Behandeling umc radboud
woensdag 13 september 2017 om 22:00
Hallo allemaal,
Mijn man en ik willen graag vanaf juli2016 een kindje. Helaas is dat op heden nog niet gelukt.
Inmiddels hebben we enkele onderzoeken gehad:
Ik:
- Bloedonderzoek: waardes goed behalve lichte verhoging antistoffen chlamydia. Mijn arts vond de verhoging zo klein dat hij hier nog even niets mee wilt doen. (0.03 verhoogde waarde)
- echo: baarmoeder / eierstokken/ eileiders/ baarmoederslijmvlies/ baarmoedermond zagen er op echo allemaal goed uit.
Man:
- 1e zaadonderzoek slechts 900.000 goede zwemmers.
- lichamelijk onderzoek: alles goed. Geen afwijkingen.
- bloedonderzoek: geen erfelijke afwijkingen alle waardes goed.
Wij zijn vanochtend weer bij de gynaecoloog geweest.(afspraak 2)
Hoe nu verder:
2e Zaadonderzoek in oktober afwachten.
2 dagen later belafspraak voor uitslag.
Bij zowel verbeterde of vermindere uitslag eerst even terug naar onze gynaecoloog om vervolgstappen te bespreken.
Bij verminderde uitslag zaad (of zelfde):
- doorverwijzing UMC Radboud nijmegen.
wij zouden dan in aanmerking komen voor ICSI. (Ivm zaadkwaliteit man)
Bij verbeterde uitslag zaad:
- buikfoto bij mij (ivm licht verhoogde waarde antistoffen chlamydia)
- cyclus bijhouden dmv echos. (Ivm wellicht te korte lutale fase? Tussen 10-11 dagen)
Zijn er geen bijzonderheden bij mijn buikfoto en cyclus:
- IUI traject.
Arts sprak over dat er zeker een kans is op zwangerschap. (Omdat hij verwacht dat met mij niets aan de hand is; alleen verminderd zaadkwaliteit bij man)
Maar dat we wel ervan uit moeten gaan dat deze zwangerschap voortkomt uit een kunstmatig traject.
Eigenlijk ben ik vrij rustig onder deze woorden. Ik wist het eigenlijk ook wel al...
Mijn man moet nog steeds wennen aan het nieuws. Hij was steeds in de ontkenningsfase; zo van mijn zaad is de volgende keer beter en het lukt zo ook nog wel.
Mijn vraag aan jullie: wie volgt ook een traject bij het radboud? Wat kunnen wij verwachten?
Dankje voor het lezen van dit lange verhaal en voor je reactie!
Mijn man en ik willen graag vanaf juli2016 een kindje. Helaas is dat op heden nog niet gelukt.
Inmiddels hebben we enkele onderzoeken gehad:
Ik:
- Bloedonderzoek: waardes goed behalve lichte verhoging antistoffen chlamydia. Mijn arts vond de verhoging zo klein dat hij hier nog even niets mee wilt doen. (0.03 verhoogde waarde)
- echo: baarmoeder / eierstokken/ eileiders/ baarmoederslijmvlies/ baarmoedermond zagen er op echo allemaal goed uit.
Man:
- 1e zaadonderzoek slechts 900.000 goede zwemmers.
- lichamelijk onderzoek: alles goed. Geen afwijkingen.
- bloedonderzoek: geen erfelijke afwijkingen alle waardes goed.
Wij zijn vanochtend weer bij de gynaecoloog geweest.(afspraak 2)
Hoe nu verder:
2e Zaadonderzoek in oktober afwachten.
2 dagen later belafspraak voor uitslag.
Bij zowel verbeterde of vermindere uitslag eerst even terug naar onze gynaecoloog om vervolgstappen te bespreken.
Bij verminderde uitslag zaad (of zelfde):
- doorverwijzing UMC Radboud nijmegen.
wij zouden dan in aanmerking komen voor ICSI. (Ivm zaadkwaliteit man)
Bij verbeterde uitslag zaad:
- buikfoto bij mij (ivm licht verhoogde waarde antistoffen chlamydia)
- cyclus bijhouden dmv echos. (Ivm wellicht te korte lutale fase? Tussen 10-11 dagen)
Zijn er geen bijzonderheden bij mijn buikfoto en cyclus:
- IUI traject.
Arts sprak over dat er zeker een kans is op zwangerschap. (Omdat hij verwacht dat met mij niets aan de hand is; alleen verminderd zaadkwaliteit bij man)
Maar dat we wel ervan uit moeten gaan dat deze zwangerschap voortkomt uit een kunstmatig traject.
Eigenlijk ben ik vrij rustig onder deze woorden. Ik wist het eigenlijk ook wel al...
Mijn man moet nog steeds wennen aan het nieuws. Hij was steeds in de ontkenningsfase; zo van mijn zaad is de volgende keer beter en het lukt zo ook nog wel.
Mijn vraag aan jullie: wie volgt ook een traject bij het radboud? Wat kunnen wij verwachten?
Dankje voor het lezen van dit lange verhaal en voor je reactie!
woensdag 13 september 2017 om 22:09
Zo'n traject is zo persoonlijk, daar zijn er geen twee hetzelfde van.
Ter vergelijking: vriendin van mij en ik gingen er tegelijkertijd in en zij krijgt andere medicijnen. We deden beide IUI en de kansen op zwangerschap waren gelijk.
Gewoon afwachten dus. Het wordt vanzelf allemaal duidelijk. De stappen tot dusver heb je ook doorlopen en verder is get veel wachten, geduld hebben em teleurstellingen verwerken. Sterkte!
Ter vergelijking: vriendin van mij en ik gingen er tegelijkertijd in en zij krijgt andere medicijnen. We deden beide IUI en de kansen op zwangerschap waren gelijk.
Gewoon afwachten dus. Het wordt vanzelf allemaal duidelijk. De stappen tot dusver heb je ook doorlopen en verder is get veel wachten, geduld hebben em teleurstellingen verwerken. Sterkte!
woensdag 13 september 2017 om 22:10
Geen traject bij het Radboud, vier jaar geleden traject in Utrecht. Pittig, maar wij hadden het geluk dat we dat met geweldig resultaat (zoon) konden afsluiten.
Mijn vriend had ook verminderde zaadkwaliteit en bij mij werden ook sporen van chlamydia gevonden - wat ik heel raar vond, want dat kon naar mijn mening helemaal niet. De zaadkwaliteit bleef heel wisselend (een keer 900.000 maar ook een keer 9 miljoen, maar dat was nog weinig), dus uiteindelijk IVF gedaan. Na 4 miskramen een doorgaande zwangerschap.
Heel veel succes en sterkte!
Tip: probeer weg te blijven van de kalenderseks. Met weinig goede zwemmers heb je maar een kleine kans en als je te lang sekst uit functionaliteit i.p.v. fun dan gaat de lol er een keer af, is mijn ervaring. Voor ons was het medisch traject ook een manier om weer plezier terug te krijgen in seks.
Mijn vriend had ook verminderde zaadkwaliteit en bij mij werden ook sporen van chlamydia gevonden - wat ik heel raar vond, want dat kon naar mijn mening helemaal niet. De zaadkwaliteit bleef heel wisselend (een keer 900.000 maar ook een keer 9 miljoen, maar dat was nog weinig), dus uiteindelijk IVF gedaan. Na 4 miskramen een doorgaande zwangerschap.
Tip: probeer weg te blijven van de kalenderseks. Met weinig goede zwemmers heb je maar een kleine kans en als je te lang sekst uit functionaliteit i.p.v. fun dan gaat de lol er een keer af, is mijn ervaring. Voor ons was het medisch traject ook een manier om weer plezier terug te krijgen in seks.
donderdag 14 september 2017 om 18:24
Dankje voor je reactie! Mijn arts zei dat met deze hoeveelheid zwemmers alleen icsi een mogelijkheid zou zijn?batjang schreef: ↑13-09-2017 22:10Geen traject bij het Radboud, vier jaar geleden traject in Utrecht. Pittig, maar wij hadden het geluk dat we dat met geweldig resultaat (zoon) konden afsluiten.
We hebben nog plezier in seks! Oke niet alle dagen.. maar dan zeggen we tegen elkaar we weten waar we t voor doen en de volgende keer is het wel weer romantisch.
Pfff heftig 4 miskramen.
Ben je nu op momen zwanger? Of is hij/zij al geboren?
donderdag 14 september 2017 om 18:26
Snap ik... ik vraag me hardop af of ik me alvast kan voorbereiden op wat komen gaat. We kunnen ons nog niets erbij voorstellen. We zullen over een tijdje alles gaan ervaren zelf.. klopt ook we moeten het ondergaan.proudmama33 schreef: ↑13-09-2017 22:09Zo'n traject is zo persoonlijk, daar zijn er geen twee hetzelfde van.
Maaaar dat is verdomde moeilijk!