Woonwagenkamp
zaterdag 30 september 2017 om 15:17
zaterdag 30 september 2017 om 18:47
Hahahaha gratis naar de kermis past mij nog veel beter het zijn tenslotte allemaal ooms en tantes daarlievelieveke66 schreef: ↑30-09-2017 18:41Wat leuk! (je zoon van een kermisreiziger dan he? haha) Ik wilde het, om maar niemand te kwetsen, zo niet opschrijven maar het is gewoon wel zo! Grappig dat het vaak mensen zijn die het voor bepaalde culturen of nationaliteiten op willen nemen terwijl ze er vaak nog nooit 1 op de koffie hebben gehad. Verbaast me iedere keer weer! Moet je als insider op je tenen lopen, zo vreemd vind ik dat soms! Nu ben ik wel heeeel nieuwsgierig naar jouw verhaal! Je zoon had vast een eeeeenorme knuffelbeer bij zijn geboorte? Haha, grapske!
En ja aan knuffelberen geen gebrek..
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
zaterdag 30 september 2017 om 18:47
zaterdag 30 september 2017 om 19:00
Maar even nieuwsgierig, ik hoor vaak van die mensen die op een kamp wonen dat ze dat mobiliteit enzo en het niet vast "aan de grond" wonen zo belangrijk vinden, maar ondertussen wonen ze allemaal in villa's die een doorsnee Nederlander alleen kan bekostigen als hij een dikke baan heeft, en die wieltjes onder die huizen zijn een lachertje, want no way dat je daarmee dat huis achter een auto kan hangen en vertrekken, ik bedoel, er staan complete landhuizen en villa's, en dat wieltje dat er voor de vorm onder zit, slaat nergens op. Dus die mensen zitten gewoon levenslang op dezelfde plaats te wonen in hun villa, maar vaak wel met meer rechten of meer vrijheden dan andere burgers die 500 meter verderop in een reguliere wijk wonen. Nou, als die mensen dan tóch kiezen voor een huis dat in feite niet verplaatsbaar is, waarom kunnen ze dan niet net zo goed in een normale wijk gaan wonen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 30 september 2017 om 19:08
lievelieveke66 schreef: ↑30-09-2017 18:47Kermisreiziger+zoon=
https://nl.pinterest.com/pin/378513543663004562/
Toch?![]()
En hoewel ze niet met kampers vergeleken willen worden moet je daar dus ook gewoon je schoenen uit doen en niet je handen wassen bij het aanrecht
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
zaterdag 30 september 2017 om 19:12
Veel woonwagenbewoners wonen tegenwoordig al in een huis. Weliswaar naast het kamp maar wel in een huis.pejeka schreef: ↑30-09-2017 19:00Maar even nieuwsgierig, ik hoor vaak van die mensen die op een kamp wonen dat ze dat mobiliteit enzo en het niet vast "aan de grond" wonen zo belangrijk vinden, maar ondertussen wonen ze allemaal in villa's die een doorsnee Nederlander alleen kan bekostigen als hij een dikke baan heeft, en die wieltjes onder die huizen zijn een lachertje, want no way dat je daarmee dat huis achter een auto kan hangen en vertrekken, ik bedoel, er staan complete landhuizen en villa's, en dat wieltje dat er voor de vorm onder zit, slaat nergens op. Dus die mensen zitten gewoon levenslang op dezelfde plaats te wonen in hun villa, maar vaak wel met meer rechten of meer vrijheden dan andere burgers die 500 meter verderop in een reguliere wijk wonen. Nou, als die mensen dan tóch kiezen voor een huis dat in feite niet verplaatsbaar is, waarom kunnen ze dan niet net zo goed in een normale wijk gaan wonen?
zaterdag 30 september 2017 om 20:05
Moeder van ex begroette mij afgelopen jaar erg enthousiast,terwijl ik al meer dan tien jaar de ex van haar zoon ben. Ik kwam haar tegen nadat ik haar al 6 jaar niet had gezien, toen ik met mijn vriend in de Ikea in mijn oude woonplaats liep. Toen vloog ze mij om de nek en zei ze tegen mij; och me lieverd, wat straal jij en wat ben je mooi slank en je haar is mooi lang geworden! Je ziet er echt goed uit! Doet me goed om dat te zien, fijn dat je het geluk hebt gevonden poes,tis je gegund! Tegen mijn vriend zei ze; "je heb het maar mooi getroffen met dit meissie,ze heb een hart van goud!" Dat vond ik zo lief! Mijn vriend vroeg later wie die vrouw was omdat ze mij zo enthousiast begroette, toen zei ik dat is de moeder van mijn eerste echte vriendje, weet je wel die jongen van het kamp. Waarop vriend zei; nou dan heb je wel een goeie indruk achtergelaten.Rosabella1 schreef: ↑30-09-2017 18:44Een nichtje van mijn toenmalige vriendje is nog steeds mijn beste vriendin we zijn een soort familie geworden en op menig feestje lachen we om dat voorval..![]()
zaterdag 30 september 2017 om 20:16
Poes...Dat betekent zoiets als lieverd dan heb je absoluut een goede indruk achtergelaten!Gewooneendame schreef: ↑30-09-2017 20:05Moeder van ex begroette mij afgelopen jaar erg enthousiast,terwijl ik al meer dan tien jaar de ex van haar zoon ben. Ik kwam haar tegen nadat ik haar al 6 jaar niet had gezien, toen ik met mijn vriend in de Ikea in mijn oude woonplaats liep. Toen vloog ze mij om de nek en zei ze tegen mij; och me lieverd, wat straal jij en wat ben je mooi slank en je haar is mooi lang geworden! Je ziet er echt goed uit! Doet me goed om dat te zien, fijn dat je het geluk hebt gevonden poes,tis je gegund! Tegen mijn vriend zei ze; "je heb het maar mooi getroffen met dit meissie,ze heb een hart van goud!" Dat vond ik zo lief! Mijn vriend vroeg later wie die vrouw was omdat ze mij zo enthousiast begroette, toen zei ik dat is de moeder van mijn eerste echte vriendje, weet je wel die jongen van het kamp. Waarop vriend zei; nou dan heb je wel een goeie indruk achtergelaten.![]()
zaterdag 30 september 2017 om 20:55
Dat wieltje is een eerbetoon aan hun voorouders. Toen reizigers nog reisden vanuit hun thuisbasis met de sleurhut. Nou, als onze donkere medemensen met een slavenverleden uit tropische landen dan toch in een huis willen wonen met behoud van identiteit, waarom dan niet boomhutten aanleggen in de polders? Waarom niet onze islamitische, lesbische, transgender medemens in aangepaste kolonies plaatsen? Waarom mag jij als man zijnde, getrouwd met een man wel tussen de burgers in een normale wijk wonen? (sorry Nousch, ben even moe om alle moeilijke woorden door google te halen)pejeka schreef: ↑30-09-2017 19:00Maar even nieuwsgierig, ik hoor vaak van die mensen die op een kamp wonen dat ze dat mobiliteit enzo en het niet vast "aan de grond" wonen zo belangrijk vinden, maar ondertussen wonen ze allemaal in villa's die een doorsnee Nederlander alleen kan bekostigen als hij een dikke baan heeft, en die wieltjes onder die huizen zijn een lachertje, want no way dat je daarmee dat huis achter een auto kan hangen en vertrekken, ik bedoel, er staan complete landhuizen en villa's, en dat wieltje dat er voor de vorm onder zit, slaat nergens op. Dus die mensen zitten gewoon levenslang op dezelfde plaats te wonen in hun villa, maar vaak wel met meer rechten of meer vrijheden dan andere burgers die 500 meter verderop in een reguliere wijk wonen. Nou, als die mensen dan tóch kiezen voor een huis dat in feite niet verplaatsbaar is, waarom kunnen ze dan niet net zo goed in een normale wijk gaan wonen?
Hoe kan het bestaan dat een vrijgevochten homofiele man zoveel antieke ideen erop nahoudt qua rolverdeling, maatschappij culturen en andersdenkenden? Oprechte vraag, echt niet bedoeld om te bashen! Dus degenen die alleen lesbisch, homo, kamper of transgender lezen en daarop blind losgaan zonder de context te lezen; niet staffen pleaseeee!
zaterdag 30 september 2017 om 20:56
Rosabella1 schreef: ↑30-09-2017 20:16Poes...Dat betekent zoiets als lieverd dan heb je absoluut een goede indruk achtergelaten!
zaterdag 30 september 2017 om 21:01
Oh, maar ik ben helemáál voor gelijke rechten. Dus ik wil ook best op een vrijstaand stukje land waar eigenlijk alleen een caravan mag staan, zonder behoorlijke bouwvergunning een landhuis voor mezelf bouwen, en vervolgens geen belastingen e.d. daarover te hoeven betalen...En dan wil ik voor de vorm bést een wieltje in het fundament verstoppen.lievelieveke66 schreef: ↑30-09-2017 20:55Dat wieltje is een eerbetoon aan hun voorouders. Toen reizigers nog reisden vanuit hun thuisbasis met de sleurhut. Nou, als onze donkere medemensen met een slavenverleden uit tropische landen dan toch in een huis willen wonen met behoud van identiteit, waarom dan niet boomhutten aanleggen in de polders? Waarom niet onze islamitische, lesbische, transgender medemens in aangepaste kolonies plaatsen? Waarom mag jij als man zijnde, getrouwd met een man wel tussen de burgers in een normale wijk wonen? (sorry Nousch, ben even moe om alle moeilijke woorden door google te halen)
Hoe kan het bestaan dat een vrijgevochten homofiele man zoveel antieke ideen erop nahoudt qua rolverdeling, maatschappij culturen en andersdenkenden? Oprechte vraag, echt niet bedoeld om te bashen! Dus degenen die alleen lesbisch, homo, kamper of transgender lezen en daarop blind losgaan zonder de context te lezen; niet staffen pleaseeee!![]()
zaterdag 30 september 2017 om 21:03
Volgens mij mag dat tegenwoordig maar......pejeka schreef: ↑30-09-2017 21:01Oh, maar ik ben helemáál voor gelijke rechten. Dus ik wil ook best op een vrijstaand stukje land waar eigenlijk alleen een caravan mag staan, zonder behoorlijke bouwvergunning een landhuis voor mezelf bouwen, en vervolgens geen belastingen e.d. daarover te hoeven betalen...En dan wil ik voor de vorm bést een wieltje in het fundament verstoppen.
alleen als het een Tiny house is
zaterdag 30 september 2017 om 21:11
Valsche bescheidenheid, met de nadruk op Valsch. Bovendien totaal niet gebaseerd op de feiten. Djeesuskrijst zeg! Maar wel voor gelijke rechten zijn, zolang het in je voordeel is. Kom op zeg PeeJeeTje, dit kan je toch niet menen??pejeka schreef: ↑30-09-2017 21:01Oh, maar ik ben helemáál voor gelijke rechten. Dus ik wil ook best op een vrijstaand stukje land waar eigenlijk alleen een caravan mag staan, zonder behoorlijke bouwvergunning een landhuis voor mezelf bouwen, en vervolgens geen belastingen e.d. daarover te hoeven betalen...En dan wil ik voor de vorm bést een wieltje in het fundament verstoppen.
zaterdag 30 september 2017 om 21:24
Oh, maar ik ben helemáál voor gelijke rechten. Dus ik wil ook best op een vrijstaand stukje land waar eigenlijk alleen een caravan mag staan, zonder behoorlijke bouwvergunning een landhuis voor mezelf bouwen, en vervolgens geen belastingen e.d. daarover te hoeven betalen...En dan wil ik voor de vorm bést een wieltje in het fundament verstoppen.lievelieveke66 schreef: ↑30-09-2017 20:55Dat wieltje is een eerbetoon aan hun voorouders. Toen reizigers nog reisden vanuit hun thuisbasis met de sleurhut. Nou, als onze donkere medemensen met een slavenverleden uit tropische landen dan toch in een huis willen wonen met behoud van identiteit, waarom dan niet boomhutten aanleggen in de polders? Waarom niet onze islamitische, lesbische, transgender medemens in aangepaste kolonies plaatsen? Waarom mag jij als man zijnde, getrouwd met een man wel tussen de burgers in een normale wijk wonen? (sorry Nousch, ben even moe om alle moeilijke woorden door google te halen)
Hoe kan het bestaan dat een vrijgevochten homofiele man zoveel antieke ideen erop nahoudt qua rolverdeling, maatschappij culturen en andersdenkenden? Oprechte vraag, echt niet bedoeld om te bashen! Dus degenen die alleen lesbisch, homo, kamper of transgender lezen en daarop blind losgaan zonder de context te lezen; niet staffen pleaseeee!![]()
zaterdag 30 september 2017 om 22:52
Weet ik mijn moeder noemt mij al mijn hele leven zo.Rosabella1 schreef: ↑30-09-2017 20:16Poes...Dat betekent zoiets als lieverd dan heb je absoluut een goede indruk achtergelaten!
Klopt,zij was ook echt gek met mij! Ik paste er ook helemaal tussen,het viel niet op dat ik een 'burgermeisje' was omdat mijn doen en laten hetzelfde was als iemand van een woonwagenkamp en mijn uiterlijk was dat toen ook en ik nam de taal ook snel over,waar je mee omgaat raak je mee besmet hé.
Nu ruim tien jaar later praat ik nog steeds regelmatig zo,zit er gewoon helemaal bij mij ingestampt.
Mijn moeder en ik praten onderling half Bargoens
/half nederlands in het bijzijn van mijn zoon zodat hij niet al onze gesprekken kan volgen, zoon is 8 en hoeft niet alles te kunnen volgen wat wij zeggen.
Zoon weet dat zijn oma en ik een geheime taal hebben,wat voor taal het precies is weet hij dan weer niet.
Als ik tijdens het uitgaan mannen of familie van ex van het woonwagenkamp tegenkom die ik van vroeger ken dan komt de kamper in mij naar boven zoals mijn moeder altijd zegt. Mijn moeder grapt altijd dat ik in mijn vorige leven een kamper was.
zaterdag 30 september 2017 om 22:57
Awhh dankjewel Teminste een goede leuke reactie waar ik iets aan heb en me nu stuk fijner voel dankjewel!lievelieveke66 schreef: ↑30-09-2017 18:09Even ontopic en wat tips (puur mijn ervaring en niet perse de absolute waarheid. Jammer dat je op viva onderhand een disclaimer bij moet voegen omdat smiley's blijkbaar niet meer gezien en zodanig geinterpreteerd worden zoals ze bedoeld zijn.)
- Trek uit je eiegen je schoenen uit na het voorstellen. Zet ze naast de andere schoenen en zorg dat je schone nette sokken aanhebt of goed verzorgde voeten.
- wees jezelf met een beetje extra, wat opvallender sieraden dan je mss gewend bent, overdrijf niet.
- wees beleefd (vanzelfsprekend!) maar probeer niet te introvert te zijn.
- toon jezelf geïnteresseerd in de inrichting, achtergrond etc en stel gerust oprechte vragen over foto's etc.
- sla geen gebak af bij de koffie ook al ben je aan de lijn. "Kampers"zijn heel gastvrij en krijgen daar ook graag waardering voor
- ga vooral niet klef doen met je vriendje, dit word zeker als onbeleefd beschouwd
- Neem iets origineels en gepast mee. Kan zo niet iets benoemen maar wil wel met je meedenken als je dat wil.
- Probeer ondanks de spanning gepast open en spontaan te zijn
- Onthoudt; ze staan voor jou en je relatie open ( je vriend zal heel positief over je gepraat hebben en laten blijken dat het serieus is) anders was je wsl niet eens uitgenodigd!
Het komt echt wel goed!![]()
zaterdag 30 september 2017 om 22:59
Wat een reacties hier zeg... Wij komen ook van het woonwagenkamp. En dat hij wil dat je zijn familie gaat ontmoeten is ontzettend serieus. Je hoeft niets mee te nemen voor ze etc. Hun ontvangen jou wel. Let erop dat je je handen wast in de wc en niet in de keuken en je je schoenen uitdoet, probeer jezelf te zijn. Succes, komt goed.
zaterdag 30 september 2017 om 23:07
Echt hoor, te stupide om serieus op in te gaan. En dat uitgerekend van jou! Ik zou willen dat mensen zoals jou op een stuk belastingvrije grond hun eigen "landhuis" zonder bouwvergunning mogen bouwen. Belastingsvrij. Aan de omheining van 3 meter hoog betaal ik graag (en heeeel veel anderen denk ik zo) aan mee. Neem dan wel al die anderen die voor "gelijke" rechten zijn mee!pejeka schreef: ↑30-09-2017 21:24Oh, maar ik ben helemáál voor gelijke rechten. Dus ik wil ook best op een vrijstaand stukje land waar eigenlijk alleen een caravan mag staan, zonder behoorlijke bouwvergunning een landhuis voor mezelf bouwen, en vervolgens geen belastingen e.d. daarover te hoeven betalen...En dan wil ik voor de vorm bést een wieltje in het fundament verstoppen.
zaterdag 30 september 2017 om 23:20
To, wat leesvoer;
relaties/woonwagenkamp/list_messages/119572
https://partyflock.nl/topic/807590/page/10
https://www.startpagina.nl/v/maatschapp ... -zigeuners
Het zou fijn zijn als je je van tevoren wat verdiept over het verschil van reizigers/sinti/roma zodat je over het eea mee kan praten!
Pb werkt niet hier, als je behoefte hebt aan meer adviezen dan wil ik wel een gmail aanmaken of kun jij een gmail doorgeven.
relaties/woonwagenkamp/list_messages/119572
https://partyflock.nl/topic/807590/page/10
https://www.startpagina.nl/v/maatschapp ... -zigeuners
Het zou fijn zijn als je je van tevoren wat verdiept over het verschil van reizigers/sinti/roma zodat je over het eea mee kan praten!
Pb werkt niet hier, als je behoefte hebt aan meer adviezen dan wil ik wel een gmail aanmaken of kun jij een gmail doorgeven.
zaterdag 30 september 2017 om 23:40
Voor als je niet met lege handen wil komen:
Hebben ze een hond? Neem dan iets leuks/lekkers leuk ingepakt voor de hond mee. Voor hond kun je ook een ander dier die ze hebben invullen.
Neem nooit bloemen of planten mee maar eerder een leuk kant en klaar pakketje van zaden/potje of geurtjes.
https://www.megagadgets.nl/doosje-geluk.html
http://www.tuincentrumtorreman.nl/beste ... 45&terug=1
Iets in die trant, gewoon voor de leuk. Een high tea bon is ook leuk.
Geen gebak vlaai of taart want dat hebben ze al voor jouw bezoek gemaakt of gekocht. Het word vast heel gezellig en onthoudt: je vriend ziet jullie relatie serieus anders was je niet uitgenodigd!
Hebben ze een hond? Neem dan iets leuks/lekkers leuk ingepakt voor de hond mee. Voor hond kun je ook een ander dier die ze hebben invullen.
Neem nooit bloemen of planten mee maar eerder een leuk kant en klaar pakketje van zaden/potje of geurtjes.
https://www.megagadgets.nl/doosje-geluk.html
http://www.tuincentrumtorreman.nl/beste ... 45&terug=1
Iets in die trant, gewoon voor de leuk. Een high tea bon is ook leuk.
Geen gebak vlaai of taart want dat hebben ze al voor jouw bezoek gemaakt of gekocht. Het word vast heel gezellig en onthoudt: je vriend ziet jullie relatie serieus anders was je niet uitgenodigd!
zondag 1 oktober 2017 om 07:45
Anoniem011000817 schreef: ↑30-09-2017 23:07Echt hoor, te stupide om serieus op in te gaan. En dat uitgerekend van jou! Ik zou willen dat mensen zoals jou op een stuk belastingvrije grond hun eigen "landhuis" zonder bouwvergunning mogen bouwen. Belastingsvrij. Aan de omheining van 3 meter hoog betaal ik graag (en heeeel veel anderen denk ik zo) aan mee. Neem dan wel al die anderen die voor "gelijke" rechten zijn mee!
Het is wel het beeld dat veel mensen hebben van woonwagenbewoners. In plaats van zo te mopperen, zou je het ook kunnen ontkrachten.