Geen BH dragen vreemd?

13-01-2011 13:30 909 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben wel nieuwsgierig naar jullie mening.

Ik heb kleine borsten. Als in echt kleine borsten, maar gelukkig nog net goed gevormd. Voor mij is de BH dus eigenlijk iets wat ik altijd heb gedragen omdat dit 'hoort' (en heel vroeger met vullingen, dan leek het nog wat). Al vind ik het helemaal niet prettig zitten en voor de steun kan ik het zeker laten.

Nu laat ik hem steeds vaker uit. Niet onder bijv. een wit shirtje, maar gewoon in een trui of donker hemdje met vest. Nu kreeg ik hier vanmorgen commentaar op, of ik mijn BH was vergeten? Toen ik antwoordde met nee gingen de wenkbrauwen bijna door het plafond. Wat vinden jullie, is een BH dragen 'nodig' om gekleed door het leven te gaan?
Lees anders de boeken eens van allen en barbara peace, ook allemaal wetenschappelijk bewezen, je verteld mij niets nieuws ik ga me er alleen niet voor aanpassen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
overigens zeg ik niet dat jij preuts bent maar leg ik het zelfde bij jou terug.

als je weet hoeveel een zomerjurkje teweeg brengt bij een man waarom trek je het dan aan ben je zo naief dat je niet beseft wat je er mee los maakt?
quote:doddie schreef op 19 januari 2011 @ 21:06:

ik ken die onderzoeken ook en ontken ze niet ik ga zelfs verder, een man kijkt altijd en denkt vaak aan sex, daar zal die bedekte tepel niets aan veranderen, dus moet je je daar aan aanpassen?

wist jij dat onderzoek heeft uitgewezen dan mannen als een vrouw weg loopt altijd naar de billen kijken? draag je dus wel iets langs over je billen om dat niet uit te lokken?

wat ik ermee wil aangeven is dat ik me voor zo'n gegeven niet ga aanpassen omdat het geen enkel verschil zal maken

Ik draag graag korte rokjes en aangezien ze me leuk staan (als zeg ik het zelf ), zal ik heus sexistische gedachten oproepen en daar ben ik me van bewust. Daar kies ik dan voor, omdat ik weet dat ik nergens een grens over ga.

In dit topic werd er lange tijd zeer ontkennend gedaan over borsten en tepels en dus probeerde ik dat aan te tonen met mijn posts, want ik heb een hekel aan politiek correct gedoe ("zo zijn mannen niet, alleen holbewoners" e.d.).

Dus al men na dit topic toch kiest voor BH-loos en/of zichtbare tepels dan zal ik daar niet mee zitten, als men maar niet doet alsof men van niets weet.
quote:doddie schreef op 19 januari 2011 @ 21:11:

overigens zeg ik niet dat jij preuts bent maar leg ik het zelfde bij jou terug.

als je weet hoeveel een zomerjurkje teweeg brengt bij een man waarom trek je het dan aan ben je zo naief dat je niet beseft wat je er mee los maakt?

Omdat ik binnen de grenzen van het fatsoen blijf, meer kan ik niet doen.

Heb je mijn eerdere posts gelezen over mijn zomerjurkje waarbij ik dacht dat een BH niet nodig was? En hoe mijn asielcollega's reageerden? Nu draag ik dit jurkje dus met een strapless BH. Dat is mijn aanpassing, want dat vind ik niet prettig.
niet elke man is zo.

als ik die boeken lees die ik net aanhaalde dan staat er veel in waarin ik bv mijn man en andere mannen niet herken en ook veel waarin ik mezelf niet herken als vrouwelijk.

Maar in grote lijnen zijn ze wel zo herkenbaar als typisch vrouwelijk of mannelijk ook als is niet elke man of vrouw zo,

En soms denk ik ook wel eens eerder met een wijf te zijn getrouwd hier mijn man heeft weinig typisch mannelijks maar is het dan wel weer echt op andere gebieden.

Mannelijk en vrouwelijk gedrag moet je dus niet te veel veralgemeniseren want er zijn veel mensen die zowel mannelijke als vrouwelijke kanten in zich hebben.
quote:iris1969 schreef op 19 januari 2011 @ 21:15:

[...]

Omdat ik binnen de grenzen van het fatsoen blijf, meer kan ik niet doen.

.binnen de grenzen van JOUW fatsoensnormen, neem nu eens aan dat die voor ieder anders kunnen liggen. dat jij de grens hooguit wat hoger hebt liggen dan enkele vrouwen hier.
ik ga even wat tv kijken, we kunnen er over blijven kletsen maar we zullen het niet helemaal eens gaan worden, en ik ben ook niet bezig met overtuigen. Net als jij hou ik van discussie en geef ik graag mijn mening ergens over
quote:doddie schreef op 19 januari 2011 @ 21:20:

[...]

binnen de grenzen van JOUW fatsoensnormen, neem nu eens aan dat die voor ieder anders kunnen liggen. dat jij de grens hooguit wat hoger hebt liggen dan enkele vrouwen hier.

Nee sorry, dat ga ik niet doen. Ik blijf er bij dat dit de geldende fatsoensnormen voor de werkplek zijn.

Wel geef ik toe dat ik gecharmeerd ben van "ouderwetse" omgangsvormen (bijv. etiquette en beleefdheid) en dat ik ook vind dat te bloot of te uitdagend ordinair is, ook buiten de werkplek.
quote:doddie schreef op 19 januari 2011 @ 21:23:

ik ga even wat tv kijken, we kunnen er over blijven kletsen maar we zullen het niet helemaal eens gaan worden, en ik ben ook niet bezig met overtuigen. Net als jij hou ik van discussie en geef ik graag mijn mening ergens over Dan zie ik je vast wel weer ergens, want ik smul van een goede discussie .
nog even een toelichting,

Door te erkennen dat die mannen gelijk hebben kun je vinden in die fatsoensnorm en pas je je ook makkelijker aan, dat zou anders liggen als ze hadden gesteld dat dat zomerjurkje eigenlijk niet kan, dan had je ook een protest laten horen.

Nu wij ervaren dat al wat eerder. Ik leg me dus minder makkelijk neer bij die norm.
quote:doddie schreef op 19 januari 2011 @ 21:35:

nog even een toelichting,

Door te erkennen dat die mannen gelijk hebben kun je vinden in die fatsoensnorm en pas je je ook makkelijker aan, dat zou anders liggen als ze hadden gesteld dat dat zomerjurkje eigenlijk niet kan, dan had je ook een protest laten horen.

Nu wij ervaren dat al wat eerder. Ik leg me dus minder makkelijk neer bij die norm.Nee, ik leg me er niet bij neer, want zo mak ben ik niet , ik ben het er mee eens.
quote:nessemeisje schreef op 13 januari 2011 @ 13:33:

Moet je zelf weten. Alleen krijg ik dan van die Britney-visioenen.

Hoe zagen "ze" dan dat je geen BH droeg?dat is niet zo moeilijk , ik zie meteen als een vrouw geen bh draagt , zeker als je een strak struitje draagt want dan zie je geen schouderbandjes en geen vastmaakhaakjes op je rug
quote:matthijsse schreef op 26 april 2015 @ 10:28:

[...]

dat is niet zo moeilijk , ik zie meteen als een vrouw geen bh draagt , zeker als je een strak struitje draagt want dan zie je geen schouderbandjes en geen vastmaakhaakjes op je rug

Wow, en daar haal je een ruim 4 jaar oud topic voor uit de archieven?

Good for you
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Dankjewel, nou waait die stank van mottenballen over het hele forum, gatverdamme.
quote:matthijsse schreef op 26 april 2015 @ 10:28:

[...]

dat is niet zo moeilijk , ik zie meteen als een vrouw geen bh draagt , zeker als je een strak struitje draagt want dan zie je geen schouderbandjes en geen vastmaakhaakjes op je rug

Kan het ook nog een plak-bh zijn.

Zo en nu weer terug de mottenballen in.
ik heb een over gevoellige huid adhd/autisme en kan bh's met achtresluitingal helemaal niet verdragen plus lekker zittende/goed ondersteunende voor maatje 65C is er bijna niet dus ik draag thuis en als ik in me vrije tijd uitga ergens heen ofzo en het is vies weer met een jas erover draa ik ook niks, zolang ik niet hoef te rennen en veel fietsen, wat ik wel rustig aan doe dan het fietsen maar dan nee ik draag het al maanden niet meer en heb geen spanning meer op mijn schouders erdoor.

wat me opvalt is dat me borsten steviger zijn en dat me trekt je ook na je werk als je die rot dingen uittrekt dat ze wat slapjes zijn maar na een paar uurtjes hersteld het zich, ze lijken voller geworden en steviger.
Iemand die ook al maanden dagelijks alleen op werk en mits je veel moet rennen,hardlopen,fietsen een bh draagt maar anders niet, merken jullie ook dit op?
Ik las namelijk over een franse onderzoek die nooit is gedaan waarvan men dacht van wl maar blijkt dat er geen informatie over is te vinden, cupmaat,dikte qua lichaam,leeftijd etc niks.
Dus daarom dat ik vraag of jullie opmerken wat ik op merk en nee me borsten hangen niet meer door geen bh te dragen, ja je moet niet gaan springen enzo maar nee het kan geen kwaad dagelijks geen bh .
Kortom ik heb maling aan wat mensen verwachten.

Maar laat je bevindingen horen ben benieuwd wat jullier opmerken :)
3S3KimReed3S3 schreef: ↑
15-09-2017 23:38
ik heb een over gevoellige huid adhd/autisme en kan bh's met achtresluitingal helemaal niet verdragen plus lekker zittende/goed ondersteunende voor maatje 65C is er bijna niet dus ik draag thuis en als ik in me vrije tijd uitga ergens heen ofzo en het is vies weer met een jas erover draa ik ook niks, zolang ik niet hoef te rennen en veel fietsen, wat ik wel rustig aan doe dan het fietsen maar dan nee ik draag het al maanden niet meer en heb geen spanning meer op mijn schouders erdoor.

wat me opvalt is dat me borsten steviger zijn en dat me trekt je ook na je werk als je die rot dingen uittrekt dat ze wat slapjes zijn maar na een paar uurtjes hersteld het zich, ze lijken voller geworden en steviger.
Iemand die ook al maanden dagelijks alleen op werk en mits je veel moet rennen,hardlopen,fietsen een bh draagt maar anders niet, merken jullie ook dit op?
Ik las namelijk over een franse onderzoek die nooit is gedaan waarvan men dacht van wl maar blijkt dat er geen informatie over is te vinden, cupmaat,dikte qua lichaam,leeftijd etc niks.
Dus daarom dat ik vraag of jullie opmerken wat ik op merk en nee me borsten hangen niet meer door geen bh te dragen, ja je moet niet gaan springen enzo maar nee het kan geen kwaad dagelijks geen bh .
Kortom ik heb maling aan wat mensen verwachten.

Maar laat je bevindingen horen ben benieuwd wat jullier opmerken :)
Een Frans onderzoek dat nooit is gedaan? Vertel me meer!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik draag ook geen bh, ik vind het niet lekker zitten. Heb ook cup A. Krijg ook nooit commentaar. Als ik een belangrijke bespreking op het werk heb, dan trek ik een sportbh (zonder vulling, zo'n hemdje van elastiek) aan, zodat het iets gevormder zit. Al zou ik commentaar krijgen, dan zou ik me daar nog steeds niet druk om maken. Ik zie wel 'ergere' dingen op kledinggebied.

Maar moet eerlijk zeggen: ik heb littekens op mijn borst, heb borstkanker gehad, en sindsdien zitten beugels niet fijn meer.

Heerlijk, ik zou niet anders meer willen.
eigenlijk vind ik dat een vrouw een bh hoort te dragen , maar als je het echt niet nodig hebt , of je hebt meer last van het dragen van een bh dan zonder bh , dan moet je het ook niet doen , maar de meeste mannen zien wel meteen als je geen bh draagt
Een kennis van me draagt al lang geen BH. Jonge meid en best grote borsten.
Kon niet zien dat ze bh-loos was. Volgens haar waren haar borsten zo omdat ze geen bh droeg.
Ik vind dat je het lekker zelf moet weten, zolang je er een beetje netjes opstaat en niet een doorkijk wit shirt aan hebt moet het toch best kunnen, vrouwen met kleinere borsten daar zie je het volgens mij niet eens bij.
ik wou dat ik er geen aanhoefde, rotdingen vind ik het, maar met mijn maat is het niet echt ok om erzonder de deur uit te gaan.
Rogita92 schreef: ↑
24-09-2017 11:18
Een kennis van me draagt al lang geen BH. Jonge meid en best grote borsten.
Kon niet zien dat ze bh-loos was. Volgens haar waren haar borsten zo omdat ze geen bh droeg.
Nee, haar borsten zijn zo door genen, gewicht en nog wat dingen.

Ik droeg vroeger ook weinig een bh. Toch gingen ze op den duur hangen, toen ik dikker werd. Thuis draag ik nog steeds geen bh.

En een vrouw 'hoort' en bh te dragen, omdat...? Echt.. als iemand dat tegen me zegt, doe ik 'm gelijk uit. Ik 'hoor' helemaal niets.
Later is nu
matthijsse schreef: ↑
24-09-2017 10:46
eigenlijk vind ik dat een vrouw een bh hoort te dragen , maar als je het echt niet nodig hebt , of je hebt meer last van het dragen van een bh dan zonder bh , dan moet je het ook niet doen , maar de meeste mannen zien wel meteen als je geen bh draagt
Ik moet helemaal niets. Ik draag thuis nooit een bh en als ik thuis kom van werk gaat deze meteen uit. Ik ga ook gerust bh loos naar de winkel of stad toe, ondanks mijn maat.

Waarom hoort een vrouw een bh te dragen volgens jou? Jij bent geen vrouw volgens mij en hebt er helemaal niets over te zeggen.
Volgens mij bleek eerder in dit topic dat zonder BH de deur uit gaan voor velen toch wel heel erg not done is. Want dan is misschien wel zichtbaar dat je tepels hebt. :O En mannen zouden het ook onmiddellijk zien en dat brengt de arme hoofden (en andere plekken) maar op hol.

Maar dit topic stamt al uit 2011, dus misschien zijn de tijden inmiddels veranderd.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
matthijsse schreef: ↑
24-09-2017 10:46
Omdat jij vindt dat het hoort? Als je het hier nog een paar keer durft te herhalen gaan ze allemaal uit :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven