Slokdarmontsteking?
donderdag 14 september 2017 om 17:55
Hallo,
Ik lees hier al een tijdje mee, maar heb niet eerder iets gepost...
Zit momenteel erg in de rats... Heb al 6 weken last van een brokgevoel in de keel, droge hoest, en een drukkend gevoel op de borst. Onderzoek door de KNO arts wees uit dat ik last heb van maagzuur. Ik heb daar 3 weken medicatie voor gebruikt, wat niet hielp. Eigenlijk zijn de klachten alleen maar verergerd... Heb nu overdag continu last van een drukkende pijn op de borst en tussen de schouderbladen. Eten zakt ook gevoelig weg. Maandag opnieuw naar de huisarts geweest, zij dacht dat het een Slokdarmontsteking is en heeft me een andere maagzuurremmer voorgeschreven. Verder onderzoek kon volgens haar wel wachten. Deze medicatie heb ik nu drie keer ingenomen. Helaas geen effect tot nu toe. Maak mezelf helemaal gek met enge gedachtes, als je gaat googlen (ik weet het, had ik niet moeten doen) kom je toch op enge ziektes uit... Heb dan ook een gastroscopie aangevraagd, waar ik enorm tegenop zie...
Zijn er mensen die ervaring hebben met een Slokdarmontsteking? Hoe lang duurde het herstel? Komen mijn klachten ermee overeen?
Ik weet dat de kans zeer klein is op iets ernstigs (ben 34 jaar en leef gezond), maar toch blijft het maar rondspoken in mijn hoofd
Iemand die mij gerust kan stellen?
Ik lees hier al een tijdje mee, maar heb niet eerder iets gepost...
Zit momenteel erg in de rats... Heb al 6 weken last van een brokgevoel in de keel, droge hoest, en een drukkend gevoel op de borst. Onderzoek door de KNO arts wees uit dat ik last heb van maagzuur. Ik heb daar 3 weken medicatie voor gebruikt, wat niet hielp. Eigenlijk zijn de klachten alleen maar verergerd... Heb nu overdag continu last van een drukkende pijn op de borst en tussen de schouderbladen. Eten zakt ook gevoelig weg. Maandag opnieuw naar de huisarts geweest, zij dacht dat het een Slokdarmontsteking is en heeft me een andere maagzuurremmer voorgeschreven. Verder onderzoek kon volgens haar wel wachten. Deze medicatie heb ik nu drie keer ingenomen. Helaas geen effect tot nu toe. Maak mezelf helemaal gek met enge gedachtes, als je gaat googlen (ik weet het, had ik niet moeten doen) kom je toch op enge ziektes uit... Heb dan ook een gastroscopie aangevraagd, waar ik enorm tegenop zie...
Zijn er mensen die ervaring hebben met een Slokdarmontsteking? Hoe lang duurde het herstel? Komen mijn klachten ermee overeen?
Ik weet dat de kans zeer klein is op iets ernstigs (ben 34 jaar en leef gezond), maar toch blijft het maar rondspoken in mijn hoofd
Iemand die mij gerust kan stellen?
dinsdag 19 september 2017 om 09:18
Sinds mei heb ik last gehad van constante misselijkheid en kokhalzen. Een aantal medicijnen geprobeerd en dat hielp niet. Eind juli getest op helicobacter pylori. Niets aangetroffen. Sinds mijn vakantie is de misselijkheid en kokhalzen gelukkig bijna weg maar, een paar slokken achter elkaar drinken is nu lastig. Het is alsof ik ga verslikken en dat de toegang dicht is. En de meest klassieke klachten: opgeblazen maag/buik, vol gevoel, geen eetlust en ook pijn aan de borstkas.
Eind augustus heb ik een gastroscopie gehad en heb ik meegekregen dat er biopten zijn genomen. Er zijn rode plekken gevonden. De uitslag van de gastroscopie was dat de slokdarm er goed uitzag maar dat ik een a-typische ontsteking (geen idee wat het precies betekent) heb. De uitslag van de biopten zijn nog steeds niet ontvangen door de huisarts. Ik blijf ze stalken, want het wordt nu echt vervelend.
Ik heb wel pantoprozol 40 mg gekregen en ik merk dat het kokhalzen en misselijkheid (vooral vandaag) begint terug te komen.
Eind augustus heb ik een gastroscopie gehad en heb ik meegekregen dat er biopten zijn genomen. Er zijn rode plekken gevonden. De uitslag van de gastroscopie was dat de slokdarm er goed uitzag maar dat ik een a-typische ontsteking (geen idee wat het precies betekent) heb. De uitslag van de biopten zijn nog steeds niet ontvangen door de huisarts. Ik blijf ze stalken, want het wordt nu echt vervelend.
Ik heb wel pantoprozol 40 mg gekregen en ik merk dat het kokhalzen en misselijkheid (vooral vandaag) begint terug te komen.
dinsdag 19 september 2017 om 13:31
Hoi Sem, vervelend zeg! Ik heb niet last van misselijkheid en buikklachten. Mijn eetlust is verder ook Ok, behalve dan dat ik het niet prettig vindt om te eten, omdat het meestal gevoelig is.
De drukkende pijn op de borst, de pijn tussen de schouderbladen, het hoesten en het gekke gevoel in mijn keel vind ik erg vervelend. Van de pantoprozol heb ik tot nu toe weinig effect. Morgen het onderzoek. Ik hoop zo op een goede uitkomst. Heb mezelf behoorlijk angstig gemaakt door te googlen, waardoor ik bang ben voor iets ernstigs.. Hopelijk krijg ik morgen daarin een stukje rust...
De drukkende pijn op de borst, de pijn tussen de schouderbladen, het hoesten en het gekke gevoel in mijn keel vind ik erg vervelend. Van de pantoprozol heb ik tot nu toe weinig effect. Morgen het onderzoek. Ik hoop zo op een goede uitkomst. Heb mezelf behoorlijk angstig gemaakt door te googlen, waardoor ik bang ben voor iets ernstigs.. Hopelijk krijg ik morgen daarin een stukje rust...
dinsdag 19 september 2017 om 13:59
Ik heb zelf een onderzoek met roesje gehad. Ik las dat jij ook om een roesje had gevraagd? Het is een wonderbaarlijk spul. Ik kan mij niet exact herinneren wat er is gebeurd. Van het onderzoek zelf heb ik niets meegekregen. Hoe ik thuis ben gekomen en de dag verder is verlopen, is ook wazig. Veel succes in ieder geval. En niet te veel Googlelen!
woensdag 20 september 2017 om 20:58
Hoihoi, even laten weten hoe t gegaan is
Ik zag er enorm tegenop, maar met het roesje was het prima te doen. Het maakte wat suf, ben er niet van in slaap gevallen.
Er zijn geen grote bijzonderheden naar voren gekomen, waarschijnlijk een gevoelige maag en slokdarm. Er zijn ook biopten afgenomen, maar de uitslag daarvan moet ik afwachten. Voor nu ben ik natuurlijk erg opgelucht, maar hoop wel dat mijn klachten af zullen nemen.
Bedankt voor jullie steun!
Er zijn geen grote bijzonderheden naar voren gekomen, waarschijnlijk een gevoelige maag en slokdarm. Er zijn ook biopten afgenomen, maar de uitslag daarvan moet ik afwachten. Voor nu ben ik natuurlijk erg opgelucht, maar hoop wel dat mijn klachten af zullen nemen.
Bedankt voor jullie steun!
vrijdag 22 september 2017 om 22:08
vrijdag 22 september 2017 om 23:26
Hi Masi, hmm niet dat ik weet. Je zou je huisarts kunnen bellen of het ziekenhuis waar je het onderzoek hebt gehad. Sowieso goed in de gaten houden of je zwarte ontlasting hebt. Dan kan duiden op verteerd bloed. Als bij een gastroscopie biopten zijn genomen kunnen die nog wel eens een beetje nabloeden. Maar dan zou je arts gezegd hebben dat ze biopten hebben genomen.
vrijdag 22 september 2017 om 23:28
Bij mij kwam het niet uit bloedtest maar bij aanhoudende klachten kon bij gastroscopie wel vastgesteld worden. Wat de reden is om voor het ene of andere onderzoek te kiezen weet ik niet.vicky87 schreef: ↑22-09-2017 22:08Fijn dat het goed is gegaan Masi!
Ik heb ook een vraagje aan de ervaringsdeskundigenis er iemand die toevallig weet hoe er getest wordt op de bacterie Helicobacter pylori (bloed, ademtest, onderzoek)? Ik weet dat er verschillende manieren zijn, maar wat is het meest gebruikelijk?
vrijdag 22 september 2017 om 23:58
Bij mij door ontlastingonderzoekvicky87 schreef: ↑22-09-2017 22:08Fijn dat het goed is gegaan Masi!
Ik heb ook een vraagje aan de ervaringsdeskundigenis er iemand die toevallig weet hoe er getest wordt op de bacterie Helicobacter pylori (bloed, ademtest, onderzoek)? Ik weet dat er verschillende manieren zijn, maar wat is het meest gebruikelijk?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
woensdag 14 maart 2018 om 07:21
Hallo Bowa,
Graag had ik geweten hoeveel weken je nog last hebt gehad na het opstarten van de medicatie.
Ik neem nu een week omeprazole 20 mg, ik voel iets van betering maar het rare gevoel op mijn borstkast blijft toch wel aanwezig. ik word er depri van , ik ben al op de sukkel van vorig jaar in november.....
Graag had ik geweten hoeveel weken je nog last hebt gehad na het opstarten van de medicatie.
Ik neem nu een week omeprazole 20 mg, ik voel iets van betering maar het rare gevoel op mijn borstkast blijft toch wel aanwezig. ik word er depri van , ik ben al op de sukkel van vorig jaar in november.....
maandag 2 april 2018 om 17:01
Hallo Bowa,Bowa schreef: ↑14-09-2017 18:25Dat praten komt omdat je stembanden ook geirriteerd zijn. Maar ik herken het wel hoor, dat het snachts geen pijn deed. Staat er minder druk op ofzo.
Bij mij duurde het echt nog wel weken want die maagzuurremmers werken maar ten dele.
Ik had soms dagen weinig last maar dan at ik bijvoorbeeld kruidig en dan hups weer dikke last.
Probeer rustig te eten, goed te kauwen en niet te veel in 1 keer eten. Ik at ook veel soep om het te laten rusten zeg maar.
En ijs ijs ijs erin. Liters Optimel heb ik ook gedronken
Graag had ik geweten hoeveel weken je nog last hebt gehad na het opstarten van de maagzuurremmers. Ik neem nu 3 weken omeprazole 20 mg...is iets beter geweest maar sinds zaterdag terug veel last van brand op de borst. Ik ben al op de sukkel van vorig jaar in oktober. Via gastroscopie zagen ze enkel een lichte ontsteking aan de ingang van mijn maag. Ph meting laten doen daar is niets uit gekomen...ik word echt radeloos.