Iemand bekend met de Citroensapkuur

vrijdag 8 september 2017 om 15:55
ja we deden dit in de jaren zeventig. Dat was toen hip. Je ging er bijna dood aan want je mocht niks eten. En je voelde je zo slecht dat toen je weer iets mocht eten je enorm opknapte. En dat was het moment dat je zei: wauw die kuur heeft me goed gedaan. Dat was natuurlijk niet zo. Feit dat je weer ging eten na al die honger deed je goed.
vrijdag 8 september 2017 om 15:55
Sapkuren werken niet omdat je inderdaad in een relatief korte periode veel kilo's verliest maar je na die kuur toch weer normaal moet gaan eten. En dan komen dus alle verloren kilo's er weer bij. Afvallen is een kwestie van eetpatroon aanpassen en lichaamsbeweging. En dat mag ik zeggen, na 56 kilo te zijn verloren.
vrijdag 8 september 2017 om 15:57
In de jaren 90 was de revival. En tijdens de kuur ging ik onderuit. Direct mee gestopt.S-Meds schreef: ↑08-09-2017 15:55ja we deden dit in de jaren zeventig. Dat was toen hip. Je ging er bijna dood aan want je mocht niks eten. En je voelde je zo slecht dat toen je weer iets mocht eten je enorm opknapte. En dat was het moment dat je zei: wauw die kuur heeft me goed gedaan. Dat was natuurlijk niet zo. Feit dat je weer ging eten na al die honger deed je goed.
vrijdag 8 september 2017 om 16:00
'detox werkt niet (detox-kuren werken niet)! Het zuivert enkel je portemonnee. Het lichaam heeft voldoende beschermingsmechanismen om ons te beschermen. Sterker nog, ‘detox-kuren’ kunnen zelfs schadelijk zijn. Wil je gezonder leven, dan moet je minder drinken, stoppen met roken, meer bewegen, gevarieerd eten, meer groente toevoegen en genoeg water drinken. En dan moet je nog wat geluk hebben om (gezond) oud te worden.'
https://diamondtraining.nl/detox-werkt-niet/
https://diamondtraining.nl/detox-werkt-niet/
Internagelaktisch

vrijdag 8 september 2017 om 16:02
Heftig.. ja ik ben er indd nu mee bezig.. dag 1 en tot nu toe gaat het wel.. als ik me onwel voel stop ik er echter onmiddellijk mee... hoewel ik er niet veel over gelezen heb leek hhet voor sommige mensen goed te werken.. wil daarna ook gewoon door met gezond eten , alleen zo een boost en gelijk met 'schone lei' beginnen zou fijn zijn

vrijdag 8 september 2017 om 16:03
ik werd er ook doodziek van.Gravinnetje schreef: ↑08-09-2017 15:57In de jaren 90 was de revival. En tijdens de kuur ging ik onderuit. Direct mee gestopt.

vrijdag 8 september 2017 om 16:05
een boost geven aan wat? Zo'n kuur is niet gezond hoor. Sommige mensen denken dat ze "ontgiften" met een kuur maar dat is flauwekul, je lever gaat niet ineens harder werken van wat citroensap. En ook scheiden mensen niet meer gifstoffen uit. Die wituitgeslagen tong komt door zwavel en bacterien die zich daar ophopen omdat je mond droog wordt door voedselgebrek. Vroeger dachten we dat dat betekende dat alle gifstoffer eruit kwamen. Ja we waren gek hoor. Ook is het gevaarlijk, omdat je niks eet zal je lichaam energie gaan halen uit je spieren. Je eet dus je eigen spierweefsel op. Je hart is ook een spierImMorticia schreef: ↑08-09-2017 16:02Heftig.. ja ik ben er indd nu mee bezig.. dag 1 en tot nu toe gaat het wel.. als ik me onwel voel stop ik er echter onmiddellijk mee... hoewel ik er niet veel over gelezen heb leek hhet voor sommige mensen goed te werken.. wil daarna ook gewoon door met gezond eten , alleen zo een boost en gelijk met 'schone lei' beginnen zou fijn zijn
vrijdag 8 september 2017 om 16:06
Dat werkt niet zo.. Je lichaam heeft geen 'schone lei' nodig. Je organen doen gewoon z'n werkImMorticia schreef: ↑08-09-2017 16:02Heftig.. ja ik ben er indd nu mee bezig.. dag 1 en tot nu toe gaat het wel.. als ik me onwel voel stop ik er echter onmiddellijk mee... hoewel ik er niet veel over gelezen heb leek hhet voor sommige mensen goed te werken.. wil daarna ook gewoon door met gezond eten , alleen zo een boost en gelijk met 'schone lei' beginnen zou fijn zijn
Internagelaktisch
vrijdag 8 september 2017 om 16:08
Nou, ik heb er ervaring mee, overigens niet om af te vallen.
De ellende van dat soort kuren is dat ze eventjes effect hebben, maar je niet helpen om een evenwichtig voedingspatroon op te bouwen.
En als je pech hebt, en geestelijk al niet zo stabiel bent, versterken ze het effect van streng voor jezelf zijn, daar trots op zijn, en daarna weer een eetbui krijgen wanneer het even moeilijk wordt, en je daar weer rot over voelen. En dat tot het oneindige, waardoor je bezig blijft met diëten, jojoën en meer aankomen.
Zelfs wanneer je niet eens speciaal wilt afvallen kan het dat effect hebben, omdat je je lichaam en geest blootstelt aan extreme pieken en dalen, en onze hersenen functioneren nu eenmaal op bloedsuiker.
Uit je openingspost blijkt niet waarom je dit wilt weten. Maar de pijler doet wel iets vermoeden.
Ik vind het trouwens jammer dat veel forummers met commentaren zoals die van hierboven reageren. Als je een beetje moe wordt van dit soort vragen, waarom reageer je dan ? Wat heeft een vragenstelster nou aan zulk commentaar ?
Maar goed ik ben waarschijnlijk weer veel te serieus.
De ellende van dat soort kuren is dat ze eventjes effect hebben, maar je niet helpen om een evenwichtig voedingspatroon op te bouwen.
En als je pech hebt, en geestelijk al niet zo stabiel bent, versterken ze het effect van streng voor jezelf zijn, daar trots op zijn, en daarna weer een eetbui krijgen wanneer het even moeilijk wordt, en je daar weer rot over voelen. En dat tot het oneindige, waardoor je bezig blijft met diëten, jojoën en meer aankomen.
Zelfs wanneer je niet eens speciaal wilt afvallen kan het dat effect hebben, omdat je je lichaam en geest blootstelt aan extreme pieken en dalen, en onze hersenen functioneren nu eenmaal op bloedsuiker.
Uit je openingspost blijkt niet waarom je dit wilt weten. Maar de pijler doet wel iets vermoeden.
Ik vind het trouwens jammer dat veel forummers met commentaren zoals die van hierboven reageren. Als je een beetje moe wordt van dit soort vragen, waarom reageer je dan ? Wat heeft een vragenstelster nou aan zulk commentaar ?
Maar goed ik ben waarschijnlijk weer veel te serieus.

nounou

vrijdag 8 september 2017 om 16:11

vrijdag 8 september 2017 om 16:13
je gaat er ook enorm van stinken trouwens

vrijdag 8 september 2017 om 16:14
een week? ik ken mensen die het drie weken deden.karin12345 schreef: ↑08-09-2017 16:11Het was om te ontslakken en ontgiften, daarvoor moest je een week lang aan het water met citroen.
Dan was je schoon van binnen.
Nooit aan mee gedaan, het bleek ook achteraf gewoon een onzinverhaal te zijn.
Je kwam er ook van aan trouwens, drie weken na je kuur was je zwaarder dan voor je kuur

vrijdag 8 september 2017 om 16:17
Wauw 56 kg!! Super!Gravinnetje schreef: ↑08-09-2017 15:55Sapkuren werken niet omdat je inderdaad in een relatief korte periode veel kilo's verliest maar je na die kuur toch weer normaal moet gaan eten. En dan komen dus alle verloren kilo's er weer bij. Afvallen is een kwestie van eetpatroon aanpassen en lichaamsbeweging. En dat mag ik zeggen, na 56 kilo te zijn verloren.

vrijdag 8 september 2017 om 16:22
En wat zeggen de deskundigen? https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/sapkuur ... gevaarlijk

vrijdag 8 september 2017 om 16:39
Ik snap wat je bedoeld hoor.. was ff in t begin bang dat dit ook niet zou werken (op een volwassen manier ergens over discussiëren), maar het valt indd mee.. ben iig blij met de feedback. Wilde het overigens doen puur voor detoxen en cleansen maar de kilos die je er mee kwijt zou raken was ook niet onaardig! En daarna doorknallen.........(met gewoon - gezond- voedsel)zazamaenade schreef: ↑08-09-2017 16:10Oh, ik zie dat er inmiddels wel uitgebreider wordt gereageerd, gelukkig.
Ik heb wat te snel geoordeeld. Weer![]()