Hoe begon bij jullie de bevalling?
donderdag 28 september 2017 om 09:41
Hallo dames,
Ik ben nu 29 weken zwanger van de derde en ik vroeg me af hoe de bevallingen bij anderen begon. Wat ik me misschien nog wel meer afvraag bij vrouwen die meerdere kinderen hebben gekregen, begon het allemaal op dezelfde manier?
Bij mijn eerdere kinderen is het eigenlijk wel hetzelfde begonnen. Alleen is er één in een keizersnede geeindigd. Maar bij beide waren mijn vliezen gebroken rond 3:00 uur in de nacht en kwamen dan langzaam mijn weeen op gang. En beide zijn ze rond 17:00 uur in de middag geboren.
Ik verwacht een beetje dat het nu ook zo zal gaan. Of eigenlijk hoop ik dat omdat ik het niet anders ken. Maar het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Beide waren overigens ook voor de 40 weken geboren, namelijk met 36 en met 38 weken. Dat mag van mij nu ook wel weer(-:
Gewoon pure nieuwsgierigheid, hoe ging het bij jullie?
Ik ben nu 29 weken zwanger van de derde en ik vroeg me af hoe de bevallingen bij anderen begon. Wat ik me misschien nog wel meer afvraag bij vrouwen die meerdere kinderen hebben gekregen, begon het allemaal op dezelfde manier?
Bij mijn eerdere kinderen is het eigenlijk wel hetzelfde begonnen. Alleen is er één in een keizersnede geeindigd. Maar bij beide waren mijn vliezen gebroken rond 3:00 uur in de nacht en kwamen dan langzaam mijn weeen op gang. En beide zijn ze rond 17:00 uur in de middag geboren.
Ik verwacht een beetje dat het nu ook zo zal gaan. Of eigenlijk hoop ik dat omdat ik het niet anders ken. Maar het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Beide waren overigens ook voor de 40 weken geboren, namelijk met 36 en met 38 weken. Dat mag van mij nu ook wel weer(-:
Gewoon pure nieuwsgierigheid, hoe ging het bij jullie?
donderdag 28 september 2017 om 09:50
Ik verloor 's morgens vroeg een deel van mijn slijmprop en op gym was verteld dat het dan geen 24 uur meer ging duren.
Naaah, volgende morgen verloor ik de rest van mijn slijmprop en mijn meisje was tegen 12 's nachts geboren...met vacuümpomp, uit me gesjort...
Zoon duurde half zo lang en enige wat ik me ervan herinner is dat ze paniek maakten bij het baren, maar er achteraf niets aan de hand was, geen navelstreng om de nek b.v. en de verdoving van de knip was uitgewerkt dus heb ik de gyn haar handen fijn geknepen tijdens het hechten...
Naaah, volgende morgen verloor ik de rest van mijn slijmprop en mijn meisje was tegen 12 's nachts geboren...met vacuümpomp, uit me gesjort...
Zoon duurde half zo lang en enige wat ik me ervan herinner is dat ze paniek maakten bij het baren, maar er achteraf niets aan de hand was, geen navelstreng om de nek b.v. en de verdoving van de knip was uitgewerkt dus heb ik de gyn haar handen fijn geknepen tijdens het hechten...
die ik wilde bestaat al...
donderdag 28 september 2017 om 09:50
Lijkt mij inderdaad ook best moeilijk in te schatten als het zo begint. Toen mijn vliezen waren gebroken wist ok de baby komt eraan.
donderdag 28 september 2017 om 09:51
Ow leuk ik lees mee! Morgen ook 29 weken zwanger van de derde, bij de eerste begon het met weeen ergens begin middag, ze is de volgende dag om 15:17 geboren, bij de tweede ben ik gestript met 40+3 en begonnen om 23 uur de weeen en hij is om 2:51 geboren.
Ben benieuwd deze keer, kijk er wel erg naar uit!
donderdag 28 september 2017 om 09:52
Bij de eerste verloor ik de bloedprop. De verloskindige kwam kijken en toen had ik al 5 cm ontlsuiting. Zonder 1 wee! Al snel begonnen de weeën en anderhalf uur later is ze geboren. Erg snel dus!
Nummer 2 en 3 begonnen met weeën. Bij hun heb ik ongeveer 5 uur weeën gehad.
Ze zijn alle drie thuis geboren.
donderdag 28 september 2017 om 09:53
Duurde dan best lang nog bij je dochter! Waren de weeen wel al begonnen? En verloor je bij je zoon ook eerst de slijmprop?attribuutje schreef: ↑28-09-2017 09:50Ik verloor 's morgens vroeg een deel van mijn slijmprop en op gym was verteld dat het dan geen 24 uur meer ging duren.
donderdag 28 september 2017 om 10:00
De oudste was een geplande keizersnede. Dus die bevalling begon met een ruggeprik
De middelste kreeg ik wat krampen, waarna er vrij snel een weeënstorm volgde. Binnen 2 uur geboren.
De jongste begon met het breken van de vliezen. Ik stond (gelukkig thuis) in mijn schoenen te soppen. Na een half uurtje begonnen de weeën, en een kwartier later was hij geboren.
De middelste kreeg ik wat krampen, waarna er vrij snel een weeënstorm volgde. Binnen 2 uur geboren.
De jongste begon met het breken van de vliezen. Ik stond (gelukkig thuis) in mijn schoenen te soppen. Na een half uurtje begonnen de weeën, en een kwartier later was hij geboren.
donderdag 28 september 2017 om 10:02
3 kinderen, 3 totaal verschillende bevallingen.
kind 1: 's morgens vliezen gescheurd in de vliezen, 's nachts lichte weeën, die weer over gingen. Volgend ochtend doorverwezen naar het ziekenhuis omdat de vliezen meer dan 24 uur gescheurd waren. Gecontroleerd en weer naar huis gestuurd. Einde van die dag kwamen de weeën weer terug en de volgende dag rond lunchtijd kwamen ze om de 5 minuten. Al met al is het kind 's avonds om 10 uur pas geboren. Totale proces: 60 uur nadat de vliezen waren gescheurd en vanaf de eerste weeën 48 uur.
Kind 2: 's morgens wat kramp/harde buiken, maar niet schokkend, aan het eind van de middag waren ze wat feller en heb ik de VK gebeld om te vertellen dat er iets speelde (weeën kwamen nog onregelmatig, maar waren wel fel). Die kwam kijken en een 45 min later was het kind er. Totale proces 12 uur vanaf de eerste harde buiken.
Kind 3: op de terugweg vanaf yoga voelde ik een wee. Naar huis doorgefietst (was nog een kilo meter) en in één grote weeën storm beland. VK gebeld, die rende meteen terug om haar tas te halen en een half uur later was het kind er. totale proces vanaf de eerste wee: 1,5 uur.
kind 1: 's morgens vliezen gescheurd in de vliezen, 's nachts lichte weeën, die weer over gingen. Volgend ochtend doorverwezen naar het ziekenhuis omdat de vliezen meer dan 24 uur gescheurd waren. Gecontroleerd en weer naar huis gestuurd. Einde van die dag kwamen de weeën weer terug en de volgende dag rond lunchtijd kwamen ze om de 5 minuten. Al met al is het kind 's avonds om 10 uur pas geboren. Totale proces: 60 uur nadat de vliezen waren gescheurd en vanaf de eerste weeën 48 uur.
Kind 2: 's morgens wat kramp/harde buiken, maar niet schokkend, aan het eind van de middag waren ze wat feller en heb ik de VK gebeld om te vertellen dat er iets speelde (weeën kwamen nog onregelmatig, maar waren wel fel). Die kwam kijken en een 45 min later was het kind er. Totale proces 12 uur vanaf de eerste harde buiken.
Kind 3: op de terugweg vanaf yoga voelde ik een wee. Naar huis doorgefietst (was nog een kilo meter) en in één grote weeën storm beland. VK gebeld, die rende meteen terug om haar tas te halen en een half uur later was het kind er. totale proces vanaf de eerste wee: 1,5 uur.
donderdag 28 september 2017 om 10:06
bij mij begon het alle keren met gebroken vliezen en daarna pas weeën. ik vond het wel een handig seintje
alleen bij de derde heeft de vk de vliezen gebroken omdat ik al 7 cm had,zonder weeën, en bij de 5e kwamen er helemaal geen weeën en moest ik na 24 aan het infuus.
op 1 na allemaal geboren rond de 37/38 weken.de 3e was 2 dagen overtijd.
alleen bij de derde heeft de vk de vliezen gebroken omdat ik al 7 cm had,zonder weeën, en bij de 5e kwamen er helemaal geen weeën en moest ik na 24 aan het infuus.
op 1 na allemaal geboren rond de 37/38 weken.de 3e was 2 dagen overtijd.
clueless17 wijzigde dit bericht op 28-09-2017 10:08
11.53% gewijzigd
donderdag 28 september 2017 om 10:08
donderdag 28 september 2017 om 10:12
Leuk! Toch totaal anders dus bij beide. Ik ben ook zo benieuwd hoe het nu zal gaan.blond09 schreef: ↑28-09-2017 09:51Ow leuk ik lees mee! Morgen ook 29 weken zwanger van de derde, bij de eerste begon het met weeen ergens begin middag, ze is de volgende dag om 15:17 geboren, bij de tweede ben ik gestript met 40+3 en begonnen om 23 uur de weeen en hij is om 2:51 geboren.
donderdag 28 september 2017 om 10:14
donderdag 28 september 2017 om 10:15
Ook toch wel heel anders bij beide. Was het bij mij toch meer een uitzondering dat het hetzelfde begon haha. Jammer toch dat ik daar niet van uit kan gaanKromo19 schreef: ↑28-09-2017 10:00De oudste was een geplande keizersnede. Dus die bevalling begon met een ruggeprik![]()
donderdag 28 september 2017 om 10:32
Ik lees met jullie mee, ik ben bijna 39 weken zwanger dus het kan ieder moment gebeuren!
De eerste is ingeleid vanwege een hoge bloeddruk (39+2), dus ik vind het heel spannend wat de bloeddruk dit keer gaat doen. (inleiding was geen pretje, 13 uur over gedaan, weeënstorm, 2 uur moeten wachten op anesthesist voor een ruggenprik, daarna hebben ze me te lang laten liggen met volledige ontsluiting, baby lag er niet goed voor en na 2 uur persen is kindje met vacuümpomp gehaald... verloskundige zei dat ik wel heel veel pech zou hebben mocht het weer zo verlopen dus we gaan van het positieve uit!)
Ik hoop natuurlijk op een spontane bevalling, maar het niet-weten vind ik ook wel heel spannend.
De eerste is ingeleid vanwege een hoge bloeddruk (39+2), dus ik vind het heel spannend wat de bloeddruk dit keer gaat doen. (inleiding was geen pretje, 13 uur over gedaan, weeënstorm, 2 uur moeten wachten op anesthesist voor een ruggenprik, daarna hebben ze me te lang laten liggen met volledige ontsluiting, baby lag er niet goed voor en na 2 uur persen is kindje met vacuümpomp gehaald... verloskundige zei dat ik wel heel veel pech zou hebben mocht het weer zo verlopen dus we gaan van het positieve uit!)
Ik hoop natuurlijk op een spontane bevalling, maar het niet-weten vind ik ook wel heel spannend.
Erger je niet, verwonder je slechts.
donderdag 28 september 2017 om 10:35
Mijn eerste zwangerschap hebben ze moeten inleiden. Mijn dochter wou langer dan 40 weken bij me blijven, maar in week 41 hebben ze de bevalling dan ingeleid. Best wel hevig hoor als ze kunstmatig de weeën opwekken. Ik heb dan maar meteen een epidurale gevraagd. Bij mijn zoontje ging het wat vlotter op 38,5 weken is mijn water gebroken en toen zijn we meteen naar het ziekenhuis gereden. Na een uurtje of vier was hij er. Geen epidurale dit keer, want alles ging heel vlotjes.
donderdag 28 september 2017 om 10:41
Ik werd 's ochtends wakker met wat lichte krampen, aangezien ik op dat moment 39 weken zwanger was, leek het mij dat dat dan weeen moesten zijn, maar geen idee. In de loop van de ochtend nam de frequentie wat toe, begin van de middag braken mijn vliezen en toen kwam ik in een weeenstorm terecht. Begin van de avond is ons kindje geboren.
donderdag 28 september 2017 om 10:46
Alledrie best snel zeg!watdachtjehiervan schreef: ↑28-09-2017 09:52Bij de eerste verloor ik de bloedprop. De verloskindige kwam kijken en toen had ik al 5 cm ontlsuiting. Zonder 1 wee! Al snel begonnen de weeën en anderhalf uur later is ze geboren. Erg snel dus!
donderdag 28 september 2017 om 10:47
Bij kind 1 (42,5) was ik al weken slijmproppen aan het verliezen maar er gebeurde verder niets. Op een zondagavond begonnen de weeen en op donderdagavond is hij eindelijk geboren. Het was een vreselijke bevalling.
Kind 2 met 41 weken werd ik ingeleid en bleek al 4 CM ontsluiting te hebben. Ze hebben mijn vliezen geprikt en 1,5 uur later was hij er. Hele makkelijke bevalling.
Kind 3 met 41 weken ingeleid en bleek al 6 CM ontsluiting te hebben dus vliezen weer geprikt en een uurtje later werd hij in de lift van het ziekenhuis geboren. Hele makkelijke bevalling ook weer.
Kind 2 met 41 weken werd ik ingeleid en bleek al 4 CM ontsluiting te hebben. Ze hebben mijn vliezen geprikt en 1,5 uur later was hij er. Hele makkelijke bevalling.
Kind 3 met 41 weken ingeleid en bleek al 6 CM ontsluiting te hebben dus vliezen weer geprikt en een uurtje later werd hij in de lift van het ziekenhuis geboren. Hele makkelijke bevalling ook weer.
donderdag 28 september 2017 om 10:48
Jeetje wat snel! Mijn eerste was in de eeeste instantie ook een geplande keizersnee. Alleen was zij het daar niet mee eens en diende ze zich met 36 weken aan doormiddel van het breken van mijn vliezenKromo19 schreef: ↑28-09-2017 10:00De oudste was een geplande keizersnede. Dus die bevalling begon met een ruggeprik![]()
donderdag 28 september 2017 om 10:49
Heel anders allemaal inderdaad. Wel steeds sneller. Dat is wel fijn! Leuk om het zo van anderen te lezenRMJ schreef: ↑28-09-2017 10:023 kinderen, 3 totaal verschillende bevallingen.