Geld & Recht alle pijlers

Outplacementtraject en ww

10-09-2017 16:56 4 berichten
Wie heeft daar verstand van. Site van het uwv etc kan ik het niet vinden.
Als je gaat starten met een outplacementtraject terwijl je al werkloos bent, telt dit dan ook als sollicitatieactiviteit of moet je daarnaast nog meer doen? Outplacementtraject gaat een aantal maanden duren, en de betreffende persoon wil dit wel graag af kunnen maken, ipv al eerder een functie accepteren die misschien toch niet helemaal is wat hij wil. Betreffende persoon is boventallig verklaard bij huidige werkgever en werkgever betaald het outplacementraject. Ook zit er een scholingsbudget bij, wat persoon ook wil gaan gebruiken om opleidingen/cursussen te volgen die bij volgende functie aansluiten (ict) en een ontslagvergoeding. Nu zou die ontslagvergoeding een aantal maanden gebruikt kunnen worden om alle lasten helemaal te betalen, maar zou prettiger zijn icm ww.
Alle reacties Link kopieren
Ben jij die persoon of vraag je dit 'namens een vriendin die hier geen account aan wil maken'?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Misschien een raar idee, maar morgen het UWV bellen, is dat een optie?

Als ik zeg dat het kan en het UWV gaat niet akkoord, wat heb je dan aan dit hele topic?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Je zal gewoon moeten solliciteren, maar dat moet je op die outplacementcursus ook wel denk ik, dus dat gaat in een moeite door. En verder denk ik dat die betreffende persoon blij zal zijn als hij na een week of wat werk heeft, dat hij dat outplacementgedoe niet af hoeft te maken. Zo gelukkig word je daar niet van.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven