Uitgerekend eind januari 2018 (deel 2)

01-06-2017 19:31 1132 berichten
Hier is deel 2 (als vervolg op ons oude topic: zwanger/eind-januari-2018-uitgerekend/l ... #p27149399) Nu met tabel!
Iedereen die zwanger is en eind januari is uitgerekend, kan hier meeschrijven :cheer2:

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
stellarules
(32/26)
Tweede 28 januari Meisje! :love: 22 december bevallen! :heart:
Januari-2018
(22/27)
Eerste 25 januari Jongen! :love: 12 januari bevallen! :heart:
Sophie
(26/32)
Eerste 23 januari Meisje! :love: 22 januari bevallen! :heart:
Die-ene
(29/31)
Eerste 29 januari Meisje! :love: 23 januari bevallen! :heart:
wahaki
(33/34)
Tweede 21 januari Jongen! :love: 24 januari bevallen! :heart:
Duikmuis87
(30/33)
Eerste 23 januari Jongen! :love: 26 januari bevallen! :heart:
Huismussie
(33/35)
Tweede 23 januari Jongen! :love: 27 januari bevallen! :heart:
flower29
(33/39)
Tweede 22 januari Jongen! :love: 2 februari bevallen! :heart:
Bibi30
(?/?)
Eerste 29 januari Meisje! :love: 6 februari bevallen! :heart:
Phlee87
(27/30)
Eerste 17 januari Jongen! :heart: :duckie:
sammie81
(36/33)
Eerste 31 januari Meisje! :heart: :duckie: IVF; mk dec '16
.
Jufjenn, Masjeel, Adaline, Rowiee_17. Bouvrie. Noor1807. Lin1402, Baby-nummer3, Fannetje, Knorretje2 & Viva-vida: jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen/-schrijven kunnen jullie jezelf altijd weer toevoegen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:28
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
92.61% gewijzigd
Welkom July. We zijn maar met een klein clubje actieve schrijfsters over. Je was algauw weer zwanger lees ik. Pittig hoor! Bewust voor gekozen?

Superleuk Flower. Jullie hebben er een heerlijk weekend voor uitgekozen!

Balen zeg Phlee, van je spit. Zou zeker eens kijken of je baat hebt bij fysio. Geloof trouwens niet dat je baby last heeft van t feit dat je danst hoor. Muziek zal ook wel loslopen. Dus voel je niet te schuldig :bigkiss: Hier volgend weekend een bruiloft. Weinig zin in, een collega van mn man trouwt. Dus ik ken praktisch niemand. Ach ja.

Deze week beginnen we aan de babykamer! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Welkom July!

We zijn inderdaad nog maar met een klein clubje schrijfsters. Maar je bent meer dan welkom om ons te joinen :)

Flower; beter laat dan nooit maar veel plezier je weekendje weg :D

Phlee; verveled dat je zoveel last hebt. Hopelijk werkt de fysio.

Stella; ik snap dat je er niet naar uitkijkt maar wie weet leer je juist wel super leuke mensen kennen!

Hier alles goed met de kleine alleen wat grieperig. Was er al bang voor omdat vriendlief maandag enorm grieperig thuis kwam van werk. Nu ik dus ook. Zal lekker veel op de bank met warme thee aankomende dagen :)
Stella: Dat dacht ik eerst ook, maar later slapen betekent helaas nog steeds 's nachts wakker worden en overdag moe zijn. Gelukkig houdt het ook in dat mijn vriend meer in het huishouden gaat doen. :P
Veel plezier met het beginnen aan de babykamer!

Flower: geniet van jullie weekendje weg, heerlijk!

Huismussie: handig zo'n tussenstuk!
Ik be op zoek naar iets vergelijkbaars, ook omdat ik graag een draagzak wil gaan gebruiken, dan past de baby ook in je jas.

July: welkom! Lijkt me pittig, zwanger zijn met nog een baby er bij. Hoe is dat?

Phlee: wat naar van je onderrug, hopelijk heeft de fysio daar goede tips en oefeningen voor. En wat je zegt: je zal alleen maar zwaarder worden, dus hoe sneller hoe beter.
Over dat dansen zou ik me niet druk maken, baby's kunnen heel wat beweging in je buik hebben en ik heb me laten vertellen dat als je niet vlak bij een box staat het geluid ook mee valt.

Januari: beterschap gewenst! Hopelijk kun je ook een beetje genieten van het extra uitrusten en rustig aan doen.

Op stap gaan tot in de kleine uurtjes deed ik al niet veel meer. Wel met vrienden op een terrasje zitten of uit eten gaan, en tot nu toe doe ik dat nog steeds. Maar ik zorg er wel voor dat het niet een paar dagen achter elkaar gebeurt, waar dat eerdergeen probleem was.

Grappig dat die zwangerschapsgesprekken voor iedereen zo herkenbaar zijn. Er kwam ook pas geleden een bekende foto's laten zien van hoe haar kleinkind geboren werd en hoe mooi dat was. Toen stond ik even met mijn mond vol tanden. :O
Erg hè zoveel praten over de zwangerschap?! Ach weet je wij kunnen en mogen het denk ik dan altijd maar..

Veel plezier met de babykamer maken stellareules zoo leuk!!

Welkom july gefeliciteerd!
Oh plhee maak je aub geen zorgen over dansen op de dansvloer. Weet je hoe fijn ze gewiegd worden in je schoot als je danst en muziek vinden ze alleen maar prettig mits het niet te hard is.
Sorry even een egopost.

Grieperig hier omgeslagen in full blown griep en voel me heel erg beroerd. Wat ik op internet heb gelezen kan het geen kwaad voor de baby zolang ik geen hoge koorts krijg en so far heb ik slechts een heel klein beetje verhoging. Ga zo voor de zekerheid even de verloskundige bellen om dit te bevestigen.
Heb echt heel veel keelpijn, overal spierpijn, hoofdpijn een verstopte neus en geen puf om de dag aan te kijken. Vannacht ook wel 6x wakker geworden omdat ik me zo beroerd voelde.
Vriend voelde zich vandaag wel weer volledig goed dus ik troost me maar met het feit dat we waarschijnlijk dezelfde griep hebben en ik me dus over een weekje ook weer goed ga voelen hihi. Weet dat het in de praktijk nog wel eens anders werkt maar het is een fijne gedachte om te hebben.
He meiden. Lang geleden dat ik geschreven heb. Hier gaat het niet erg lekker. Heb dusdanig veel bekkenklachten dat ik amper nog wat kan. Erg lastig met nog een kleintje die rondloopt.
Verder weinig energie en de dagen zien door te komen.
Moet echt zeggen dat ik deze zwangerschap, hoe blij ik er ook mee ben, behoorlijk pittig vind!

Ik denk niet dat ik nog zal schrijven hier. Heb genoeg aan mezelf.

Wil jullie wel een goede zwangerschap en straks bevalling wensen! Succes allemaal!
Welkom July!

Zo ik had even wat bij te lezen.

We zijn een weekend naar een waddeneiland geweest. Heerlijk uitgewaaid op het strand en genoten van het mooie weer.
Lekker mijn hoofd geleegd wat ik echt erg nodig had, want voel me knap deprie.

Phlee : Hopelijk helpt fysio je wat, want pijn in je rug is echt waardeloos.

Januari : ah bah wat naar.
Maar goed uitzieken en je lekker laten vertroetelen.

Stella : Heel veel plezier met de babykamer.

Ik weet niet meer wie, maar volgens mij vroeg iemand hier of fysio wat aanslaat.
Ik merk daar helaas vrij weinig van, maar ik ben pas 3 keer geweest.
Hopelijk gaat het nog veranderen.
Wat vervelend wahiki!

Heel veel sterkte en hopelijk ga je je op wonderbaarlijke wijze nog wat beter voelen dat je nog een beetje kunt genieten van je zwangerschap.
Leuk dat ik mee mag schrijven :)

Phlee87: Eerste is een meisje :) VK zegt dat ik een afspraak met de fysio moet maken en meer rust moet nemen. Heb voor volgende week een afspraak staan met een bekkenfysiotherapeut. Had er ook de eerste zwangerschap last van, maar het is nu wel erger en sneller in de zwangerschap. Had toen ook niet heel veel baat bij fysio maar ga toch maar weer een poging wagen omdat het nu erger is. Doe er soms 10 minuten over om uit mijn bed te stappen en ze zeggen dat het er niet veel beter op gaat worden naarmate de zwangerschap vordert.

Stellarules: Het was niet helemaal conform planning zo snel :P heb altijd redelijk snel twee kinderen achter elkaar gewild dus dat is in ieder geval wel gelukt:P

Die ene: ja het is is behoorlijk pittig met een kleintje. Het is een pittig dametje die lekker actief is de hele dag. Overdag slapen is dus ook vrij beperkt :P en mijn vriend kan al 2 maanden niet lopen ivm kuitoperatie en zal de komende 2 maanden nog moeten revalideren voordat hij een beetje normaal zijn voet kan gebruiken. Dat betekent dat de verzorging/huishouden voornamelijk op mijn schouders rust. Verklaart natuurlijk ook de harde buiken en bekkeninstabiliteit omdat ik zelf veel moet tillen en sjouwen. Ik denk wel dat het veel beter te managen is als mijn vent weer een hoop dingen kan overnemen. Ondanks dat het zwaar is ben ik heel erg blij met deze zwangerschap...ik hoor zoveel verhalen dat het niet van een leien dakje gaat.

Veel beterschap Januari2018 en heel veel sterke wahiki voor de rest van je zwangerschap.
Beterschap januari. Lijkt me toch niet lekker om nu ziek te zijn. Groot gelijk om de verloskundige op te bellen. En goed uitzieken!! Je hebt nu niet alleen maar te zorgen voor jezelf.

Wat vervelend alle meiden met bekkenklachten. Lijkt me heel naar. @july, als ik jouw verhaal lees lijkt het me wel handig om toch goed te kijken of je niet bij bepaalde taken hulp kunt krijgen. Ik ben zelf ook fysiotherapeut en lijkt me zeker in jouw situatie, met een voorgeschiedenis van klachten die ook nog eens best kort geleden zijn, niet heel handig om zoveel te moeten doen. Is vast knap lastig, want meestal zijn wij vrouwen niet heel goed in hulp vragen.

Ik wens je een goede zwangerschap toe wahaki!

Flower, klinkt als een heerlijk weekend. Wat vervelend dat je je depri voelde. Hopelijk heb je daar verder geen last meer van.

Bij mij niet zoveel te melden. Gaat allemaal wel prima. Wel wat emotioneel de laatste tijd, met name na 20 weken echo. Is ook. Niet zo heel gek natuurlijk na alles wat er gebeurd is. Ben nog wel aan t nadenken om toch nog een keer een pretecho te laten doen. Heb toch nog wel wat bevestiging nodig dat het ook echt een meisje is.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Beterschap januari!!
July ik zal zie kijken of je wat hulp kunt krijgen miss familie of schoonmaakster?
Wahaki veel sterkte met je zwangerschap.
Sammie gewoon doen zo'n pretecho!!
Hier alles zijn gangetje. Moeiheid vd verhuizing komt er nu uit.
Herkennen jullie dit dat je als je op de bank/bed gaat liggen benauwd /kortademig word? Zakt vrij snel weg gelukkig maar wel irritant!
Balen Januari. Gaat het inmiddels al wat beter? Knap maar gauw op!

Jeetje Wahaki. Dat klinkt wel heel heftig. Dan is het nog een lange zit tot januari. Sterkte!

Flower ook al niet echt een positief bericht. Hoezo depri? Hormonen waardoor je alles somber(der) inziet of spelen er andere dingen? Hopelijk hebben de waddeneilanden je deugd gedaan. Kop op!

Klinkt heftig July. Lastig ook als je vriend in de lappenmand zit. Succes en wat Sammie zegt: misschien kan je wat hulp vragen/krijgen/inhuren?

Zou ik zeker doen Sammie. Dan is die twijfel uit je systeem. En altijd leuk om je kindje weer even te zien toch?

Bibi niet herkenbaar. Lijkt me een vervelend gevoel. Ligt de baby hoog/diep? Dat ze op je luchtwegen drukt als je gaat liggen? Bij mij ligt ze nog steeds laag en vooraan. Dus ik moet duizend keer plassen per dag haha.

Hopelijk niemand vergeten. En hopelijk ook gauw wat positievere berichten! Zet em op dames!
Bedankt dames ik voel me al wat beter. Nog lang niet de oude maar wel wat beter dan gister.

Flower; blij dat de wadden je goed hebben gedaan. Hopelijk blijft her nu wat beter gaan.

July; klinkt inderdaad heftig. Succes met alles. Misschien kun je inderdaad iemand zoeken die je kan helpen?

Sammie; inderdaad gewoon doen zon echo. Voor je eigen gemoedstoestand en ook gewoon omdat het super leuk is!

Bibi; ik herken het ook niet. Bij mij ligt hij inderdaad ook redelijk op mn blaas en minder naar boven.

Hier gaat alles zn gangetje wel qua baby. 5 oktober weer centering pregnancy en de 16e ook een 3d pretecho :) Nog maar even en we zitten in het derde trimester dames! :)
Wahaki wat naar! Ik kan me erg goed voorstellen dat je het niet ziet zitten om nog de 'verplichting' te hebben mee te schrijven. Veel sterkte en hopelijk horen we nog van je over een tijd of als de baby geboren is.

Januari: beterschap! Ben je alweer een klein beetje aan het opknappen?

Flower: waddeneilanden zijn leuk! Hopelijk helpt fysio ove reen tijdje.

July: pittige situatie hoor, een kleintje, zwanger en een revaliderende vriend. Heb jij af en toe tijd om bij te tanken?

Sammie: een extra echo kan geen kwaad toch? En ook best leuk om nog een keer naar de baby te kijken. :)

Bibi: ik herken het gedeeltelijk. Soms krijg ik hartkloppingen en word ik kortademig, dat duurt gelukkig nooit lang. Heb me laten vertellen dat het komt doordat je lichaam meer bloed rond moet pompen en dat soms moeilijk vindt.

Ik baal een klein beetje. Ben naar de verloskundige geweest en blijk erg veel aan te komen. Ook wil zij graag dat ik een glucosetest laat doen om zwangerschapsdiabetes uit te sluiten.
Hopelijk vandaag weer een beetje beter dan gisteren dan Januari! Derde trimester is in zicht ja. Gaat snel he. Ik zie wel enorm op tegen de bevalling omdat het met de eerste zo'n drama was. Toch maar eens bespreekbaar maken bij de volgende controle.

Is die glucosetest niet standaard dan Die ene? Die is bij mij al ingepland toen ik bloed liet afnemen voor de nipt namelijk. Ik moet in week 26 van de zwangerschap. Voel je je wel goed? Had je zelf in de gaten dat het aankomen te hard ging? En je kindje? Wel gewoon op schema qua groei? Probeer je (nog) niet teveel zorgen te maken meid. En als je wel zwangerschapsdiabetes hebt, kan je het maar beter weten. Ik ben tenger en kreeg een baby van ruim 4 kilo. Was op max 3500 gram geschat. Geen diabetes. Het zegt allemaal niet zo veel. En wie weet, is er niks aan de hand! :bigkiss:
Ik wilde de tabel bijwerken, maar krijg telkens een foutmelding. Is er iets gewijzigd? Of wil iemand anders het doen?
Stella; ja gelukkig voel ik me weer wat beter vandaag. Goed genoeg zelfs om weer wat kleine dingetjes te gaan ondernemen zelfs denk ik.
Mij lukte het ook al niet met die tabel. Ik weet ook eigenlijk niet wie normaliter onze tabellenfee is?

Over de suikertest weet ik niet of deze verplicht is. Ik heb er nog niks over gehoord van mijn verloskundige. De vorige centering pregnancy was de vrouw die een maand op ons voor liep (toen was zij dus 24 weken al) al geweest voor een test. Aankomende keer ben ik 24 weken dus ben benieuwd of ik er wat over hoor.
Dat zou naar zijn als je diabetes hebt. Wel goed om t zo snel mogelijke weten. Hoeveel ben je nu aangekomen of komt t ook doordat het kindje bijv nu al vrij groot is?
Volgens mij is die test niet standaard. Doen ze alleen bij bepaalde situaties. Er zijn geloof ik ook aantal kenmerken waarbij je meer kans maakt. Een ervan is leeftijd hoger dan 35. Dus hoop niet dat ik daarbij hoor.
Ik vind die kilo's die er aan vliegen nog best wel lastig.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Fijn dat de tabel bijgewerkt is!

Stella: ruim 4 kilo als je tenger bent is pittig! Zijn er nu dingen die anders gedaan kunnen worden om je volgende bevalling beter te laten verlopen?

Januari: fijn dat je je alweer wat beter voelt!

Sammie: herkenbaar van die kilo's. Je weet dat het goed is om aan te komen, maar zo voelt het niet altijd...

Glucosetest is volgens mijn VK niet standaard. Ik zit ook niet in een risicogroep. Maar je kunt het inderdaad beter weten of een keer teveel testen. Niets aan de hand ga ik ook maar vanuit.
Voel me afgezien van moeheid goed. Moeheid is ook logisch, zwanger zijn kost energie en mijn baan ook.
Aankomen had ik niet zo door. Ben nu 9 kilo aangekomen, dat merk ik vooral bij mijn buik en borsten, die hebben allebei echt een groeispurt ondergaan. Baarmoeder is iets groter dan gebruikelijk voor mijn zwangerschapsduur, maar dat zou niks moeten zijn volgens VK.
Kleine aanvulling: grappig om nu te zien dat de verdeling jongen/meisje toch ineens weer gelijk is, terwijl eerst de jongens ruim voor liepen.
Ik blijf momenteel thuis van werk wat me de mogelijkheid biedt om bij te tanken als de kleine naar de opvang is. Normaal werk ik fulltime maar de fysieke klachten van de zwangerschap zijn teveel geworden. Daarnaast is mijn moeder 4 maanden geleden overleden wat de doorslag gaf.

Ik ga nog eens goed nadenken over een schoonmaakster. Had er al eerder over nagedacht maar telkens uitgesteld omdat we dachten dat de revalidatie sneller zou verlopen.

Bibi: nu nog geen last van. Had het wel met mijn vorige zwangerschap. Heel naar gevoel...

Die ene: same here. Ook een groeispurt van buik en borsten. Vriend helemaal blij :p ben er zelf minder gelukkig om vanwege de zwaartekracht en ze voelen zo zwaar! Nu zo 6/ 7 kilo aangekomen.
Herkenbaar hoor Sammie. Je weet dat het erbij hoort die kilo's, maar toch. Tegelijkertijd voel ik me dan weer zo'n oppervlakkige muts :facepalm: Oh Die ene herkent het ook al zie ik net. Je bent dus niet alleen haha.

Ik weet het niet Die ene. Uiteindelijk moet ze er toch uit dus ja. Geboorteplan e.d. denk ik ja leuk, maar als het spannend wordt, moeten ze toch handelen.
Vorige bevalling was zwaar door combi van factoren. Ik had het eerst helemaal beschreven maar wil niemand een trauma bezorgen :whistle: Op zich ging het heel vlot totdat ik moest persen. Ik wilde geen verdoving (nu ook niet trouwens, angst voor ruggenprik is groter dan die voor de pijn). Verder in hoofdlijnen: enkel rugweeën en geen persweeën, navelstreng om de nek, vacuümpomp, etc. Maar het cliché is waar, de pijn vergeet je. En wie weet valt het mee dit keer.

9 kilo is netjes toch? Ik moet over anderhalve week terug. Probeer me tussentijds niet te wegen.

Bedankt aan degene die de tabel bijwerkte! Leuk zo'n evenwicht in jongetjes en meisjes!
July: fijn dat je in ieder geval af en toe bij kunt tanken. Je krijgt ook wel erg veel te verwerken in korte tijd!

Stella: herkenbaar. Geboorteplannen zijn leuk, maar volgens mij is een geboorte toch niet te plannen.
Je vorige bevalling klinkt inderdaad erg pittig (en inderdaad fijn dat je de details achterwege laat, dat scheelt mij tzt misschien wat angst :P ), kan me goed voorstellen dat je dan niet uitkijkt naar de volgende. Ik hoop voor je dat deze keer beter zal gaan. Je wilde sowieso in het ziekenhuis bevallen toch?
Roerige tijden dus voor jou July. Pas maar op jezelf. En zoek die hulp in de huishouding. Je kan je energie beter in je kind, jezelf en je man steken als je keuzes moet maken toch?

Ja klopt Die ene. Ik voel er niks voor om thuis te bevallen. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Weet jij al wat je wil?

Wanneer start jullie verlof? Dat van mij 1 januari, vier weken van tevoren. Met een beetje geluk kan ik nog een week vakantie opnemen met de kerst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven