Is het dan te veel gevraagd?

12-09-2017 10:26 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een dochter van 4 en een zoon van 9 maanden.
Ik doe alles in het huishouden en zorg voor de kids en werk daarnaast nog 30 uur.
Mn man heeft een "dubbele fulltime baan" (werkt zo'n 60 uur per week als zelfstandige, 8-2000)

Vanmorgen had ik alles al gedaan, ik bedoel: kids aangekleed, eten en drinken voor ze gemaakt enz.
Nog even snel 5 minuten over om mezelf om te kleden.
Mn man zit op de iPad wat te doen...

Het was 8.10 uur, ik moest snel nog even de schooltas inpakken en Mn zoon in de maxi cosi doen.die moet naar het buro.
Mn man wordt boos op Mn dochter omdat ze de schoenen en jas nog niet aan heeft.
Dus ik zeg: help haar dan even, ben je sneller klaar.
Begint hij te flippen omdat hij al te laat is en ook nog zn dochter naar school moet brengen enz......
Ik ging er niet op in maar hoor m boos zijn op Mn dochter.
Hij pakt haar tas en gaat met haar ervandoor, ik kon nog net een kus geven.....

Ik behoorlijk beduusd maar moest ook gauw door, dus hup maxi cosi pakken en gaan...
Loop ik daar de deur uit, zie ik haar sloffen liggen , die ze ook mee moest naar school...
Ik ren met kind nog snel achter de auto aan maar helaas hij ziet mij niet meer ....(ja ja🙄)

Ik bel meteen op, je bent haar sloffen vergeten.
Hij hangt op.....

Ik laat de sloffen thuisliggen en Mn mobiel ook, hij zoekt t maar uit.

Thuis vh buro, geen berichtje met excuses.
Ik bel m op in de hoop dat ie is gekalmeerd, geen bereik.
Spreek maar voicemail in...

Half uur later belt hij vluchtig terug dat hij druk is en geen bereik heeft.
Het gesprek eindigt in 30 seconden....

Ik denk er nu zo over na, maar is het dan echt te veel gevraagd dat hij Mn dochter naar school brengt?
Ik snap best dat je druk bent, maar moet ie dat dan afreageren op ons gezin?

Ik probeer het naast mij neer te leggen, door t van mij af te schrijven.....
Herkennen jullie dit?#helpdezemama
Als je man 60 uur per week werkt en jij 30, denk ik dat hij al druk genoeg is. Kan er van al jullie inkomen geen nannyservice vanaf?
En waarom heb je 't over 'mijn dochter'?
Ik herken het niet. Zeker ook niet dat je tegenwoordig geen bereik hebt. Erg kinderachtig.
het zijn jullie kinderen neem ik aan? (je spreekt van mn (=mijn???) dochter)

als jij jullie afspraken niet eerlijk vind, dan moet je even opnieuw om tafel
Zijn het ook zijn kinderen? Omdat je zegt: maar is het dan echt te veel gevraagd dat hij Mn dochter naar school brengt?

Hij heeft misschien stress en heeft het zo druk, en dan kan dit wel eens gebeuren. En dat is zeer zeker niet goed te praten, maar wacht gewoon tot vanavond als hij thuis komt en praat er dan met hem over, dan zijn jullie ook beide afgekoeld.
Je moet niet alles willen, samen 90 uur werken en kinderen.
Het zijn alleen jouw kinderen?

Hier alleen herkenbaar qua rennen en vliegen in de morgen.
Het wil wel helpen om al zoveel mogelijk de avond van te voren in te pakken; de sloffen kunnen ook wel in de tas als ze naar bed is toch?
En zelf misschien eerder opstaan?

Als ik jou was zou ik op een rustig moment toch even de ochtendstress bij je man aankaarten en vragen of hij wil helpen.
Zo lastig is dat toch niet?
Mijn man heeft ook een drukke en stressvolle baan, werkt ook meer dan 40 uur, en hij heeft het soms ook te druk om te bellen en te appen ect. Ik begrijp dat heel goed, ook dat hij s'ochtends weinig tijd heeft en soms gehaast is.

Wacht dus gewoon af en praat vanavond met hem, en als je echt ontevreden bent moet je opnieuw met elkaar rond de tafel gaan zitten, maar ik kan me voorstellen met een drukke baan dat je niet zit te wachten op steeds berichtjes en dat je die ook nog moet beantwoorden ect.
Als je man het dubbele aantal uur werkt van jou, waarom breng jij de kinderen dan niet zelf weg?
Voor mij niet normaal maar blijkbaar is dat jullie rollenpatroon en is dat prima zo. Heb ik pas geleerd op dit forum. Af en toe even klagen en dan weer doorploeteren.
When they go low, we go high. (M.Obama)
zand-korrel schreef:
12-09-2017 10:34
Als ik jou was zou ik op een rustig moment toch even de ochtendstress bij je man aankaarten en vragen of hij wil helpen samen de taken wil verdelen.
Zo lastig is dat toch niet?
.
;-)
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 12-09-2017 10:40
5.45% gewijzigd
60 uur in de week werken is wel erg veel. Tijd om daar iets aan te veranderen want dit werkt dus niet.
Erizon schreef:
12-09-2017 10:38
.
;-)
:proud:
Communiceren, communiceren. 's Avonds om tafel met zijn tweeën en afspraken maken wie wat doet de volgende dag. 'Ochtends niet snauwen en zorgen dat alles voor de grijp ligt en kappen met emospelletjes spelen zoals je telefoon laten liggen en dan vervolgens teleurgesteld zijn dat hij geen excuses aan heeft geboden.
Ik heb de afspraak met echtgenoot dat hij 's ochtends het ontbijt en de lunch voor de kinderen maakt en dan zet hij de tassen klaar bij de trap, ik zet 's avonds de borden en brooddozen en ontbijtspullen klaar, doe gymspullen in de tas, leg kleding alvast klaar en kleed ze de volgende ochtend aan. Eén van ons brengt onze kinderen, ook dat spreken we de avond ervoor af.
Niet net doen alsof het allemaal aan hem ligt TO, jij hebt ook je aandeel.
nessemeisje wijzigde dit bericht op 12-09-2017 10:44
1.36% gewijzigd
Tja, als je man daadwerkelijk 60 uur per week werkt dan snap ik wel dat het wat veel is jullie dochter naar school te brengen en daarna uitgebreid met jou te bellen over het incident van vanochtend. Tijd om samen om de tafel te gaan om te bespreken hoe jullie de zorg beter organiseren.

En een tip: ´s avonds alle tassen (met sloffen), kleding, ontbijtboel en andere dingen voor de volgende dag klaarzetten. Dat scheelt heel veel stress ´s ochtends.
Bladiebladiebla2016 schreef:
12-09-2017 10:40
60 uur in de week werken is wel erg veel. Tijd om daar iets aan te veranderen want dit werkt dus niet.
Hij zal dat inkomen nodig hebben om het gezin grotendeels van te kunnen onderhouden. Maar dan zou ik met dat inkomen zorg inkopen ipv nog extra te moeten stressen.
Neem aan dat die man al zo druk was met z'n werk voordat kind 2 er was? Waarom voor een 2e gekozen als je dit leven te druk vindt? Dan had je man misschien ook wat minder uur hoeven draaien als ie een persoon minder te onderhouden had.
Nee. Totaal onherkenbaar. Kan je man niet minder werken en mensen inhuren? Vind 60 uur werken best debiel eigenlijk als je kinderen hebt.
redbulletje schreef:
12-09-2017 10:49
Hij zal dat inkomen nodig hebben om het gezin grotendeels van te kunnen onderhouden. Maar dan zou ik met dat inkomen zorg inkopen ipv nog extra te moeten stressen.
Neem aan dat die man al zo druk was met z'n werk voordat kind 2 er was? Waarom voor een 2e gekozen als je dit leven te druk vindt? Dan had je man misschien ook wat minder uur hoeven draaien als ie een persoon minder te onderhouden had.
Dan verdient hij te weinig of leven ze op te grote stand. 90 uur werken als koppel is nergens voor nodig.
Jou kind... niet jullie kind?
60 uur in vijf dagen? Ja dus, van 8 tot 20.00

En dan nog een ander kind wat niet van jullie samen is die hij naar school moet brengen?
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 12-09-2017 11:05
73.08% gewijzigd
Ik ben wel heel benieuwd waarom je 'mijn dochter' zegt. Ben je er nog TO?
Je eist veel van iemand die nog meer werkt..het zijn jullie kinderen neem ik aan..gedraag je er dan ook naar.
Echt een relaxed leven dit.....
Praat met je man TO en verdeel alle taken beter.
Goede afspraken maken. En lukt dat niet, dan zul je dingen moeten uitbesteden of minder moeten gaan werken.
Mijn man werkt ook zo'n 60 uur per week en ik heb een paar jaar 32 uur tot fulltime gewerkt. Dat ging echt niet. Er moet nog téveel naast gebeuren als je kinderen hebt. Ook 30 uur was teveel. Omdat ik toen mijn baan kwijtraakte, ben ik daarna iets gaan zoeken voor maximaal 24 uur en dat is gelukt (bij jullie kan het dus net zo goed je man zijn die mindert). Er is 1 vaste dag waarop ik vroeg begin en mijn man brengt dan onze dochter naar school. Als ik extra moet werken, geef ik dat door en dan brengt of haalt hij ook extra. Ik doe 's ochtends alles en dan kan hij op tijd beginnen. Zo hebben we alles verdeeld. Ik doe het huishouden, omdat ik veel minder werk. Hij doet de financiën, omdat hij daar goed in is. Etc etc.
Mijn man heeft vaak veel stress en als hij moe is, reageert hij dat soms op mij af. Daar baal ik wel van. Maar ik ken hem inmiddels wel en laat hem dan een tijdje met rust. Het is niet ideaal zo, ik heb nog steeds hoop dat hij over niet al te lange tijd wat rustiger aan gaat doen. Maar ik wist toen ik hem leerde kennen dat hij een workaholic was, ik heb er zelf voor gekozen een relatie met hem te beginnen. Ik zie dat hij zijn best doet en dat het zwaar voor hem is, zeker omdat hij best wel eens gedoe heeft met personeel en klanten en daar ook regelmatig wakker van ligt. Ik denk er nu aan om een schoonmaakster te zoeken. Dat maakt het zorgen voor de kinderen weer wat relaxter.
Negeert TO ons nu net zo keihard als ze haar man negeert?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven