Witte roos bij een uitvaart
woensdag 13 september 2017 om 21:33
Hallo allemaal,
Ik heb van de week een uitvaart van de zus van een goeie vriendin.
Mijn idee was om een mooie grote witte roos mee te nemen, ik weet alleen niet precies wat gebruikelijk is.
Is er bij iedere uitvaart gelegenheid om een bloem neer te leggen bij de kist? Of is het meer gebruikelijk om hem af te geven bij de uitvaartbegeleider?
Moet ik er een kaartje aan doen van wie hij is of kan ik hem ook zo neerleggen/afgeven?
Ik heb nog niet vaak een uitvaart mee gemaakt.
Ik heb van de week een uitvaart van de zus van een goeie vriendin.
Mijn idee was om een mooie grote witte roos mee te nemen, ik weet alleen niet precies wat gebruikelijk is.
Is er bij iedere uitvaart gelegenheid om een bloem neer te leggen bij de kist? Of is het meer gebruikelijk om hem af te geven bij de uitvaartbegeleider?
Moet ik er een kaartje aan doen van wie hij is of kan ik hem ook zo neerleggen/afgeven?
Ik heb nog niet vaak een uitvaart mee gemaakt.
woensdag 13 september 2017 om 21:44
Ik heb nog niet veel uitvaarten meegemaakt dat mensen tijdens de uitvaart met bloemen aankwamen. Meestal worden de bloemen van tevoren besteld en bij het uitvaartcentrum bezorgd. Af en toe dat een groep (schoolklas o.i.d.) allemaal een roos meenemen en dat de uitvaartbegeleider dan voor een vaas zorgt waar deze ingezet kunnen worden.
Het lijkt mij erg ongemakkelijk om met een roos rond te lopen zonder te weten waar je hem laten kunt.
Het lijkt mij erg ongemakkelijk om met een roos rond te lopen zonder te weten waar je hem laten kunt.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
woensdag 13 september 2017 om 21:49
Ik ken dan bijna alleen maar uitvaarten, vooral begrafenissen, waarbij mensen tijdens de uitvaart bloemen legden.nederlandsevrouw schreef: ↑13-09-2017 21:44Ik heb nog niet veel uitvaarten meegemaakt dat mensen tijdens de uitvaart met bloemen aankwamen. Meestal worden de bloemen van tevoren besteld en bij het uitvaartcentrum bezorgd. Af en toe dat een groep (schoolklas o.i.d.) allemaal een roos meenemen en dat de uitvaartbegeleider dan voor een vaas zorgt waar deze ingezet kunnen worden.
woensdag 13 september 2017 om 22:03
Dan zal het wel erg streekgebonden zijn wat gebruikelijk is. Het beste kan TO dan bij het uitvaartcentrum, lokale bloemist of gewoon familie en vrienden informeren wat gebruikelijk is.
Als je als tijdens de dienst als enige met een roos zit, lijkt me ongemakkelijk. Maar als je het niet doet omdat een muts op het vivaforum dat heeft gezegd en de rest van de aanwezigen heeft wel bloem(en) bij zich, baal je ook.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
woensdag 13 september 2017 om 22:04
Gecondoleerd, wat verdrietig zeg! Mooi initiatief om een bloem mee te nemen.
Bij alle uitvaarten waar ik tot nu toe geweest ben, hadden mensen bloemen mee, tenzij er heel expliciet op de rouwkaart stond dat die niet gewenst waren (dit gebeurt soms wel). Je kunt zelf kiezen of je graag een kaartje wilt, hoef niet. Als de nabestaanden een wens hebben mbt waar de bloemen komen te liggen en op welk moment, wordt dat vaak wel duidelijk aangegeven.
Bij alle uitvaarten waar ik tot nu toe geweest ben, hadden mensen bloemen mee, tenzij er heel expliciet op de rouwkaart stond dat die niet gewenst waren (dit gebeurt soms wel). Je kunt zelf kiezen of je graag een kaartje wilt, hoef niet. Als de nabestaanden een wens hebben mbt waar de bloemen komen te liggen en op welk moment, wordt dat vaak wel duidelijk aangegeven.
donderdag 14 september 2017 om 17:33
vrijdag 15 september 2017 om 12:02