Napraattopic deel 90
vrijdag 25 augustus 2017 om 16:37
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
vrijdag 8 september 2017 om 13:52
Wat is dat nu voor vraag"en jij bent?" En aan mij "wie ben jij dan weer?". Alsof je de directeur bent aan wie iedereen zich persoonlijk moet komen voorstellen.blijfgewoonbianca schreef: ↑08-09-2017 13:25En jij bent ?
En nee, dat is het probleem helmaal niet. Als die kliek, , zoals jij het beschrijft, hier weg zou zijn, wie zou dan nog reageren op al die problemen van al die passanten?
Ouwe wijsneus heeft wel een puntje hoor. Erg vriendelijk klinkt het niet.
vrijdag 8 september 2017 om 13:53
Ja, dat is erg vervelend inderdaad.Knuffelheks schreef: ↑08-09-2017 13:49@ Shisha, ik bedoel meer de non-communicatie van het mod team over oa het slecht functioneren van dit forum.
Mijn post was ook helemaal niet op die manier aan jou gericht.
Mensen zijn denk ik ook gewoon zo dat ze soms graag een beetje klagen lijkt mij.
Gezellig samen een beetje klagen op een regenachtige dag of zoiets.
Soms is het ook lastig om te weten wanneer iemand zwarte humor gebruikt of gewoon echt serieus is met geschreven taal vind ik.
Ik probeer de humor er wil in te brengen en uit te halen, want dat is toch wat het allemaal een beetje opfleurt.
vrijdag 8 september 2017 om 13:55
herfstappeltaart schreef: ↑08-09-2017 13:52Wat is dat nu voor vraag"en jij bent?" En aan mij "wie ben jij dan weer?". Alsof je de directeur bent aan wie iedereen zich persoonlijk moet komen voorstellen.
Lees de rest van haar posts even, dan begrijp je het het misschien.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 08-09-2017 13:57
0.38% gewijzigd
vrijdag 8 september 2017 om 13:56
Moet alles dan zo poezelig en vriendelijk? Je zou er ook eens om kunnen lachen en gewoon verder ouwehoerenherfstappeltaart schreef: ↑08-09-2017 13:52Wat is dat nu voor vraag"en jij bent?" En aan mij "wie ben jij dan weer?". Alsof je de directeur bent aan wie iedereen zich persoonlijk moet komen voorstellen.
vrijdag 8 september 2017 om 13:58
blijfgewoonbianca schreef: ↑08-09-2017 13:42Dat was zeker ooit heel anders. Komt ook nooit meer terug denk ik. Te veel gepamperd allemaal , de generatie(s) na ons. Zonde, hoor.
Nou idd!
En dan ben ik eigenlijk nog vrij jong maar van dat softe geneuzel hier tegenwoordig gaan me de haren soms overeind staan.
vrijdag 8 september 2017 om 13:59
vrijdag 8 september 2017 om 14:01
ouwewijsneus schreef: ↑08-09-2017 13:59wie moet hier lezen
eerst geeft ze aan dat er weinig nieuw aanwas is
als nieuwtje reageer ik hierop
en dan .......
wie weet is het handig als je even leest vanaf de vraag van Bianca
Ik kan prima lezen en weet ook prima wat BGB doet met die vraag 'wie ben jij'.
Dit was namelijk een eerdere post van haar, voor de mensen voor wie het allemaal wat moeilijk is:
Weet je wat het gekke is van zulke aanwinsten? Ineens zijn ze er, doen mee en je weet niet beter of het is altijd zo geweest. Terwijl je bij 99 van de 100 anderen denkt " en wie ben jij dan ? " .
Dus met die vraag aan herfstappeltaart, laat ze zien wat ze bedoelt.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 08-09-2017 14:03
35.48% gewijzigd
vrijdag 8 september 2017 om 14:02
Soms is staffen echt wel terecht als mensen echt ver over de grens zijn gegaan.
Anders zou iedereen echt alles kunnen zeggen en zwaar denigrerende en racistische en seksistische taal uit kunnen (blijven) kramen.
Misschien dat het onterecht is, er zal heus wel eens onterecht gestaft worden. Niet alle stafjes zullen worden gehonoreerd lijkt mij.
Soms, als iemand echt heel erg pissig is en het niet kan winnen dan kan die persoon onterecht staffen, zal heus wel eens gebeuren.
Je komt er alleen echt helaas nooit achter wie het heeft gedaan, of je moet zelf 1 van de moderators zijn.
Ik ben eens gestaft om geven van medisch advies en heb een waarschuwing gekregen.
Ik vond dat onterecht, want in mijn ogen ging het om niet meer dan een voedingsadvies en dat dat voedingsadvies dan tegen het beleid van het voedingscentrum in gaat, so what?
Vrijheid van meningsuiting vind ik dat eigenlijk...maar iemand anders vond dus blijkbaar van niet.
Het enige wat je kunt is toch een beetje opletten dat je niet over de grens gaat lijkt mij en niet zomaar alles meteen zeggen wat in je hoofd opkomt.
Soms misschien niet eerlijk inderdaad.
Ach, het is hier soms toch ook wel een beetje een kakelend kippenhok?
Anders zou iedereen echt alles kunnen zeggen en zwaar denigrerende en racistische en seksistische taal uit kunnen (blijven) kramen.
Misschien dat het onterecht is, er zal heus wel eens onterecht gestaft worden. Niet alle stafjes zullen worden gehonoreerd lijkt mij.
Soms, als iemand echt heel erg pissig is en het niet kan winnen dan kan die persoon onterecht staffen, zal heus wel eens gebeuren.
Je komt er alleen echt helaas nooit achter wie het heeft gedaan, of je moet zelf 1 van de moderators zijn.
Ik ben eens gestaft om geven van medisch advies en heb een waarschuwing gekregen.
Ik vond dat onterecht, want in mijn ogen ging het om niet meer dan een voedingsadvies en dat dat voedingsadvies dan tegen het beleid van het voedingscentrum in gaat, so what?
Vrijheid van meningsuiting vind ik dat eigenlijk...maar iemand anders vond dus blijkbaar van niet.
Het enige wat je kunt is toch een beetje opletten dat je niet over de grens gaat lijkt mij en niet zomaar alles meteen zeggen wat in je hoofd opkomt.
Ach, het is hier soms toch ook wel een beetje een kakelend kippenhok?
vrijdag 8 september 2017 om 14:03
Het hoeft niet poezelig (
vrijdag 8 september 2017 om 14:06
Ja maar ik heb er geen problemen mee als iemand een sarcastische opmerking naar mij maaktherfstappeltaart schreef: ↑08-09-2017 14:05Kom op Ginerva, je bent zelf altijd heeeel vriendelijk op allerlei topics. Komt toch leuker over.
vrijdag 8 september 2017 om 14:07
Het is soms eerder ronduit vijandig dan leuk en grappig.
En grappig hoeft helemaal niet soft en poezelig te zijn en zelfs niet eens vriendelijk, maar ronduit vijandig gedrag is nooit echt grappig.
Om dan maar het advies te krijgen om daarover een beetje te gaan zitten lachen als een boerin met kiespijn?????
vrijdag 8 september 2017 om 14:08
(Over de reactie van BGB - wie ben jij dan weer?) Jij vond het onvriendelijk overkomen, ik had alles gelezen en vond het humoristisch en las het idd zoals starinhetkwadraat uitlegt, had wat mij betreft niets met vriendelijk/onvriendelijk te maken. Het is ook maar net hoe je iets leest op een forum.herfstappeltaart schreef: ↑08-09-2017 14:03Het hoeft niet poezelig () maar ik ben er ook de persoon niet naar om me op een rotmanier te laten aanspreken. Je kan ook gewoon normaal doen en een beetje vriendelijk vind ik prettiger ja.
Lady Voldemort, jammer! Las je graag en was het veel met je eens, hoop dat je van gedachten veranderd.
Well, that didn't work.
~An Autobiography~
~An Autobiography~
vrijdag 8 september 2017 om 14:10
Ik ervaar geen bot en aanmatigend gedrag hier op het forumherfstappeltaart schreef: ↑08-09-2017 14:07Sarcastisch heb ik ook geen moeite mee, bot en aanmatigend wel.
shisha schreef: ↑08-09-2017 14:07Het is soms eerder ronduit vijandig dan leuk en grappig.
En grappig hoeft helemaal niet soft en poezelig te zijn en zelfs niet eens vriendelijk, maar ronduit vijandig gedrag is nooit echt grappig.
Om dan maar het advies te krijgen om daarover een beetje te gaan zitten lachen als een boerin met kiespijn?????![]()
Precies. Dat doe ik irl ook niet dus hier ook niet.
Maar het probleem hiermee is dat anderen die grens voor je bepalen.shisha schreef: ↑08-09-2017 14:02Soms is staffen echt wel terecht als mensen echt ver over de grens zijn gegaan.
Ach, het is hier soms toch ook wel een beetje een kakelend kippenhok?![]()
Ik zei laatst bijvoorbeeld slettebak ofzo tegen iemand, diegene kon daarom lachen.
Maar het had ook heel goed gekund dat iemand anders dat ging staffen omdat ze zo'n opmerking niet vinden kunnen. En er zijn er hier genoeg die daar gewoon op liggen te azen. Ik vind dat echt gekkigheid hoor.
vrijdag 8 september 2017 om 14:12
Staffen zou ik sowieso niet doen. Dan geef ik wel antwoord terug.Katalina schreef: ↑08-09-2017 14:10Maar het probleem hiermee is dat anderen die grens voor je bepalen.
Ik zei laatst bijvoorbeeld slettebak ofzo tegen iemand, diegene kon daarom lachen.
Maar het had ook heel goed gekund dat iemand anders dat ging staffen omdat ze zo'n opmerking niet vinden kunnen. En er zijn er hier genoeg die daar gewoon op liggen te azen. Ik vind dat echt gekkigheid hoor.
Nee echt niet
Poppy4 schreef: ↑08-09-2017 14:08(Over de reactie van BGB - wie ben jij dan weer?) Jij vond het onvriendelijk overkomen, ik had alles gelezen en vond het humoristisch en las het idd zoals starinhetkwadraat uitlegt, had wat mij betreft niets met vriendelijk/onvriendelijk te maken. Het is ook maar net hoe je iets leest op een forum.
Lady Voldemort, jammer! Las je graag en was het veel met je eens, hoop dat je van gedachten veranderd.
Ja zo las ik het ook inderdaad. Ook toen ik het zelf naar mijn hoofd kreeg na een nickchange.
vrijdag 8 september 2017 om 14:13
Katalina schreef: ↑08-09-2017 14:10Maar het probleem hiermee is dat anderen die grens voor je bepalen.
En dat gebeurt dus erg vaak vermoed ik.