Knuffeltje van ex !!??

16-02-2009 14:24 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje van mij.

Mijn vriend heeft nog altijd een knuffelbeertje van zijn ex op zijn kast staat (incl. hartje I love you) terwijl het al ong. 5 jaar over is. Ik vind dit dus niet leuk, helemaal omdat hij hem ook nog naast mijn valentijnskaartje heeft gezet! Dit klinkt misschien ongelooflijk kinderachtig, maar ik vind het heel storend. Ik heb er al een aantal keer wat van gezegd, maar hij zegt dan dat het geen betekenis meer voor hem heeft, maar hij wil hem ook niet opbergen. Beetje scheef dacht ik zo. Ik wil graag jullie meningen horen hierover, en tips..:) want ik weet het echt niet meer.. het slaat eigenlijk nergens op, maar ondertussen vind ik het heel irritant!
quote:Avitje schreef op 16 februari 2009 @ 14:30:

tsjah, er zijn wel wat meer problemen, maar snap niet dat hij uit liefde voor mij niet hem weg wil halen.. Ik weet niet goed wat ik moet, want erger me er elke keer weer aan. En misschien is het ook wel een beetje een prestigekwestie geworden tussen ons twee. Maar waarom heeft hij dat niet voor mij over? Of is dat gewoon iets mannelijks...Waarom heb jij het dan niet voor hem over om er niets van te zeggen/vinden?

tsjah, er zijn wel wat meer problemen, maar snap niet dat hij uit liefde voor mij niet hem weg wil halen.. Ik weet niet goed wat ik moet, want erger me er elke keer weer aan. En misschien is het ook wel een beetje een prestigekwestie geworden tussen ons twee. Maar waarom heeft hij dat niet voor mij over? Of is dat gewoon iets mannelijks...Ik denk dat iets kleins zo groot opblazen dat het een bom wordt onder je relatie eerder iets heel vrouwelijks is.

Waarschijnlijk had hij al helemaal niet meer in de gaten dat dat beertje er nog stond tot jij er over begon te zeuren. En mannen houden niet van zeuren. Dat is wel iets héél mannelijks.

oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:stella268 schreef op 16 februari 2009 @ 14:39:

Nou Avitje...helemaal niet kinderachtig hoor! Ik heb mij ook gestoord aan twee koffiemokken die mijn man van zijn ex had gekregen. Ik heb er zelfs nooit uit gedronken hihi. Maar mijn man zei het zijn toch mooie mokken? Uiteindelijk zijn ze gesneuveld met afwassen/opruimen...zo onhandig van mij!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:isabon schreef op 16 februari 2009 @ 14:32:

Tja, beter dan een naaktportret van zijn ex aan de muur

Dat had mijn man.... na een halfjaar op mijn tong bijten er wat van gezegd dat ik geen zin meer had tegen de doos en tieten van zijn ex aan te kijken. Toen heeft hij hem weggehaald.

Flauw hoor Isabon, dat ie die poster niet mocht houden! Beetje hysterisch van je
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Mocht jullie geruzie over dat beertje het einde van jullie relatie betekenen dat zou ik wel het beertje ontvoeren en er Voodoo op gaan doen
...
Of een keer gezellig een kaarsje aansteken. Nét iets te dicht bij het beertje.
Ik ken niet anders dan dat mannen dingen van hun ex-en bewaren. Ik heb er zelf geen moeite mee terwijl ik ex-dingen zelf wel weggooi of weggeef. Maar dat is meer omdat ik met een schone lei willen beginnen en dat mijn manier is om de effecten van de relatie uit mijn systeem te krijgen (ik ben dus nooit vredelievend met een man uit elkaar gegaan).

Advies: laat het gaan. Respecteer het feit dat hij close is geweest met een ander en betrek zijn verleden, hoe pontificaal het ook voor je neus staat, niet op jezelf.

Mensen willen vaak dat ex-en van hun partners volledig gewist worden, in woord/daad/materie en ik vraag me altijd af of hoe gezond dat eigenlijk is. Je ontkent daarmee toch ook de ervaring van een ander en je zegt er indirect mee dat die ervaring niet mag bestaan omdat het anders jouw bestaan of zijn liefde voor jou in de weg staat...terwijl dat in mijn ogen helemaal niet het geval hoeft te zijn.

So please get over it.
Nee we wonen niet samen..ergens denk ik ook, agh, ik moet het gewoon laten..het is niet belangrijk..maar vind het erg vervelend aan de andere kant (ook omdat ik tijdens mijn relatie nog veel gedonder heb gehad met die ex..) Ik word er steeds aan herinnerd op deze manier, en wil het eigenlijk wel loslaten. Dus óf het beertje weg, óf ik moet mezelf er overheenzetten..
quote:Poezewoes schreef op 16 februari 2009 @ 14:43:

[...]

