Eindelijk dan maar toch singlereis(?)

01-10-2017 19:45 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zomer zou ik een singlereis doen.
Door uitéénlopende oorzaken (onzekerheid hierover, weinig animo andere vrienden hiervoor, andere planningen etc), is dit helaas toch niet doorgegaan.
Nou ben ik van plan om het komend voorjaar/zomer te gaan doorzetten (het liefst mei/juni) en ga ook gewoon alleen.
Zou graag naar de Ardennen willen en afgezien hiervan behoren Duitsland en wellicht Frankrijk ook nog tot de mogelijkheden.
Leeftijdscategorie zou ongeveer zijn; 25-45 jaar.

Wie heeft eigenlijk zoal ervaringen met singlereizen?
anoniem_302621 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 20:15
9.33% gewijzigd
Verschillende singles/alleengaanden reizen gedaan..wordt eigenlijk nooit gedate..dus verwacht dat niet...heb even snel gekeken maar bijna geen singlesreizen naar Duitsland en België is naar zuid Europa niets voor je ? Ws zelfs goedkoper...
Kwebbeltje91 schreef:
01-10-2017 20:48
Toen ik vorig jaar naar Praag ging, zaten er ook redelijk veel mensen van mijn leeftijd bij hoor. Ik ben halverwege de 20, we waren met een groep van 50 mensen geloof ik, ik denk dat er zeker 10 van mijn leeftijd waren.

Ik vond (en vind) dat veel te massaal voor een groepsreis. Dan kom je met zo'n groep de bus uit, moet je met zijn allen naar een tent voor koffie, het duurt een eeuwigheid voor alles besteld, geleverd en betaald is. Daarna moet gezorgd worden dat iedereen weer de bus in gaat, maar Truus en Marie moesten nog plassen en Kees ging nog een winkeltje in voor een koelkastmagneet.
Wachten dan maar..

Ik heb ook ervaring met groepsreizen (Djoser, Baobab en Shoestring) en de veel kleinere groepen (zo'n 20 personen meestal) en de avontuurlijkere bestemmingen bevielen mij prima. Nooit op een speciale singlereis geweest, wel als single in een groepsreis. Was prima, wat RB al zegt, mensen staan ook open voor contact. Als je wilt 'daten' heb je misschien niet het juiste idee van een singlereis.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
redbulletje schreef:
01-10-2017 21:26
Maar wat heb je dan in Belgie te zoeken? Waarom geen interessantere bestemming (buiten Europa) waar je ook daadwerkelijk voordelen van 'n groepsreis hebt?
Beetje een te beperkt budget hiervoor.
Vind ik ergens wel jammer.
Het is even niet anders.
grasspriet schreef:
01-10-2017 21:48
Verschillende singles/alleengaanden reizen gedaan..wordt eigenlijk nooit gedate..dus verwacht dat niet...heb even snel gekeken maar bijna geen singlesreizen naar Duitsland en België is naar zuid Europa niets voor je ? Ws zelfs goedkoper...
Laat ik dat 'daten' dan maar even buiten beschouwing laten.
Zuid-Europa (zoals Griekenland) zou wellicht ook nog wel een optie kunnen zijn.
himalaya schreef:
01-10-2017 22:56
Ik vond (en vind) dat veel te massaal voor een groepsreis. Dan kom je met zo'n groep de bus uit, moet je met zijn allen naar een tent voor koffie, het duurt een eeuwigheid voor alles besteld, geleverd en betaald is. Daarna moet gezorgd worden dat iedereen weer de bus in gaat, maar Truus en Marie moesten nog plassen en Kees ging nog een winkeltje in voor een koelkastmagneet.
Wachten dan maar..

Ik heb ook ervaring met groepsreizen (Djoser, Baobab en Shoestring) en de veel kleinere groepen (zo'n 20 personen meestal) en de avontuurlijkere bestemmingen bevielen mij prima. Nooit op een speciale singlereis geweest, wel als single in een groepsreis. Was prima, wat RB al zegt, mensen staan ook open voor contact. Als je wilt 'daten' heb je misschien niet het juiste idee van een singlereis.
Ca 50 personen is inderdaad veel te veel.
Voor mij persoonlijk zou maximaal 15 personen eigenlijk meer dan genoeg zijn.
Nogmaals; laat ik het 'daten' maar even buiten beschouwing laten wat betreft een singlereis.
Eens met himalaya. De laatste keer dat ik in een groep reisde in een volle touringcar, was voor mij echt de laatste keer, Stop je in Italië bij een wegrestaurantje staat een koffieapparaat waar 2 kopjes onder kunnen. Dus de eersten zitten al lang weer in de bus als de laatsten nog bestellen.
Heb als single nooit een singlereis gedaan of naar leeftijden gekeken. Als de interesses hetzelfde zijn maakt leeftijd niets uit.
En net als Redbulletje zegt, reken op veel ouderen als je naar de Ardennen gaat. Of je moet meteen een cursus survival, mountainbike of klimmen meepakken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Lotus90 schreef:
01-10-2017 21:30
Een singlesreis lijkt me eigenlijk alleen leuk als je graag nieuwe mensen wil ontmoeten.
Daar wil ik mij zeker bij aansluiten
redbulletje schreef:
01-10-2017 21:31
Zou leuk datemateriaal uberhaupt zo onzelfstandig een georganiseerd tripje in West Europa boeken?
Daar heb ik bij nader inzien toch ook wel mijn twijfels bij...
Ga eerst eens bedenken wat je precies wilt:
strand hangen, rondreis, cultuur, actief (wandelen, fietsen,)
Dan hoe je die reis wil; volledig verzorgd inclusief eten(zodat je nooit de kans hebt de plaatselijke eettentjes te bezoeken, en je 9 van de 10 keer heel neutraal eten krijgt wat 95% wel lust) of alleen vervoer en slapen geregeld, en de rest zie je maar, soms wel met de groep soms niet.
Aantal medereizigers
periode
En ga dan zoeken welke organisatie biedt wat je zoekt.
En wat single of niet singlereizen betreft. Er zijn stellen die het geen probleem vinden hun gezelschap uit te breiden met andere mensen uit de groep, en er zijn singlegroepen waar je je niet thuis voelt. Uitval moet het goedmaken zeggen ze hier
nlies schreef:
02-10-2017 00:16
Ga eerst eens bedenken wat je precies wilt:
strand hangen, rondreis, cultuur, actief (wandelen, fietsen,)
Dan hoe je die reis wil; volledig verzorgd inclusief eten(zodat je nooit de kans hebt de plaatselijke eettentjes te bezoeken, en je 9 van de 10 keer heel neutraal eten krijgt wat 95% wel lust) of alleen vervoer en slapen geregeld, en de rest zie je maar, soms wel met de groep soms niet.
Aantal medereizigers
periode
En ga dan zoeken welke organisatie biedt wat je zoekt.
En wat single of niet singlereizen betreft. Er zijn stellen die het geen probleem vinden hun gezelschap uit te breiden met andere mensen uit de groep, en er zijn singlegroepen waar je je niet thuis voelt. Uitval moet het goedmaken zeggen ze hier
Het liefst wil ik gewoon actief bezig zijn; bij voorkeur wandelen.
Aantal medereiziger; max. 15 personen.
Qua niveau; ongeveer mbo
Verder valt er nog wel het één en ander uit zoeken idd.
kijk eens naar Sawadee reizen. die hebben wandel en fietsvakanties in Europa.
Omdat verblijfskosten in Europa vaak duurder zijn, kan het prijsverschil met buiten Europa wel eens tegenvallen (of meevallen, net hoe je het bekijkt)
Geen singlereis wel wandelen; snp wandelreizen
Je hebt wandelreizen op de Azoren.

Boek in elk geval altijd een eigen kamer om te voorkomen dat je moet delen.

In je eentje naar Thailand kan in veel gevallen goedkoper uitpakken dan bestemming in Europa.
Bedankt nog voor jullie tips.
Vind het zeer leuk om dit allemaal te lezen.
Je bent 41, dus ik mag nog hopen, fris en fruitig...
Een wandel vakantie in Oostenrijk of Zwitserland zou je denk ik meer fris en fruitige mensen tegen komen dan in de Ardennen.
Zo ook vakanties naar (zuid) Spanje of Portugal.

Er zijn ook zeil-vakanties in Griekenland, buiten het hoogseizoen echt niet zo duur.

Maar leuk dat je op vakantie gaat! gewoon doen!
Ik zelf ben meer iemand die echt alleen zou gaan al begrijp ik wel dat mensen kiezen voor een groepsgebeuren.
Ik zou geen single vakantie boeken om het datingaspect.
Dating kun je beter gewoon vanuit je eigen woonplaats doen.
Ken je bv speeddating.nl
Een aantal jaar geleden ben ik met noSun naar Engeland geweest.
Het was een actieve reis met een gezellige. niet te grote, groep.
Als groep kies je ervoor hoe de vrije tijd ingericht wordt.
Wij waren met 2 groepen, de ene ging graag uit eten en stappen en de andere niet.
Als ik nog single zou zijn, zou ik zo weer een reis met hun boeken.
Iedereen in onze groep was alleen mee en er zijn geen stelletjes ontstaan.
Procrastinators unite, tomorrow.
miedo schreef:
02-10-2017 09:41
Ik zou geen single vakantie boeken om het datingaspect.
Dating kun je beter gewoon vanuit je eigen woonplaats doen.
Ken je bv speeddating.nl
Wil geen singlereis gaan doen om het datingaspect.
En aan speeddating begin ik niet meer (al gedaan in 2010 en 2011); geen goede ervaringen mee gehad.
Procrastinator schreef:
02-10-2017 09:54
Een aantal jaar geleden ben ik met noSun naar Engeland geweest.
Het was een actieve reis met een gezellige. niet te grote, groep.
Als groep kies je ervoor hoe de vrije tijd ingericht wordt.
Wij waren met 2 groepen, de ene ging graag uit eten en stappen en de andere niet.
Als ik nog single zou zijn, zou ik zo weer een reis met hun boeken.
Iedereen in onze groep was alleen mee en er zijn geen stelletjes ontstaan.
Wel interessant om te lezen.

Er is in ieder geval keuze genoeg.
Murrmurr schreef:
01-10-2017 20:45
Ja, zo'n reisje langs de rijn rijn rijn :whistle:
:rofl:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
MEFunny schreef:
02-10-2017 09:30
Je bent 41, dus ik mag nog hopen, fris en fruitig...
Een wandel vakantie in Oostenrijk of Zwitserland zou je denk ik meer fris en fruitige mensen tegen komen dan in de Ardennen.
Zo ook vakanties naar (zuid) Spanje of Portugal.

Er zijn ook zeil-vakanties in Griekenland, buiten het hoogseizoen echt niet zo duur.

Maar leuk dat je op vakantie gaat! gewoon doen!
Ik zelf ben meer iemand die echt alleen zou gaan al begrijp ik wel dat mensen kiezen voor een groepsgebeuren.
Ben inderdaad nog erg fris en fruitig :)

Wellicht is Oostenrijk, Zwitserland of Zuid-Europa inderdaad een betere keuze dan de Ardennen oid.
Voor mij zou het feit dat er mensen die graag gaan 'daten' singlereis een reden zijn om niet op zo'n reis mee te gaan. Brr. Geen zin in zo'n vleeskeuring op vakantie.

Ik zou gewoon lekker alleen gaan en in hostels slapen (budgetvriendelijk) en daar contacten opdoen. En als het even kan gewoon doorsparen tot je dat in een budgetvriendelijk verweggistan-land kan doen (zoals Thailand / Vietnam). De kans is groter dat je daar gelijkgestemden en alleenreizenden tegenkomt.
MiniMe3 schreef:
02-10-2017 12:17
Voor mij zou het feit dat er mensen die graag gaan 'daten' singlereis een reden zijn om niet op zo'n reis mee te gaan. Brr. Geen zin in zo'n vleeskeuring op vakantie.

Ik zou gewoon lekker alleen gaan en in hostels slapen (budgetvriendelijk) en daar contacten opdoen. En als het even kan gewoon doorsparen tot je dat in een budgetvriendelijk verweggistan-land kan doen (zoals Thailand / Vietnam). De kans is groter dat je daar gelijkgestemden en alleenreizenden tegenkomt.

Op zo'n vleeskeuring zit ik dus ook helemaal niet op te wachten (eerder al slechte ervaringen mee gehad met speeddating, Tinder etc).

Zelf overweeg ik trouwens om in ca januari 2019 voor 2 a 3 maanden naar Vietnam, Thailand etc te gaan en dan ook op WWOOF-farms te gaan werken.
Maar goed; hier moet ik eerst nog meer voor gaan sparen .

Eerst wil ik dus in mei of juni iets van een singlereis gaan doen en wellicht heeft zuid-Europa alsnog mijn voorkeur (bijv. Griekenland).
Mei/juni is het klimaat ook goed voor de Azoren, daar heb je schitterende natuur en 't is nog niet overlopen door toerisme.
MiniMe3 schreef:
02-10-2017 12:17

En dat terwijl (ook hier) vrijwel iedereen zegt dat dat de insteek niet is van een singlereis, en het overgrote deel van de mensen die met zo'n Reis mee gaan, die intentie ook niet hebben...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven