Eindelijk dan maar toch singlereis(?)

01-10-2017 19:45 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zomer zou ik een singlereis doen.
Door uitéénlopende oorzaken (onzekerheid hierover, weinig animo andere vrienden hiervoor, andere planningen etc), is dit helaas toch niet doorgegaan.
Nou ben ik van plan om het komend voorjaar/zomer te gaan doorzetten (het liefst mei/juni) en ga ook gewoon alleen.
Zou graag naar de Ardennen willen en afgezien hiervan behoren Duitsland en wellicht Frankrijk ook nog tot de mogelijkheden.
Leeftijdscategorie zou ongeveer zijn; 25-45 jaar.

Wie heeft eigenlijk zoal ervaringen met singlereizen?
anoniem_302621 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 20:15
9.33% gewijzigd
Mn zus deed t wel eens, maar dan was ze toch meestal de enige die alleen was, de rest had dan wel een vriend/vriendin mee. Nu gaat ze alleen nog met reizen waar ook echt iedereen alleen komt.
Moet je doen!
Ik wilde het dit jaar doen, was er door omstandigheden niet van gekomen maar ik zit te denken om het volgend jaar wel te doen. Ben vorig jaar met familie naar Praag geweest, was echt leuk, maar merk dat ik meer de behoefte heb om alleen te gaan, of misschien met een vriendin.
Ik zit er ook aan te denken om een single reis te boeken voor volgend jaar zomer. Dus ik lees mee.
[quote=Pluisi post_id=27613439 time=1506880449 user_id=324649]
Mn zus deed t wel eens, maar dan was ze toch meestal de enige die alleen was, de rest had dan wel een vriend/vriendin mee. Nu gaat ze alleen nog met reizen waar ook echt iedereen alleen komt.

en welke organisatie is dat?
Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar
Een singlereis naar Belgie, Duitsland, Frankrijk? Weet je dan wel zeker dat je geen 70+ groep krijgt?
Bij 'n singlereis denk ik toch minstens aan 'n wat avontuurlijkere bestemming van Mexico tot Thailand (al kun je in Thailand natuurlijk ook perfect in je uppie rondreizen)
Je hebt best veel organisaties die single reizen organiseren. Ik zat laatst bij Kras te kijken. Maar als je bijv naar een ander continent wilt kun je ook bij veel anderen terecht hoor. Even google raadplegen ;)
Kras heeft erg grote groepen en vaak ook een ouder publiek. Misschien is Djoser of Shoestring dan 'n stuk geschikter.
Zelf overweeg ik om bij no-sun ( zie als voorbeeld; https://www.nosun.nl/bestemmingen/belgie/ ; alhoewel ik dan al 41 ben.... terwijl deze groep 20-40 jaar is ) misschien iets te gaan boeken.
Ben hier echter nog lang niet over uit.
anoniem_302621 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 20:14
39.34% gewijzigd
Leuk, ik lees ook mee want zit er ook aan te denken om dit volgend jaar te doen. Ik zou graag naar Azië willen! Ben er verder nog niet heel erg mee bezig aangezien het nog wel lang duurt, maat de voorpret is natuurlijk ook leuk.
Fun76 schreef:
01-10-2017 20:06
Zelf overweeg ik om bij no-sun ( zie als voorbeeld; https://www.nosun.nl/bestemmingen/belgie/ ; alhoewel ik dan al 41 ben.... terwijl deze groep 20-40 jaar is ) misschien iets te gaan boeken.
Ben hier echter nog lang niet over uit.
Waarom zou je zo'n jongeren vakantie willen doen? Je bent al boven de 40! Wil je 'n singlesreis om te feesten en daten of wil je iets van 'n land zien?
miedo schreef:
01-10-2017 20:01
Sorry, dat weet ik niet.
Cirkel reizen zou misschien wel wat voor je zijn.
En kras heeft tegenwoordig ook die single reizen tot 55 jaar dacht ik. En het zijn niet altijd mega grote groepen.
redbulletje schreef:
01-10-2017 20:04
Een singlereis naar Belgie, Duitsland, Frankrijk? Weet je dan wel zeker dat je geen 70+ groep krijgt?
Bij 'n singlereis denk ik toch minstens aan 'n wat avontuurlijkere bestemming van Mexico tot Thailand (al kun je in Thailand natuurlijk ook perfect in je uppie rondreizen)
Ja, zo'n reisje langs de rijn rijn rijn :whistle:
Toen ik vorig jaar naar Praag ging, zaten er ook redelijk veel mensen van mijn leeftijd bij hoor. Ik ben halverwege de 20, we waren met een groep van 50 mensen geloof ik, ik denk dat er zeker 10 van mijn leeftijd waren.
redbulletje schreef:
01-10-2017 20:15
Waarom zou je zo'n jongeren vakantie willen doen? Je bent al boven de 40! Wil je 'n singlesreis om te feesten en daten of wil je iets van 'n land zien?

Zou zeker geen jongerenvakantie willen gaan doen, maar richt me wel een beetje op de leeftijdsgroep van ca 25 tot ca 40 jaar.
En ik hoef ook zeker niet te feesten.
Wel zou ik best wel een beetje willen 'daten' en sowieso iets van een land willen gaan zien.
Ik heb er zelf ook over nagedacht om een groepsreis te gaan doen. Alleen ben ik niet zo'n groepsmens, ik ben iemand die liever alleen, samen of met een klein groepje mensen iets doet. Ik ben laatst alleen op vakantie naar Curacao gegaan. Ik wil binnenkort alleen naar Suriname en Kaap Verdië gaan. Daarna wil ik graag rondreizen maken door Azië en Zuid-Amerika, maar waarschijnlijk wel met groepsreizen, omdat ik absoluut geen richtingsgevoel heb en niet erg praktisch ben, helaas. :shame:
Fun76 schreef:
01-10-2017 20:56
Zou zeker geen jongerenvakantie willen gaan doen, maar richt me wel een beetje op de leeftijdsgroep van ca 25 tot ca 40 jaar.
En ik hoef ook zeker niet te feesten.
Wel zou ik best wel een beetje willen 'daten' en sowieso iets van een land willen gaan zien.
Maar wat heb je dan in Belgie te zoeken? Waarom geen interessantere bestemming (buiten Europa) waar je ook daadwerkelijk voordelen van 'n groepsreis hebt?
Ik lees mee.
Zeker voor de eerste keer, en ook vanwege de prijs, is intercontinentaal niet direct een optie. België, Duitsland, Frankrijk lijkt me zo gek nog niet hoor. Volgend jaar ben ik 38.
Lotus90 schreef:
01-10-2017 21:24
Ik heb er zelf ook over nagedacht om een groepsreis te gaan doen. Alleen ben ik niet zo'n groepsmens, ik ben iemand die liever alleen, samen of met een klein groepje mensen iets doet. Ik ben laatst alleen op vakantie naar Curacao gegaan. Ik wil binnenkort alleen naar Suriname en Kaap Verdië gaan. Daarna wil ik graag rondreizen maken door Azië en Zuid-Amerika, maar waarschijnlijk wel met groepsreizen, omdat ik absoluut geen richtingsgevoel heb en niet erg praktisch ben, helaas. :shame:
Ik heb vaak met Djoser gereisd en als niet-groepsmens heb ik dat als plezierige reizen ervaren. Het is 'n vrijheid/blijheid concept waarbij je vervoer van plaats A naar plaats B geregeld is en je kunt ter plaatse zelf beslissen wat je wil doen. Of je doet iets wat voorgesteld wordt door de reisleiding, of je trekt er alleen of met wat mensen van je groep op uit, of je blijft 'ns een middag aan 't hotelzwembad. Vind het vooral ideaal voor landen die toch iets minder veilig zijn.
Een singlesreis lijkt me eigenlijk alleen leuk als je graag nieuwe mensen wil ontmoeten.
Fun76 schreef:
01-10-2017 20:56
Zou leuk datemateriaal uberhaupt zo onzelfstandig een georganiseerd tripje in West Europa boeken?
redbulletje schreef:
01-10-2017 21:29
Ik heb vaak met Djoser gereisd en als niet-groepsmens heb ik dat als plezierige reizen ervaren. Het is 'n vrijheid/blijheid concept waarbij je vervoer van plaats A naar plaats B geregeld is en je kunt ter plaatse zelf beslissen wat je wil doen. Of je doet iets wat voorgesteld wordt door de reisleiding, of je trekt er alleen of met wat mensen van je groep op uit, of je blijft 'ns een middag aan 't hotelzwembad. Vind het vooral ideaal voor landen die toch iets minder veilig zijn.
Echt! Goed om dit te weten! Bedankt voor de info. :)
Overigens heb ik maar één keer 'n singlesreis gemaakt, puur omdat die datum mij het best uitkwam. Voor mij hebben gemengde groepen wel de voorkeur. Ook daarop tref je alleenreizenden (niet persé singles uiteraard, maar er zijn ook mensen waarvan de partner niet graag reist), maar ook combinaties van vriendenstellen, zussen, ouder/volwassen zoon etc. En stelletjes die 'n groepsreis boeken staan doorgaans ook open voor contact met de anderen, anders zouden ze wel zonder groep op pad zijn gegaan tenslotte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven