Liposculpture 50+
maandag 4 september 2017 om 06:10
Lieve mensen, ik ben 53 jaar en heb afgelopen zaterdag een Liposculture ondergaan van mijn taille, heupen, buik en maag. De ingreep op zich vond ik meevallen maar de napijn niet echt na uitwerking van de verdovingsvloeistof. Gevoel dat er een vrachtwagen over me heen gereden is. Daarnaast hou ik heel veel vocht vast, dus opgezwollen en klotst dat in mijn buik als ik het aanraak en licht masseer. Zou graag uitwisselen met andere 50 plussers die een liposculture of liposuctie hebben laten uitvoeren jullie herstel daarin. In de oude topiscs lees ik weinig over napijn....besef dat dat persoonlijk is, maar ik kan echt nog geen 15 minten staan/lopen/zitten en moet dan echt weer plat. Hoor jullie graag!
maandag 4 september 2017 om 09:51
Ik ben veel jonger (37) heb om medische redenen een liposuctie gehad (weggezogen vet is in een geamputeerde borst geplaatst), maar herken je verhaal wel. Ik was enorm opgezwollen door al het vocht op de donorplekken (waar dus weggezogen is) en dit heeft echt wekenlang aangehouden. Evenals de napijn. Mijn operatie was eind mei en zelfs nu merk ik soms nog pijnklachten. Het lijkt wel of die verschillende lagen in m'n lichaam echt weer aan elkaar moeten groeien. Ik heb 6 weken een corrigerend pak gedragen en dat heeft mijn buik- en rugspieren behoorlijk verslapt (dat helpt het herstel ook niet).
Het goede nieuws is dat het echt over gaat! In het begin heb ik, achteraf gezien, veel te veel gedaan. Na een paar weken echt rust pakken, ben ik langzaam op gaan bouwen en weer gaan sporten. De zwellingen zijn inmiddels weg en de pijn ook. Alleen zaken als hardlopen/springen zijn nog pijnlijk, waarschijnlijk dus omdat er nog ruimte zit tussen huid en bindweefsel. Het gevoel van overreden te zijn was bij mij echt na een week wel weg, maar voordat alle pijn verdwenen is heb je echt geduld nodig.
Het goede nieuws is dat het echt over gaat! In het begin heb ik, achteraf gezien, veel te veel gedaan. Na een paar weken echt rust pakken, ben ik langzaam op gaan bouwen en weer gaan sporten. De zwellingen zijn inmiddels weg en de pijn ook. Alleen zaken als hardlopen/springen zijn nog pijnlijk, waarschijnlijk dus omdat er nog ruimte zit tussen huid en bindweefsel. Het gevoel van overreden te zijn was bij mij echt na een week wel weg, maar voordat alle pijn verdwenen is heb je echt geduld nodig.
dinsdag 5 september 2017 om 22:44
Dank voor je reactie Sophiax, dat geeft wat lucht...in dit strakke correctiepak. Weinig lucht, veel vocht. Ik ben yogadocent en dacht kan na een weekje wel weer aan het werk, maar ff bukken om iets op te pakken is drama en heel pijnlijk. Komende week nog maar even geen lesgeven...benieuwd hoe dat volgende week is. Jij bent ook door een nare pijnlijke periode gegaan begrijp ik. En ik moest wel gaan bewegen...wandelen enzo. 15 minuten met hondje gewandeld. Maar daarna moet ik echt plat!
Gizzmo de kliniek belde me maandag en zei dat het herkenbaar klinkt, maar dat iedereen dat anders beleeft en dat is natuurlijk ook zo. Alleen lijkt het alsof ik die 5 liter zoutoplossing dus nog steeds vasthoud in mijn lichaam en dat drukt heel pijnlijk op mijn ribben en onderhuidse wondjes.
Hoop dat het snel over gaat...
Gizzmo de kliniek belde me maandag en zei dat het herkenbaar klinkt, maar dat iedereen dat anders beleeft en dat is natuurlijk ook zo. Alleen lijkt het alsof ik die 5 liter zoutoplossing dus nog steeds vasthoud in mijn lichaam en dat drukt heel pijnlijk op mijn ribben en onderhuidse wondjes.
Hoop dat het snel over gaat...
woensdag 6 september 2017 om 14:55
Ik denk dat het zeker 2 maanden heeft geduurd voordat yoga weer fijn voelde. Vooral m'n buik en flanken zijn heel lang pijnlijk gebleven. Nou moet ik er wel bijzeggen dat ik in eerste instantie gewoon doorging (na een borstamputatie zat ik ook binnen een week weer op m'n fiets en dat ging prima, heb dus goede ervaringen met adviezen negeren). Een week na de liposuctie ben ik weer rustig begonnen met trainen (bootcamp/crossfit) en na 2 weken m'n eerste obstaclerun weer gedaan. Dit bleek toch allemaal geen goed idee. Dus na een maand aanmodderen in overleg met m'n trainer besloten echt rust te pakken en langzaam op te bouwen. Dat werkte beter en inmiddels zijn de pijnklachten dus zo goed als verdwenen. Wellicht was het sneller gegaan als ik direct was begonnen met rust nemen. Ik denk dat het alles bijelkaar bijna 2,5 maand geduurd heeft voordat ik echt pijnvrij voorover en achterover kon buigen. Blijven bewegen is wel belangrijk om het vocht sneller kwijt te raken. Afhankelijk van welke yoga je geeft en in hoeverre je meedoet met Astana's denk ik dat je misschien nog wel langer vervanging moet organiseren... Sterkte!
zaterdag 9 september 2017 om 23:26
Ja Sophiax, ik denk ook dat het allemaal wat langer duurt. Nu een week verder, wel iets minder druk en pijn maar nog steeds opgezwollen. Ik geef Raja Yoga en Restorative Yoga dus de meer meditatieve en rustigere vormen, maar asanas horen natuurlijk in de les en dat wordt nog een hele utidaging vermoed ik. Ik ga proberen volgende week op een stoel les te geven, want zittend in de kleermaker/halve lotus houding lukt niet en opstaan duurt best lang vanuit zit of lig. Begonnen met zelf massage toe te passen.