Vader weigert te tekenen
zaterdag 30 september 2017 om 10:42
Beste forrumers,
Ik heb een vriendin die een tijd geleden samen met haar man en zoon is vertrokken naar het buitenland. (De Nederlandse antillen).
Het verhaal kort samengevat, vertrokken samen naar één van de eilanden om daar te gaan wonen. Liep niet allemaal volgens planning, woonruimte ging onverwacht niet meer door.
Waardoor het gezin bij familie terecht kon.
Na een tijdje begon man te veranderen,
( naar horens door stoken van moeder). Uiteindelijk hebben haar man en schoonmoeder haar eruitgezet samen met zoon van 3. (Inmiddels gescheiden na 8 jaar huwelijk.)
Ze had op het eiland helemaal geen familie wonen, waardoor zij geen andere mogelijkheid had dan naar één van de andere eilanden te vertrekken om tijdelijk weer bij familie in te wonen.
Ze is haar baan kwijt, ( niet te doen van eiland naar eiland) waardoor ze compleet afhankelijk is van familie.
Het liefst wil ze terug naar Nederland.
Ze heeft gestudeerd en heeft een Nederlands paspoort, maar haar man weigert te tekenen.
Ik wil haar zo graag helpen, maar weet niet waar te beginnen.
Weet er iemand wat ze kan doen/ terecht kan voor hulp/informatie?
Alvast bedankt voor alle tips!
Ik heb een vriendin die een tijd geleden samen met haar man en zoon is vertrokken naar het buitenland. (De Nederlandse antillen).
Het verhaal kort samengevat, vertrokken samen naar één van de eilanden om daar te gaan wonen. Liep niet allemaal volgens planning, woonruimte ging onverwacht niet meer door.
Waardoor het gezin bij familie terecht kon.
Na een tijdje begon man te veranderen,
( naar horens door stoken van moeder). Uiteindelijk hebben haar man en schoonmoeder haar eruitgezet samen met zoon van 3. (Inmiddels gescheiden na 8 jaar huwelijk.)
Ze had op het eiland helemaal geen familie wonen, waardoor zij geen andere mogelijkheid had dan naar één van de andere eilanden te vertrekken om tijdelijk weer bij familie in te wonen.
Ze is haar baan kwijt, ( niet te doen van eiland naar eiland) waardoor ze compleet afhankelijk is van familie.
Het liefst wil ze terug naar Nederland.
Ze heeft gestudeerd en heeft een Nederlands paspoort, maar haar man weigert te tekenen.
Ik wil haar zo graag helpen, maar weet niet waar te beginnen.
Weet er iemand wat ze kan doen/ terecht kan voor hulp/informatie?
Alvast bedankt voor alle tips!
zaterdag 30 september 2017 om 10:45
zaterdag 30 september 2017 om 10:53
Zo te lezen gaat schoonmoeder dan voor het kind zorgen.redbulletje schreef: ↑30-09-2017 10:49Geeft ze dat kind toch terug aan die man en kan ze zelf 't land uit. Die man zal er wellicht helemaal niet op zitten te wachten voor die koter te moeten zorgen en dan wil ie er wellicht vanzelf wel vanaf.
Maar je kind vrijwillig afstaan aan een ex en het land verlaten is je advies?
zaterdag 30 september 2017 om 10:58
.
Als ze naar Nederland teruggaat is elke kans op een normale omgangsregeling, laat staan co-ouderschap, verkeken. Ze kan beter haar stinkende best gaan doen daar op de eilanden wat voor zichzelf op te bouwen. Met de steun van familie en een goed diploma moet dat toch lukken?
zaterdag 30 september 2017 om 11:00
zaterdag 30 september 2017 om 11:04
Zo te zien ondersteunt niemand haar.Erizon schreef: ↑30-09-2017 10:58.
Als ze naar Nederland teruggaat is elke kans op een normale omgangsregeling, laat staan co-ouderschap, verkeken. Ze kan beter haar stinkende best gaan doen daar op de eilanden wat voor zichzelf op te bouwen. Met de steun van familie en een goed diploma moet dat toch lukken?
zaterdag 30 september 2017 om 11:11
Draai het eens om, als hij hier zou hebben gewoond met haar en hun kind dan zou zij ook toch ook niet hebben getekend? Hell No.Denk eens aan al die ellendige verhalen van mensen in Nederland waarvan de vader of moeder de kinderen mee heeft genomen naar het land van herkomst? Ik snap niet dat je hieraan mee werkt ook al snap ik zeker wel dat jij je zorgen maakt om haar.
Kind woont nu eenmaal daar met mama en papa. Mama en papa hebben de verantwoordelijkheid om het leven daar voor kind stabiel te maken. Er is nu eenmaal gekozen en kind weet niet beter dus heeft deze moeder zorg te dragen dat zij en haar ex het daar zo stabiel mogelijk voor kind maken. Misschien niet het antwoord wat je zoekt zeker niet in dit geval (hij heeft haar met kind eruit gezet) maar lees anders de hart verscheurende verhalen over door ontvoering ( en dus emigratie) uiteen getrokken gezinnen van mensen eens.
Ik vind het in het belang van het kind echt niet raadzaam om hier actief aan mee te werken.
Kind woont nu eenmaal daar met mama en papa. Mama en papa hebben de verantwoordelijkheid om het leven daar voor kind stabiel te maken. Er is nu eenmaal gekozen en kind weet niet beter dus heeft deze moeder zorg te dragen dat zij en haar ex het daar zo stabiel mogelijk voor kind maken. Misschien niet het antwoord wat je zoekt zeker niet in dit geval (hij heeft haar met kind eruit gezet) maar lees anders de hart verscheurende verhalen over door ontvoering ( en dus emigratie) uiteen getrokken gezinnen van mensen eens.
Ik vind het in het belang van het kind echt niet raadzaam om hier actief aan mee te werken.
enn wijzigde dit bericht op 30-09-2017 11:18
47.06% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 30 september 2017 om 11:15
Papa kan ook niet met het kind verkeren als mama met kind op een ander eiland zit, wat nu het geval is. Ten tweede hebben ze haar met kind en al op straat gedonderd, dus ik denk wel degelijk dat zij een poot heeft om op te staan, vraag is waar zij een advocaat van moet betalen.
Oh, nog even dit, ze blijft in Nederland, dus ze neemt haar kind niet mee naar een ander land, daar de eilanden een provincie zijn van Nederland, dus zou ze mogen reizen eigenlijk. Dat zou ik eens uit laten zoeken. Nope, vader moet tekenen.
Oh, nog even dit, ze blijft in Nederland, dus ze neemt haar kind niet mee naar een ander land, daar de eilanden een provincie zijn van Nederland, dus zou ze mogen reizen eigenlijk. Dat zou ik eens uit laten zoeken. Nope, vader moet tekenen.
zaterdag 30 september 2017 om 12:05
redbulletje schreef: ↑30-09-2017 10:49Geeft ze dat kind toch terug aan die man en kan ze zelf 't land uit. Die man zal er wellicht helemaal niet op zitten te wachten voor die koter te moeten zorgen en dan wil ie er wellicht vanzelf wel vanaf.
Deze post is op zoveel manieren schokkend. Het gaat om een kind! Verdorie.
zaterdag 30 september 2017 om 12:06
+1Enn schreef: ↑30-09-2017 11:11Draai het eens om, als hij hier zou hebben gewoond met haar en hun kind dan zou zij ook toch ook niet hebben getekend? Hell No.Denk eens aan al die ellendige verhalen van mensen in Nederland waarvan de vader of moeder de kinderen mee heeft genomen naar het land van herkomst? Ik snap niet dat je hieraan mee werkt ook al snap ik zeker wel dat jij je zorgen maakt om haar.
zaterdag 30 september 2017 om 12:09
zaterdag 30 september 2017 om 15:09
Mee eens. Ze heeft een risico genomen toen ze naar de Antillen ging en daar moet ze het nu mee doen. Geef haar het advies er daar het beste van te maken.
zaterdag 30 september 2017 om 22:04
Vreemd verhaal. Waarom kon ze niet op dat eiland blijven? Had ze zelf geen woonruimte kunnen vinden? Dan had ze ook haar baan niet op hoeven te geven. Kan ze geen baan (en huis) zoeken op de plek waar ze nu woont?Inciertomadre schreef: ↑30-09-2017 10:42
Enfin, het lijkt erop dat vader en familie van zijn kant sowieso niet veel belang hechten aan het kind, aangezien ze moeder met kind eruit hebben gezet (als dat verhaal tenminste klopt, want er is erg veel van horen zeggen).
zondag 1 oktober 2017 om 15:07
zondag 1 oktober 2017 om 15:13
Een optie bekijken die er niet is, zoals kind meenemen naar Nederland, is nogal nutteloos.Inciertomadre schreef: ↑01-10-2017 15:07Ze kon daar niet blijven, omdat ze dus uit huis is gezet en niet zo 1,2 woonruimte kon vinden.
Ze is uiteraard ook al aan het kijken voor een baan/huis op de plek waar ze nu woont, maar in de tussentijd is ze toch afhankelijk van familie en daarom wilt ze graag alle opties bekijken.
Verder kijken is voor nu daar een huis en werk zoeken en een goede advocaat.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 15:37
0.76% gewijzigd
zondag 1 oktober 2017 om 22:50
Klopt. Die "ergens" staat er voor de uitzonderingsgevallen. Ik ken ook wel gevallen van ernstig huiselijk geweld, dan vind ik het genuanceerder. Maar uit vrije wil meegegaan en je dan bedenken: andersom is het dan ook geen optie.
zondag 1 oktober 2017 om 23:00