Geluidsoverlast buren

26-09-2017 11:28 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
En in dit geval ben ik diegene die overlast bezorgd.
Ik heb sinds een tijdje nieuwe buren, ze wonen er nu een week. Aardige mensen, maar de eerste klacht kwam vanmorgen: Ik bezorg geluidsoverlast.
Om half 5 begin ik met koeien melken en dan slaat de apparatuur aan, daar worden ze wakker van. Die apparatuur staat aan de zijkant (voor hun achterkant) van de stal.
De bedrijvigheid hier gaat natuurlijk de rest van de dag ook door, tot ik om 23u een laatste rondje met de trekker doe. Het is de nieuwe buren erg tegengevallen hoeveel herrie er van mijn bedrijf komt. Ik had niet het lef te vertellen dat het afgelopen week juist een rustige week was..

Ze wonen 100 meter tegenover de stal. Omdat er een grote sloot tussen zit draagt het geluid wel erg ver. De nieuwe buren zijn Rotterdammers die hun woordje wel klaar hebben. Ik heb dat niet en nog minder als ik overdonderd word.
Op zich hadden ze kunnen weten wat ze kochten maar ik voel me wel enigszins bezwaard, Mijn melkerij is vrij nieuw maar ik wil wel kijken of dat geluid verminderen kan, de trekker kan ik qua geluid weinig aan doen.. Wil wel graag voorkomen dat ik volgend jaar bij Frank Visser zit. Hoe moet ik hierop reageren?
Ehm meester visser gekeken?
Dit is echt een gevalletje van naast een basisschool gaan wonen en dan klagen dat de kinderen herrie maken in de pauze. Ze wisten wat ze kochten en als ze echt zo dom zijn dat ze dat niet wisten is dat niet jouw probleem. Voor de lieve vrede kun je je hier en daar aanpassen waar mogelijk maar verder jammer dan.
Creativity is intelligence having fun
Mogen ze daar wel wonen dan? Juist op het platteland zijn de regels erg strikt
Ow dit doet mij denken aan de rijdende rechter van een paar weken terug.
Die vent was bemiddelingsadviseur ook nog.
Gewoon je koeien melken en de Rotterdammers laten zeiken .
Als ze geen overlast van andere mensen willen, moeten ze maar in de stad gaan wonen en niet op het platteland.
Spreuken 18:2
Die dachten lekker rustig op het platteland te gaan wonen en kopen een huis pal naast een veehouder?

Tja, de koeien moeten gemolken worden, rondje op de trekker om 23.00 zou mij persoonlijk het meest storen.
Misschien even op de koffie gaan en vragen wat hun grootste probleem is?

En trek je niets aan van die grote westerse bek, blijf vriendelijk, maar ook duidelijk dat jij natuurlijk niet je hele bedrijfsvoering om kan gooien voor een paar renteniers die niet nagedacht hebben alvorens te kopen.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
En dan gaan ze straks klagen over strontvliegen en het gieren van het land .
anoniem_320683 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 11:39
16.02% gewijzigd
Je slaapt dus maar ongeveer 5 uur per nacht?
Waar in Nederland zijn de boerderijen zo groot dat je het laatste rondje op de trekker moet doen?
Waarom moeten jouw koeien midden in de nacht gemolken worden?
Wat een vervelend begin. Nou ja, jij doet gewoon je werk en zij zijn toch bij volle verstand naast melkveebedrijf komen wonen...

Geen idee of 't zo is... maar kan me zo voorstellen dat ze juist de herrie uit de drukke stad zijn ontvlucht... en nu van een kouwe kermis thuis komen.
Ja dan hadden ze zich er maar beter in moeten verdiepen, jammer dan
Laat ze wat bomen en struiken planten aan de oever, dat zal het geluid over een tijdje wel wat beperken.
Half 5 is een doodnormale tijd om te beginnen met (de voorbereidingen) van melken en ook dat laatste rondje op de trekker is normaal, ook als je geen veestapel van honderden koeien hebt.
Jammer voor die mensen, hadden ze zich beter moeten oriënteren op het leven op het platteland. Idyllische stilte, kwinkelerende vogeltjes en rozengeur heb je nu eenmaal niet als je naast een veehouder gaat wonen en dat hadden ze best kunnen weten als ze de moeite hadden genomen.
Dat rondje trekker om 23.00 uur is echt niet nodig. En ga de koeien eens om 06.30 uur melken.
Pluisi schreef:
26-09-2017 11:51
Dat rondje trekker om 23.00 uur is echt niet nodig. En ga de koeien eens om 06.30 uur melken.
Als ze pas om 6.30 begint heb je kans dat ze niet op tijd klaar is. De buren hadden gewoon onderzoek moeten doen. Een veehouderij begint gewoon echt heel vroeg
Waarom moet TO de koeien zo laat gaan melken? Enig idee hoe het er bij een veehouder aan toe gaat?
7102 schreef:
26-09-2017 11:39
En dan gaan ze straks klagen over strontvliegen en het gieren van het land .
En de ratten ook nog.

Ze wisten waar ze aan begonnen door een huis pal naast een koeienstal te kopen.
sugarmiss schreef:
26-09-2017 11:39
Je slaapt dus maar ongeveer 5 uur per nacht?
Waar in Nederland zijn de boerderijen zo groot dat je het laatste rondje op de trekker moet doen?
Waarom moeten jouw koeien midden in de nacht gemolken worden?
Na het melken doe ik wel een dutje ;)

Dat laatste rondje is geen echt rondje, maar dan schuif ik de bult voer voor de nacht aan. Anders hebben ze de hele nacht geen eten en dat kan niet.
En half 5 beginnen is zodat ik 's middags ook half 5 kan beginnen en dan redelijk op tijd klaar ben 's avonds.
Pluisi schreef:
26-09-2017 11:51
Heb je enig idee hoe het eraan toe gaat? Als je koeien begint te melken om 6.30 ben je nooit optijd klaar en de avond ronde is waarschijnlijk om te kijken of er geen koeien in de sloten liggen.
Dat lijkt me dan vooral onoverdacht van je nieuwe buren.
Oh jee, stadsmensen die op het platteland gaan wonen. Volgens mij zijn dat de ergsten qua zeikgedrag als het om dit soort dingen gaat. Ik wens je veel succes.

Zolang jij je aan de regels en wetten houdt, heb je behalve gezeur weinig te vrezen lijkt me. Maar gezellig zal het zo niet worden, want deze mensen hebben duidelijk geen idee wat een boerenleven in een boerenomgeving is.
LaFleurNoire schreef:
26-09-2017 11:54
Waarom moet TO de koeien zo laat gaan melken? Enig idee hoe het er bij een veehouder aan toe gaat?

Ja he, dat ze die domme koeien niet leert om klok te kijken. Etterbakken met hun volle uiers.
Je buren wisten dat ze naast een melkveebedrijf kwamen wonen,hebben ze zelf ook een bedrijf?

4.30 beginnen met melken,doe je alles met de hand nog?
Met de trekker om 2300 uur nog een ronde maken,kan dat niet om 2100 uur?
http://www.veeteeltforum.nl/viewtopic.p ... &start=150

Over koeien melken en tijden gesproken.
Misschien kun je ze eens een rondleiding geven op jouw bedrijf. Grote kans dat ze nog nooit een agrarisch bedrijf van binnen hebben gezien. Misschien hebben ze dan ook wat meer begrip voor de situatie. En zo niet, bad luck, jouw bedrijf zat er al.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven