Het grote speelgoedtopic 2017

dinsdag 9 augustus 2016 om 08:41
De zomervakanties zijn nog in volle gang.
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
woensdag 6 september 2017 om 10:56
Ik ga zeker online kijken, vaak scheelt dat enorm. Mijn familie daar in tegen is niet zo van het online shoppen of het moet bol.com zijn en die doet juist vaak een schepje boven op de prijs heb ik het gevoel..pimpelmeesje123 schreef: ↑05-09-2017 21:05Als je weet welke set je wilt kijk dan even op brickwatch.... verder heb ik vanmiddag 3 dozen LEGO bin kruidvat gekocht met 25% korting geldt ook oo de duplo assortiment verschilt nogal per winkel.
Over treinen hier alleen maar brio met Thomas wooden railway treinen erbij en ik vind het fantastisch, ook brio loont behoorlijk om online te shoppen...
woensdag 6 september 2017 om 11:01
Ik twijfel nu tussen een popenwagen en een boodschappen wagen en een popenbedje. Bij het boodschappen doen neem hij een eigen wagentje mee en vind dat super leuk en bij andere gaat naast de pop ook de auto in de popenwagen, is het dan niet meer een wagen waar spullen in kunnen dan een echte popenwagen voor hem? Een bedje wil ik dan wel er naast voor hem want hij vind met de pop spelen nu wel heel leuk, gisteren moest zelfs BeatBo een luier om haha
En verder, een knikkerbaan met 2 jaar? In de speelgoedwinkel vind hij het geweldig maar hij zal niet de eerste zijn die in de winkel iets wil om er thuis niks mee te doen.. Is het al leuk met 2 jaar? En welke dan? Die van haba? Die van hubelino? Of nog een andere?
En verder, een knikkerbaan met 2 jaar? In de speelgoedwinkel vind hij het geweldig maar hij zal niet de eerste zijn die in de winkel iets wil om er thuis niks mee te doen.. Is het al leuk met 2 jaar? En welke dan? Die van haba? Die van hubelino? Of nog een andere?
woensdag 6 september 2017 om 11:19
helpt het niet als je het al verteld met linkje.... hier komen de treinen vaak van amazon.de omdat dat vaak voordelig was (soms de thomas treintjes in actie voor 5 euro als je het erbij besteld) en dan bestellen ze wel daar.... zelfde treintjes zijn hier vaak 10-20 euro duurder in winkel dus die lonen wel....my-little-appletree schreef: ↑06-09-2017 10:56Ik ga zeker online kijken, vaak scheelt dat enorm. Mijn familie daar in tegen is niet zo van het online shoppen of het moet bol.com zijn en die doet juist vaak een schepje boven op de prijs heb ik het gevoel..
woensdag 6 september 2017 om 11:30
Misschien maakt het dan ook nog uit uit welk jaar / welke batch het is, want bij ons past het dus wel goed. De kinderen krijgen ze prima in elkaar. Een paar stukjes gaan ietsje stroever, maar dat is volgens mij van Mentari, niet een IKEA-Brio combi. Splinterend hout en barstende rails hebben we ook niet, terwijl er al ruim 3 jaar heel vaak mee gespeeld wordt. De lage bruggen van IKEA ben ik wel met je eens, de HSL van een ander merk past er inderdaad niet onderdoor en dat is wel irritant. Maar de vraagsteller had al een IKEA baan, dus dan zou ik gewoon de speciale dingen van Brio of Eichhorn erbij kopen en als het niet makkelijk blijkt te passen evt nog Brio of Eichhorn rails erbij kopen.appeltjesgroen schreef: ↑05-09-2017 20:18Mijn ervaring: IKEA past niet goed op de andere merken. Brio, Eichhorn, BigJigs, Mentari, het past allemaal perfect op elkaar. Maar IKEA niet. Als het perse moet kan ik ze met enig geweld wel in elkaar proppen, maar de kinderen krijgen ze zelf niet in elkaar. En de treintjes van andere merken zijn te hoog om onder de IKEA-brug door te passen.
Nou ben ik, toch groot IKEA-fan, eerlijk gezegd sowieso niet zo dol op hun treinbaan. Het hout splintert, de rails barsten, nee, ik vind het niks. De andere merken zijn echt veel fijner, veel mooier hout. Brio is enorm duur, maar Mentari en BigJigs zijn echt niet duur en kwalitatief helemaal top.
woensdag 6 september 2017 om 11:40
Iemand een idee voor een leuk bordspel met een gewone dobbelsteen voor een jongen van 5?
We spelen nu vaak Uno, (junior) kwartet en Kroko Loco. Hij vindt bij oma het slangen- en ladderspel heel erg leuk, maar ik vind het wel leuk om dat niet te kopieren maar thuis iets anders te hebben. We hebben thuis een ouderwets ganzenbord spel, dat vindt hij wel leuk maar ik vind het zelf zo saai, net als mens-erger-je-niet/huisje-boompje-beestje. Zijn er leukere bordspellen te koop voor kleuters? Het moet niet te ingewikkeld zijn of te lang duren, want het lukt hem ongeveer 15 minuten om geconcentreerd een spelletje te doen.
We spelen nu vaak Uno, (junior) kwartet en Kroko Loco. Hij vindt bij oma het slangen- en ladderspel heel erg leuk, maar ik vind het wel leuk om dat niet te kopieren maar thuis iets anders te hebben. We hebben thuis een ouderwets ganzenbord spel, dat vindt hij wel leuk maar ik vind het zelf zo saai, net als mens-erger-je-niet/huisje-boompje-beestje. Zijn er leukere bordspellen te koop voor kleuters? Het moet niet te ingewikkeld zijn of te lang duren, want het lukt hem ongeveer 15 minuten om geconcentreerd een spelletje te doen.
woensdag 6 september 2017 om 12:15
Nee, ik maak nu vaak een lijstje online met de linkjes er bij naar waar ik de goedkoopste heb gevonden en dan wordt ik gewoon op de dag van de verjaardag gebeld of krijg ik een appje met dat ze x van het lijstje nu niet kunnen vinden in de winkel en of y ook goed is. Of ze geven gewoon y en vertellen er bij dat ze x niet meer konden kopen vanwege de levertijd/dat ze de webwinkel niet kennen. Laatst ook een kraamcadeau gekregen wat een aftreksel was van iets dat ik leuk vond alleen dan wel een die totaal niet mijn smaak is (wel de smaak van de gever) omdat bestellen niet meer ging. Tja, jammer van het geld maar het is decoratie voor de babykamer en die gaat daar dus nooit staan als ik het niet mooi vind.pimpelmeesje123 schreef: ↑06-09-2017 11:19helpt het niet als je het al verteld met linkje.... hier komen de treinen vaak van amazon.de omdat dat vaak voordelig was (soms de thomas treintjes in actie voor 5 euro als je het erbij besteld) en dan bestellen ze wel daar.... zelfde treintjes zijn hier vaak 10-20 euro duurder in winkel dus die lonen wel....
Deze keer wilde ik dus naast een online lijstje ook een mandje bij een speelgoedwinkel zetten zodat ze onderweg hier heen nog iets zouden kunnen halen wat hij in ieder geval leuk vind, nog niet heeft en geen plastic prul is dat na 2 keer spelen uit elkaar valt.
woensdag 6 september 2017 om 12:28
Misschien een spel van Haba? Geen idee of die al met een gewone dobbelsteen zijn of nog met kleuren er op. En een soort trivia spel? Deze heb ik laatst gespeeld met een kind van 8 en een van 4 (deze heeft geen dobbelsteen overigens maar je hebt ze vast ook met)nicole123 schreef: ↑06-09-2017 11:40Iemand een idee voor een leuk bordspel met een gewone dobbelsteen voor een jongen van 5?

En moet het perse een bordspel zijn en met een dobbelsteen? Ik vind mastermind ook leuk om te spelen met kinderen op die leeftijd en dat duurt niet zo lang. Is ook weer eens wat anders dan de bunny hop achtig spellen. Of het doolhof/labyrint? Eventueel de junior variant.
woensdag 6 september 2017 om 13:17
Dank je. Van Haba spellen ken ik vooral de peuterspellen (wij hebben Boomgaard vaak gespeeld, dat wordt nu wat te kinderachtig voor zoon), maar ik kan wel eens kijken naar spellen voor wat oudere kinderen. Iemand ervaring hiermee? Zo'n Donald Duck spel is precies wat ik zoek, dat zou zoon super vinden, maar ik zag dat het niet meer leverbaar is en vanaf 7 jaar. Mastermind heeft oma denk ik nog wel in de kast, zouden we daar eens kunnen proberen. Doolhof vond ik zelf vroeger een heel leuk spel, daar ga ik eens naar kijken! Het hoeft niet per se met een bord en dobbelsteen, maar aangezien we al een aantal spellen met kaarten hebben en zoon ganzenbord leuk vindt zat ik in die richting te denken.my-little-appletree schreef: ↑06-09-2017 12:28Misschien een spel van Haba? Geen idee of die al met een gewone dobbelsteen zijn of nog met kleuren er op. En een soort trivia spel? Deze heb ik laatst gespeeld met een kind van 8 en een van 4 (deze heeft geen dobbelsteen overigens maar je hebt ze vast ook met)
En moet het perse een bordspel zijn en met een dobbelsteen? Ik vind mastermind ook leuk om te spelen met kinderen op die leeftijd en dat duurt niet zo lang. Is ook weer eens wat anders dan de bunny hop achtig spellen. Of het doolhof/labyrint? Eventueel de junior variant.

woensdag 6 september 2017 om 13:25
nicole123 schreef: ↑06-09-2017 11:40Iemand een idee voor een leuk bordspel met een gewone dobbelsteen voor een jongen van 5?
Deze week bij Trekpleister in de aanbieding voor €9.99; Muizenval.
Heb er ook 1 gekocht voor de decembermaand.
donderdag 7 september 2017 om 03:44
Oh jammer dat die niet meer leverbaar is. Het concept van het spel is goed te doen voor 5 jaar, maar de vragen zijn soms nog erg lastig vandaar dat het voor van af 7 jaar is denk ik. Iets als iKNOW Junior is wel voor 5 jaar en ouder, maar het Donald Duck/Disney gedeelten spreekt vaak juist aan bij kinderen en dan houden ze het langer vol vandaar dat ik deze zei.nicole123 schreef: ↑06-09-2017 13:17Dank je. Van Haba spellen ken ik vooral de peuterspellen (wij hebben Boomgaard vaak gespeeld, dat wordt nu wat te kinderachtig voor zoon), maar ik kan wel eens kijken naar spellen voor wat oudere kinderen. Iemand ervaring hiermee? Zo'n Donald Duck spel is precies wat ik zoek, dat zou zoon super vinden, maar ik zag dat het niet meer leverbaar is en vanaf 7 jaar. Mastermind heeft oma denk ik nog wel in de kast, zouden we daar eens kunnen proberen. Doolhof vond ik zelf vroeger een heel leuk spel, daar ga ik eens naar kijken! Het hoeft niet per se met een bord en dobbelsteen, maar aangezien we al een aantal spellen met kaarten hebben en zoon ganzenbord leuk vindt zat ik in die richting te denken.
Wat denkt je van
* Carcassonne Junior
* Sherlock kids
* Rummikub (eventueel de junior variant)
* Party & Co Disney (duurt wel te lang denk ik, maar misschien kan je de regels aanpassen zodat het spel sneller gaat)
* Monopoly Junior (je hebt eventueel ook versies van Cars, Planes ed)
* het grote basisschool spel (kan je steeds een setje kaartjes kopen voor de groep waar hij in zit)
* tiptoi (naast de boeken hebben ze ook birdspellen)
Voelden niet aan alle eisen, maar misschien zit er wel nog iets tussen dat je aan spreekt.
donderdag 7 september 2017 om 10:29
Carcassonne junior vind ik denk ik wel leuk, daar ga ik eens naar kijken. Sherlock en het basisschoolspel ken ik niet, dat ga ik ook eens bekijken. Bedankt voor de tips!my-little-appletree schreef: ↑07-09-2017 03:44Oh jammer dat die niet meer leverbaar is. Het concept van het spel is goed te doen voor 5 jaar, maar de vragen zijn soms nog erg lastig vandaar dat het voor van af 7 jaar is denk ik. Iets als iKNOW Junior is wel voor 5 jaar en ouder, maar het Donald Duck/Disney gedeelten spreekt vaak juist aan bij kinderen en dan houden ze het langer vol vandaar dat ik deze zei.
Wat denkt je van
* Carcassonne Junior
* Sherlock kids
* Rummikub (eventueel de junior variant)
* Party & Co Disney (duurt wel te lang denk ik, maar misschien kan je de regels aanpassen zodat het spel sneller gaat)
* Monopoly Junior (je hebt eventueel ook versies van Cars, Planes ed)
* het grote basisschool spel (kan je steeds een setje kaartjes kopen voor de groep waar hij in zit)
* tiptoi (naast de boeken hebben ze ook birdspellen)
Voelden niet aan alle eisen, maar misschien zit er wel nog iets tussen dat je aan spreekt.

donderdag 7 september 2017 om 15:01
Ik heb trouwens nog een leuke tip voor een klein, niet al te duur kadootje. Mijn zoon van bijna vier vermaakt zich hier heel graag mee:

Het zijn allemaal kleine kubusjes waar je mee kunt fröbelen en die op allerlei manieren in en aan elkaar vastgeklikt kunnen worden. Mijn zoontje zit er soms ook gewoon mee te friemelen terwijl hij bijvoorbeeld televisie kijkt of aan tafel zit. Je kunt er grotere kubussen mee bouwen of rijen of sorteren kleur. Ze worden geloof ik ook wel ooit ingezet bij rekenlessen maar mijn zoontje heeft soortgelijke blokjes bij logopedie gezien en was onder de indruk. Toen heb ik dit setje voor hem gekocht.

Het zijn allemaal kleine kubusjes waar je mee kunt fröbelen en die op allerlei manieren in en aan elkaar vastgeklikt kunnen worden. Mijn zoontje zit er soms ook gewoon mee te friemelen terwijl hij bijvoorbeeld televisie kijkt of aan tafel zit. Je kunt er grotere kubussen mee bouwen of rijen of sorteren kleur. Ze worden geloof ik ook wel ooit ingezet bij rekenlessen maar mijn zoontje heeft soortgelijke blokjes bij logopedie gezien en was onder de indruk. Toen heb ik dit setje voor hem gekocht.

zaterdag 9 september 2017 om 20:38
Voor de forummers met kinderen die op zoek zijn naar 'barbie-achtige' poppen:
https://eu.lottie.com/collections/all#
erg leuk vind ik zelf! Ze zien er normaler uit en lijken meer op jonge meisjes dan de barbies
erg leuk vind ik zelf! Ze zien er normaler uit en lijken meer op jonge meisjes dan de barbies

zaterdag 9 september 2017 om 20:51

zaterdag 9 september 2017 om 23:24
Waar heb je deze gekocht?NYC schreef: ↑07-09-2017 15:01Ik heb trouwens nog een leuke tip voor een klein, niet al te duur kadootje. Mijn zoon van bijna vier vermaakt zich hier heel graag mee:
Het zijn allemaal kleine kubusjes waar je mee kunt fröbelen en die op allerlei manieren in en aan elkaar vastgeklikt kunnen worden. Mijn zoontje zit er soms ook gewoon mee te friemelen terwijl hij bijvoorbeeld televisie kijkt of aan tafel zit. Je kunt er grotere kubussen mee bouwen of rijen of sorteren kleur. Ze worden geloof ik ook wel ooit ingezet bij rekenlessen maar mijn zoontje heeft soortgelijke blokjes bij logopedie gezien en was onder de indruk. Toen heb ik dit setje voor hem gekocht.![]()

zondag 10 september 2017 om 08:44
Wat een leuke popjes! Die ga ik onthouden.ourea schreef: ↑09-09-2017 20:38Voor de forummers met kinderen die op zoek zijn naar 'barbie-achtige' poppen:

zondag 10 september 2017 om 08:50
Jaa de Skippers! die had mijn moeder ook en waren erg leuk. Ik deed dan net alsof Barbie de moeder was en skipper de tienerdochter.NYC schreef: ↑09-09-2017 20:51Veel leuker dan Barbie, ourea. Ik speelde vroeger ook veel liever met de Skippers die nog van mijn moeder waren geweest. Vond die veel mooier dan de Barbies die in mijn jeugd in de winkels te koop waren, juist omdat ze voor mij veel meer meisje/kind uitstraalden dan (sexy) vrouw.

zondag 10 september 2017 om 09:32
Wat een leuke site! Die kende ik nog niet.
Heb je meer van dit soort adresjes? Jij post vaker dingen waar ik van denk; dat is leuk/gaaf

zondag 10 september 2017 om 10:20
Lobbes heeft ook een leuke speelgoedgids, daar denken de kinderen anders over maar dat komt omdat alles netjes geordend is en niet zo'n chaos als in de schreeuwerige intertoys gids.
Bedankt voor het lijstje, ga er eens in verdiepen