Knuffeltje van ex !!??

16-02-2009 14:24 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje van mij.

Mijn vriend heeft nog altijd een knuffelbeertje van zijn ex op zijn kast staat (incl. hartje I love you) terwijl het al ong. 5 jaar over is. Ik vind dit dus niet leuk, helemaal omdat hij hem ook nog naast mijn valentijnskaartje heeft gezet! Dit klinkt misschien ongelooflijk kinderachtig, maar ik vind het heel storend. Ik heb er al een aantal keer wat van gezegd, maar hij zegt dan dat het geen betekenis meer voor hem heeft, maar hij wil hem ook niet opbergen. Beetje scheef dacht ik zo. Ik wil graag jullie meningen horen hierover, en tips..:) want ik weet het echt niet meer.. het slaat eigenlijk nergens op, maar ondertussen vind ik het heel irritant!
nou, ik denk dat ik al wel een oplossing weet.. Ik bied hem gewoon een leuke doos aan, en zeg daarbij dat het eventueel is voor spulletjes van zijn ex(en)..mocht hij dat zelf willen.. ik zeg ook gewoon dat het volledig aan hem is wat hij er mee doet.. Als hij het beertje opbergt, dan is het mooi voor mij.. en als hij dat niet doet, dan heeft het kennelijk toch nog wel wat waarde voor hem, en dan moet ik dat leren te respecteren.. het is niet anders dan denk ik.. Goed idee?
Iemand die 5 jaar een spuuglelijk beertje met de tekst 'I love You' bewaard zou ik in de eerste plaats al niet als vriend willen. Dat het van zijn ex is is dan nog bijzaak.

Eerlijk gezegd weet ik niet wat mijn vriend nog van zijn exen heeft bewaard. In ieder geval geen iloveyoubeertje.
Hoe oud is jouw vriend? Als hij ouder is dan 18, zou ik hem vragen wat een volwassen vent in hemelsnaam met een knuffelbeertje doet.
Vrouwen zijn idd moeilijker dan mannen met zulke dingen. Mijn ex en ik hadden samen een tattoo en hij heeft de zijne weg moeten laten laseren omdat zijn nieuwe vriendinnetje (waarmee het ondertussen ook weer uit is) er niet mee kon leven dat ik dezelfde had!? Djeeeezus...

Anyway ik weet zeker dat het hem nu te doen is om het feit dat jij er om zeurt. En daar kunnen mannen zoooo slecht tegen... Dus ik zou het beertje maar accepteren... Beertje is het niet waard om zoveel hassle om te hebben toch? Zonde van alle tijd die jullie samen aan leuke dingen zouden kunnen besteden!
quote:Avitje schreef op 16 februari 2009 @ 15:41:

Goed idee?

Vind ik wel. Houd er rekening mee dat 'ie het beertje (en andere spullen van z'n ex) niet in de doos opbergt. Dan moet je dus doen wat je hier schrijft en dat komt neer op slikken (en vooral niet stikken )

Hij heeft nu eenmaal bagage; als je dat niet zou willen, zou je misschien in leeftijd moeten downdaten. Maar ja.... anno nu heeft menig 15-jarige anno al (ruim) bagage, dus dat is ook geen oplossing
haha...dat wordt nog wel moeilijk...het is idd misschien wat meer een principe-kwestie geworden.. Ik merk het vanzelf, en anders voer ik hem wel een keer perongeluk aan de hond.......
Avitje, ik begrijp je wel hoor (denk ik).

Dat hij jouw kaartje naast dat beertje neerzet, lijkt aan te geven dat hij met jouw cadeautjes en haar cadeautjes even blij is, dat ze evenveel waarde voor hem hebben.

Is dat wat je hindert?

Het gaat natuurlijk niet om dat beertje zelf, maar om de symboolwaarde ervan. Mannen zien dat meestal minder zo dan vrouwen. Voor hen kan het gewoon een leuk/nuttig ding zijn (zoals die koppen waar iemand het over had), voor een vrouw is het het symbool van de relatie die hij gehad heeft en waar hij 'dus' kennelijk geen afstand van kan doen. Klopt dat voor jou?

Ik zou er zeker geen machtsttrijd van maken, maar hem uitleggen wat je er precies bij voelt.
hoe oud is topicstartster?
jah dat zal het wel zo'n beetje zijn ik zie het beertje idd als een symbool van haar liefde voor hem.. en dat ergert mij, en helemaal dat die twee dingen idd naast elkaar staan..heel zwart wit: Haar liefde - Mijn liefde.. Heel stom misschien..! maar nu ik die dingen zo hoor, merk ik dat ik me er misschien niet zo druk om moet maken..Zolang het maar bij dat beertje blijft, hoef ik me niet zo druk maken misschien.. bedankt voor alle reacties!!
quote:Your_Wake_Up_Call schreef op 16 februari 2009 @ 16:09:

hoe oud is topicstartster?22 nog maar.. ik weet het.. heb nog veel te leren haha..
quote:Avitje schreef op 16 februari 2009 @ 15:41:

nou, ik denk dat ik al wel een oplossing weet.. Ik bied hem gewoon een leuke doos aan, en zeg daarbij dat het eventueel is voor spulletjes van zijn ex(en)..mocht hij dat zelf willen.. ik zeg ook gewoon dat het volledig aan hem is wat hij er mee doet.. Als hij het beertje opbergt, dan is het mooi voor mij.. en als hij dat niet doet, dan heeft het kennelijk toch nog wel wat waarde voor hem, en dan moet ik dat leren te respecteren.. het is niet anders dan denk ik.. Goed idee?

Nee! Daar zou ik echt heel giftig van worden! Je geeft hem een doos (weird kado), hint dat hij er de spullen van z'n ex in moet doen en zegt daarbij dat het volledig aan hem is? Klinkt als een goed recept voor enorme ruzie. Ik zou een dergelijke manipulatieve actie in ieder geval absoluut niet waarderen.

Als je hem hebt uitgelegd dat dat ding je stoort, als je hem gewoon, neutraal gevraagd hebt of hij dat ding uit het zicht wil zetten, en hij wil dat niet? Dan is het inderdaad gewoon pech, en zul je gewoon moeten accepteren dat hij dat ding daar wil hebben staan.
- grotere, mooiere, duurdere beer kopen en deze er pontificaal voor zetten?

- Vaas bloemen naast beertje zetten en deze dan per ongeluk omstoten?

- Zooi op beertje's kast verzamelen en dit ineens allemaal opruimen en oh jee ineens was beertje ook weg?

Ik snap dat je het niet leuk vindt, zou dat ding zelf ook weg willen hebben (al is het alleen al uit principe!)
tja hij heeft nou eenmaal een verleden hea...

Ik heb de ring van mijn exvriendje nog om en mijn nieuwe vriend heeft daar totaal geen problemen mee.

Ik vind de ring gewoon heel mooi ( zelf uitgezocht :P ) en ik heb ook een fijne relatie gehad met mijn exvriend en dat weet mijn nieuwe vriend.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Ik zou hier niet van wakker liggen. Ik zou er zelfs niet verder over nadenken. Hij heeft van haar gehouden, een beer gekregen en bewaard. Prima.
Op míjn nachtkastje staat een knuffel van mijn man. Ik denk dat hij het van een ex gekregen heeft. Kan me er niet druk om maken.
Mijn vriend gaf me in het begin van onze relatie koffie uit een mok met een slijmerige romantische tekst erop en zei: Sorry, dat kopje heb ik van mijn ex, maar de andere kopjes zijn op

Handig toch, dat hij dat kopje bewaard had. Heel functioneel van hem!

Het maakt mij echt niet uit. Het is maar een kopje.

Hem volgens mij wel een beetje, want toen hij een keer leuke kaarsjes aanstak, moest hij weer sorry zeggen en erbij vermelden dat hij ze van een ex schoonmoeder had gekregen. Hahaha, alsof ze daardoor niet in mijn bijzijn mogen branden of zo

Alsof dat hij bang was dat ik erachter zou komen dat ze van een ex schoonmoeder komen en er dan boos om zou worden Nou, nee dus, het zijn maar kaarsjes.

Ik zou dat beertje gewoon laten staan. Het is maar een beertje
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Je vriend heeft van zijn waarschijnlijk eerste echte liefde een beertje gekregen en dat koestert hij. Ook al is het al 100 jaar oud.

Ik heb een tas vol brieven van mijn ex (mijn eerste). Laatst waren mijn man en ik de zolder aan het opruimen kwamen we die tas weer tegen. Ik ben zó blij dat ik die brieven nog heb!

Er staan hier in huis wel meer dingen die ik ten tijde van mijn laatste ex gekregen heb, CD's bijvoorbeeld die ik nog steeds vaak draai, zelfs wat kunstdingen die ik van hem heb gekregen. Die ga ik echt niet wegdoen omdat ik nu met een andere man getrouwd ben.

Je eerste echte liefde is bijzonder, wees er niet jaloers op, dat heeft geen zin, het is aandoenlijk dat je vriend waarde hecht aan dat soort dingen. Geloof mij, als stokoude forummer nou, over 10 jaar vind je het heel leuk dat hij zo sentimenteel is over dit soort dingen.
[quote]Mies85 schreef op 16 februari 2009 @ 16:29:

Ik heb de ring van mijn ex vriend ook nog om en mijn nieuwe vriend heeft daar totaal geen problemen mee.

Ik vind de ring gewoon heel mooi ( zelf uitgezocht :P ) en ik heb ook een fijne relatie gehad met mijn exvriend en dat weet mijn nieuwe vriend.[/quote]

Loop jij ook al met de ring van een ex vriend om? Dacht even dat alleen ik zo gestoord ben. Maar serieus nu, ben er net als jij ook aan gehecht omdat de ring gewoon heel mooi is. Het was ook nog een romantisch kadootje, gekregen toen het net 24.00 uur was en mijn nieuwe verjaardag heel vers begon. Champagne erbij, we lagen met een schip voor anker in zee, kaarslicht op tafel en volle maan. Toen kreeg ik die schitterende ring en ik wist direct al, die doe ik nooit meer af!

Zoiets doet niets af aan de relatie die ik nu heb. Je kunt ook te gekke souveniers hebben van een onvergetelijke vakantie (met of zonder een ex). Moet je die dan OOK wegdoen omdat je nu een partner hebt die er toen nog niet was in je leven?
ehm... zou het helpen om, als jullie op het punt staan/liggen/eigen invulling om sex te hebben, te zeggen dat je niet kan omdat t beertje toekijkt? Hielp bij mij altijd als t om de kat ging....
Alweer een hele poos geleden....

Tijdens opruimen in het huis van mijn vriend waar ik het hele weekend verbleef kwam ik wat spullen tegen van zijn ex. Ik heb hem toen een smsje gestuurd of ik mijn territorium mocht afbakenen en haar shampoo enzo mocht weggooien en de rest in een doos. Hij smste terug dat zolang ik niet in elk hoekje ging zitten pissen hij het goed vond

Als er een knuffelbeertje had gestaan was het zo hoppa onder in de doos belandt.....

Ieder heeft zijn verleden maar als het dan geen waarde meer heeft zoals hij zegt dan moet het toch in de doos met herinneringen kunnen.

Aangezien jullie nog niet samen wonen en hij het echt niet op wil ruimen kun je misschien wel een rode sticker onder op plakken, van gaat-niet-mee met samenwonen...

Serieus, als jij je vriend verteld waarom je het vervelend vindt dat dat beertje er nog staat en dat hij het echt niet weg hoeft te gooien wil hij het misschien wel doen..
Opzoutuh met dat ding !

Als het geen betekenis voor hem heeft ,waarom gooit ie het dan niet in de prullebak ? !!!

gr.
Achja, mijn man heeft nog steeds 2 spuuglelijke vazen in ons huis staan die hij eens van zijn ex had gehad. Vond ik eerst ook niet echt leuk maar ik kan hem niet verbieden ze weg te gooien.

Ik maak er gewoon steeds grapjes over, soms stoot iemand er tegen aan en dan staan ze te wankelen en zeg ik: ach niet erg hoor als ze kapot gaan! Of als de poes er tegen aan loopt zeg ik, ach minoes gebruik het maar als krabpaal! Misschien een idee?

Maar leuk is het niet nee, hoe oud ben je als ik vragen mag?
quote:eleonora schreef op 16 februari 2009 @ 17:22:

Je vriend heeft van zijn waarschijnlijk eerste echte liefde een beertje gekregen en dat koestert hij. Ook al is het al 100 jaar oud.

Ik heb een tas vol brieven van mijn ex (mijn eerste). Laatst waren mijn man en ik de zolder aan het opruimen kwamen we die tas weer tegen. Ik ben zó blij dat ik die brieven nog heb!

Er staan hier in huis wel meer dingen die ik ten tijde van mijn laatste ex gekregen heb, CD's bijvoorbeeld die ik nog steeds vaak draai, zelfs wat kunstdingen die ik van hem heb gekregen. Die ga ik echt niet wegdoen omdat ik nu met een andere man getrouwd ben.

Je eerste echte liefde is bijzonder, wees er niet jaloers op, dat heeft geen zin, het is aandoenlijk dat je vriend waarde hecht aan dat soort dingen. Geloof mij, als stokoude forummer nou, over 10 jaar vind je het heel leuk dat hij zo sentimenteel is over dit soort dingen.

Nou Eleonora, ik ben nog veel stokouder dan jij maar ik vind het toch leuk dat mijn man sentimenteler is over onze gezamenlijke herinneringen dan over die met zijn ex.

Ik denk dat ieder mens daar anders in is (en iedere situatie ook), maar het is niet leuk als je partner er anders over denkt/voelt dan jijzelf.

Het enige wat je kunt, is je eigen gevoel erover aan je partner uitleggen en proberen om zijn gevoel erover te begrijpen. Dat kan helpen om je de zaken anders te laten zien.
dankjewel voor jullie reacties! zo kan ik het ook een keer van een andere kant bekijken.. ik doe mijn best, en het komt vastwel goed..! En anders niet, er zijn ergere dingen in de wereld dan een schattig teddybeertje...:)

liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven