Napraattopic Deel 91

08-09-2017 19:05 3034 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!


Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook wassen. :rofl:
Jammer nou weer dat ik er geen geld voor krijg. *vette knipoog*
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Wil iemand anders dat gifje van Star anders nog even uitleggen aan Dana?
Alle reacties Link kopieren
:rofl:
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
26-09-2017 12:19
Wil iemand anders dat gifje van Star anders nog even uitleggen aan Dana?
Nee.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
26-09-2017 12:11
Als het paginalang zuigen wordt?
Nou dit inderdaad, ontzettend vermoeiend om te lezen.
Het is niet grappig, het gaat nergens over, het is allemachtig irritant.
Maar heb me er op de 1 of andere manier doorheen geworsteld - gescrolld, want vond degenen die gewoon een discussie voerden wel interessant.
Ik wist bijvoorbeeld niet dat de term kroeshaar voor velen een negatieve lading had. Ik meende oprecht dat het de officiële benaming was voor black hair. Dat je dat gewoon zo noemde dus. Zoals je steil haar steil noemt en krullend haar krullen.
Ik geloof dat ik tegen mijn neefje, toen hij nog een dreumes was, zelfs wel eens heb gezegd dat hij zo'n lief schattig kroeskoppie had.
Ik kan nu alleen maar denken: weer wat geleerd. Ik kan er op z'n minst rekening mee houden, maar voel me er niet door aangevallen. Dat sommige dat wel zo ervaren, snap ik eigenlijk ook niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Dana schreef:
26-09-2017 11:05
Hoe komen jullie er nou toch bij dat er mensen worden neergesabeld, weggezet als racisten en weet ik wat al niet meer?

Ik ben een feministe, daar durf ik rond voor uit te komen.
Toch maak ik ook weleens een vrouwonvriendelijke opmerking.

Denk je werkelijk dat als iemand me daarop wijst, ik ervan overtuigd ben dat diegene mij daarmee indirect een vrouwenhater noemt?

Ander voorbeeld. Ik heb een collega die in een rolstoel zit. Ik ga het niet testen, maar ik geloof niet dat hij het op prijs zou stellen als we iemand op de gang horen zeggen: 'daarvoor moet je bij die lamme wezen.'

Mag hij daar dan niks van zeggen? Want dan gaat degene die het heeft gezegd meteen roepen 'oh maar je hebt jezelf ook weleens lamme genoemd en trouwens mijn moeder zei ook altijd heel vertederd 'die lamme' als ze over haar broer sprak en ik heb even gegoogeld hoe vaak rolstoelers zichzelf lamme noemen dus ik begrijp niet waarom je er iets van zegt. En verder ben ik nu woedend want jij impliceert dat ik júllie discrimineer, haat, onheus bejegen en weet ik wat al niet meer.'

Of zou er ook nog een mogelijkheid zijn dat je denkt: oh ja, misschien is het wel een beladen term, die ik niet te pas en te onpas moet gebruiken. En misschien is het soms zelfs helemaal niet nodig om Piet aan te duiden met zijn handicap. Ik zou ook kunnen zeggen 'daarvoor moet je bij Piet zijn' of 'daarvoor moet je op kamer 9 zijn', of iets in die trant?

Het gaat er niet om dat je nooit meer iets mag zeggen. Het gaat erom dat het helemaal niet verkeerd is om je bewust te raken van de gevoeligheden en connotaties rond een bepaalde term. Dat 'lamme' niet hetzelfde is als 'gehandicapte', ook al noemt Piet zichzelf ook weleens zo. En dat gehandicapte misschien een neutrale term is, maar dat het dan nog steeds niet altijd gepast is om iemand daarmee aan te duiden.

Zo simpel is het toch?
En dit vind ik een goede post!
Baudolino schreef:
26-09-2017 12:26
Nou dit inderdaad, ontzettend vermoeiend om te lezen.
Het is niet grappig, het gaat nergens over, het is allemachtig irritant.
Maar heb me er op de 1 of andere manier doorheen geworsteld - gescrolld, want vond degenen die gewoon een discussie voerden wel interessant.
Ik wist bijvoorbeeld niet dat de term kroeshaar voor velen een negatieve lading had. Ik meende oprecht dat het de officiële benaming was voor black hair. Dat je dat gewoon zo noemde dus. Zoals je steil haar steil noemt en krullend haar krullen.
Ik geloof dat ik tegen mijn neefje, toen hij nog een dreumes was, zelfs wel eens heb gezegd dat hij zo'n lief schattig kroeskoppie had.
Ik kan nu alleen maar denken: weer wat geleerd. Ik kan er op z'n minst rekening mee houden, maar voel me er niet door aangevallen. Dat sommige dat wel zo ervaren, snap ik eigenlijk ook niet zo goed.
Bedankt voor je eerlijke post.
Alle reacties Link kopieren
Ttass schreef:
26-09-2017 12:31
Bedankt voor je eerlijke post.
Komaan Tas, de rest post ook eerlijk en oprecht en de meesten ook netjes. Ook al denken ze iets anders erover of hetzelfde maar anders omschreven. Dat maakt het niet minder eerlijk en oprecht.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Dit topic zit vol! Hier een linkje naar het nieuwe napraattopic: overig/napraattopic-deel-92/list_messages/391468

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven