Handtastelijke schoonvader...

18-09-2017 21:26 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had mezelf voorgenomen om even geen dingen te posten maar ik vind dit een hele lastige situatie.

Ik ben nu 3 maanden samen met mijn (eerste) vriendje. Ik moet er best aan wennen en vind sommige dingen wel lastig (vrienden, familie ontmoeten). Bij zijn moeder lijkt niets goed te zijn terwijl ik echt mijn best doe. Als mijn vriendje tegen zijn ouders zegt "weet je vandaag gaan we 3 maanden" dan snauwt zijn moeder dingen als "ja weet je hoe lang wij al getrouwd zijn". En als ik vertel dat ik binnenkort weer op theater ga en dat ik er zin in heb zegt zijn moeder "ja dat zal goed voor je zijn want je bent onzeker". Op zich natuurlijk helemaal waar maar het gaat erom dat ze nooit eens positief is over wat dan ook, ik vind dat echt jammer want mijn moeder, stiefvader en vader (!) kunnen het heel goed met mijn vriendje vinden.

De reden waarom ik dit vertel is omdat het een rol speelt in het probleem. De vader van mijn vriendje is sowieso wel een beetje "aanrakerig" maar ik dacht dat hij gewoon zo was. Toen we dit weekend bij de familie van mijn vriendje waren ging mijn vriendje even naar de wc en zijn vader stond achter me, kneep in m'n billen en zei "sorry daar had ik even zin in". Ik wist echt niet wat ik moest zeggen want ik vond het gewoon heel raar en ik voel me daar helemaal niet prettig bij. Voorheen waren er wel wat dingetjes maar dat ging niet zo ver (dat ik bijv. zei dat mijn vriendje heet (warm) was en dat ie wilde dat ik dat met hem ging vergelijken). Maar nu ben ik wel een beetje bang dat er misschien wat meer achter zit. Zijn vader is de enige die wel relaxed is en als in ze allebei tegen me heb wordt het nog moeilijker.

Hoe geef ik aan dat ik er niet van gediend ben dat hij me op deze manier aanraakt zonder het voor mezelf moeilijker te maken?

Update: gisteren erge ruzie gehad met m'n vriend hierover. Hij bleef maar zeggen "ik heb het niet gezien" en weigerde mij te geloven. Uiteindelijk toch doorgedrongen, hij was zo kwaad dat hij zelf naar z'n vader wilde gaan maar ik weet dat hij gelooft wat hij wil geloven. Had m'n moeder er even over geappt en toen bleek dat ze zelf naar zijn ouders is geweest. Geen rel geworden voor zover ik weet maar er zal wel een deel 2 komen.
sigmundfreud221b wijzigde dit bericht op 21-09-2017 06:58
42.15% gewijzigd
'You can't always get what you want'
Oh, was je nog niet klaar?
Je titel gaat over een handtastelijke schoonvader, maar in je tekst klaag je alleen maarover je schoonmoeder???
Jufjoke schreef:
18-09-2017 21:29
Oh, was je nog niet klaar?
Nee haha
Vriendje, vriendje, vriendjes heb je op de kleuterschool.
Jij zegt tevens dat je vriendje heet is in het bijzijn van zijn vader? Ga dan ook geen seksuele opmerkingen maken in zijn bijzijn. Vreemd.

Ik heb je vorige topics niet gelezen. Je kunt gewoon duidelijk zijn tegen de vader van je vriend: ik heb liever niet dat je me daar aanraakt. Zeg je/doe je nooit iets, dan zal er ook geen verandering komen. Zo simpel is het.
Wat een walgelijk gedrag. Als je het durft moet je echt zeggen ; 'blijf van me af' en als hij dat niet doet dan ben je dus niet veilig bij hem in de buurt. Kaart het aan bij je vriend sowieso.
Dit kan echt niet. Hoe oud ben je? Ik zou je vriendje inschakelen om zijn vader aan te spreken, of het anders met je ouders bespreken.
SigmundFreud221b schreef:
18-09-2017 21:26

(dat ik bijv. zei dat mijn vriendje heet was en dat ie wilde dat ik dat met hem ging vergelijken).
Wat?!?
Je schoonvader vindt je wel een hete meid en dat kan je schoonmoeder niet hebben. Rare types. Zo min mogelijk daar zijn dus.
Unicorn1992 schreef:
18-09-2017 21:36
Jij zegt tevens dat je vriendje heet is in het bijzijn van zijn vader? Ga dan ook geen seksuele opmerkingen maken in zijn bijzijn. Vreemd.

Ik heb je vorige topics niet gelezen. Je kunt gewoon duidelijk zijn tegen de vader van je vriend: ik heb liever niet dat je me daar aanraakt. Zeg je/doe je nooit iets, dan zal er ook geen verandering komen. Zo simpel is het.

Ik bedoelde letterlijk warm...
MinkeDeWit schreef:
18-09-2017 21:37
Dit kan echt niet. Hoe oud ben je? Ik zou je vriendje inschakelen om zijn vader aan te spreken, of het anders met je ouders bespreken.
Vriendje? D'r vader.
Gewoon knietjes als hij dat nog eens doet. En bij zulke rare opmerkingen zou ik vragen of hij even normaal kan doen.
SallySpectra schreef:
Wat?!?
Warm 😓 Pas het wel aan
Wat vind je vriend hiervan? Want dit kun je echt niet tolereren, hoor. Niet te lang laten gebeuren. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt om iets te zeggen. Hou het kort en neutraal, bijvoorbeeld : als hij je aanraakt hoe dat niet zou moeten, zeg je gewoon "dat heb ik liever niet". En dan geen enkele vorm van discussie aangaan.
Unicorn1992 schreef:
18-09-2017 21:36

Vreemd ja, maar natuurlijk geen excuus dat schoonpa haar aanranding.
18-09-2017 21:39
Ik bedoelde letterlijk warm...

Dat was in deze context niet duidelijk :proud:
Gewoon bij de nutsvoorzieningen grijpen.

Zo, dáár had ik zin in.
Begrijpen we elkaar nu!
Croma is een een Bitch.
MinkeDeWit schreef:
18. Heb het ook tegen m'n vriend gezegd. Hij dacht dat ik een grapje maakte ofzo maar kwam later wel echt door. Hij weet ook niet zo goed wat hij er mee moet. Heb hem wel gevraagd er iets van te zeggen als hij het tenminste ziet gebeuren.
Oke warm bedoelde je. Duidelijk. Dan blijf ik bij mijn eerdere advies: er iets van zeggen. Doe je dat niet? Dan zullen alle aankomende bezoeken/verjaardagen/verplichtingen even moeilijk zijn, of zelfs nog moeilijker.

Uitstellen maakt dat de weg ernaartoe steeds langer en lastiger wordt, waardoor je het jezelf alleen maar moeilijk maakt.
Jufjoke schreef:
18-09-2017 21:40
Wat vind je vriend hiervan? Want dit kun je echt niet tolereren, hoor. Niet te lang laten gebeuren. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt om iets te zeggen. Hou het kort en neutraal, bijvoorbeeld : als hij je aanraakt hoe dat niet zou moeten, zeg je gewoon "dat heb ik liever niet". En dan geen enkele vorm van discussie aangaan.
Mee eens. Maar vind het wel moeilijk om zoiets te zeggen. Zou ook helemaal niet moeten. Ik doe juist zo m'n best bij zijn ouders en dan komt dit ertussen...
Nog steeds bij elkaar? Ik hoef niet eens te loepen.
18-09-2017 21:42
18. Heb het ook tegen m'n vriend gezegd. Hij dacht dat ik een grapje maakte ofzo maar kwam later wel echt door. Hij weet ook niet zo goed wat hij er mee moet. Heb hem wel gevraagd er iets van te zeggen als hij het tenminste ziet gebeuren.
Heel goed. En jij moet het direct zeggen tegen je schoonvader als het gebeurt. Desnoods in een volle huiskamer.
18-09-2017 21:44
Mee eens. Maar vind het wel moeilijk om zoiets te zeggen. Zou ook helemaal niet moeten. Ik doe juist zo m'n best bij zijn ouders en dan komt dit ertussen...
Je doet te veel je best.. Dat hebben we ook al aangegeven bij je ander topic.
anoniem_320683 wijzigde dit bericht op 18-09-2017 21:53
8.93% gewijzigd
Hoe geef ik aan dat ik er niet van gediend ben
Ik zou dat mijn vriend laten opnemen met zijn vader. En dan verwacht ik echt dat dit nooit meer gaat gebeuren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven