Brandblaar
vrijdag 29 september 2017 om 21:25
Hoi allemaal,
Ik ben vandaag voor de tweede keer terug naar de huisartsassistent geweest om een wratje op mijn vinger nogmaals weg te laten stippen.
Nu heeft die vrouw ervoor gezorgd dat ik een brandblaar heb. Het was natuurlijk niet haar bedoeling geweest, maar toch vind ik het hartstikke vervelend.
Nu lees ik op internet allemaal dingen over tweede en derdegraads brandblaren en over infecties en het maakt mij een beetje bang.
Hoe het er tot nu toe uitziet: een vrij donkere blaar en begint aan de zijkanten zelfs lichtelijk zwart te worden.
Ik heb er best veel last van met schrijven en werken (caissiere) en wil er daarom z.s.m. van af.
Iemand die hier ooit mee te maken heeft gehad? Wat kan ik er aan doen? Is het nodig om terug naar de huisarts te gaan?
Ik ben vandaag voor de tweede keer terug naar de huisartsassistent geweest om een wratje op mijn vinger nogmaals weg te laten stippen.
Nu heeft die vrouw ervoor gezorgd dat ik een brandblaar heb. Het was natuurlijk niet haar bedoeling geweest, maar toch vind ik het hartstikke vervelend.
Nu lees ik op internet allemaal dingen over tweede en derdegraads brandblaren en over infecties en het maakt mij een beetje bang.
Hoe het er tot nu toe uitziet: een vrij donkere blaar en begint aan de zijkanten zelfs lichtelijk zwart te worden.
Ik heb er best veel last van met schrijven en werken (caissiere) en wil er daarom z.s.m. van af.
Iemand die hier ooit mee te maken heeft gehad? Wat kan ik er aan doen? Is het nodig om terug naar de huisarts te gaan?
vrijdag 29 september 2017 om 21:27
Nee, niet hoe het er nu uit zie. Dat weet ik meer dan 100% zeker.
vrijdag 29 september 2017 om 21:29
vrijdag 29 september 2017 om 21:30
Ja, daar heb ik dus geen behoefte aan.
vrijdag 29 september 2017 om 21:31
Je hele hand kan ook. Dat is met een bijltje wel makkelijker dan met een schaar.
vrijdag 29 september 2017 om 21:31
Das niet nodig, dankje.MoirenPhae schreef: ↑29-09-2017 21:31Je hele hand kan ook. Dat is met een bijltje wel makkelijker dan met een schaar.
vrijdag 29 september 2017 om 21:41
Stikstof is zo koud dat het brandwonden kan geven. Dat is nu net het hele idee achter wratten behandelen met stikstof.
Als ik het goed begrijp was hij na de eerste keer niet helemaal weg, waarschijnlijk omdat hij aan de randen niet helemaal aangestipt was. Nu was de wrat misschien kleiner en wilde ze er zeker van zijn dat hij nu wel helemaal weg ging. Waarschijnlijk is er toen ook wat van de omliggende huid geraakt.
Dat is mijn theorie.
Als ik het goed begrijp was hij na de eerste keer niet helemaal weg, waarschijnlijk omdat hij aan de randen niet helemaal aangestipt was. Nu was de wrat misschien kleiner en wilde ze er zeker van zijn dat hij nu wel helemaal weg ging. Waarschijnlijk is er toen ook wat van de omliggende huid geraakt.
Dat is mijn theorie.
vrijdag 29 september 2017 om 21:49
Ik zou tot aan de wenkbrauwen gaan.
To, als jij je zorgen maakt dan bel je de hap. En anders ga je maandag naar de ha.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
vrijdag 29 september 2017 om 22:14
Ik weet niet hoe jij googelt, maar ik lees alleen maar verhalen dat het zwart worden normaal is. Hier staat het ook: https://www.kliniekhuidtherapie.nl/beha ... otherapie/
Na de behandeling
Direct na de behandeling wordt de behandelde zone rood. Enkele dagen daarna wordt de kleur donkerrood tot zwart. Er ontstaat een korstje waaronder nieuwe huid wordt aangemaakt.
vrijdag 29 september 2017 om 22:36
+1
Doe ik ook altijd. Heb nog 2 pinken en een ringvinger (links).
Beste tip die erbij stond, Moiren!))
If accidentally read, induce vomiting.
vrijdag 29 september 2017 om 22:41
Tja, en dan heb je nu een blaar. Wat wil je er aan doen? Zorg gewoon dat de boel schoon blijft en prik hem niet lek.
Op huidarts.com is trouwens het volgende te vinden:
– Blaarvorming en zwelling. In de meeste gevallen ontstaat er een blaar of zelfs een bloedblaar die vanzelf indrogen en afvallen.
Google even op wrat aanstippen blaar. Vele hits.
Op huidarts.com is trouwens het volgende te vinden:
– Blaarvorming en zwelling. In de meeste gevallen ontstaat er een blaar of zelfs een bloedblaar die vanzelf indrogen en afvallen.
Google even op wrat aanstippen blaar. Vele hits.
vrijdag 29 september 2017 om 22:49
Ik heb ook een blaar, op mijn pols. Tijdens het koken gebeurd gisteren. Het is een normale reactie op verbranding. Zou verkeerd zijn als er geen enkele reactie was. Dan zou je helemaal kunnen verbranden zonder dat je lijf dat in de gaten had. Maar nee, er moeten omstandigheden worden geschapen om de verwonding grondig te repareren en helaas ziet dat er vervelend uit en het doet ook pijn.
Uiteraard kan je ermee naar de arts als het anders verloopt dan hoort.
Uiteraard kan je ermee naar de arts als het anders verloopt dan hoort.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 29 september 2017 om 23:05
Ik weet het.Sarcastaballcoach schreef: ↑29-09-2017 22:36+1
Doe ik ook altijd. Heb nog 2 pinken en een ringvinger (links).
Beste tip die erbij stond, Moiren!))