Goed vlooienspul hond

28-09-2017 08:37 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee middelgrote honden (pitbull & amstaff). Ik ontvloog ze regelmatig maar merk dat het niet afdoende helpt. Mijn pitje is nu ook weer rood onder haar buik, krabben etc.

Wat gebruiken jullie voor de honden? Ik geef de amstaff knoflookbonbons, vind ze heerlijk! Maar het pitje trekt haar neus ervoor op. Ben nu al een tijdje zoekende naar een middel wat goed werkt.
Ik heb gisteren mijn katten een injectie tegen vlooien laten geven. Het dood de vlooien niet maar maakt ze onvruchtbaar. In het begin moet je ze nog zo'n pipet in de nek geven en je huis even spuiten (mand e.d.). Dit kan je ook bij honden doen.

Wij kregen onze katten niet vlovrij met alleen maar de pipet.
Ik gebruik sinds kort eenzelfde middel als veensteker maar dan in tabletvorm, werkt een maand en zorgt er voor dat de vlooien geen vruchtbare eitjes meer kunnen leggen. In combinatie daarmee gebruik ik Vlo Kill + tabletten als ie echt vlooien op zich heeft zitten, dit werkt maar 24 uur, dus alleen voor de vlooien die er op dat moment opzitten, niet die in de omgeving (het huis zitten). Dus goed stofzuigen, manden wassen en eventueel spuiten met Ecostyle omgevingsspray is wel nodig wil je alles uitschakelen.

Vlooienanticonceptiepil (werkt een maand, daarna herhalen): https://www.medpets.nl/beaphar+vlooien+ ... ptie+hond/
Vlo kill + (werkt 24 uur, daarna indien nodig herhalen): https://www.medpets.nl/beaphar-vlo-kill/
friction-90 wijzigde dit bericht op 28-09-2017 09:42
Reden: typefout
0.14% gewijzigd
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Frontline Combo maar wel elke 5 weken want dan begint het krabben alweer.
Frontline....daar doen mijn honden niks op.

Mijn honden mogen graag zwemmen en ik heb mij laten vertellen dat een pipet na 2x zwemmen niet goed meer werkt. Bij sommige pipetten zal dat niet zo zijn omdat het wel de bloedbaan in gaat.
Je neemt de combo? De gewone werken hier ook niet , en ik zou na toedienen minimaal 2 dagen ervoor zorgen dat ze niet nat worden.

Dit middel trekt de bloedbaan in dus ik zou dat 2 dagen de tijd geven.
Trouwens die van mij krabben en bijten zich bij de staart op de rug en bij de achterpoten niet bij de buik, daaraan zie ik dat ze een nieuwe pipet moeten en dat is dus niet om de 6 weken maar eerder om de 4 of 5.

Als ze zoveel last hebben zou ik wel de omgeving mee behandelen want ze moeten natuurlijk eerst bijten voordat ze dood gaan.

De goedkoopste site voor Frontline COMBO! echt belangrijk is kathond.nl

Succes ik hoop dat ze snel van de jeuk af zijn.

Ik gebruik liever advocate of stronghold maar hier is moeilijk aan te komen zonder recept.
Ik heb mij laten vertellen door de da dat krabben bij de staart ook kan duiden op wormen....nooit geweten.

Ik heb idd de gewone frontline gebruikt, misschien toch eens de combo gebruiken. Thx
Dwarrel75 schreef:
29-09-2017 16:15
Ik heb mij laten vertellen door de da dat krabben bij de staart ook kan duiden op wormen....nooit geweten.

Ik heb idd de gewone frontline gebruikt, misschien toch eens de combo gebruiken. Thx
Oke dan moet ik vaker gaan ontwormen , bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven