Laarzenvraag
dinsdag 26 september 2017 om 12:39
Hallo dames,
Ik wil een paar laarzen kopen, nu heb ik daar 0 ervaring mee, en ken de merken ook niet, want ik ga een paar als cadeau kopen voor mijn vrouw.
Alleen, ik wil echt goede laarzen kopen, niet een stel dat na een jaar naar de kringloopcontainer gaat omdat ze lelijk geworden zijn of half versleten of iets dergelijks.
Kennen jullie merken waarvan je zegt dat na een paar jaar de laarzen nog steeds mooi en goed zijn? Natuurlijk bijj gewoon gebruik en onderhoud.
Alvast bedankt!
Ik wil een paar laarzen kopen, nu heb ik daar 0 ervaring mee, en ken de merken ook niet, want ik ga een paar als cadeau kopen voor mijn vrouw.
Alleen, ik wil echt goede laarzen kopen, niet een stel dat na een jaar naar de kringloopcontainer gaat omdat ze lelijk geworden zijn of half versleten of iets dergelijks.
Kennen jullie merken waarvan je zegt dat na een paar jaar de laarzen nog steeds mooi en goed zijn? Natuurlijk bijj gewoon gebruik en onderhoud.
Alvast bedankt!
dinsdag 26 september 2017 om 12:42
Ik kan me niet voorstellen dat je laarzen al cadeau kunt geven zonder te laten passen.
Het gaat namelijk niet alleen om de maat maar ook om de kuitdikte. Zelf heb ik een hoge wreef, dan kan het zijn dat ik in laarzen zonder rits er niet eens in kom. Of ik kom er met wurmen wel in, maar krijg ze amper meer uit
Ik zou gewoon lekker samen gaan shoppen
Het gaat namelijk niet alleen om de maat maar ook om de kuitdikte. Zelf heb ik een hoge wreef, dan kan het zijn dat ik in laarzen zonder rits er niet eens in kom. Of ik kom er met wurmen wel in, maar krijg ze amper meer uit
Ik zou gewoon lekker samen gaan shoppen
dinsdag 26 september 2017 om 12:42
Sorry maar koop de laarzen met je vrouw samen.
Want welke laarzen, welke vorm, heeft ze een hoge wreef, breed voetbed ect. Van leer of juist niet.
Lage laarzen, boots, regenlaarzen, winterlaarzen met vacht, plat of met hak. Hoe hoog en dun moet de hak zijn of juist niet.
Mooie sjieke laarzen of hoerige bedlaarsjes met lak en veters.
Smaak en wat prettig is en past qua vorm is nogal persoonsgebonden.
Want welke laarzen, welke vorm, heeft ze een hoge wreef, breed voetbed ect. Van leer of juist niet.
Lage laarzen, boots, regenlaarzen, winterlaarzen met vacht, plat of met hak. Hoe hoog en dun moet de hak zijn of juist niet.
Mooie sjieke laarzen of hoerige bedlaarsjes met lak en veters.
Smaak en wat prettig is en past qua vorm is nogal persoonsgebonden.
dinsdag 26 september 2017 om 13:00
dinsdag 26 september 2017 om 13:01
Ah al twee reacties! Bedankt voor het advies.
Maar ik ga ze kopen omdat zij zichzelf werkelijk niets gunt, terwijl ze eigenlijk wel nieuwe wil hebben en ook goed kan gebruiken. Samen shoppen is niet zo'n optie, niet omdat we dat niet zouden willen maar - bijna niet te bevatten als jezelf niet in zo'n situatie zit - we kunnen dat niet omdat er altijd iemand thuis moet zijn voor ons kind.
Zelf wil ik gewoon goede kwaliteit kopen. Ik denk dat haar qua smaak en maat heel goed ken. Maat 37, iets bredere voet, en geen hoge wreef.
Om wat specifieker te zijn: het mogen best wel een beetje stoere laarzen, of meer in de categorie sjiek. Geen hoge hakken! Zwart, bruin, gemeleerd.
Ik hoop dat er wat tips komen!
Maar ik ga ze kopen omdat zij zichzelf werkelijk niets gunt, terwijl ze eigenlijk wel nieuwe wil hebben en ook goed kan gebruiken. Samen shoppen is niet zo'n optie, niet omdat we dat niet zouden willen maar - bijna niet te bevatten als jezelf niet in zo'n situatie zit - we kunnen dat niet omdat er altijd iemand thuis moet zijn voor ons kind.
Zelf wil ik gewoon goede kwaliteit kopen. Ik denk dat haar qua smaak en maat heel goed ken. Maat 37, iets bredere voet, en geen hoge wreef.
Om wat specifieker te zijn: het mogen best wel een beetje stoere laarzen, of meer in de categorie sjiek. Geen hoge hakken! Zwart, bruin, gemeleerd.
dinsdag 26 september 2017 om 13:08
Regel een oppas en ga zelf met haar shoppen. Misschien wil ze wel helemaal geen lazen, maar een fijne jas. Ik zou het echt heel vreemd vinden als mijn man opeens met een paar laarzen aan zou komen. Het kan ook voor ongemakkelijke situaties kunnen zorgen, stel je voor dat zij ze niet mooi vindt en ze voelt zich verplicht ze te dragen voor jouw plezier.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
dinsdag 26 september 2017 om 13:15
Zoiets?
Zwart, netjes en een kleine hak
https://www.assem.nl/schoenen/damesscho ... .1.120041/
Lamica tilde zwart
Lamica tilde zwart
dinsdag 26 september 2017 om 13:19
dinsdag 26 september 2017 om 13:31
Inderdaad niet alleen gaan kopen!
Ik heb standaard maat 37, maar ik kan er niet vanuit gaan dat die maat 37 me dan ook altijd past. Het ene model is te smal, het ander te breed enz. Daarnaast is het inderdaad heel ongemakkelijk als ze ze toch niet zo mooi vind maar dat niet durft te zeggen.
Dus inderdaad, regel een oppas, geef haar een 'tegoedbon' ofzo cadeau (dan kan je het toch nog inpakken en echt cadeau geven) om samen te gaan shoppen en een paar mooie goede schoenen te kopen. Of inderdaad wat Maud zegt, regel met een vriendin van haar dat ze erop uit genomen wordt met cadeaugeld van jou om een mooi paar schoenen te kopen.
Ik heb standaard maat 37, maar ik kan er niet vanuit gaan dat die maat 37 me dan ook altijd past. Het ene model is te smal, het ander te breed enz. Daarnaast is het inderdaad heel ongemakkelijk als ze ze toch niet zo mooi vind maar dat niet durft te zeggen.
Dus inderdaad, regel een oppas, geef haar een 'tegoedbon' ofzo cadeau (dan kan je het toch nog inpakken en echt cadeau geven) om samen te gaan shoppen en een paar mooie goede schoenen te kopen. Of inderdaad wat Maud zegt, regel met een vriendin van haar dat ze erop uit genomen wordt met cadeaugeld van jou om een mooi paar schoenen te kopen.
dinsdag 26 september 2017 om 13:37
Ga samen met haar shoppen op jouw kosten. Laarzen zijn persoonlijk en niet iedereen komt in elke laars. Sommige laarzen zijn te smal en andere weer te breed. Dus neem haar mee de stad in.
Ik ben zelf fan van de merken Panama Jack, Sendra en Bullboxer. Maar met name de Sendra laarzen zal ze echt moeten passen omdat die vrij smal zijn.
Ik ben zelf fan van de merken Panama Jack, Sendra en Bullboxer. Maar met name de Sendra laarzen zal ze echt moeten passen omdat die vrij smal zijn.
dinsdag 26 september 2017 om 13:38
Lief gebaar dat je haar iets wilt geven dat zij normaal gesproken uit zichzelf niet zo snel zou gaan kopen.
Maar juist dan misschien ook zonde als het nèt niet 'ideale paar laarzen' is.
Kun je geen deal sluiten met een schoenenwinkel dat je een paar "voorbeeldlaarzen" koopt om aan je vrouw te geven, waarna je samen naar de winkel zal komen zodat zij haar ideale paar kan uitzoeken. Alleen, dan ben je wel gebonden aan die winkel.
Je kunt ook nog een symbolisch paar kopen (al is het maar een paar kinder-kaplaarsjes) met de "opdracht" dat jullie samen een paar mooie laarzen voor haar gaan uitzoeken. Of zij gaat alleen.
Het belangrijkste is toch het gebaar dat je haar mooie laarzen wil geven, dus misschien kun je je aandacht verleggen naar het moment van de verrassing van het geven (in plaats van de verrassing van de keuze - want dat is wel een héél moeilijke).
Maar juist dan misschien ook zonde als het nèt niet 'ideale paar laarzen' is.
Kun je geen deal sluiten met een schoenenwinkel dat je een paar "voorbeeldlaarzen" koopt om aan je vrouw te geven, waarna je samen naar de winkel zal komen zodat zij haar ideale paar kan uitzoeken. Alleen, dan ben je wel gebonden aan die winkel.
Je kunt ook nog een symbolisch paar kopen (al is het maar een paar kinder-kaplaarsjes) met de "opdracht" dat jullie samen een paar mooie laarzen voor haar gaan uitzoeken. Of zij gaat alleen.
Het belangrijkste is toch het gebaar dat je haar mooie laarzen wil geven, dus misschien kun je je aandacht verleggen naar het moment van de verrassing van het geven (in plaats van de verrassing van de keuze - want dat is wel een héél moeilijke).
dinsdag 26 september 2017 om 13:39
September26 schreef: ↑26-09-2017 13:01Ah al twee reacties! Bedankt voor het advies.
Ga naar Fred de la Bretoniere.
dinsdag 26 september 2017 om 13:40
Daar zou ik niet blij mee zijn. Ik vind die schoen niet mooi en als mijn man ermee aan zou komen, zou ik niet weten hoe ik dat moet zeggen.Madelief1987 schreef: ↑26-09-2017 13:15Zoiets?
Lamica tilde zwart
anoniem_348213 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 13:48
0.55% gewijzigd
dinsdag 26 september 2017 om 13:40
Maud27 schreef: ↑26-09-2017 13:19Ik zou er niks aan vinden als mijn man mijn laarzen gaat uitzoeken.... Brr... het idee alleen al. Niet doen!!
Geef die vrouw 150 euro en regel dat ze opgehaald wordt door een vriendin en dat ze samen gaan shoppen in de stad met evt een lekkere lunch erbij. En jij blijft thuis voor jullie kind.
Nou daar kan je een paar prachtig plastic laarzen voor kopen!
dinsdag 26 september 2017 om 13:46
Als je vrouw de eerder door Filee genoemde Sendra laarzen wat vindt, dan kan je ook hier nog kijken:
http://www.boeties.nl/dameslaarzen
http://www.boeties.nl/dameslaarzen
dinsdag 26 september 2017 om 14:11
Een oppas inhuren gaat echt niet. Om een voorbeeld te noemen: voor het eerst sinds mei gaan wij samen uit. Toevallig omdat naast ons, alleen mij schoonmoeder echt 2 uur met kan zijn. Wij gaan dan vanavond naar de bieb om samen rustig te kunnen lezen en overleggen. Dat is onze situatie. Dat is best uitzonderlijk.
Zelf gaat ze er echt niet op uit. Gelukkig zijn we open en eerlijk naar elkaar, dus als ik iets zou geven dat haar niet zo bevalt zou ze dat zeker zeggen (en anders lees ik dat wel van haar gezicht af).
Ik ben met alle andere suggesties, bedankt!, sendra ziet er ook goed uit.
Op de site van boeties.nl zag ik deze: http://www.boeties.nl/tony-mora-laarzen ... uero-alaro. Ik zoek nog naar een zwarte versie.
Ze zien er goed uit, iemand bekend met dit merk qua kwaliteit?
Zelf gaat ze er echt niet op uit. Gelukkig zijn we open en eerlijk naar elkaar, dus als ik iets zou geven dat haar niet zo bevalt zou ze dat zeker zeggen (en anders lees ik dat wel van haar gezicht af).
Op de site van boeties.nl zag ik deze: http://www.boeties.nl/tony-mora-laarzen ... uero-alaro. Ik zoek nog naar een zwarte versie.
dinsdag 26 september 2017 om 14:21
dinsdag 26 september 2017 om 14:33
Je kan toch gewoon aangeven dat jij ze betaald en zij kan online toch sowieso wat aanwijzen qua smaak.September26 schreef: ↑26-09-2017 13:01Ah al twee reacties! Bedankt voor het advies.
Het is echt niet te doen en ik gok zomaar dat als jij nu iets koopt zij echt niet durft te zeggen dat ze niet lekker zitten of dat het haar smaak niet is.
Dat is dan toch helemaal naar?
dinsdag 26 september 2017 om 14:58
September26 schreef: ↑26-09-2017 14:11Een oppas inhuren gaat echt niet. Om een voorbeeld te noemen: voor het eerst sinds mei gaan wij samen uit. Toevallig omdat naast ons, alleen mij schoonmoeder echt 2 uur met kan zijn. Wij gaan dan vanavond naar de bieb om samen rustig te kunnen lezen en overleggen. Dat is onze situatie. Dat is best uitzonderlijk.
Tony Mora laarzen gaan jaren mee!