuk idd...

Ik hoop dat je hier ook op geproost hebt! Serieus.

Zelf heb ik een tijd gescharrelt met iemand, we hadden ongeveer 3 maanden intensief contact (telefonisch voornamelijk) waarin we elkaar een aantal keer hebben gezien, waar we beiden van genoten. We waren beiden verliefd, al was hij niet toe aan een relatie, en ik toen eigenlijk ook niet. Bij ons eindigde om deze reden het contact even heftig en abrupt als het begonnen was.

Deze meneer heeft me door die 4 maanden wel laten inzien dat er bepaalde eigenschappen zijn die ik "zocht" of in ieder geval wil in een man, en bepaalde eigenschappen/ideeën die ik absoluut niet wil.

Dit maakte mij na intens verdrietig heel erg sterk voor mijn verdere date-ervaringen. Zo sterk en bewust dat ik alleen nog maar iets leuks wilde, of dat nu scharrelen of een relatie was. Ik ging ervan genieten zoals het was. En nu ben ik al een aantal maanden wederzijds heftig verliefd in een leuke relatie.

De meneer uit bovenstaand verhaal had later spijt dat het is geëindigd tussen ons, maar ik was over hem heen en hem zelfs bijna dankbaar. Als ik met hem was blijven omgaan had ik niet gehad wat ik nu heb, en nu ben ik zoveel gelukkiger met mezelf en met mijn vriend.
Hoi Madhe!

oh wat een positief verhaal!

ja ben voor mijzelf ook aan het nagaan wat ik hiervan kan leren. Weet nu idd ook weer een stuk beter wat ik wel wil en niet en neem geen genoegen meer met minder... Ik geloof er ook wel in dat niets voor niets gebeurd! Fijn dat jij zo gelukkig bent in je nieuwe relatie!
..
hey kitty!

nou fijn om te horen, had eigenlijk het gevoel dat ik hem op de huid zat door te bellen enzo tja weet ook niet goed wat ik nu van hem moet denken ( het doet er ook niet meer toe)... misschien was hij idd wel gewoon te laf! maar tijdens die date kwam hij ook heel direct en adrem over zei ook gelijk al na 5 minuten dat als hij me niet leuk had gevonden hij me dat gelijk verteld zou hebben.vond hem ik was ook best wel boos toen ik hem belde misschien schrok hij daarvan ( kom normaal heel rustig/lief over zeg maar) en durfde hij me niet af te wijzen of zo... anyway ik voel me alweer iets beter gelukkig hoop maar dat het een slappe zak is eigenlijk dan kan ik nl. blij zijn ipv verdrietig dat ik hem kwijt ben!
Lyss, als iemand me leuk genoeg leek om beter te leren kennen, maar de klik was niet wederzijds, bedacht ik me altijd maar dat degene waar ik wél ooit meer tijd mee zou doorbrengen alleen maar nóg leuker kon zijn. Ik kon daar ook helemaal enthousiast door worden en mezelf, zoals in dat geval wat ik hierboven al noemde, uit mijn verdriet trekken.

En zeker weten dat dat idee klopte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven