Handtastelijke schoonvader...

18-09-2017 21:26 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had mezelf voorgenomen om even geen dingen te posten maar ik vind dit een hele lastige situatie.

Ik ben nu 3 maanden samen met mijn (eerste) vriendje. Ik moet er best aan wennen en vind sommige dingen wel lastig (vrienden, familie ontmoeten). Bij zijn moeder lijkt niets goed te zijn terwijl ik echt mijn best doe. Als mijn vriendje tegen zijn ouders zegt "weet je vandaag gaan we 3 maanden" dan snauwt zijn moeder dingen als "ja weet je hoe lang wij al getrouwd zijn". En als ik vertel dat ik binnenkort weer op theater ga en dat ik er zin in heb zegt zijn moeder "ja dat zal goed voor je zijn want je bent onzeker". Op zich natuurlijk helemaal waar maar het gaat erom dat ze nooit eens positief is over wat dan ook, ik vind dat echt jammer want mijn moeder, stiefvader en vader (!) kunnen het heel goed met mijn vriendje vinden.

De reden waarom ik dit vertel is omdat het een rol speelt in het probleem. De vader van mijn vriendje is sowieso wel een beetje "aanrakerig" maar ik dacht dat hij gewoon zo was. Toen we dit weekend bij de familie van mijn vriendje waren ging mijn vriendje even naar de wc en zijn vader stond achter me, kneep in m'n billen en zei "sorry daar had ik even zin in". Ik wist echt niet wat ik moest zeggen want ik vond het gewoon heel raar en ik voel me daar helemaal niet prettig bij. Voorheen waren er wel wat dingetjes maar dat ging niet zo ver (dat ik bijv. zei dat mijn vriendje heet (warm) was en dat ie wilde dat ik dat met hem ging vergelijken). Maar nu ben ik wel een beetje bang dat er misschien wat meer achter zit. Zijn vader is de enige die wel relaxed is en als in ze allebei tegen me heb wordt het nog moeilijker.

Hoe geef ik aan dat ik er niet van gediend ben dat hij me op deze manier aanraakt zonder het voor mezelf moeilijker te maken?

Update: gisteren erge ruzie gehad met m'n vriend hierover. Hij bleef maar zeggen "ik heb het niet gezien" en weigerde mij te geloven. Uiteindelijk toch doorgedrongen, hij was zo kwaad dat hij zelf naar z'n vader wilde gaan maar ik weet dat hij gelooft wat hij wil geloven. Had m'n moeder er even over geappt en toen bleek dat ze zelf naar zijn ouders is geweest. Geen rel geworden voor zover ik weet maar er zal wel een deel 2 komen.
sigmundfreud221b wijzigde dit bericht op 21-09-2017 06:58
42.15% gewijzigd
'You can't always get what you want'
SigmundFreud221b schreef: ↑
18-09-2017 21:39
Ik bedoelde letterlijk warm...
Alsin" heet/geil?" Of je voelt heet/warm aan koorts ?
Croma is een een Bitch.
7102 schreef: ↑
18-09-2017 21:46
Nog steeds bij elkaar? Ik hoef niet eens te loepen.
Ja 😊
Wat een raar gezin zo bij elkaar.
Ik zou gewoon radicaal stoppen met meegaan naar zijn familie.
En je vriend uitleggen waarom.

Zijn ze daar helemaal gek geworden???

Dat zijn moeder niet veel van je moet weten, is één zaak.
Maar dat zijn vader je aanrandt, is mij toch écht wel een brug te ver.

Ik zou hen toch echt wel mijden of alleen meegaan bij écht speciale feesten (Kerst bijvoorbeeld).
Tornacense schreef: ↑
18-09-2017 21:57

Ik zou hen toch echt wel mijden of alleen meegaan bij écht speciale feesten (Kerst bijvoorbeeld).
Nou dan hebben we hier nog wat te lezen en adviseren tegen die tijd.
Croma is een een Bitch.
Je zegt tegen je schoonvader dat zijn zoon heet is?
:facepalm:
:rofl:
:blabla:
Leuk geprobeerd :jump:
Drama.
Even kijken of dat klokkenspel nog werkt hoor, schoonpa. Heb ik zin in.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Het is toch nog helemaal geen vakantie?
Haaz schreef: ↑
18-09-2017 22:05
Het is toch nog helemaal geen vakantie?
Sanoma zou er KOT voor moeten aanvragen. Ze bieden 24/7 opvang.
Croma is een een Bitch.
Een flinke tik op zn vingers geven als hij het nog eens flikt.
Unicorn1992 schreef: ↑
18-09-2017 21:36
Jij zegt tevens dat je vriendje heet is in het bijzijn van zijn vader? Ga dan ook geen seksuele opmerkingen maken in zijn bijzijn. Vreemd.
Zelfs als ze het in die context had gezegd, is dat geen excuus voor hem om zo te doen.

Als ik TO was zou ik mooi uit de buurt blijven. Is vriend wel normaal?
retrostar schreef: ↑
18-09-2017 21:47
Ik zou dat mijn vriend laten opnemen met zijn vader. En dan verwacht ik echt dat dit nooit meer gaat gebeuren.

Waarom? Dat moet ze toch (meteen) zelf zeggen?

Beetje raar, schoonvader grijpt je bij je billen, jij laat het toe, maar vriend moet het oplossen?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
18-09-2017 21:57
Ik zou gewoon radicaal stoppen met meegaan naar zijn familie.
En je vriend uitleggen waarom.

Zijn ze daar helemaal gek geworden???

Dat zijn moeder niet veel van je moet weten, is één zaak.
Maar dat zijn vader je aanrandt, is mij toch écht wel een brug te ver.

Ik weet niet of de term aanranden gepast is. Ze zijn echte familiemensen dus dan is het meteen weer zo'n statement als ik niet meer kom
Paarsebloem schreef: ↑
18-09-2017 22:18
Zelfs als ze het in die context had gezegd, is dat geen excuus voor hem om zo te doen.

Als ik TO was zou ik mooi uit de buurt blijven. Is vriend wel normaal?
Mijn vriend is gewoon normaal
Die familie krijg je erbij. Ik zou het uitmaken, hoe moeilijk ook.
18-09-2017 22:34
Ik weet niet of de term aanranden gepast is. Ze zijn echte familiemensen dus dan is het meteen weer zo'n statement als ik niet meer kom
Noem het dan zoals je wil.
Je schoonvader moet gewoon van je afblijven.

Volgende keer zou ik de boel gewoon bij elkaar schreeuwen dan.
Weet iedereen gelijk wat ie denkt te kunnen flikken.

En ik zou je partner nu al inlichten dat je niet gediend bent van dergelijk handtastelijk gedrag.
18-09-2017 22:34
Statement maken doe je door er wat van te zeggen/actie te ondernemen.

Dat slappe gelul altijd met wegblijven.
Zelf heb je in ieder geval het lef van een deurmat.
Croma is een een Bitch.
Ik ken deze mensen niet en op basis van deze beschrijving kan ik er niet veel over zeggen.

Maar ik vind het voor jou vervelend dat je je er zo ongemakkelijk bij voelt. Dus de volgende keer wel je grens aan geven. Gewoon op een vriendelijke manier in eerste instantie... werkt dit niet kun je altijd de zweep er nog bij pakken. :whip:
anoniem_63e5531c67801 wijzigde dit bericht op 18-09-2017 23:15
14.51% gewijzigd
18-09-2017 22:42
Noem het dan zoals je wil.
Je schoonvader moet gewoon van je afblijven.

Volgende keer zou ik de boel gewoon bij elkaar schreeuwen dan.
Weet iedereen gelijk wat ie denkt te kunnen flikken.

En ik zou je partner nu al inlichten dat je niet gediend bent van dergelijk handtastelijk gedrag.
Ze had gewoon gelijk moeten handelen. Niet eerst hier komen janken op hoog niveau. Haar vriendje is laag geschoold. Dat viel ook al zo zwaar.
Croma is een een Bitch.
salute schreef: ↑
18-09-2017 22:52
Ze had gewoon gelijk moeten handelen. Niet eerst hier komen janken op hoog niveau. Haar vriendje is laag geschoold. Dat viel ook al zo zwaar.
Zo ontzettend kinderachtig dit, heb je niks beters te doen dan anderen afkatten?
salute schreef: ↑
18-09-2017 22:52
Niet iedereen reageert op rare, bedreigende situaties op de manier die achteraf het beste lijkt. Beetje naar om haar daarvoor af te fikken.
18-09-2017 23:11
Zo ontzettend kinderachtig dit, heb je niks beters te doen dan anderen afkatten?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-09-2017 11:08
Reden: Op de man
48.29% gewijzigd
Croma is een een Bitch.
Is dit nu werkelijk nodig zo tegen een duidelijk jong meisje?

Volgende keer iets van zeggen, Freud. Al is het maar: "Dat heb ik liever niet" of "Daar ben ik net van gediend". Duidelijk praten, dan hoef je het niet eens op onaardige toon te doen.
Als hij het weglacht niet meelachen maar gewoon blijven aankijken, zegt ie niks dan kun je er echt wel vanuit gaan dat ie het snapt.

Veel succes. Wel echt doen hoor! Zo een type blijft het proberen als hij denkt dat hij ermee weg kan komen.
@Mariagalatea,
Voed haar drama maar lekker.
Je hebt zelf 7 hele Posts op dit forum.
Loep eens. Dat vergrootglas rechts.
:lightbulb:
Croma is een een Bitch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven