Geslachtsecho

24-09-2017 12:06 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Het is een beetje maf om te plaatsen maar toch doe ik het.
Ik ben nu 17+3 weken zwanger en gister heb ik een vroege geslachtsecho gehad.
Ze was vrij zeker dat het een meisje word omdat er duidelijk een 'hamburger' te zien is.
Op de 1 of andere manier zit er zo in mijn hoofd dat ik een jongen krijg. Voor de duidelijkheid, het maakt mij echt niks uit! Maar ik vond juist op deze foto alsof het lijkt alsof het buiten de beentjes hangt.
Ik moet in principe gewoon naar de verloskundige luisteren maar ik ben zo lekker koppig haha.
Wat zien jullie op de echo?

"http://i64.tinypic.com/2iw0o74.jpg"
.
Bebis schreef:
24-09-2017 13:05
Ik kan het je wel vertellen, misschien dat je het dan ziet? Je ziet links de baarmoeder, het zwarte is dan het vruchtwater.. dan zie je billen en benen naar rechts toe gericht. Daar tussen die U zie je twee witte streepjes (het 'hamburgertje'). Bij een jongen zie je een ronde balzak en een uitsteekseltje wat het piemeltje is.
Aha, ik zie het!

Maar een roeping als echoscopist heb ik niet gemist.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
bloempje19 schreef:
24-09-2017 13:02
Bebis. Goede tip inderdaad, even gedaan! En inderdaad.. je ziet duidelijk een verschil haha.
Wel he! Ik had trouwens hetzelfde. Was er van overtuigd dat het een meisje zou zijn. Toen ik hoorde dat het een jongen was moest ik het even laten bezinken haha.
Ik zeg ook meisje.

Wij hebben onze 20 weken echo net gehad en daar zag de echoscopiste een jongen, terwijl wij echt nergens een piemeltje + balletjes zien!

Wel een heel dik hamburgertje, dus we zullen het zien.
Leuk een meisje! Bij onze zoon zag het er idd heel anders uit ;)
Bebis schreef:
24-09-2017 13:05
Ik kan het je wel vertellen, misschien dat je het dan ziet? Je ziet links de baarmoeder, het zwarte is dan het vruchtwater.. dan zie je billen en benen naar rechts toe gericht. Daar tussen die U zie je twee witte streepjes (het 'hamburgertje'). Bij een jongen zie je een ronde balzak en een uitsteekseltje wat het piemeltje is.
Ooooh, nou zie ik het ook, dank!
Niemand is onmisbaar
Een luchtfoto van de monding van de Amazone
Ik had dit ook zo op de echo, 2 keer want 2 meiden. Gefeliciteerd! It’s a girl!
Don't cry, buy a bag and move on.
Wilde nog even een update geven. Meisje blijkt toch een jongen te zijn haha! Zat mijn gevoel toch goed.
.
Dat is wel heel opmerkelijk want ik vond het een duidelijke echo.
bloempje19 schreef:
05-10-2017 19:42
Wilde nog even een update geven. Meisje blijkt toch een jongen te zijn haha! Zat mijn gevoel toch goed.
Echt? o_o Wow!
In ieder geval een mensje :) gefeliciteerd!
Ja. Het belangrijkste is dat de kleine gezond is!
Dit was een andere echoscopiste dan de vorige keer. Toen ik de echo foto liet zien van de vorige keer begreep ze ook goed dat de ander daar een meisje in zag. Maar deze verloskundige zag toch duidelijk een jongen. Je kon er niet omheen zei ze haha!
.
Hoe weet je dan dat deze gelijk heeft? Heb je een nieuwe foto?
O_O

Ik zou bijna de echo foto van mijn dochter plaatsen want ziet er bijna hetzelfde uit als die van jou... en het is toch echt een meid!
Ik zie n soort rivierkreeftje... ;-D
Ik snap je eerdere twijfel waarmee je dit topic opent wel, ben ook niet heel verrast door je update... :-D (makkelijk praten achteraf natuurlijk haha).

Maar wij hebben precies een zelfde shot bij ons meisje, en ziet er toch echt anders uit. Ik zie op jouw echofoto sowieso 2x een hamburger haha, 1x met twee streepjes en 1x met drie streepjes. Die met drie streepjes hangt inderdaad meer tussen de benen, zoals je zelf ook al zei, en die met 2 zou heel raar in verhouding staan tov de beentjes.

Grappig dat je gevoel dan toch goed zat ;-) Mijn gevoel zei ook jongetje, maar t is toch echt een meisje haha! Hoewel je t blijkbaar nooit zeker weet tot t eruit komt....

Fijne zwangerschap!
"http://i67.tinypic.com/xmr2w7.jpg"

Dit is de nieuwe echo foto. Op zich zie ik er wel wat in maar ook niet zo heel duidelijk hoor. Het gaat trouwens om wat is omcirkeld maar dat begrepen jullie vast wel.
.
En of deze verloskundige gelijk heeft, geen idee natuurlijk.
Maar zij zit volgens mij al 30 jaar in het vak. En dan geloof ik zo iemand toch eerder.
Zij zei dat het vaker voorkomt dat een meisje toch een jongen blijkt te zijn dan andersom.
.
Wow, ik zag je eerste foto en wilde typen jaaaa echt een meisje! Maar nu zie ik de tweede foto en denk ik huh????
Nou, 2e echo inderdaad ook niet super duidelijk. Bij jullie blijft het gewoon spannend tot de kleine er is ;-)

Ik zou in jullie geval toch maar een back-up meisjesnaam verzinnen haha. Hoewel t inderdaad vaker voor schijnt te komen dat een meisje een jongetje blijkt dan andersom...

Of wellicht later in de zwangerschap nog een goed zicht erop ;-) Wij hadden met 29 weken echo nog een vrij stevige bevestiging dat het toch echt een meisje is :-D
Ik heb hetzelfde meegemaakt! Bij 16 weken de 'hamburger' hoewel ik ook dacht dat het echt een jongetje zou worden en ik had echt geen voorkeur. Ook vaak gegoogled naar foto's van geslachtsecho's en dat in combinatie met 'de verloskundige zal het toch wel beter weten dan ik' roze spulletjes ingeslagen. De schrok was dan ook best groot toen de vrouw bij de 20 wekenecho zei 'Ja hoor duidelijk een jongen!'. Inmiddels net een 32 weken echo gehad en ook daar was het piemeltje goed te zien.

Waarschijnlijk waren die 'schaamlipjes' botten van de bekken en in mijn geval lag zijn piemeltje waarschijnlijk op zijn buikje. Grappig hoe moederinstinct toch wel erg sterk is
Bij het snuffelen door de topics kwam ik deze tegen. Maar heb je er niet gewoon 2 inzitten? Dat ze de ene keer een meid zagen en de tweede keer het broertje? Je zal niet de eerste zijn waarbij ze er later pas achter komen dat er pardoes toch 2 zitten :-D
In elk geval gefeliciteerd :cheer2: :cheer2:
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven