Erg drukke baby?

26-09-2017 23:35 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdens mijn eerste zwangerschap voelde ik ons kind wel maar rond 32 weken werd dat een stuk minder omdat hij zichzelf had gespalkt met zn eigen beentjes en lag hij met zn billen naar beneden.
Ik ben nu 28 weken zwanger van de tweede en het is regelmatig een enorme drukte in mijn buik. Het lijkt af en toe wel of de kleine meid auditie doet voor een kickboks wedstrijd.
Betekent dit nou dat dit kindje straks als het geboren is ook drukker zal zijn? Of staat dat er helemaal los van?
Staat er helemaal los van.
Hier bleek de (zeer) drukke baby in de buik ook eenmaal op de wereld heel druk, en de rustige bleef ook buiten de buik rustig.

De drukke is nu dertien en nog altijd druk en beweeglijk. We hadden het er laatst nog over, dat hij altijd dezelfde is gebleven.
Hier is ze nog klein maar ze is net zo druk buiten mijn buik als in mijn buik.
Hier de rustige baby nog steeds rustig, nu ze bijna 5 is.
En de drukke baby, die idd kickbokswedstrijden leek te vechten in mijn buik, is nog zeer beweeglijk.
Bij mij klopte het wel. Het kind dat in mijn buik veel leek te slapen, sliep als baby/peuter ook heel veel. Het kind dat bijna 24/7 wakker leek, sliep als baby/peuter (en eigenlijk nu nog steeds) extreem weinig.
Mijn oudste voelde rustig in de buik, maar is een actief en bezig kind. Waarschijnlijk voelde ik hem minder doordat de placenta voor lag.
Mijn tweede voelde ik veel meer maar heeft nu als baby veel meer rust over zich dan de oudste.
De immer boksende baby werd een ADHD kind. De rustige baby is nog steeds een vrij rustige jongeling.
Bij mij was de boksende baby een pittig ding, en de rustige baby rustig na de geboorte, dus het klopt wel.
Hoewel ik ook overal lees dat het er los van staat, is mijn ervaring ook dat de rustige baby's nu nog steeds rusteriger zijn dan de drukke baby's in de buik. Zo ook bij mijn zusje en de laatste van haar was zooooo mega druk in de buik en zo ook na de bevalling: team no-sleep 😅😂 en ze moet er echt letterlijk de hele dag achteraan rennen 🙈
Ik ben nu zwanger van de vierde en deze bewoog bij de eerste echo al alle kanten op, en nog steeds......dus ik ga er maar van uit dat het een drukker kind word.
Mijn drukke baby is buiten de buik juist best een rustig kind. Voor zo ver peuters rustig zijn.
Mijn tweede was in de buik iets rustiger en vind ik juist actiever.
Ik denk dat het er los van staat en dat het toeval is als het matcht met het temperament van je kind.
Wel een interessanter vraag: als het los van elkaar staat, waarom zou een baby in de buik heel veel bewegen en daarbuiten niet? Wat zou er dan veranderen bij de geboorte?
Het slaap-wakker ritme is in het begin buiten de buik ook hetzelfde als in de buik.
Oei! Ook hier kickboks-wedstrijden, dat belooft dus nog wat.. :proud:
Natte tosti..
Nelladella1 schreef:
27-09-2017 07:12
Wel een interessanter vraag: als het los van elkaar staat, waarom zou een baby in de buik heel veel bewegen en daarbuiten niet? Wat zou er dan veranderen bij de geboorte?
Ik denk dat ik zelf ook drukker ben nu! Ik doe het huishouden en 3 kinderen, die moeten naar school en clubjes, dus never a dull moment! Misschien reageert een baby daar op.
Bij de eerste zwangerschap was alles zo ontzettend zen.....toen had ik enkel mijn werk.
Goed punt. Mijn beweeglijke baby in de buik, is dat 7 maanden later nog steeds.
Mijn redelijk rustige baby in de buik is nu een dromerige add'er. Was trouwens als baby wel pittig. Mijn zeer drukke jongste (de verloskundige zat soms met verbazing naar mijn buik te kijken) is nu een drukke adhd'er.
beetjegek schreef:
27-09-2017 07:29
Het slaap-wakker ritme is in het begin buiten de buik ook hetzelfde als in de buik.
Heb ik ook gemerkt. No 1 was snachts nooit wakker en sliep vlot door. No 2 was juist s nachts actief en slaapt nu bij 10 weken nog niet door.
Bij mij klopte het. Maar vind het ook logisch. Het is namelijk gewoon hetzelfde kind, of hij nou in of uit je buik is...
Bij mij klopte het ook. 2 oudsten waren best rustig, zelfs meerderemalen naar het ziekenhuis gegaan vanwege minder leven voelen en zijn beide ook makkelijke en rustige kinderen. De derde voelde ik echt altijd en hij is echt compleet anders. Super druk en wild. Vraag mij soms af vanaf wanneer je een test voor ADHD kan laten doen.
Bij mij was het andersom. De een was heel druk in mijn buik en rustig als kind (nu 13 jaar) en de ander precies andersom. Ik ben zelfs meerdere keren naar het ziekenhuis geweest omdat ik hem niet voelde, maar van baby af aan is hij superactief.
Mijn dochter was in mijn buik heel druk, maar is een heel rustig kind. Ze was een enorme slaapkop als baby en nu als kleuter zit ze het liefst aan tafel met haar lego, klei of knutselspullen. Buiten spelen, fietsen en gymmen doet ze wel, maar vooral niet te wild :).
staat er helemaal los van. Mijn kindje was erg druk in mijn buik. Nu is hij 12 weken oud en is gewoon gezellig aanwezig, niet extreem druk ofzo.
Mijn zoontje was al druk in m'n buik en is nu ook een druktemaker.

Of het een met het ander te maken heb weet ik niet, zal vast toeval zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven