Wasbare inlegkruisjes
donderdag 21 september 2017 om 17:39
Ik twijfel of 'zwanger' de juiste categorie is. Maar mijn vraag komt voort uit mijn zwangerschap, dus toch maar hier.
Op dit moment ben ik zwanger van de tweede. En net als tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik ook nu weer last van extreem veel afscheiding. Voor de zekerheid ben ik bij de huisarts geweest, maar geen bacterie, schimmel of iets anders te bekennen. Kortom ik zal me er de komende maanden bij neer moeten leggen.
Maar constant rondlopen met nat ondergoed (altijd katoen) ben ik nu ook wel zat. Van normale inlegkruisjes wordt de situatie alleen maar slechter. Het beste tot nu toe zijn de 100% katoenen inlegkruisjes. Nu ben ik me aan het orienteren op de wasbare varianten, maar er is zoveel keus!
Heeft iemand ervaring met wasbare inlegkruisjes. Waar moet je op letten? Welke merken zijn fijn of juist niet? Ze zijn best prijzig, dus ik doe graag direct een goede koop.
Op dit moment ben ik zwanger van de tweede. En net als tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik ook nu weer last van extreem veel afscheiding. Voor de zekerheid ben ik bij de huisarts geweest, maar geen bacterie, schimmel of iets anders te bekennen. Kortom ik zal me er de komende maanden bij neer moeten leggen.
Maar constant rondlopen met nat ondergoed (altijd katoen) ben ik nu ook wel zat. Van normale inlegkruisjes wordt de situatie alleen maar slechter. Het beste tot nu toe zijn de 100% katoenen inlegkruisjes. Nu ben ik me aan het orienteren op de wasbare varianten, maar er is zoveel keus!
Heeft iemand ervaring met wasbare inlegkruisjes. Waar moet je op letten? Welke merken zijn fijn of juist niet? Ze zijn best prijzig, dus ik doe graag direct een goede koop.
donderdag 21 september 2017 om 17:44
Persoonlijk vond ik de webshop van cutecotton handig, dan is de keuze niet oneindig. Heb de ecofemme liners, deels omdat er voor elke die je koopt eentje aan een arme vrouw in India wordt gegeven. Vind ze prima, maar soms draaien ze een beetje in m'n slipje. Gebruikte ze overigens voor de zekerheid bij de menstruatiecup aan het begin. Wil nu wat nieuwe aanschaffen (ook zwanger en meer cervixslijm) en ga toch nog even naar andere merken kijken.
Let ook op de drukknoopjes. Sommige schijnen bij bv fietsen vervelend te voelen.
Let ook op de drukknoopjes. Sommige schijnen bij bv fietsen vervelend te voelen.
donderdag 21 september 2017 om 20:04
Ik denk dat het heel persoonlijk is. Heb al verschillende uitgeprobeerd, en het fijnst vind ik de justfussy moonlites. Als je ze bij de verkoopster zelf bestelt, via etsy of direct haar eigen site,kan je nog kiezen uit verschillende kleuren en materialen ook.
Ik vind het vooral belangrijk dat de stof lekker zacht is, ademt, en niet schuift. Maar welke bij mij lekker zitten, hoeven dat bij jou natuurlijk niet perse te doen. En ze zijn niet goedkoop idd,dus ik zou gewoon 3 verschillende ofzo bestellen, en dan van de fijnste meerdere.
Ik vind het vooral belangrijk dat de stof lekker zacht is, ademt, en niet schuift. Maar welke bij mij lekker zitten, hoeven dat bij jou natuurlijk niet perse te doen. En ze zijn niet goedkoop idd,dus ik zou gewoon 3 verschillende ofzo bestellen, en dan van de fijnste meerdere.
donderdag 21 september 2017 om 22:03
Ik fiets heel veel en ik voel persoonlijk geen drukknoppen hoor. Ook niet op de mountain bike trouwens.
Ik heb verschillende merken en voor mij werkt Eco Femme ook het fijnste.
Ella's house vind ik ook heel fijn, die lijken wat 'zachter' aan te voelen.
Imse Vimse is handig omdat er twee maten te klikken valt.
Ik heb verschillende merken en voor mij werkt Eco Femme ook het fijnste.
Ella's house vind ik ook heel fijn, die lijken wat 'zachter' aan te voelen.
Imse Vimse is handig omdat er twee maten te klikken valt.
vrijdag 22 september 2017 om 19:01
Oke. Ik had mij al wat ingelezen en nu ik weet dat je ze in principe geen vieze handen hoeft te krijgen bij het wassen, ben ik om.
Want naar aanleiding van dit topic, én klachten heb ik nu ook besloten om dit eens te proberen. Wel vind ik ze ontzettend duur, ik heb nu wat bij Aliexpress besteld. Scheelt toch flink veel.
Want naar aanleiding van dit topic, én klachten heb ik nu ook besloten om dit eens te proberen. Wel vind ik ze ontzettend duur, ik heb nu wat bij Aliexpress besteld. Scheelt toch flink veel.
zaterdag 23 september 2017 om 00:35
Ja