Help :(

27-09-2017 20:24 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verliefd.... ik ken dit gevoel niet. Het is nieuw voor me. Ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan. De man in kwestie weet het niet. Ik kan het ook niet vertellen. Hij is onbereikbaar als in, lastig te benaderen. Krijgt ook te veel aandacht van anderen heb ik het idee. We hebben elkaar nog maar een paar keer ontmoet maar de chemie was er.

Hoe gingen jullie hier mee om? Ben ik dit gevoel over een paar weken kwijt?
Wat bedoel je precies met onbereikbaar als jullie elkaar al een aantal keer hebben ontmoet?
PowerFlowerr schreef:
27-09-2017 20:29
Wat bedoel je precies met onbereikbaar als jullie elkaar al een aantal keer hebben ontmoet?
Ik denk niet dat ik snel of makkelijk kan aangeven of zeggen dat ik hem wel erg leuk vind en onder de indruk van hem ben. En dat ik hem echt graag beter zou willen leren kennen onder het genot van een bakkie.

Mijn vriendin zegt ook; als je hem te veel aandacht geeft, (dus benadert) gaat hij zich goed of te goed voelen.
Flirten kan toch geen kwaad?
PowerFlowerr schreef:
27-09-2017 20:35
Flirten kan toch geen kwaad?
Nou, het probleem is dat ik hem de komende weken niet zal zien. Ik twijfel daarom of ik hem een bericht moet sturen. Ik ben bang mezelf compleet voorschut te zetten.
Wanneer zie je hem wel weer? Ik zou denk ik zelf nog even afwachten en dan een beetje flirten als je hem weer ziet. Vind ik leuker dan een bericht sturen.
Hoe vaak zie je hem normaal? En waaraan merk je dat er chemie is tussen jullie? Als je zijn nummer hebt kan je hem gewoon een 'luchtig' berichtje sturen, daar is niks mis mee. Als je hem (nog) niet op facebook hebt kan je hem altijd toevoegen. Je hoeft hem niet meteen uit te vragen maar je kan altijd proberen luchtig in contact te komen met hem.
Rijstverslaafd schreef:
27-09-2017 20:38
Nou, het probleem is dat ik hem de komende weken niet zal zien. Ik twijfel daarom of ik hem een bericht moet sturen. Ik ben bang mezelf compleet voorschut te zetten.
waarom zou je jezelf voor schut zetten, als je iemand laat merken dat je hem heel erg leuk vind?
Dat is toch hartstikke lief, en leuk om te horen?
En als alle lichten op groen staan, waarom zou je dat laten?
iemand00 schreef:
27-09-2017 20:51
waarom zou je jezelf voor schut zetten, als je iemand laat merken dat je hem heel erg leuk vind?
Dat is toch hartstikke lief, en leuk om te horen?
En als alle lichten op groen staan, waarom zou je dat laten?
Ik vind het ook lief maar ik wil niet de zoveelste zijn. Weet van andere collega’s dat ze hem ook hebben benaderd voor ‘zakelijk advies’ en berichtjes sturen.
Op wat voor manier is er chemie tussen jullie en weet je zeker dat het van twee kanten komt?
Rijstverslaafd schreef:
27-09-2017 20:54
Ik vind het ook lief maar ik wil niet de zoveelste zijn. Weet van andere collega’s dat ze hem ook hebben benaderd voor ‘zakelijk advies’ en berichtjes sturen.
Oke, dus je twijfelt eigenlijk een beetje of het uberhaubt wel een goed idee is om hem op die manier te benaderen?
Maar wordt het dan anders, als hij jou zou benaderen? of als jullie wel iets met elkaar zouden krijgen?
het verandert nog steeds niet dat hij veel aandacht krijgt van anderen zeg maar,
En wie zegt dat hij daarmee omgaat op een manier die jij niet leuk zou vinden? misschien doet hij er wel helemaal niks mee, en zou hij echt best een leuke date kunnen zijn, of meer.
Als je het niet aandurft, probeer hem dan eerst wat beter te leren kennen, dan kom je er misschien achter hoe hij met dat soort dingen omgaat,
Maar als je hem echt leuk vindt, en hij jou, kom je daar maar op 1 manier achter, en dat is zelf uitproberen hoe het zou zijn,
Iemand leren kennen door wat anderen over iemand zeggen, is vaak niet zo'n goede raadgever, iedereen heeft altijd wel zijn of haar eigen gevoel of mening bij iemand...dat kun je het beste zelf ondervinden.
Het is dus een collega?
Is het dan wel slim om te Flirten,is het niet ongemakkelijk als andere collega's ook al 'zakelijk contact met hem zoeken en jij nummer .... bent.
Maar het is ongetwijfeld een leuke vent,anders krijgt ie niet zoveel aandacht!
Als we samen zijn met anderen, valt zijn blik op mij. Hij toont interesse, stelt vragen aan me, geeft me een compliment. Waar anderen bij zijn en niet krijgen. En elke keer dat we naar elkaar kijken, voel ik een connectie.

We zijn geen collega’s maar ons bedrijf huurt zijn bedrijf in. Hij is hier dus elke paar maanden voor een aantal dagen. Ik heb hem als vriend op FB maar durf geen berichtje te sturen. Vind het ook zo onpersoonlijk. Hoor ook namelijk steeds een stem in me hoofd zeggen ‘jullie zijn vrienden op FB, hij heeft je zakelijke mail. Als hij interesse had, stuurt ie wel een berichtje......’
Ik vind hem zo leuk dat ik er wakker van lig...
iemand00 schreef:
27-09-2017 21:06
Oke, dus je twijfelt eigenlijk een beetje of het uberhaubt wel een goed idee is om hem op die manier te benaderen?
Maar wordt het dan anders, als hij jou zou benaderen? of als jullie wel iets met elkaar zouden krijgen?
het verandert nog steeds niet dat hij veel aandacht krijgt van anderen zeg maar,
En wie zegt dat hij daarmee omgaat op een manier die jij niet leuk zou vinden? misschien doet hij er wel helemaal niks mee, en zou hij echt best een leuke date kunnen zijn, of meer.
Als je het niet aandurft, probeer hem dan eerst wat beter te leren kennen, dan kom je er misschien achter hoe hij met dat soort dingen omgaat,
Maar als je hem echt leuk vindt, en hij jou, kom je daar maar op 1 manier achter, en dat is zelf uitproberen hoe het zou zijn,
Iemand leren kennen door wat anderen over iemand zeggen, is vaak niet zo'n goede raadgever, iedereen heeft altijd wel zijn of haar eigen gevoel of mening bij iemand...dat kun je het beste zelf ondervinden.
Ja, ik ben bang dat FB niet de juiste manier is.
Als hij zoveel berichtjes krijgt én vervolgens nog steeds single is, kan het natuurlijk goed zijn dat ie helemaal niet van die aandachttrekkerij houdt en juist bij die mensen het contact oppervlakkig houdt. Dus ik zou overwegen om gewoon af te wachten voor nu. En als je wel het lef kunt vinden voor een berichtje, dan iets als ´je lijkt me een leuke vent en ik zou graag eens koffie met je willen drinken´. Houd het luchtig en eerlijk. Ga je iets zakelijks vragen krijg je waarschijnlijk een zakelijk antwoord.

Als de chemie er echt is, dan is ie er over een paar weken ook nog wel.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
27-09-2017 22:01
Als hij zoveel berichtjes krijgt én vervolgens nog steeds single is, kan het natuurlijk goed zijn dat ie helemaal niet van die aandachttrekkerij houdt en juist bij die mensen het contact oppervlakkig houdt. Dus ik zou overwegen om gewoon af te wachten voor nu. En als je wel het lef kunt vinden voor een berichtje, dan iets als ´je lijkt me een leuke vent en ik zou graag eens koffie met je willen drinken´. Houd het luchtig en eerlijk. Ga je iets zakelijks vragen krijg je waarschijnlijk een zakelijk antwoord.

Als de chemie er echt is, dan is ie er over een paar weken ook nog wel.
Bedankt voor je advies. Vind het mooi. Ik denk ook dat ik het lef er niet voor heb omdat ik inmiddels alweer 29 ben en mijn hele leven altijd de eerste stap moest nemen. Inmiddels heb ik wat relaties versleten. Ik denk nu steeds; wacht nou eens een keer rustig af en laat een man ‘jagen’ voor je. Zoveel meiden en vrouwen die de eerste stap niet hoefden te nemen. Het lijkt me zo fijn om dat eens een keer niet te hoeven doen.
Jullie zijn al vrienden op FB, dat doe je toch niet met alle zakelijke contacten? (wie heeft wie uitgenodigd?)

Stuur heb gewoon een luchtig berichtje 'hé tijdje niet gezien op het werk, zin om een bakkie te gaan doen binnenkort?' Hij kan hooguit nee zeggen. Of je wacht tot hij weer eens op je werk is en vraag je hem op een moment 1 op 1 of hij zin heeft om een drankje te gaan doen samen.

Weet je of hij een partner heeft? Als hij een partner heeft zou ik het niet doen, wellicht overbodig om te zeggen, maar je weet het nooit op dit forum ;-D
Toen zei Almitra: "Spreek tot ons over de Liefde"

En hij hief zijn hoofd op en keek naar de mensen, en hij werd stil.
En met een diepe stem zei hij toen:

Als liefde je uitnodigt hem te volgen alhoewel zijn wegen moeilijk en steil zijn, en als zijn vleugels je omgeven, dan buig je je voor hem.
Het zwaard dat verstopt zit onder zijn kleren kan je verwonden,
en als hij spreekt geloof je hem, alhoewel zijn stem je dromen kan vernietigen zoals de Noordenwind de tuin in een woestijn kan veranderen.

Want zoals de liefde je kroont zo zal de liefde je kruisigen.
De liefde is voor je groei maar ook om je te kortwieken.

Zelfs als hij opstijgt en je teerste takken die in de zon trillen streelt,
zo zal hij ook naar je wortels gaan en ze heen en weer schudden terwijl je je vastklemt aan de aarde.
Hij kneedt je tot je zacht bent en dan neemt hij je mee naar zijn heilig vuur,
zodat je gewijd brood mag worden voor het heilige feest van God.

Al deze dingen zullen de liefde je aandoen zodat je de geheimen van je hart leert kennen, en in die kennis een deel van het hart van het leven kunt worden.

Maar als je in je angst alleen op zoek bent naar de vrede en de pleziertjes van de liefde, dan is het beter voor je je naaktheid te beschermen en buiten het bereik van de liefde te blijven
en in de wereld zonder seizoenen te gaan wonen, om te lachen, maar niet totaal, en om te huilen, maar niet totaal.

De liefde geeft niets anders dan zichzelf en neemt niets anders dan van zichzelf.

De liefde bezit niet, noch kan het in bezit genomen worden.
Want de liefde is zichzelf genoeg.

Als je lief hebt moet je niet zeggen:
God is in mijn hart, maar liever:
ik ben in het hart van God

en denk maar niet dat je de richting van je liefde kunt leiden,
want als de liefde je waardig vindt, leidt hij je.
Niet via een berichtje doen hoor. Dat is zóóó suf!
PredjeeRocks schreef:
27-09-2017 23:39
Toen zei Almitra: "Spreek tot ons over de Liefde"

En hij hief zijn hoofd op en keek naar de mensen, en hij werd stil.
En met een diepe stem zei hij toen:

Als liefde je uitnodigt hem te volgen alhoewel zijn wegen moeilijk en steil zijn, en als zijn vleugels je omgeven, dan buig je je voor hem.
Het zwaard dat verstopt zit onder zijn kleren kan je verwonden,
en als hij spreekt geloof je hem, alhoewel zijn stem je dromen kan vernietigen zoals de Noordenwind de tuin in een woestijn kan veranderen.

Want zoals de liefde je kroont zo zal de liefde je kruisigen.
De liefde is voor je groei maar ook om je te kortwieken.

Zelfs als hij opstijgt en je teerste takken die in de zon trillen streelt,
zo zal hij ook naar je wortels gaan en ze heen en weer schudden terwijl je je vastklemt aan de aarde.
Hij kneedt je tot je zacht bent en dan neemt hij je mee naar zijn heilig vuur,
zodat je gewijd brood mag worden voor het heilige feest van God.

Al deze dingen zullen de liefde je aandoen zodat je de geheimen van je hart leert kennen, en in die kennis een deel van het hart van het leven kunt worden.

Maar als je in je angst alleen op zoek bent naar de vrede en de pleziertjes van de liefde, dan is het beter voor je je naaktheid te beschermen en buiten het bereik van de liefde te blijven
en in de wereld zonder seizoenen te gaan wonen, om te lachen, maar niet totaal, en om te huilen, maar niet totaal.

De liefde geeft niets anders dan zichzelf en neemt niets anders dan van zichzelf.

De liefde bezit niet, noch kan het in bezit genomen worden.
Want de liefde is zichzelf genoeg.

Als je lief hebt moet je niet zeggen:
God is in mijn hart, maar liever:
ik ben in het hart van God

en denk maar niet dat je de richting van je liefde kunt leiden,
want als de liefde je waardig vindt, leidt hij je.
Yuck!
Je noemt het werk van Kahlil Gibran Yuck?! De grootste dichter en schrijver.
anoniem_348902 wijzigde dit bericht op 28-09-2017 00:34
28.81% gewijzigd
Ik persoonlijk zou niet achter een man aangaan die toch al omkomt in alle aandacht van vrouwen. Als hij wel iets in jou ziet komt hij vanzelf wel.
PredjeeRocks schreef:
28-09-2017 00:34
Je noemt het werk van Kahlil Gibran Yuck?! De grootste dichter en schrijver.
Yeps
Ik heb niks met godsdienstig gelul.
Ongeacht zijn schrijfstijl, maar als je niet kan relateren aan de boodschap, geloof ik persoonlijk niet dat je echte liefde heb mogen ervaren. :--)

Edit: Goddienstig gelul? :') Wauw. Je hebt zijn tekst niet helemaal begrepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven