Oven schoon krijgen
zaterdag 23 september 2017 om 16:35
Onlangs hebben wij een nieuw huis gekocht met een leuke, relatief jonge (5 jaar) keuken.
Maar de vorige bewoners zijn nogal viespeuken geweest helaas, en vooral de combi-oven (magnetron én oven functie) heeft mij al heel wat uurtjes poetsen gekost. HG-ovenreiniger, schaaltje met azijn in de oven, en allerlei ander schoonmaakspul.
Maar nóg is de oven niet schoon, er zitten allemaal van die zwarte, ingebrande plekken in de oven. Waarschijnlijk viezigheid wat is blijven liggen en is ingebrand door de oven-functie. Inmiddels is de viezigheid / vet wel weg, maar die zwarte vlekken blijven.
Krijg ik dit ooit nog weg? Of is dit niet te doen?
Maar de vorige bewoners zijn nogal viespeuken geweest helaas, en vooral de combi-oven (magnetron én oven functie) heeft mij al heel wat uurtjes poetsen gekost. HG-ovenreiniger, schaaltje met azijn in de oven, en allerlei ander schoonmaakspul.
Maar nóg is de oven niet schoon, er zitten allemaal van die zwarte, ingebrande plekken in de oven. Waarschijnlijk viezigheid wat is blijven liggen en is ingebrand door de oven-functie. Inmiddels is de viezigheid / vet wel weg, maar die zwarte vlekken blijven.
Krijg ik dit ooit nog weg? Of is dit niet te doen?
zaterdag 23 september 2017 om 21:27
pejeka; het is een Siemens inbouw combi-oven met een nieuwwaarde van boven de 1200 euro. Hij is nu 5 jaar oud. Dus om die nou zo even te vervangen.... Dat vind ik toch een beetje zonde! Zou oud is hij niet en het is een heel mooi ding verder.
Bedankt voor de tips met de ammonia. Dat ga ik vannacht er maar eens in zetten.
Bedankt voor de tips met de ammonia. Dat ga ik vannacht er maar eens in zetten.
zaterdag 23 september 2017 om 22:20
Ben nu niet thuis, maar uit mijn hoofd is het een knopje met allemaal stippen. Heb ook een Siemens, als je hem indrukt krijg je automatisch een tijd van 1,5 uur ongeveer te zien.
Even opgezocht, bovenaan de lijst zie je hoe het eruit ziet:
http://www.fornuis.com/vergelijken/met-pyrolyse/
Even opgezocht, bovenaan de lijst zie je hoe het eruit ziet:
http://www.fornuis.com/vergelijken/met-pyrolyse/
zondag 24 september 2017 om 11:47