Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Mijn tip va de dag; Komende week is Betoverde doolhof te koop bij Kruidvat voor 7.99 ipv 19.99
mendy schreef:
10-09-2017 11:13
Mijn tip va de dag; Komende week is Betoverde doolhof te koop bij Kruidvat voor 7.99 ipv 19.99
Die beveel ik echt aan! Wij hebben hem een aantal jaar geleden gekocht voor als de peetkinderen bij ons of andere familie op bezoek kwamen. Het meisje is bijna 13 en vindt het nog steeds leuk om te doen. Mijn oudste zoon is er nog net te jong voor maar vindt het ook leuk om mee te doen. En ik verlies altijd. :P
Jaaaa, betoverd doolhof / labyrinth is echt heel erg leuk. Vroeger zelf veel gespeeld, en nu hebben we een StarWars-versie (maar het principe is precies hetzelfde, alleen andere plaatjes). Leuk spel; beetje actie, goed nadenken, gewoon leuk.

Voor jonge kinderen is er de junior-versie maar wij hebben met zoon vanaf 4 jaar de gewone versie gedaan. Beetje helpen, en af en toe zelf expres een stomme zet doen, dan komt het helemaal goed.
mendy schreef:
10-09-2017 11:13
Bij ons ook een hit, maar ik ben er ontzettend slecht in.

Hier is de vtech kidizoom erg goed ontvangen. Er worden heel veel foto's gemaakt en de kwaliteit lijkt behoorlijk. Maar hoe ze uitgeprint zijn weet ik nog niet.
Ook een vraagje: ik vind Hubelino zo leuk, maar zijn de knikkers echt zo klein dat het pas vanaf 3 jaar is? Ze lijken best groot eigenlijk...
appeltjesgroen schreef:
15-09-2017 16:23
Ook een vraagje: ik vind Hubelino zo leuk, maar zijn de knikkers echt zo klein dat het pas vanaf 3 jaar is? Ze lijken best groot eigenlijk...
De knikkers zijn behoorlijk groot. Hier kreeg ze hubelino bij 2 jaar, maar heeft er nooit echt mee gespeeld.

Ze vindt bouwen niet leuk en dit is nog te moeilijk om zelf te bouwen. Je moet best wat blokken hebben om een goed baantje te kunnen bouwen.
smart79 schreef:
15-09-2017 18:50
De knikkers zijn behoorlijk groot. Hier kreeg ze hubelino bij 2 jaar, maar heeft er nooit echt mee gespeeld.

Ze vindt bouwen niet leuk en dit is nog te moeilijk om zelf te bouwen. Je moet best wat blokken hebben om een goed baantje te kunnen bouwen.
Ik had het in overweging voor bij mijn moeder, dat Sinterklaas daar dit jaar geen kado brengt om mee naar huis te nemen, maar eentje om bij Oma thuis te laten om daar mee te spelen. Paar jaar geleden hebben we een berg basic Duplo gescoord op marktplaats voor bij haar, dus we zouden dan alleen de knikkerbaan-delen hoeven kopen. Het zijn een echte bouwer/uitvinder van bijna 6 en een kleine uk van dan 1,5, en ik dacht dat dit wel iets is waar ze allebei iets aan hebben, en ook wel voor langere tijd. En een voordeel dat heeft mijn moeder niet weer allerlei losse spullen erbij heeft in huis, het kan gewoon in de Duplo-krat erbij.

Thuis hebben we een Cuboro-knikkerbaan; die is moeilijker dan Hubelino volgens mij en daar kan de oudste best goed mee uit de voeten om zelf iets moois te bouwen. Maar ik twijfel dus aan de Hubelino voor ze samen omdat op de doos staat dat het niet geschikt is onder de 3 jaar vanwege kleine onderdelen. Daar ben ik altijd vrij strikt in, alleen zie ik hier niet zo goed wat er nou zo klein is, die knikkers ogen inderdaad groot... Maar ja, je wil ook geen risico lopen dat de uk zich er toch in verslikt. Pfff, lastig.
anoniem_63c8fc15a6c5b wijzigde dit bericht op 15-09-2017 20:15
0.20% gewijzigd
-dubbel-
NYC schreef:
15-09-2017 15:23
Die beveel ik echt aan! Wij hebben hem een aantal jaar geleden gekocht voor als de peetkinderen bij ons of andere familie op bezoek kwamen. Het meisje is bijna 13 en vindt het nog steeds leuk om te doen. Mijn oudste zoon is er nog net te jong voor maar vindt het ook leuk om mee te doen. En ik verlies altijd. :P
Je hebt ook deze voor jongere kinderen (vanaf 5 jaar)
https://www.bol.com/nl/p/ravensburger-m ... _role%3Din
Tvp, want ik zoek nog inspiratie voor de komende cadeauperiode voor dreumes van nu 1.5, met een 2e verjaardag kort achter de feestdagen aan.

Ik heb nog wat mooie duplo dozen liggen en wat boekjes, maar verder heb ik echt nog geen idee.

Qua 'grote' dingen hebben we al een keukentje met toebehoren en een loopwagen.

Iemand toevallig leuke tips? ;-D
appeltjesgroen schreef:
15-09-2017 20:14
Ik had het in overweging voor bij mijn moeder, dat Sinterklaas daar dit jaar geen kado brengt om mee naar huis te nemen, maar eentje om bij Oma thuis te laten om daar mee te spelen. Paar jaar geleden hebben we een berg basic Duplo gescoord op marktplaats voor bij haar, dus we zouden dan alleen de knikkerbaan-delen hoeven kopen. Het zijn een echte bouwer/uitvinder van bijna 6 en een kleine uk van dan 1,5, en ik dacht dat dit wel iets is waar ze allebei iets aan hebben, en ook wel voor langere tijd. En een voordeel dat heeft mijn moeder niet weer allerlei losse spullen erbij heeft in huis, het kan gewoon in de Duplo-krat erbij.

Thuis hebben we een Cuboro-knikkerbaan; die is moeilijker dan Hubelino volgens mij en daar kan de oudste best goed mee uit de voeten om zelf iets moois te bouwen. Maar ik twijfel dus aan de Hubelino voor ze samen omdat op de doos staat dat het niet geschikt is onder de 3 jaar vanwege kleine onderdelen. Daar ben ik altijd vrij strikt in, alleen zie ik hier niet zo goed wat er nou zo klein is, die knikkers ogen inderdaad groot... Maar ja, je wil ook geen risico lopen dat de uk zich er toch in verslikt. Pfff, lastig.
Als ik dit zo lees dan zeg ik; doen!
Koop het, je kinderen gaan er plezier aan beleven.
Er zitten 5 knikkers bij, maar je kan ze er toch 1 of 2 geven ipv allemaal tegelijk als je je zorgen maakt om de jongste?
happyapple schreef:
16-09-2017 08:24
Tvp, want ik zoek nog inspiratie voor de komende cadeauperiode voor dreumes van nu 1.5, met een 2e verjaardag kort achter de feestdagen aan.

Ik heb nog wat mooie duplo dozen liggen en wat boekjes, maar verder heb ik echt nog geen idee.

Hoeveel wil je er nog bij geven? Is het niet al genoeg?

Ik koop standaard teveel omdat ik graag geef, maar dit jaar ga ik het binnen de perken houden. Althans ga ik proberen. Haha

En anders een loopfiets?
smart79 schreef:
16-09-2017 10:34
Hoeveel wil je er nog bij geven? Is het niet al genoeg?

Ik koop standaard teveel omdat ik graag geef, maar dit jaar ga ik het binnen de perken houden. Althans ga ik proberen. Haha

En anders een loopfiets?
Haha sorry, dat keukentje was voor de 1e verjaardag en de loopwagen voor 1e sinterklaas. Het staat er inderdaad een beetje raar, maar ik bedoelde dus dat we dat dus al in huis hebben staan.

Een Loopfietsje is misschien wel een goed idee.
ze hadden hier de kleuterversie van het betoverde doolhof bij het kruidvat dus ik ben gezwicht..... (en ik speel nu het hele weekend steeds hetzelfde spelletje dus iets anders is ook wel leuk ;-))
Zijn de speelgoedgidsen al uit?

Die komen toch altijd in september?

Edit; lees net op Lobbes dat hij deze week uit komt!
Nogmaals dank voor de tips over spellen! En dank voor de Kruidvat tip Mendy, ik heb 'Mijn eerste doolhof' daar weten te vinden. Er staan een ridder en een draak op, dus dat gaat geheid in de smaak vallen bij zoon! Verder had ik op een rommelmarkt al een keer Scrabble junior gekocht, die ligt ook al te wachten op Sinterklaas. Op zijn lijstje (voor de Sintviering met familie) zet ik nog Monopoly junior, dat vind ik er ook heel leuk uitzien. Het liefst zou ik ook Carcassonne junior en Stratego junior aanschaffen, maar 2 of 3 nieuwe spellen vind ik wel even genoeg, dus die houd ik in mijn achterhoofd voor zijn verjaardag of een volgende Sinterklaas. Erg leuk, al die junior versies, weer eens wat anders dan memory en kwartet.

Ik koop het hele jaar door dingen als ik toevallig iets heel leuks in de aanbieding of op een rommelmarkt tegenkom, dus ik heb verder voor zoon ook al een puzzel van Tiptoi, een brandweersirene voor zijn fiets en een paar minidoosjes lego. Voor hem ben denk ik gewoon nu al zo'n beetje rond voor Sinterklaas, lekker vroeg haha. Hij wil zelf graag een pijl en boog en een vergrootglas, die zet ik denk ik op zijn lijstje.

Voor dochter (tegen die tijd bijna 3) heb ik via Marktplaats het boerderijboek van Tiptoi gekocht. Ze houdt enorm van boerderijdieren, boeken en van de elektro boekjes van haar broer (ze snapt de opdrachten nog niet, maar wel dat je een leuk geluidje hoort als je met de pen op de puntjes drukt), dus ik denk dat dit wel een succes wordt bij haar. En ze gaat steeds meer spelen met Playmobil en roept dat ze later prinses wil worden, dus ik heb ook via Marktplaats een koets met koningspaar, prins en prinses op de kop getikt.

Voor haar vind ik het verder moeilijker dan voor zoon, want ze is niet heel erg een 'speel-kind' en wat ik leuk vind is grotendeels al in huis voor zoon. We doen zo min mogelijk aan specifiek jongens- of meisjesspeelgoed, dus al die roze schappen in de speelgoedwinkel sla ik nog graag even over en voor zoon hadden we al een keukentje, pop, etc. Misschien ga ik voor haar het mozaiek wat ik hier een tijdje terug postte kopen en verder dacht ik aan speelmais of een eigen paraplu. Voor haar zal ik ook nog dingen moeten verzinnen voor een lijstje voor de familie.

Maar we hebben nog de tijd, dus ik blijf lekker meelezen voor inspiratie!
Kruidvat heeft deze week trouwens vanalles van Nijntje. Zitten leuke dingen tussen.
smart79 schreef:
18-09-2017 07:55
Zijn de speelgoedgidsen al uit?

Die komen toch altijd in september?

Edit; lees net op Lobbes dat hij deze week uit komt!
Die van lobbes lag hier gisteren op de mat, op de verjaardag van zoon het teken dat ik voor sint en kerst moet gaan shoppen :biggrin:
happyapple schreef:

Het lijstje hier:
* Verjaardag:
Fiets
Duplo graafmachine
Rugzak
Boek
Hape Magneetspel
Flapjes boek
* Sint en kerst:
Brio set
Duplo
Bambino Loco
Haba spel
Puzzels
Connection bus/grote auto
Smartgame

Eventueel aangevuld met dingen die ik tegen kom in de aanbieding. Het is ook afhankelijk van wat hij van zijn verjasrdagsvisite krijgt. Geven die al veel van het sint lijstje ga ik opnieuw na denken.
Eventueel kan ik het nog aanvullen met klei spullen (we hebben nu alleen klei en geen vormpjes oid), boekjes (altijd leuk), plastic dieren en houten eten voor het keukentje. Zeker als ik iets leuks tegen kom in de aanbieding (we vieren 2 keer sint en 3 keer kerst dus het lijstje is voor ons, maar ook voor andere die om cadeau suggesties vragen)
happyapple schreef:

Loopfiets van Puky (voor 2e verjaardag zou ik de tweewieler doen in de kleinste maat). Heeft mijn oudste tientallen kilometers mee gereden, hij was verslingerd aan dat ding. En heel goed voor het evenwicht oefenen, zonder zijwielen leren fietsen was bij hem een eitje. Maar het ligt wel aan wat voor kind je hebt, mijn jongste van nu 2,5 vind het (nog) niks.

Dit theesetje met gebakjes vinden mijn kinderen heel erg leuk: https://www.lobbes.nl/speelgoed/rollens ... ke-theeset

En verder: een pop-up tentje of tafeltent, houten treinbaan (enorme hit bij mijn oudste, vanaf 2 jaar en nu met 5 nog steeds), Play-doh klei met een setje vormpjes en een roller (enige waar mijn jongste langer dan 5 minuten mee speelt), keukenschort, snijfruit, pop, buggy/wagen voor de pop, stempels (die van de Hema van 2,50 voldoen prima), badspeelgoed of nuttige dingen zoals regenlaarsjes. Zit daar wat tussen?
Ik stond net in een speelgoed zaak maar wist eigenlijk niet zo goed wat ik moest kopen. Wat vinden jullie leuk speelgoed voor een baby van 6 maanden?
De Lobbes gids is uit!
Lobbes? Nog nooit van gehoord

Voor een baby van 6 maanden: stapelbekers, boekjes, playgro activity friend, afstandsbediening met geluid en licht, bal
nicole123 schreef:
20-09-2017 15:55
Loopfiets van Puky (voor 2e verjaardag zou ik de tweewieler doen in de kleinste maat). Heeft mijn oudste tientallen kilometers mee gereden, hij was verslingerd aan dat ding. En heel goed voor het evenwicht oefenen, zonder zijwielen leren fietsen was bij hem een eitje. Maar het ligt wel aan wat voor kind je hebt, mijn jongste van nu 2,5 vind het (nog) niks.

Dit theesetje met gebakjes vinden mijn kinderen heel erg leuk: https://www.lobbes.nl/speelgoed/rollens ... ke-theeset

En verder: een pop-up tentje of tafeltent, houten treinbaan (enorme hit bij mijn oudste, vanaf 2 jaar en nu met 5 nog steeds), Play-doh klei met een setje vormpjes en een roller (enige waar mijn jongste langer dan 5 minuten mee speelt), keukenschort, snijfruit, pop, buggy/wagen voor de pop, stempels (die van de Hema van 2,50 voldoen prima), badspeelgoed of nuttige dingen zoals regenlaarsjes. Zit daar wat tussen?

Dank je wel. Klei had ik ook al in gedachten inderdaad. En het thee setje ziet er ook leuk uit. Snijfruit hadden we al, maar dat is ook een goede tip.
NYC schreef:
20-09-2017 20:09
De Lobbes gids is uit!
Ik vind Lobbes geweldig! :heart: Veel meer keuze en veelal creatiever / minder schreeuwerig dan het standaard Intertoys assortiment. En vaak ook nog goedkoper. Zoon wil heel graag een pijl en boog en zag in de gids al een mooie van bamboe voor 5 euro. Bij bol.com kost precies dezelfde 10 euro. En het vergrootglas dat hij wil zag ik ook voor 1 of 2 euro. Ik vind alleen die verzendkosten zo irritant bij Lobbes, ik heb meestal maar hooguit voor 10-15 euro aan spullen in m'n mandje en dan betaal je 5 euro aan verzendkosten erbij. De 35 euro voor gratis verzenden haal ik bijna nooit. Voor zover ik weet hebben ze ook nooit gratis-verzenden acties, toch, of wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven