Napraattopic Deel 91

08-09-2017 19:05 3034 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
MoirenPhae schreef:
16-09-2017 22:52
En heb je dus geen respect voor je partner.

Ik zou het nooit doen.
Ik zou het ook nooit doen, mocht ik ooooit een partner krijgen (wat ik niet verwacht maar dat even terzijde :P )
anoniem_340621 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 22:54
0.19% gewijzigd
MoirenPhae schreef:
16-09-2017 22:52
En heb je dus geen respect voor je partner.

Ik zou het nooit doen.
Ik denk niet dat wat jij zou voelen als je het zou doen ( geen respect ) je dat ook aan een ander "op kunt leggen " . Zo werkt het volgens mij niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ginerva schreef:
16-09-2017 22:53
Ik zou het ook nooit doen, mocht ik ooooit een partner krijgen (wat ik niet verwacht mar dat even terzijde :P )
Makkelijk lullen op deze manier.
blijfgewoonbianca schreef:
16-09-2017 22:54
Makkelijk lullen op deze manier.
Ik heb wel in een relatie gezeten van een aantal jaar
16-09-2017 22:53
Ik denk niet dat wat jij zou voelen als je het zou doen ( geen respect ) je dat ook aan een ander "op kunt leggen " . Zo werkt het volgens mij niet.
Ik leg een ander niets op.
Mijn partner weet wel dat ik niet wil delen. Doet hij dat wel, dan is de relatie over. Zo wil ik namelijk niet meer leven.
Laatst zei mijn vriend grappend dat het minder erg is wanneer mannen vreemdgaan dan vrouwen. Het was een grapje, maar zijn grapjes hebben altijd een ondertoon van serieusheid, in de zin dat hij daarmee iets over de sociale structuur van de samenleving wil zeggen.
anoniem_353404 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 23:08
0.19% gewijzigd
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Ginerva schreef:
16-09-2017 22:56
Ik heb wel in een relatie gezeten van een aantal jaar
Ja?
Het had een klein beetje indruk gemaakt als je gezegd zou hebben " in de 25mjaar dat ik bij mijn partner ben/ was ben ik nooit vreemd gegaan "
Goh, binnen een aantal jaar ben je niet vreemd gegaan. Poeh poeh. Applaus.
MoirenPhae schreef:
16-09-2017 22:58
Ik leg een ander niets op. Wel in de zin van dat jij bepaalt welke gevoelens een vreemdganger zou ervaren.
Mijn partner weet wel dat ik niet wil delen. Doet hij dat wel, dan is de relatie over. Zo wil ik namelijk niet meer leven.
Prima, hoor. Moet iedereen helemaal voor zichzelf beslissen waar die grens ligt.
MoirenPhae schreef:
16-09-2017 22:39
Nee joh. Je leeft nog net.
Je hebt gelijk.
16-09-2017 23:00
Prima, hoor. Moet iedereen helemaal voor zichzelf beslissen waar die grens ligt.
Waar bepaal ik wat wie mag ervaren?
16-09-2017 22:59
Ja?
Het had een klein beetje indruk gemaakt als je gezegd zou hebben " in de 25mjaar dat ik bij mijn partner ben/ was ben ik nooit vreemd gegaan "
Ik weet van mezelf dat ik nooit vreemd zou gaan, gewoon omdat ik vind dat je dat niet kan maken. Het is echt k*t om als je er achter te komen dat je partner vreemd is gegaan. Dat heeft zo'n grote impact dat ik dat een ander niet aan zal doen.
Een keer is genoeg
enn wijzigde dit bericht op 16-09-2017 23:05
91.40% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
16-09-2017 23:00
Als grenzen niet overeenkomen dan lijkt het me einde verhaal.
Bewust liegen tegen een 'beste vriend' maakt gelijk duidelijk dat de vriendschap eenzijdig veranderd is, geen teken van respect voor de vriendschap.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
16-09-2017 23:05
Bewust liegen tegen een 'beste vriend' maakt gelijk duidelijk dat de vriendschap eenzijdig veranderd is, geen teken van respect voor de vriendschap.
Precies dit.
Ginerva schreef:
16-09-2017 23:03
Ik weet van mezelf dat ik nooit vreemd zou gaan, gewoon omdat ik vind dat je dat niet kan maken. Het is echt k*t om als je er achter te komen dat je partner vreemd is gegaan. Dat heeft zo'n grote impact dat ik dat een ander niet aan zal doen.
Je klinkt als iemand die het klappen van de zweep kent.
Siofra schreef:
16-09-2017 23:06
Je klinkt als iemand die het klappen van de zweep kent.
Helaas wel ja
Ginerva schreef:
16-09-2017 23:03
Je denkt dat van jezelf te weten.
Weleens héél verliefd geweest op een ander tijdens je relatie ? Weleens de kans in je schoot geworpen gekregen om met een enorme hunk te kunnen vozen, die jou ook het allerlekkerste wijf van de hele wereld vond, op een moment en plaats waar niemand ooit achter zou komen?

Heel veel mensen die vreemd gingen zeggen achteraf dat ze het zooooo niks voor hen vonden, dat ze het nooit van zichzelf gedacht zouden hebben, dat het alle omstandigheden tegelijk waren, dat ze zichzelf niet meer waren,.... ik geloof dat wel.
Ik geloof ook dat het voor sommigen veel moeilijker is omdat ze meer kansen krijgen.
Ginerva schreef:
16-09-2017 23:07
Helaas wel ja
Vind ik oprecht rot voor je. Denk je dat je er ook zo fel tegen gekant zou zijn als dat niet het geval was geweest?
MoirenPhae schreef:
16-09-2017 23:02
Waar bepaal ik wat wie mag ervaren?
" En heb je dus geen respect voor je partner "
16-09-2017 23:08
Je denkt dat van jezelf te weten.
Weleens héél verliefd geweest op een ander tijdens je relatie ? Weleens de kans in je schoot geworpen gekregen om met een enorme hunk te kunnen vozen, die jou ook het allerlekkerste wijf van de hele wereld vond, op een moment en plaats waar niemand ooit achter zou komen?

Heel veel mensen die vreemd gingen zeggen achteraf dat ze het zooooo niks voor hen vonden, dat ze het nooit van zichzelf gedacht zouden hebben, dat het alle omstandigheden tegelijk waren, dat ze zichzelf niet meer waren,.... ik geloof dat wel.
Ik geloof ook dat het voor sommigen veel moeilijker is omdat ze meer kansen krijgen.
Ja ik weet dat ik dat niet zou doen
Siofra schreef:
16-09-2017 23:09
Vind ik oprecht rot voor je. Denk je dat je er ook zo fel tegen gekant zou zijn als dat niet het geval was geweest?
Dat durf ik niet te zeggen, ik kan het niet meer onweten zeg maar
Enn schreef:
16-09-2017 23:05
Ik ben enorm anti vreemdgaan. Maar ik begrijp tegelijkertijd ook hoe dingen kunnen lopen.
16-09-2017 23:09
" En heb je dus geen respect voor je partner "
Jij vindt liegen wel respectvol?

Dat kan, ik hanteer andere waarden.
Ik ken iemand met een lange relatie die nooit had verwacht ooit vreemd te gaan. In een rotperiode, waarin ze zich onbegrepen voelde door iedereen inclusief haar partner is ze als soort van hulpkreet of zelfdestructie vreemd gegaan. Natuurlijk was dat zwak. Ze had in relatietherapie moeten gaan voor het vreemdgaan en niet door het vreemdgaan. Het vreemdgaan was ook een soort van ontsnapping van het leven op dat moment en ja, de aandacht vond ze fijn. Dit is de versie die ik heb gehoord. Misschien ben ik naïef, maar ik geloof wel dat iemand de weg kwijt kan raken, iets enorm stoms doen en dan beseft dat hij/zij zijn/haar partner helmaal niet kwijt wil.
Maar ik geloof ook dat er mannen en vrouwen zijn die helemaal niet geven om de gevoelens van een ander.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik het ingewikkeld vind. Ik merk dat ik de een sneller 'veroordeel' dan de ander, maar ik probeer juist niet te oordelen. Niet te snel althans.
De relatie tussen de 2 waar ik het over had is nu beter dan voor de crisis, als is er wel een knak in het vertrouwen. Dus haar heeft het iets opgeleverd. Weet niet of hij er hetzelfde over denkt. Ik denk van niet.
16-09-2017 22:59
Ja?
Ze klopt zich toch nergens op de borst erover? Het is gewoon haar norm om niet vreemd te gaan , ongeacht de lengte van haar relatie.. Zou het na 25 jaar indruk maken in jouw ogen als ze het dan zolang had volgehouden? Ik vind het niet meer dan normaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven