Gezondheid alle pijlers

Vitaminetabletten

28-09-2017 09:00 16 berichten
Wellicht iemand een goede tip!

Ter aanvulling van mijn eetpatroon zou ik graag elke dag een mutivitamine slikken (in de herfst/winter is weerstand altijd minder, vaker ziek).

Nu heb ik het grote "probleem" vitaminepillen niet in 1 keer door te kunnen slikken. Had gisteren twee potjes gekocht. Eentje met algemene vitaminen, en eentje met visolie. Net half kokhalzend ze al kauwend weggekregen.

Iemand tips voor beide types vitamines, welke makkelijk(er) weg te krijgen zijn? Enigen welke ik kan vinden zijn de kauwtabletten van Davitamon. Maar daar is (logisch ) geen visolie-variant van.
Alle reacties Link kopieren
Waarom geen bruistabletten in plaats van de multivitaminepillen? Je kan de pillen ook kapot kauwen en dan met wat water doorslikken. Mijn vriend kan ook geen pillen slikken, en doet dat zelfs met paracetamol :sick: Visolietabletten kan je (volgens mij) gewoon kapot maken en met wat yoghurt oid eten.
Live with what you cannot change.
Bruistabletten krijg ik maagpijn van:) Visolie door de yoghurt is goede tip trouwens, daar had ik nog niet aan gedacht.
Als je slikt moet je je hoofd voorover buigen en niet achterover zoals je heel vaak ziet.
Paracetamol kan in water worden opgelost. Veel vitaminen oa C en multi zijn er ook in bruistabletten.
Visolie zijn er vaak in softgelscapsules die slikken veel makkelijker dan droge pillen of tabletjes die blijven vaak hangen in de keel.
Ook andere pillen kun je soms in softgels krijgen. Je kunt ook proberen pillen te slikken in een hap yoghurt of vla.
En je kunt ook pillen kauwen of kapot maken.
Je hebt visolie die in een flesje zit met een smaakje eraan.

Is vloeibaar en kan je zo doorslikken
slik je nooit een hele hap boerenkool naar binnen? of een grote hap brood?

het zit echt tussen je oren dat je het niet kan doorslikken.

je kan eventueel de tablet in een hap eten doen (yoghurt, stamppot, etc)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Je hebt ze ook in kauwtabletten. Die eet je gewoon op zoals een snoepje.
Pivot! PIVOT!!!
KitKeller schreef:
28-09-2017 10:50
Je hebt ze ook in kauwtabletten. Die eet je gewoon op zoals een snoepje.

Welke zijn dat? Die ben ik nog niet tegen gekomen namelijk
Madelief1987 schreef:
28-09-2017 10:56
Welke zijn dat? Die ben ik nog niet tegen gekomen namelijk
Je hebt ze van verschillende merken maar wij hebben deze:

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-multi- ... n/p/857739
Pivot! PIVOT!!!
Ik kon vroeger ook geen paracetamol doorslikken. Maar tegenwoordig neem ik eerst een klein slokje water in mijn mond en daarna de paracetamol pas. Dan weer een grote slok water en doorslikken.
Onbevangen schreef:
28-09-2017 11:39
Ik kon vroeger ook geen paracetamol doorslikken. Maar tegenwoordig neem ik eerst een klein slokje water in mijn mond en daarna de paracetamol pas. Dan weer een grote slok water en doorslikken.
Zo doe ik het inderdaad ook. Of neem ovale pillen, die zijn makkelijker door te slokken dan ronde pillen.
Idd je hoofd naar voren doen, vooral bij capsules. Die drijven namelijk dus als je je kin naar beneden doet dan drijft ie achter in je keel bij je huig.
Bedankt voor de tips!
Voorover buigen ga ik morgenvroeg proberen.......
Vroeger had ik hier ook moeite mee, maar het is wel verstandig het jezelf toch aan te leren. Je krijgt vast wel een keer te maken met iets waarvoor je perse die pillen moet slikken, en zit je.
...
kasiana wijzigde dit bericht op 12-09-2018 21:15
97.37% gewijzigd
De vitagums zijn een multivitamine en die zijn vrij goed te eten. Het is net een snoepje. Wel even zoeken waar je ze kunt krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven