Partner vind me te slim...
vrijdag 15 september 2017 om 22:23
Het gaat steeds slechter met de partner die ik nu 4 maanden heb. Zijn gedrag is in rap tempo steeds onzekerder geworden. Dit verpest ook actief de relatie. Na vele gesprekken komt het er op neer dat hij zich minder dan mij voelt en daardoor enorm onzeker van me wordt omdat ik slimmer ben. Als ik naar voorbeelden vraag zijn ze er niet, het is gewoon een gevoel zegt hij.
Nu voel ik dat niet en vind ik het ook niet waar. Hij heeft veel hobby's en skills en een baan waar ik totáál niks van snap. Ik zie ons als gelijken met ieder andere expertises. Die van hem zijn muzikaal en creatief en die van mij op sociaal werkgebied en IT. Hij is dan weer enorm sociaal in de omgang met mensen en ik minder. Hij kan enorm goed koken, ik niet. Ik ben heel goed in het huishouden en hij niet. Hij is bang voor spinnen en die sla ik dood, ik voor muggen en die slaat hij dood. Ik ben dan weer enorm sexy en hij niet. Dat laatste was uiteraard een grapje
maar jullie begrijpen de strekking met hoe ik naar onze intelligentie kijk.
Hoe ga ik hier mee om?
Ik wil hem het liefst laten zien wat ik zie... geen van ons is beter dan de ander.. ik vind het juist wel interessant en leuk dat we beiden van elkaar kunnen leren. We hebben elkaar altijd iets nieuws te vertellen wat de ander nog niet weet/kent.
Zijn vorige relaties waren met vrouwen van tien jaar jonger, 17-22 jaar, die erg afhankelijk van hem waren en enorm tegen hem opkeken als 'oudere wijzere man'. Het zou dus ook een onzekerheidsprobleem bij hem zelf kunnen zijn wat nu pas naar boven komt.
Maar dat maakt de vraag eigenlijk niet anders; kan ik iets doen om hem ons als gelijken te laten zien?
Naast directe tips zijn ervaringen als je jezelf herkent vanuit mijn of zijn perspectief ook welkom.
Nu voel ik dat niet en vind ik het ook niet waar. Hij heeft veel hobby's en skills en een baan waar ik totáál niks van snap. Ik zie ons als gelijken met ieder andere expertises. Die van hem zijn muzikaal en creatief en die van mij op sociaal werkgebied en IT. Hij is dan weer enorm sociaal in de omgang met mensen en ik minder. Hij kan enorm goed koken, ik niet. Ik ben heel goed in het huishouden en hij niet. Hij is bang voor spinnen en die sla ik dood, ik voor muggen en die slaat hij dood. Ik ben dan weer enorm sexy en hij niet. Dat laatste was uiteraard een grapje
Hoe ga ik hier mee om?
Ik wil hem het liefst laten zien wat ik zie... geen van ons is beter dan de ander.. ik vind het juist wel interessant en leuk dat we beiden van elkaar kunnen leren. We hebben elkaar altijd iets nieuws te vertellen wat de ander nog niet weet/kent.
Zijn vorige relaties waren met vrouwen van tien jaar jonger, 17-22 jaar, die erg afhankelijk van hem waren en enorm tegen hem opkeken als 'oudere wijzere man'. Het zou dus ook een onzekerheidsprobleem bij hem zelf kunnen zijn wat nu pas naar boven komt.
Maar dat maakt de vraag eigenlijk niet anders; kan ik iets doen om hem ons als gelijken te laten zien?
Naast directe tips zijn ervaringen als je jezelf herkent vanuit mijn of zijn perspectief ook welkom.
zaterdag 16 september 2017 om 00:42
Als je Je niet kan beheersen ben je idd niet zo slim.Snoekbaars schreef: ↑16-09-2017 00:41Nee van de vrouw van 17 enkel. En die van 22. (17-22).
Was een vriendin van mij en haar moeder een vriendin van mij, ze zat actief vanaf 15 achter hem aan en hij heeft dat netjes met veel moeite uitgesteld. Dat is niet makkelijk als het lichaam vanaf 12 al een vrouw is en iemand zo actief achter je aan zit om dan te onthouden dat de geest mogelijk nog niet zo volwassen is. Ik ben er ook wel eens ingetrapt. Of niet ingetrapt; ik ken veel stellen die met een dergelijk leeftijdsverschil vanaf 15-16-17 nu 15 jaar later nog steeds bij elkaar zijn.
Zaken kunnen complex zijn.
Ja, hij vindt me slim. Dat is de titel.
Terug on-topic.
zaterdag 16 september 2017 om 00:46
Hmmm als hij met veel moeite van een 15-jarige af kan blijven, vind je hem dan niet een echte viespeuk?
Ik denk dat hij serieuze daddy-issues heeft hoor.
En hij heeft danig op je in weten te praten, omdat het ook volgens jou 'niet makkelijk is als het lichaam vanaf 12 al een vrouw is'
Dat sport uitspraken is echt wel een bezoek aan een psychiater waard hoor.
Besef je dat?
En hij heeft danig op je in weten te praten, omdat het ook volgens jou 'niet makkelijk is als het lichaam vanaf 12 al een vrouw is'
Besef je dat?
zaterdag 16 september 2017 om 00:48
Mooi!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
zaterdag 16 september 2017 om 00:48
TO zegt psychiater te zijn.Hobbelster schreef: ↑16-09-2017 00:46Hmmm als hij met veel moeite van een 15-jarige af kan blijven, vind je hem dan niet een echte viespeuk?
Besef je dat?
zaterdag 16 september 2017 om 00:49
In ruste hoop ik.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
zaterdag 16 september 2017 om 00:52
Oh dat heb ik gemist. Waaar heb je dat gelezen?
zaterdag 16 september 2017 om 00:54
Ergens op het forum.
zaterdag 16 september 2017 om 00:55
Ik vond de 'mooi' al mooi, maar ook deze sarcasme vind ik fantastisch. Ik had wat meer moeite moeten doen op mijn post, maar soms is het toch ook niet meer te doen? Vier maanden samen en dan nu al deze problemen. Niemand is meer of minder dan de ander. Het klinkt alsof hij heel erg graag van TO af wil zonder haar teveel te kwetsen.
zaterdag 16 september 2017 om 01:02
Doorsnee denk ik?Hobbelster schreef: ↑16-09-2017 00:32Laat je niet opnaaien door de vivavisgleuven, TO.
En verder klinkt je vriend als de gekwelde muzikant met onstilbare aandachts- en bevestigingshonger. Maargoed, daarvoor is hij wss ook muzikant geworden.
Jammer dat hij denkt dat je meisjes moet redden door zijn eerdere ervaringen. Het lijkt alsof hij ergens is gestopt met ouder / volwassener worden, namelijk op het punt waarop men normaal gesproken in gaat zien dat dat géén normaal gedrag is in een relatie tussen 2 volwassen mensen.
Dat je na 4 maanden je al zo ergert aan iets toch wel belangrijks, lijkt me een dringende alarmbel.
Hoe is de relatie tussen hem en zijn ouders eigenlijk? En hoe gaat hij om met jouw ouders en wat vinden die van hem?
Dit vraag ik omdat je vaak toch wel eea kunt opmaken uit hoe je familie op een partnerkeuze reageert. (Niet per sé of altijd, maar vaak wel)
Erg charismatisch dus mijn ouders die daar gevoelig voor zijn vinden hem fantastisch, de andere nuchtere ouders zijn wat minder snel gecharmeerd en vragen of een van mijn vrienden mee kan naar bruiloft e.d. Ze haten hem niet maar kijken meer de kat uit de boom en hebben niks met charismatisch gepraat.
Zijn ouders... 2 er van vinden mij geweldig, ik vind persoonlijk dat hij ze te weinig aandacht geeft, en een van die ouders spreekt openlijk over zijn gedrag, ze ziet wat hij doet. De andere 2 ouders haat hij er de nieuwe ouder van en de echte ouder gebruikt hij, ze vinden mij aardig en komen altijd een praatje maken, hij vind dat irritant en jaagt ze weg terwijl ik enkel zie dat ze zijn was doen en dingen komen brengen die hij toevallig heeft laten vallen dat hij die wel zou willen. (hij woont gratis op hun terrein). (nuja, zijn was doen... hij gooit het er zelf in en haalt het er niet uit want zijn moeder hangt het dan toch wel op als ze zelf wil wassen (dus moet)... ik vind dat nogal makkelijk en respectloos vooral als je ziet hoe vriendelijke mensen het zijn).
Maar dan gaat hij wel elke week voor zijn opa koken en bij zijn broer langs om zijn huis schoon te maken die in een depressie zit.. en ik heb dan weer niet dat contact met mijn grootouders en broers/zussen maar met mijn ouders weer wel... dus wat zegt dan?
Ik kan er niet uithalen dat hij per definitie 'iets' is. Voor elke luie of respectloze actie doet hij ergens weer het tegenovergestelde... hoogstens een lichtelijke verhoging van gebruik maken van ouders maar niet extreem. Maar ik moet zo nu en dan wel eens zeggen als we bij zijn ouders zijn dat het geen hotel is of een vakantie en we ook daadwerkelijk zaken met de ouders moeten doen.
zaterdag 16 september 2017 om 01:02
Ben ik ook benieuwd naar.
zaterdag 16 september 2017 om 01:09
In welk universum is dit gedrag dat past bij een man die je aantrekkelijk vindt als vriend of als partner????
Is dit echt???
Zijn ouders... 2 er van vinden mij geweldig, ik vind persoonlijk dat hij ze te weinig aandacht geeft, en een van die ouders spreekt openlijk over zijn gedrag, ze ziet wat hij doet. De andere 2 ouders haat hij er de nieuwe ouder van en de echte ouder gebruikt hij, ze vinden mij aardig en komen altijd een praatje maken, hij vind dat irritant en jaagt ze weg
Is dit echt???
zaterdag 16 september 2017 om 01:15
Nou niet echt.Hobbelster schreef: ↑16-09-2017 00:46Hmmm als hij met veel moeite van een 15-jarige af kan blijven, vind je hem dan niet een echte viespeuk?
Besef je dat?
Hij heeft niet zo op mij ingepraat, dat kwam vanuit mezelf.
Ik ben er dus ook wel eens ingetrapt. Mannen of vrouwen die 18-19 zijn en waar toch écht alle toeters en bellen aan zitten. Een keer een meid van 15. Nu dacht ik zelf dat ze veel ouder waren (meid van 15 loog ook over haar leeftijd) en kwam ik er naderhand pas achter (en zij dachten ik veel jonger was...)... hij wist dondergoed dat ze 17 was. Maar ik kan me best voorstellen als een vrouw met alles er op en aan zich zéér actief 2 jaar lang op je gooit (zéér actief) dat dat niet makkelijk is. De ouders vonden het ook nog eens prima en moedigde het aan; hij was immers een vriend van de familie. Ze zijn ook gaan samenwonen, het was serieus. Ik vind 17-27 niet per direct een drama. Het is geen 12 en 45. Raakt het randje; maar niet direct psycholoog of politie-waardig.
Ik denk ook dat hij oprecht, net als ik, niet meer diezelfde fout gaat maken. Je kan zeker je soulmate tegenkomen op dergelijke leeftijden en met dat leeftijdsverschil, maar dat is zeldzaam. Hij heeft er in ieder geval geen aantrekking tot, aangezien ik ouder dan hem ben, en eerder vriendinnen voor deze twee dezelfde leeftijd en eentje juist 10 jaar ouder.
zaterdag 16 september 2017 om 02:38
De manier waarop je zijn gedrag tgo pubermeisjes goedpraat maakt me misselijk.
Een vriend die ik vanavond laat sprak vertelde me geagiteerd dat zijn nichtje van 14 die zich duidelijk vrouw voelt sinds de laatste keer dat hij haar zag op bezoek was met haar vader. Er waren nog meer mensen. Vriend is een aantrekkelijke man met voor zo een meisje een heel cool beroep ook nog.
Hij vertelde me geërgerd dat hij haar tot 3x toe weg heeft moeten sturen omdat ze op schoot wilde komen zitten. Om zijn nek ging hangen op een uitdagende manier. Hij zei letterlijk dat hij best begrijpt dat zo'n meisje wil kijken of volwassen mannen onder de indruk zijn, ze is ook erg mooi en lijkt wel 20 maar het is een KIND aldus vriend.
Geen haar op zijn hoofd die haar opeens als een optie ziet hij zag het als puberen.
Daarom is het ook een vriend, het was zo logisch voor hem om haar kortaf weg te sturen en naderhand mij belt omdat hij bang is dat hij iets heeft gedaan om haar aan te moedigen ongewild.
Of ik dat ook deed op die leeftijd bij volwassen mannen. Hij had er echt een vies gevoel over en wilde weten hoe hij zoiets kon voorkomen.
Voor de volledigheid ik heb hem gezegd dat hij het prima had gedaan. Meteen afkappen niet op ingaan, zeggen dat ze niet zo kinderachtig moet doen. DAT noem ik een gezonde houding van een volwassen vent vs een meisje van 14,15 al lijkt ze 30 ze is het niet!
Als ik voor mezelf spreek wat walgelijk dat je suggereert dat meisjes van 12 heel aantrekkelijk kunnen zijn voor een volwassen man. De manier waarop je het zegt legt bij voorbaat wat schuld op haar bordje als iemand als hij zijn poten niet van haar af kan houden.
Zeg je vriend dat jullie beiden niet al te snugger zijn. Opgelost.
Een vriend die ik vanavond laat sprak vertelde me geagiteerd dat zijn nichtje van 14 die zich duidelijk vrouw voelt sinds de laatste keer dat hij haar zag op bezoek was met haar vader. Er waren nog meer mensen. Vriend is een aantrekkelijke man met voor zo een meisje een heel cool beroep ook nog.
Hij vertelde me geërgerd dat hij haar tot 3x toe weg heeft moeten sturen omdat ze op schoot wilde komen zitten. Om zijn nek ging hangen op een uitdagende manier. Hij zei letterlijk dat hij best begrijpt dat zo'n meisje wil kijken of volwassen mannen onder de indruk zijn, ze is ook erg mooi en lijkt wel 20 maar het is een KIND aldus vriend.
Geen haar op zijn hoofd die haar opeens als een optie ziet hij zag het als puberen.
Daarom is het ook een vriend, het was zo logisch voor hem om haar kortaf weg te sturen en naderhand mij belt omdat hij bang is dat hij iets heeft gedaan om haar aan te moedigen ongewild.
Of ik dat ook deed op die leeftijd bij volwassen mannen. Hij had er echt een vies gevoel over en wilde weten hoe hij zoiets kon voorkomen.
Voor de volledigheid ik heb hem gezegd dat hij het prima had gedaan. Meteen afkappen niet op ingaan, zeggen dat ze niet zo kinderachtig moet doen. DAT noem ik een gezonde houding van een volwassen vent vs een meisje van 14,15 al lijkt ze 30 ze is het niet!
Als ik voor mezelf spreek wat walgelijk dat je suggereert dat meisjes van 12 heel aantrekkelijk kunnen zijn voor een volwassen man. De manier waarop je het zegt legt bij voorbaat wat schuld op haar bordje als iemand als hij zijn poten niet van haar af kan houden.
Zeg je vriend dat jullie beiden niet al te snugger zijn. Opgelost.
zaterdag 16 september 2017 om 05:30
Snoekbaars schreef: ↑16-09-2017 00:31
Alsnog wil ik hem toch graag helpen voor toekomstige partners vanwege lang vrienden zijn.
Ach, wat ongelofelijk schattig. Jullie zijn allebei zo ongelofelijk schattig in het willen helpen van de ander (daar waar de ander helemaal niet geholpen willen worden).
Ongelofelijk.
zaterdag 16 september 2017 om 06:45
+1Sirius schreef: ↑16-09-2017 02:38De manier waarop je zijn gedrag tgo pubermeisjes goedpraat maakt me misselijk.
Zeg je vriend dat jullie beiden niet al te snugger zijn. Opgelost.![]()
Bizar hoe jij het gedrag van je vriend goedpraat, alsof hij een willoos slachtoffer is van zichzelf én de omgeving.
Wel een die niet zelf z'n was kan doen en in staat is met volwassenen om te gaan.
zaterdag 16 september 2017 om 07:35
zaterdag 16 september 2017 om 07:40
Jullie vinden elkaars uiterlijk leuk en zijn nu bezig om elkaar zo te plooien dat die ander misschien ooit de ideale partner kan zijn.
Geen idee wie er slimmer is, ik vind jullie allebei niet heel slim overkomen. Dat je überhaupt na denkt over slimmer zijn dan de ander.
In mijn relatie zou ik niet weten wie er slimmer is, dat meten we namelijk nooit.
Geen idee wie er slimmer is, ik vind jullie allebei niet heel slim overkomen. Dat je überhaupt na denkt over slimmer zijn dan de ander.
In mijn relatie zou ik niet weten wie er slimmer is, dat meten we namelijk nooit.
zaterdag 16 september 2017 om 07:53
Ik heb met mijn 27 wel eens een onwijs lekkere vent ontmoet hij was in een ouwelullen kroeg en ik had hem zeker een jaar of 23/24 geschat. Bleek hij 15. Ik en veel andere om mij heen waren echt in shock. Het was er niet aan af te zien. Ik ken ook wel meisjes die er uitzien als 20 en 13 zijn. Ik snap dat je de fout kan maken een ander ouder te schatten maar daar stopt het dus. Hij heeft daddy issues en jij denkt dat je iedereen kan begrijpen want zo intellectueel ben je tenslotte.
Dit gaat niet werken. Je bent leuk tot het volgende grietje tegen hem opkijkt.
Dit gaat niet werken. Je bent leuk tot het volgende grietje tegen hem opkijkt.
zaterdag 16 september 2017 om 07:55
Dat zijn ook bizarre uitspraken. Ik vermoed dan dat hij een pedo is.Hobbelster schreef: ↑16-09-2017 00:46Hmmm als hij met veel moeite van een 15-jarige af kan blijven, vind je hem dan niet een echte viespeuk?
Besef je dat?
World of Warcraft: Legion
zaterdag 16 september 2017 om 08:39
Misschien dat hij je alleen maar te dun vindt. Daar is sneller iets aan te doen dan minder snugger worden. In het laatste geval zou ik veel naar RTL4-shows kijken en dan daalt je IQ vanzelf met 50 punten. Maar misschien is dat nog te hoog voor hem om er genoeg tegen af te steken.
retrostar wijzigde dit bericht op 16-09-2017 08:42
30.47% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven