Moe door bovenbuurvrouw.

15-09-2017 00:18 118 berichten
Hallo,

Ik zou graag even jullie mening willen! Ik woon nu sinds een paar maanden heerlijk in mijn eigen appartement. Alles is fijn en leuk tot dat... mijn bovenbuurvrouw thuis komt.
Mijn bovenbuurvrouw heeft een verstandelijke beperking, woont begeleid boven mij dus.
Enfin, ze loopt echt alsof ze dóór het plafond heen wilt, zo erg dat de lamp aan mijn plafond regelmatig trilt. Overdag is dit ook vervelend maar s nachts is dit niet meer te doen. Ik ga elke dag rond 10 uur naar bed want mijn wekker gaat om 6 uur.
Schrik elke nacht wakker als zij thuis komt, of gaat plassen midden in de nacht of weet ik veel wat ze sjouwt want soms loopt/stampt ze aan een stuk door voor ruim 30 minuten.

Natuurlijk ben ik regelmatig (ook s nachts) naar boven gelopen en gevraagd of ze er alsjeblieft op wilt letten vanwege dat ik er zo vroeg uit moet, en dan nog; na 10 uur moet je gewoon stiller zijn voor de buren.

Ze leek me steeds njet te begrijpen dus ik heb buurtbemiddeling ingeschakeld. Toen heb ik via de buurtbemiddeling de contact gegevens van haar begeleider gehad. Samen met bovenbuurvrouw en begeleiding een gesprek gehad, leek eventjes te helpen. Helaas na een week of 2 begon alles weer als vanouds en begon buurvrouw s nachts ook keihard muziek te draaien. Ik weer haar begeleider gebeld maar die geeft niet thuis.

Buurtbemiddeling opnieuw gemailt maar het duurt allemaal zo lang. En nu zit ik hier klaar wakker een topic te typen omdat ik niet weet wat ik verder moet doen.
Nog steeds élke dag langs gaan? Niks meer doen en afwachten of buurtbemiddeling het oplost? Ik word steeds agressiever benaderd door de bovenbuurvrouw, ze word echt extreem boos. Maar ik begin aardig wanhopig te worden en de irritaties lopen hoog op. Ik maak dagen van 10 uur dus ik zou gewoon eens een nachtje willen doorslapen...
ik zou graag willen weten wat jullie zouden doen in deze situatie. Het speelt al vanaf dat ik hier woon maar ik durfde niet gelijk naar boven. Dus na een week of 3, toen voor het eerst wat gezegd. En nu woon ik er een maand of 9-10.

Oordopjes heb ik natuurlijk al geprobeerd en toen kwam ik 3 uur te laat op mijn werk omdat ik zo vast had geslapen. Geen wekker gehoord, niet gehoord dat ik 30+ x gebeld ben door mijn werk :bonk:
(Ze begrepen het overigens wel. Ik kom nooit te laat maar goed, oordopjes zijn dus tricky voor mij)
anoniem_354696 wijzigde dit bericht op 15-09-2017 00:21
Reden: Toevoeging.
6.77% gewijzigd
Woningbouw bellen zodat ze een isolerende en geluiddempende ondervloer in haar appartement kunnen leggen.
FiIee schreef: ↑
15-09-2017 00:21
Woningbouw bellen zodat ze een isolerende en geluiddempende ondervloer in haar appartement kunnen leggen.
Ik had de woningstichting al een aantal keer gebeld maar die zeggen dat alles via buurtbemiddeling gaat en dat zij er alleen zijn voor reparaties ofzo?
Ikwilslaap schreef: ↑
15-09-2017 00:25
Ik had de woningstichting al een aantal keer gebeld maar die zeggen dat alles via buurtbemiddeling gaat en dat zij er alleen zijn voor reparaties ofzo?
Rijdende rechter inschakelen?
Is het woningbouw? Dan hen bellen. Zij kunnen eisen dat de vloer wordt aangepast, of dat zelf doen.

Tot die tijd: oordopjes in het weekeind indoen?
Kunnen ze geluidsoverlastgevers niet uitzetten? Lijkt me echt de hel zo'n gehorig flatje en dan ook nog luidruchtige bewoners.
redbulletje schreef: ↑
15-09-2017 00:27
Kunnen ze geluidsoverlastgevers niet uitzetten? Lijkt me echt de hel zo'n gehorig flatje en dan ook nog luidruchtige bewoners.
Ik heb bij iedereen aangebeld om te vragen of zij ook veel last ervaren van de bovenburen maar niemand.....

Overigens heeft zij al 10 jaar mot met elke bewoner die onder haar woont. En toch grijpt niemand in. Zijn schijnbaar ellendig veel klachten al tegen haar ingediend.

Ik heb zoveel spijt van dit huis...
FiIee schreef: ↑
15-09-2017 00:26
Rijdende rechter inschakelen?
Haha daar heb ik zelfs al over nagedacht. Maar dacht misschien is dat te vroeg na nog geen jaar :lol:
Ikwilslaap schreef: ↑
15-09-2017 00:29
Ik heb bij iedereen aangebeld om te vragen of zij ook veel last ervaren van de bovenburen maar niemand.....

Overigens heeft zij al 10 jaar mot met elke bewoner die onder haar woont. En toch grijpt niemand in. Zijn schijnbaar ellendig veel klachten al tegen haar ingediend.

Ik heb zoveel spijt van dit huis...
Jammer dat je van te voren niet goed gecheckt hebt op geluidsoverlast. Is 't een koopwoning of huur je? Zou zelf op zoek gaan naar wat beters en dan iets zonder onder/bovenburen in elk geval.
Wat afschuwelijk. Het kost je je nachtrust en op den duur zo je gezondheid.
Ik heb geen tips Ikwilslaap, wens je sterkte en succes :hug:
15-09-2017 00:32
Jammer dat je van te voren niet goed gecheckt hebt op geluidsoverlast. Is 't een koopwoning of huur je? Zou zelf op zoek gaan naar wat beters en dan iets zonder onder/bovenburen in elk geval.
Ik heb een huur woning. En sta idd inmiddels weer ingeschreven in de hoop op iets beters.
De bewoners voor mij hadden het wel aangegeven maar ik dacht nog stom; hoe erg kan het zijn?
Ik had best een turbelente periode achter de rug en wqs ook blij dat ik eindelijk een huis had en weer 'opnieuw' op mezelf kon gaan wonen dus iets met haastige spoed :cry:
Alle reacties Link kopieren
15-09-2017 00:32
Zeker weten, wat kunnen buren je levensgeluk vergallen.
Een*Nieuwe*Lente schreef: ↑
15-09-2017 00:38
Zeker weten, wat kunnen buren je levensgeluk vergallen.
Helaas kan ik daarover mee praten.
Ik lag vroeger ook vaak wakker van dit soort geluiden. Uiteindelijk bleek dat helemaal niet aan de buren of de geluiden te liggen, maar aan mezelf. De mens heeft immers een fantastische natuurlijke aanleg om wakker te worden van alarmerende geluiden, maar ook om door geluiden heen te slapen die vertrouwd zijn en geen gevaar opleveren. De geluiden van je buurvrouw leveren geen gevaar op (ze is geen inbreker, monster of natuurramp die jouw huis binnenkomt) dus kan je leren erdoorheen te slapen. Er slapen ook mensen langs spoorlijnen waar 's nachts zwaren goederentreinen langs komen denderen, nabij vliegvelden, naast cafés en discotheken, noem maar op.
De een slaapt sowieso beter dan de ander. Mij heeft het ook erg geholpen om me te realiseren dat ik nou eenmaal geen goede slaper ben, maar dat er geen rampen gebeuren als ik slecht geslapen heb. Ik kan dan nog steeds functioneren en haal die slaap later wel een keer in. Als ik echt niet kan slapen, kan ik zelfs iets 'leuks' gaan doen, waar ik overdag niet aan toekom, zoals een boek lezen of een leuke film kijken.
Alles beter dan me te gaan ergeren aan dat waarvan ik wakker werd en me opvreten omdat ik niet slaap.
Sinds ik dat besef heb, slaap ik stukken beter door de buren en andere herrie heen. En als ik er eens niet doorheen slaap, dan erger ik me er niet of nauwelijks meer aan. Of ik goed slaap of slecht, heeft veel meer te maken met hoe ik zelf in mijn vel zit dan met hoeveel overlast en herrie er om mij heen is.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana schreef: ↑
15-09-2017 00:42
Ik lag vroeger ook vaak wakker van dit soort geluiden. Uiteindelijk bleek dat helemaal niet aan de buren of de geluiden te liggen, maar aan mezelf. De mens heeft immers een fantastische natuurlijke aanleg om wakker te worden van alarmerende geluiden, maar ook om door geluiden heen te slapen die vertrouwd zijn en geen gevaar opleveren. De geluiden van je buurvrouw leveren geen gevaar op (ze is geen inbreker, monster of natuurramp die jouw huis binnenkomt) dus kan je leren erdoorheen te slapen. Er slapen ook mensen langs spoorlijnen waar 's nachts zwaren goederentreinen langs komen denderen, nabij vliegvelden, naast cafés en discotheken, noem maar op.
De een slaapt sowieso beter dan de ander. Mij heeft het ook erg geholpen om me te realiseren dat ik nou eenmaal geen goede slaper ben, maar dat er geen rampen gebeuren als ik slecht geslapen heb. Ik kan dan nog steeds functioneren en haal die slaap later wel een keer in. Als ik echt niet kan slapen, kan ik zelfs iets 'leuks' gaan doen, waar ik overdag niet aan toekom, zoals een boek lezen of een leuke film kijken.
Alles beter dan me te gaan ergeren aan dat waarvan ik wakker werd en me opvreten omdat ik niet slaap.
Sinds ik dat besef heb, slaap ik stukken beter door de buren en andere herrie heen. En als ik er eens niet doorheen slaap, dan erger ik me er niet of nauwelijks meer aan. Of ik goed slaap of slecht, heeft veel meer te maken met hoe ik zelf in mijn vel zit dan met hoeveel overlast en herrie er om mij heen is.
Knap als je zo kunt 'omdenken', als je niet anders kunt, is mindset inderdaad wel een goede methode.
Persoonlijk ben ik er te strijdlustig voor en zou net als TO zo gefrustreerd zijn van het klote kabaal waar je zelf niet voor kiest en dat midden in de nacht, iedere nacht weer, onophoudelijk en zo te lezen uitzichtloos.
Wij zijn nu midden in een veld gaan wonen als enige huis in de straat. Kan vertellen dat dat wel relaxter is ;-)
Dana schreef: ↑
15-09-2017 00:42
Toevallig woon ik direct naast de spoorlijn en hier word ik niet zo vaak wakker van. Echter stampt de buurvrouw zo hard, dat ik er écht heel erg van schrik.
Heb al meerdere dingen geprobeerd. Slaap pillen zoals melatonine, pas naar bed gaan als buurvrouw stil is. Wakker worden en denken: het is maar hoe het js. En toch, die gebroken nachten zijn erg zwaar. even je zelf aanleren om er door heen te slapen klinkt te mooi om waar te zijn.
(Pas slapen als buurvrouw stil is heeft geen nut want ze is de hele nacht bezig met wandelen, naar bed gaan, uit bed vaan, rond lopen etc)

Ik weet niet of jij wel eens ervaren hebt hoe het is om wreed te schrikken in je slaap? Ik ben direct klaar wakker dan en slaap ook niet lekker meer door.
15-09-2017 00:48
Knap als je zo kunt 'omdenken', als je niet anders kunt, is mindset inderdaad wel een goede methode.
Persoonlijk ben ik er te strijdlustig voor en zou net als TO zo gefrustreerd zijn van het klote kabaal waar je zelf niet voor kiest en dat midden in de nacht, iedere nacht weer, onophoudelijk en zo te lezen uitzichtloos.
Wij zijn nu midden in een veld gaan wonen als enige huis in de straat. Kan vertellen dat dat wel relaxter is ;-)
Ik ben ook net iets te strijdlustig om te denken laat maar. Je hebt gewoon rekening te houden met je buren en zeker als er al zoveel gesprekken geweest zijn.

Mag dit misschien njet zeggen maar als er al jaren problemen zijn met één huurder die dus verstandelijk beperkt is, waarom mag zij daar dan nog wonen? Er zijn toch ook zelfstandige complexe waar ze dan deels jn een groep wonen en toch zelfstandigheid kunnen ervaren? Ik kan er gewoon niet bij. Ik heb toevallig vandaag opgenomen hoe het gesprek ging maar ze snapt er gewoon niks van en naar begeleiding pakt het ook niet goed aan. (Door gewoon niet meer op te nemen of terug te mailen na 1 gesprek. )
Ja, en vooral dat het zo onvoorspelbaar is wanneer het kabaal weer komt.
Ik zou daar ook knalle onrustig van worden, nooit gewoon eens rustig naar bed kunnen gaan met het idee dat je kan doorslapen.
(Ik heb nog liever een baby, dan krijg je er nog iets voor terug 😀
Dit topic lijkt heel erg op een topic zelfs de manier van schrijven van een paar weken geleden TO zat in dezelfde situatie en wilde dat haar buurvrouw na 10 uur in de avond geen gesprekken voerde of lachtte in haar woonkamer daar had to last van. Zij wilde ook geen oordopjes.
Ze wilde gewoon dat het stil was na 10 uur was naar de buurvrouw gelopen om te vragen of ze wilde stoppen met praten omdat ze vroeg naar bed wilde waar de buurvrouw geen zin in had ze wilde gewoon bellen in de woonkamer. Geen absurde wens vind ik.

Je schrijft het zelf al met oordopjes in slaap je zo diep dat je in 1x je slaaptekort inhaalt. Gewoon blijven slapen met dopjes doe ik ook drukke buurt hier. Als je niet meer oververmoeid bent hoor je je wekker prima. Er zijn foambolletjes, dopjes op maat en wasbolletjes.
Mijn wekker hoor ik altijd ook al heb ik veel te kort geslapen.

Je kan niet verwachten dat het stil is om 10 uur in de avond hooguit vragen of ze pantoffels sokken of op blote voeten wil lopen en harde muziek is reden om de politie te bellen tenzij je zelf ook wel weet dat het niet keihard staat. Als je muziek door de hele straat hoort doet de politie wel wat. Zit iemand gewoon tv te kijken midden in de nacht mag dat gewoon.

Slaap dit weekend lekker bij met oordopjes dan hoor je maandagochtend de wekker gewoon weer neem dat maar van me aan.
Oordopjes in en telefoon op trillen onder je kussen dan maar?
Weet je onder welke dienst de begeleiding valt?
De dienst zelf bellen en de zaak daar voorleggen?

Wie weet is haar begeleidster wel langdurig in vakantie, ziekteverlof, zwangerschapsverlof of dergelijke.

Daarnaast zou ik nogmaals verhuizen overwegen.
Als zij begeleid woont, dan zit daar dus ook een zorginstelling achter. Die zou ik eens benaderen. Vervelend zeg! Sterkte.
Sirius schreef: ↑
15-09-2017 01:03
Dit topic lijkt heel erg op een topic zelfs de manier van schrijven van een paar weken geleden TO zat in dezelfde situatie en wilde dat haar buurvrouw na 10 uur in de avond geen gesprekken voerde of lachtte in haar woonkamer daar had to last van. Zij wilde ook geen oordopjes.
Ze wilde gewoon dat het stil was na 10 uur was naar de buurvrouw gelopen om te vragen of ze wilde stoppen met praten omdat ze vroeg naar bed wilde waar de buurvrouw geen zin in had ze wilde gewoon bellen in de woonkamer. Geen absurde wens vind ik.

Je schrijft het zelf al met oordopjes in slaap je zo diep dat je in 1x je slaaptekort inhaalt. Gewoon blijven slapen met dopjes doe ik ook drukke buurt hier. Als je niet meer oververmoeid bent hoor je je wekker prima. Er zijn foambolletjes, dopjes op maat en wasbolletjes.
Mijn wekker hoor ik altijd ook al heb ik veel te kort geslapen.

Je kan niet verwachten dat het stil is om 10 uur in de avond hooguit vragen of ze pantoffels sokken of op blote voeten wil lopen en harde muziek is reden om de politie te bellen tenzij je zelf ook wel weet dat het niet keihard staat. Als je muziek door de hele straat hoort doet de politie wel wat. Zit iemand gewoon tv te kijken midden in de nacht mag dat gewoon.

Slaap dit weekend lekker bij met oordopjes dan hoor je maandagochtend de wekker gewoon weer neem dat maar van me aan.
Leef geluiden maken mij niet uit. Mijn buurman draait graag harde muziek en doet dit de hele dag door maar gewoon elke keer eventjes zeg maar.
Verder zitten hier veel gezinnen waarvan ik die kinderen regelmatig joor, I dont care.
Gepraat of weet ik veel wat, boeit njet. Tv? Boeit niet. Even een voorbeeld.
Maar dat gestamp, en vooral omdat het bijna alleen maar s nacht is, word zo vervelend. Nornaal geloop boeit mij echt niets. Ik heb hier voor in een nog gehoriger appartement gewoond en ik kon de buren horen plassen dus ook praten lopen etc. Maar dat waren gewoon geen vervelende geluiden.

Maar goed, ik ga morgen na werk langs de kruitvat en dan nogmaals oordoppen kopen

Al vind ik niet dat dat een 'oplossing' is want dat ik stampen midden in de nacht niet normaal vind, vind ik best reeël.

Niet Bellen of niet meer mogen lachen na 10 uur, vind ik dan wel absurd.

Maar het js toch sowieso een soort ongeschreven regel dat je na 10 uur geen overlast meer geeft?
15-09-2017 00:55
Ja, en vooral dat het zo onvoorspelbaar is wanneer het kabaal weer komt.
Ik zou daar ook knalle onrustig van worden, nooit gewoon eens rustig naar bed kunnen gaan met het idee dat je kan doorslapen.
(Ik heb nog liever een baby, dan krijg je er nog iets voor terug 😀
Mede dankzij de baby van de buren weet ik maar al te goed wat het is om wreed wakker te schrikken en dan de slaap niet meer te kunnen vatten. ;-)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
jules schreef: ↑
15-09-2017 01:10
Als zij begeleid woont, dan zit daar dus ook een zorginstelling achter. Die zou ik eens benaderen. Vervelend zeg! Sterkte.
Heb ik gedaan via buurtbemiddeling. Als ik naar de instelling zelf bel dan zeggen ze dat begeleider wel weer contact op neemt. Wat niet gebeurd.
En wat ik zei als ik de begeleider zelf bel/mail dan geen reactie. Voor zo ver ik weet is ze gewoon nog aan het werk want elke week schijnt ze nog boven langs te komen. Maar jk ben dan net aan het werk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven