Relatie-'druk'
maandag 18 september 2017 om 10:43
Mijn vriendin houd totaal niet van WhatsApp.
Ik daarentegen wel, maar that's not the thing;
Het punt is dat ik mezelf mentaal kan slopen ('ze wil me niet meer' denken etc.) over dingetjes als;
Geen goeiemorgen (terug)krijgen / Lang geen antwoord krijgen / Lange tijd geen enkel berichtje ontvangen
Dat ligt aan mijn eige nzelfverzekerdheid, dat weet ik.
Maar ik heb er bij niemand anders last van: bij mijn vrienden niet, bij klasgenoten niet, bij mijn baas niet, bij mijn ouders niet.
Noem maar op.
Ik ben 20, en ik ken mijn vriendin nu een jaar (en een paar maand).
Wat kan ik ertegen doen, vind het nu wel vervelend worden van mezelf
Ik daarentegen wel, maar that's not the thing;
Het punt is dat ik mezelf mentaal kan slopen ('ze wil me niet meer' denken etc.) over dingetjes als;
Geen goeiemorgen (terug)krijgen / Lang geen antwoord krijgen / Lange tijd geen enkel berichtje ontvangen
Dat ligt aan mijn eige nzelfverzekerdheid, dat weet ik.
Maar ik heb er bij niemand anders last van: bij mijn vrienden niet, bij klasgenoten niet, bij mijn baas niet, bij mijn ouders niet.
Noem maar op.
Ik ben 20, en ik ken mijn vriendin nu een jaar (en een paar maand).
Wat kan ik ertegen doen, vind het nu wel vervelend worden van mezelf
anoniem_354866 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 20:29
1.59% gewijzigd
woensdag 27 september 2017 om 08:07
Van hoe mijn vriendin reageerde?
Dan ja... helaas wel.
En met dat ik er langs wil (als je dat bedoelt): Wat moet ik anders? Nooit meer met haar praten?
woensdag 27 september 2017 om 15:56
Misschien kom je dan tot inzicht.
Het houdt een keer op hè?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
woensdag 27 september 2017 om 17:48
Ja idd...
Toevallig appt ze wel weer met me... half...
Ik vertelde haar trots hoe ik vanochtend mijn examen had gehaald op mijn opleiding - en ik kreeg na anderhalf uur 'goedzo'
Maar ja, an answer is better than no answer
woensdag 27 september 2017 om 17:55
Nee in dit geval niet, schat. Ze klinkt absoluut niet meer geïnteresseerd.
Enne.. gefeliciteerd met je examen. Whoohooo!
woensdag 27 september 2017 om 17:59
Je klinkt als een puppy die dolblij is met elk brokje wat hem door zijn baasje wordt toegeworpen. Volgens mij moet je met elkaar om tafel en uitspreken wat je van elkaar verwacht van een relatie en of dat te verenigen is. Nu zit je vooral heel veel te denken over je relatie maar is er in de praktijk weinig 'doen' van die relatie. Niet nog meer afwachten, analyseren, piekeren, plannen etc, gewoon voor jezelf helder krijgen wat je wilt en dan in gesprek. Ga weer op je eigen benen staan in plaats van alles van haar te laten afhangen.
woensdag 27 september 2017 om 23:58
Gefeliciteerd!
Nee joh, dit zou je toch niet willen zo voor jezelf.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
donderdag 28 september 2017 om 09:39
Ik geef je gelijk...Cuques schreef: ↑27-09-2017 17:59Je klinkt als een puppy die dolblij is met elk brokje wat hem door zijn baasje wordt toegeworpen. Volgens mij moet je met elkaar om tafel en uitspreken wat je van elkaar verwacht van een relatie en of dat te verenigen is. Nu zit je vooral heel veel te denken over je relatie maar is er in de praktijk weinig 'doen' van die relatie. Niet nog meer afwachten, analyseren, piekeren, plannen etc, gewoon voor jezelf helder krijgen wat je wilt en dan in gesprek. Ga weer op je eigen benen staan in plaats van alles van haar te laten afhangen.
Vandaag ga ik dus ‘als verassing’ bij haar langs - we hebben anderhalf jaar - & dan zie ik wel hoe ze reageert (als het goed is, is ze thuis).
Toevallig begon ze me gisteravond en vanochtend wat ‘meer’ te appen. Weliswaar verlopen onze gesprekken nu wel als antwoord-op-antwoord, maar het is in ieder geval meer dan 1 woord
Ik ben best zenuwachtig voor vanavond, maar ik ben al wel zo ver dat ik doorheb dat: als we niet normaal over verwachtingen en/of gevoelens kunnen praten, de basis inderdaad al niet goed zit...
donderdag 28 september 2017 om 10:31
Ik zeg dit niet om je te pesten hoor, maar wat je nu schrijft komt op mij weer best reactief / afhankelijk over. In plaats van afwachten of ze wel thuis is, of je wel welkom bent, wat ze gaat zeggen en hoe ze gaat doen, kun je ook zélf bepalen wat jij daar komt doen en wat jouw doel is. 'Hoi schat, ik zou je vanavond graag willen zien, het is al even geleden en ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Kan ik langskomen?' of iets in die trant.Driekeer schreef: ↑28-09-2017 09:39Ik geef je gelijk...
Vandaag ga ik dus ‘als verassing’ bij haar langs - we hebben anderhalf jaar - & dan zie ik wel hoe ze reageert (als het goed is, is ze thuis).
Toevallig begon ze me gisteravond en vanochtend wat ‘meer’ te appen. Weliswaar verlopen onze gesprekken nu wel als antwoord-op-antwoord, maar het is in ieder geval meer dan 1 woord...
Ik ben best zenuwachtig voor vanavond, maar ik ben al wel zo ver dat ik doorheb dat: als we niet normaal over verwachtingen en/of gevoelens kunnen praten, de basis inderdaad al niet goed zit...
Ik vind het mooi dat je je ervan bewust bent dat je 1.5 jaar bij elkaar bent, maar ik zou dat soort dingen pas echt 'groots' gaan vieren als je weer voelt dat je elkaar hebt gevonden en de dingen soepel lopen. Ik zou nu de prioriteit geven aan uitzoeken hoe en of het toekomst heeft tussen jullie. My 2 cents.
donderdag 28 september 2017 om 11:33
Mee eens.Cuques schreef: ↑28-09-2017 10:31Ik zeg dit niet om je te pesten hoor, maar wat je nu schrijft komt op mij weer best reactief / afhankelijk over. In plaats van afwachten of ze wel thuis is, of je wel welkom bent, wat ze gaat zeggen en hoe ze gaat doen, kun je ook zélf bepalen wat jij daar komt doen en wat jouw doel is. 'Hoi schat, ik zou je vanavond graag willen zien, het is al even geleden en ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Kan ik langskomen?' of iets in die trant.
Ik vind het mooi dat je je ervan bewust bent dat je 1.5 jaar bij elkaar bent, maar ik zou dat soort dingen pas echt 'groots' gaan vieren als je weer voelt dat je elkaar hebt gevonden en de dingen soepel lopen. Ik zou nu de prioriteit geven aan uitzoeken hoe en of het toekomst heeft tussen jullie. My 2 cents.
Niet zomaar langsgaan.
donderdag 28 september 2017 om 14:21
Naja, ik wil wel 'afspreken' zeg maar, maar dan kan het zijn dat ze wegvlucht. Zoiets heeft ze al een keer gedaan namelijk. Ik wil er met haar over praten, en dan ook fatsoenlijk. Niet dat ze andere plannen heeft gemaakt o.i.d.Cuques schreef: ↑28-09-2017 10:31Ik zeg dit niet om je te pesten hoor, maar wat je nu schrijft komt op mij weer best reactief / afhankelijk over. In plaats van afwachten of ze wel thuis is, of je wel welkom bent, wat ze gaat zeggen en hoe ze gaat doen, kun je ook zélf bepalen wat jij daar komt doen en wat jouw doel is. 'Hoi schat, ik zou je vanavond graag willen zien, het is al even geleden en ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Kan ik langskomen?' of iets in die trant.
Want stel ik vraag het precies hoe jij het typte; 'Hoi schat, ik zou je vanavond graag willen zien, het is al even geleden en ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Kan ik langskomen?' - en ze zegt; ''nee'', wat dan?
donderdag 28 september 2017 om 14:25
donderdag 28 september 2017 om 14:49
Het antwoord ligt bij jou. Wat verwacht je van een relatie? En dus van het gedrag van je partner? Iemand die jou ontwijkt, niet open is over haar motieven en wensen, iemand die van je 'vlucht', een relatie waarin jij je niet veilig maar onzeker voelt: wil jij dat?
Neem jezelf serieus lieve TO, en ook je wensen en je grenzen. Dan is de kans groter dat je vindt wat je zoekt. Niet alles past bij je, en niet alles is passend te maken.
Neem jezelf serieus lieve TO, en ook je wensen en je grenzen. Dan is de kans groter dat je vindt wat je zoekt. Niet alles past bij je, en niet alles is passend te maken.
donderdag 28 september 2017 om 17:27
Ik weet het... Ik weet het...Cuques schreef: ↑28-09-2017 14:49Het antwoord ligt bij jou. Wat verwacht je van een relatie? En dus van het gedrag van je partner? Iemand die jou ontwijkt, niet open is over haar motieven en wensen, iemand die van je 'vlucht', een relatie waarin jij je niet veilig maar onzeker voelt: wil jij dat?
Daarom ga ik vanavond ook langs. Ze begint - gek genoeg - meer te appen nu, maar daar had ze zich (vind ik) eerder bij moeten bedenken.
Ik ga er in eerste instantie heen omdat we anderhalf jaar samen zijn. Dat is mijn reden - anders was ik er geeneens naartoe gegaan. Dan had ik wel een datum gepland om te 'praten', inderdaad...
Ik heb voor mezelf op een rijtje gezet wat ik verwacht van mijn vriendin & ik hoop dat zij dat sinds een week geleden ook een beetje heeft kunnen doen. Voor haar eigen bestwil natuurlijk. Ik ga er niet heen omdat ik wil weten 'wat zij van me wil', ik ga er heen omdat ik wil duidelijk maken wat IK van haar verwacht. Dan kunnen we er - hoop ik - fatsoenlijk over praten, en als ze dat niet wil; dan was het sowieso geen goede basis.
donderdag 28 september 2017 om 18:40
Als ze "nee" zegt dan is dat toch haar wil?Driekeer schreef: ↑28-09-2017 14:21Naja, ik wil wel 'afspreken' zeg maar, maar dan kan het zijn dat ze wegvlucht. Zoiets heeft ze al een keer gedaan namelijk. Ik wil er met haar over praten, en dan ook fatsoenlijk. Niet dat ze andere plannen heeft gemaakt o.i.d.
Want stel ik vraag het precies hoe jij het typte; 'Hoi schat, ik zou je vanavond graag willen zien, het is al even geleden en ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Kan ik langskomen?' - en ze zegt; ''nee'', wat dan?
Als iemand wil wegvluchten dan is dat toch haar wil?
Dan is dat jouw antwoord.
vrijdag 29 september 2017 om 10:22
Ik heb gisteravond de relatie met mijn vriendin beëndigd. Ik kwam er met het bloemetje & in eerste instantie was ze boos dat ik er was; want “ze had aangegeven dat ze ruimte wou”... Vanaf daar was ik er vrij snel klaar mee.
We hebben het wel netjes uitgepraat & ze snapte - gek genoeg - zelf dat ik ‘veel te lief voor haar ben’ en dat ze vond zichzelf 9vd10 keer een egoïstische bitch...
Ze ging me heel erg missen (maar ik haar toch ook wel).
Ze zei bijvoorbeeld - toen we weer fatsoenlijk met elkaar aan het praten waren; “Ik vind het nu ook gewoon erg van mezelf dat ik ‘boos’ ben omdat je hier staat met een bloemetje. Dat verdien je niet! Jij verdient iemand die je met open armen op staat te wachten - ookal speelt er een ruzie van een paar dagen. Ik kan gewoon niet zo zijn...”
Ik neem nu de tijd om aan mezelf te werken & zij gaat dit ook doen - maar dat maakt mij ook eigenlijk niets uit.
We hebben het wel netjes uitgepraat & ze snapte - gek genoeg - zelf dat ik ‘veel te lief voor haar ben’ en dat ze vond zichzelf 9vd10 keer een egoïstische bitch...
Ze ging me heel erg missen (maar ik haar toch ook wel).
Ze zei bijvoorbeeld - toen we weer fatsoenlijk met elkaar aan het praten waren; “Ik vind het nu ook gewoon erg van mezelf dat ik ‘boos’ ben omdat je hier staat met een bloemetje. Dat verdien je niet! Jij verdient iemand die je met open armen op staat te wachten - ookal speelt er een ruzie van een paar dagen. Ik kan gewoon niet zo zijn...”
Ik neem nu de tijd om aan mezelf te werken & zij gaat dit ook doen - maar dat maakt mij ook eigenlijk niets uit.
vrijdag 29 september 2017 om 10:40
Ik denk dat je het goed hebt gedaan. Heel rot maar ze houdt niet (genoeg) van je, en je verdient inderdaad iemand die dat wél doet.
Wat ik me wel afvraag.. ze zegt "dat je hier staat met een bloemetje ondanks een ruzie van een paar dagen".
Maar.. wist jij überhaupt wel dat jullie ruzie hadden? Want jij appte haar gewoon over dagelijkse dingen. (gefeliciteerd met je zus, ik heb mijn examen gehaald etc..)
Blijkbaar vond zij dat jullie ruzie hadden?
I.i.g sterkte TO!
Wat ik me wel afvraag.. ze zegt "dat je hier staat met een bloemetje ondanks een ruzie van een paar dagen".
Maar.. wist jij überhaupt wel dat jullie ruzie hadden? Want jij appte haar gewoon over dagelijkse dingen. (gefeliciteerd met je zus, ik heb mijn examen gehaald etc..)
I.i.g sterkte TO!
vrijdag 29 september 2017 om 10:55
Bedankt. Het komt ook wel goed uiteindelijk...QueenArachnia schreef: ↑29-09-2017 10:40Ik denk dat je het goed hebt gedaan. Heel rot maar ze houdt niet (genoeg) van je, en je verdient inderdaad iemand die dat wél doet.
I.i.g sterkte TO!
En die ‘ruzie’ idd ja... Geen flauw idee van gehad. Heb ik haar ook duidelijk gemaakt. Maar goed - het is nu klaar
vrijdag 29 september 2017 om 13:16
Ach, stond je daar met bloemen.
Daar kijkt ze nog een week tegenaan.
Jij verdient 100% inzet van een geliefde.
Op je nieuwe weg kom je die ooit wel tegen. En dat gun ik je van harte.
Nu verwerken en dat komt zeker ook goed.
Sterkte!
Daar kijkt ze nog een week tegenaan.
Jij verdient 100% inzet van een geliefde.
Op je nieuwe weg kom je die ooit wel tegen. En dat gun ik je van harte.
Nu verwerken en dat komt zeker ook goed.
Sterkte!
vrijdag 29 september 2017 om 15:38
Ik wilde net reageren wat een vervelend meid ik die vriendin van je vind, maar lees nu dat de relatie is beëindigd. Hoe verdrietig dit ook is, wees blij... Jij bent zo te lezen een hele lieve jongen met goede bedoelingen en die het leuk vindt om zijn vriendin te verrassen (bloemetje, Goedemorgen sturen etc.). Zij kan dit niet waarderen en vind dit heel vreemd. In een relatie heb je altijd een koploper; iemand die het voortouw neemt en voor de ander klaar wil staan, maar zoals zij aangeeft is ze inderdaad echt een 'bitch' en kan ze niks waarderen. Dat wekt bij jou onzekerheid op, want: Hoe leuk is het om met elkaar te appen? Dat is juist iets van deze tijd. Jij kreeg daardoor geen bevestiging en dat wekt dus onzekerheid op. Liefde moet spontaan zijn en gaan en in dat geval trok jij de kar veel harder dan zij. Niet reëel in mijn ogen. Ze gaat vast nog beseffen wat ze mist, maar jij mag in je handen knijpen dat je van haar af bent. Continu onzeker zijn in een relatie hoort niet, jij verdient beter! Enne.... Succes met het behalen van je examen!
vrijdag 29 september 2017 om 19:40
Je komt op mij over als een ontzettend lieve jongen die alles voor zijn vriendin over heeft. Een beetje zoals mijn vriend haha. Dan verdien je ook iemand die jouw moeite waardeert en je je alles behalve onzeker laat voelen. Ook heel vreemd dat zij in een ruzie met jou zat maar jij niet met haar. Klinkt alsof zij heel veel dingen ziet of denkt die niet bestaan. Liever kwijt dan rijk als je het mij vraagt.
Wees iig trots op jezelf dat je er een punt achter hebt weten te zetten en voor jezelf hebt gekozen!
Wees iig trots op jezelf dat je er een punt achter hebt weten te zetten en voor jezelf hebt gekozen!
vrijdag 29 september 2017 om 21:17
Ik vind het erg lief wat jullie over me typen haha...
Doet me erg goed. Ik begin ook steeds meer - best snel na, nog geen 24 uur - in te zien dat dit een goede keuze is geweest.
Ze maakte me niet gelukkig - en kon dit (helaas) niet veranderen.
Vanmiddag hoorde ik van een vriendin (die bij haar in de klas zat) - dat zelfs mensen in haar klas/vriendengroep haar al 'voor gek' verklaarden dat ze ''zo stom tegen me doet/deed''. Daar houd ik me natuurlijk buiten, want ik blijf sociaal - maar dat zorgt er voor mijn doen wel voor, dat ik er nu zoveel makkelijker over denk. Het komt allemaal wel goed. Ik neem nu mijn afstand.
Doet me erg goed. Ik begin ook steeds meer - best snel na, nog geen 24 uur - in te zien dat dit een goede keuze is geweest.
Ze maakte me niet gelukkig - en kon dit (helaas) niet veranderen.
Vanmiddag hoorde ik van een vriendin (die bij haar in de klas zat) - dat zelfs mensen in haar klas/vriendengroep haar al 'voor gek' verklaarden dat ze ''zo stom tegen me doet/deed''. Daar houd ik me natuurlijk buiten, want ik blijf sociaal - maar dat zorgt er voor mijn doen wel voor, dat ik er nu zoveel makkelijker over denk. Het komt allemaal wel goed. Ik neem nu mijn afstand.