Flauw hoor Isabon, dat ie die poster niet mocht houden! Beetje hysterisch van je

Haha, en ik wilde niet zeuren, maar ik kon er echt niet meer tegen. Het was trouwens een schilderij, door haarzelf geschilderd. Haar eigen naaktportret.

Hij reageerde in eerste instantie verbolgen, van: dat is iets wat iemand voor me heeft gemaakt, en daarom hangt het er. Het gaat me niet om het naakt.

Ik zei: mij wel.

Toen zei hij: ik ruk me er heus niet dagelijks bij af.

Ik zei: moest er nog bijkomen zeg.

Hij haalde hem van de muur en deed hem in de kast. Ok prima.

Bij onze laatste verhuizing zag ik opeens dat portret in de container belanden, hij gooide hem dus geheel zelfstandig weg

quote:isabon schreef op 16 februari 2009 @ 14:32:

Tja, beter dan een naaktportret van zijn ex aan de muur

Nooit de neiging gehad om d'r aan te kleden? Al dan niet met viltstift?
Zet anders je kaartje vóór het beertje.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
kaartje voor beertje truck werkt niet..heb hem ook wel eens verplaatst, zodat de dingen van mij en haar wel gescheiden zijn, dan vind ik het al minder erg. Maar hij zet het net zo hard weer anders neer.
quote:Avitje schreef op 16 februari 2009 @ 14:45:

Nee we wonen niet samen..ergens denk ik ook, agh, ik moet het gewoon laten..het is niet belangrijk..maar vind het erg vervelend aan de andere kant (ook omdat ik tijdens mijn relatie nog veel gedonder heb gehad met die ex..) Ik word er steeds aan herinnerd op deze manier, en wil het eigenlijk wel loslaten. Dus óf het beertje weg, óf ik moet mezelf er overheenzetten.. Jij wordt steeds herinnert aan die ex dmv een beertje, ik dmv zijn 2 kinderen (wat ik btw niet erg vind hoor!). Wat ik hiermee wil zeggen is dat hij een verleden heeft, die hij niet hoeft uit te wissen omdat hij nu met jou gaat. Dat is een stukje van hem...En wat is daar nu zo erg aan vraag ik mij serieus af.
Perfectionisme is niet perfect...

Ik word er steeds aan herinnerd op deze manier, en wil het eigenlijk wel loslaten. Dus óf het beertje weg, óf ik moet mezelf er overheenzetten..

Dat laatste dus... Stel dat hij het beertje nou wel opbergt omdat jij het voor de 10e keer vraagt. Hij mokkend z'n beertje in de kelder leggen en wat doe jij dan? Ben je dan blij? Heb je dan 'gewonnen'? Word je dan niet meer herinnert aan het gedoe dat je hebt gehad met zijn ex?

Dat het er nog steeds staat hoeft niets te betekenen - kan zijn dat het een rommelkont is (zoals mijn vriend die thuis her en der nog dingetjes heeft liggen van 2 exen ).

Loslaten doe je zelf - kom op zeg, je bent toch zeker wel sterker dan een pluche beertje van ruim 5 jaar geleden?
quote:Avitje schreef op 16 februari 2009 @ 14:55:

kaartje voor beertje truck werkt niet..heb hem ook wel eens verplaatst, zodat de dingen van mij en haar wel gescheiden zijn, dan vind ik het al minder erg. Maar hij zet het net zo hard weer anders neer. Het is dan ook ZIJN huis.
Perfectionisme is niet perfect...
Ik zou voet bij stuk houden, beertje eruit of ik eruit
Oooh dat schilderij had ik echt niet langer dan drie maanden volgehouden Issabon! Ligt er natuurlijk wel aan of het heel duidelijk zijn ex was. Een impressionistisch schilderij is nog wel te doen dan.

Vriend heeft in allerlei laatjes nog foto's van hem en zijn ex liggen, waar ze gezellig lief samen zoenend opstaan, in de garage staat een portret van hun samen wat ze op montmartre in parijs hebben laten maken, op zolder (we wonen samen) kwam ik vorige week een doos tegen met allerlei kaarten waaronder valentijnskaarten en "ik hou zoveel van je je, jij bent echt de ware voor mij"- kaarten van vriends ex. Ex is een heel lief mens waar ik veel contact mee heb. Hun relatie is voorbij en vriend gaat nog wel eens bij haar op de koffie. Ze (we) zijn nu gewoon vrienden. Tóch vind ik het fijn als mijn vriend de spullen bij elkaar in een doos opbergt. Ik heb hem dit ook gezegd. Ik weet niet of ik me erg aanstel of niet, als ik dan lees over een beertje midden in de woonkamer of een schilderij dan denk ik dat ik me hier ook maar gewoon overheen moet zetten.
quote:Lizzl schreef op 16 februari 2009 @ 14:59:

[...]

Dat laatste dus... Stel dat hij het beertje nou wel opbergt omdat jij het voor de 10e keer vraagt. Hij mokkend z'n beertje in de kelder leggen en wat doe jij dan? Ben je dan blij? Heb je dan 'gewonnen'? Word je dan niet meer herinnert aan het gedoe dat je hebt gehad met zijn ex?

Dat het er nog steeds staat hoeft niets te betekenen - kan zijn dat het een rommelkont is (zoals mijn vriend die thuis her en der nog dingetjes heeft liggen van 2 exen ).

Loslaten doe je zelf - kom op zeg, je bent toch zeker wel sterker dan een pluche beertje van ruim 5 jaar geleden?Hier dus duidelijk nog zo'n rommelkont-vriendje.
Op zoek naar een groter knuffelbeertje dat erop lijkt. De oude weghalen (niet weggooien) en bij het nieuwe beertje een briefje leggen dat kleine beertjes groot worden.

Lukt dat ook niet, dan zou ik er niet meer zo moeilijk over doen. Zelf draag ik nog steeds de ring van een ex vriend omdat ik die mooi vind, niet vanwege gevoelens voor hem. Mocht dat mijn huidige vriend gaan irriteren, koopt hij maar een andere.
quote:Anais01 schreef op 16 februari 2009 @ 15:08:

Op zoek naar een groter knuffelbeertje dat erop lijkt. De oude weghalen (niet weggooien) en bij het nieuwe beertje een briefje leggen dat kleine beertjes groot worden.

.Dit vind ik dan wel een grappige manier om het op te lossen!

tsjah, er zijn wel wat meer problemen, maar snap niet dat hij uit liefde voor mij niet hem weg wil halen.. Ik weet niet goed wat ik moet, want erger me er elke keer weer aan. En misschien is het ook wel een beetje een prestigekwestie geworden tussen ons twee. Maar waarom heeft hij dat niet voor mij over? Of is dat gewoon iets mannelijks...Met zo'n instelling over een klein knuffeltje wens ik je veel plezier samen in de toekomst...

Nee we wonen niet samen..ergens denk ik ook, agh, ik moet het gewoon laten..het is niet belangrijk..maar vind het erg vervelend aan de andere kant (ook omdat ik tijdens mijn relatie nog veel gedonder heb gehad met die ex..) Ik word er steeds aan herinnerd op deze manier, en wil het eigenlijk wel loslaten. Dus óf het beertje weg, óf ik moet mezelf er overheenzetten..

Waar denk je dat je het meeste invloed op hebt? Dat is nl. wel de beste optie.

Hem kun je niet veranderen, jezelf wel. Dus gewoon proberen te accepteren dat beer(tje) er staat is wel zo handig en zeker zo prettig voor iedereen.
quote:zomerfreak schreef op 16 februari 2009 @ 15:05:

[...]

Hier dus duidelijk nog zo'n rommelkont-vriendje.

Lizzl-man is een rommelkont Ik heb 'n tijdje geleden 'n oude schoenendoos (van hem) gebruikt om wat slingerende spulletjes in op te bergen.

Uiteraard zaten daar ook wat dingen bij van zijn exen. Heb tegen 'm gezegd dat ik wat spulletjes had opgeborgen en dat oja..... daar ook wat spulletjes bij zaten van Lien en Trien. Prima, hij vond 't allang best dat ik alles in 1 doos had gegooid.

Daarentegen weet ik zeker (volle 100%), dat als ik zou zijn gaan piepen over de spulletjes van Lien en Trien, dat ik daar niets mee zou hebben bereikt. Ik piepen, hij z'n poot stijf houden. En zo zou ik 't zelf ook doen.

Ik draag nog een zeer exclusief horloge en diamanten oorstekers van 2 exen. Te exclusief en te mooi om op te bergen.

Mijn vriend heeft daar geen probleem mee. Volgens mij hebben mannen daar sowieso minder (geen?) moeite mee - sommige vrouwen wel, die maken dan ook nog 's van hun probleem, zijn probleem en daarmee een potentieel bommetje onder hun relatie. En dat alleen maar om iets uit het verleden...
Dit klinkt niet alleen heel kinderachtig, het IS heel kinderachtig... als je je hier al druk over gaat maken in een relatie dan vraag ik me af wat die dan voorstelt... Ik weet niet hoe oud je bent maar dit klinkt heel erg puberaal. Het gaat om een knuffelbeertje, come on...

Wat als hij kinderen gehad zou hebben, of een ex waar hij nog mee bevriend zou zijn. Had je dat dan ook niet geaccepteerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven