2 uur na eisprong seks te laat?

02-10-2017 17:15 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisterochtend merkte ik dat ik hele doorzichtige en rekbare afscheiding had. Rond 16:00 enorme kramp linksonderin mijn buik wat waarschijnlijk mijn eisprong is geweest.
Om 18:15 hebben we seks gehad wat waarschijnlijk net te laat is geweest.
2,5 dag voor de eisprong hebben we het ook gedaan maar dat is misschien weer te vroeg geweest.
Hier dames die zwanger zijn geraakt toen ze seks na de eisprong hebben gehad?

(Vanmorgen, de ochtend na de eisprong had ik ook nog rekbaar slijm maar dat is inmiddels gestopt)
Doe effe normaal zeg.
montblanc schreef:
02-10-2017 17:16
Doe effe normaal zeg.
Goddank.
Ik dacht al dat ik de enige was die niét gek geworden is. Jemig zeg.
Wauw.. Ik dacht dat ik soms obsessief was, maar dit is wel heeeeul overdreven. Chill en ga weer seksen voor de lol.
Tja 18:07 verstreek de uiterste houdbaarheid. Te laat is te laat!
nee hoor dat wordt een drieling :sarcastic:
Appelcrumble9 schreef:
02-10-2017 17:15
Gisterochtend merkte ik dat ik hele doorzichtige en rekbare afscheiding had. Rond 16:00 enorme kramp linksonderin mijn buik wat waarschijnlijk mijn eisprong is geweest.
Om 18:15 hebben we seks gehad wat waarschijnlijk net te laat is geweest.
2,5 dag voor de eisprong hebben we het ook gedaan maar dat is misschien weer te vroeg geweest.
Hier dames die zwanger zijn geraakt toen ze seks na de eisprong hebben gehad?

(Vanmorgen, de ochtend na de eisprong had ik ook nog rekbaar slijm maar dat is inmiddels gestopt)
Beter is ervoor, maar erna geeft ook een kans hoor.
montblanc schreef:
02-10-2017 17:16
Doe effe normaal zeg.
Dit, en ik heb medelijde met je man die verplicht op tijd moet neuken.
Ik vraag me in dit soort topics altijd af of ik mijn 3 puberknullen even uit zal lenen.

Maar niet doen, denk?
Oh jemig.. Google gewoon ff hoe het zit met de vruchtbare periode rond de eisprong
Een gesprongen eicel "leeft" ongeveer 12 uur en kan dus in die tijd bevrucht worden.

Je had dus ruim op tijd na je eisprong seks.

Sperma kan ook best 2,5 dag blijven leven.

Mocht je deze ronde zwanger blijken te zijn dan zal je dus nooit weten of dit kwam van de seks voor je eisprong of van de seks na de eisprong.
Springtouw schreef:
02-10-2017 17:19
Wauw.. Ik dacht dat ik soms obsessief was, maar dit is wel heeeeul overdreven. Chill en ga weer seksen voor de lol.
We weten niet hoe lang ze bezig is toch, misschien doen ze al langer dan een jaar een poging.

Niet bij iedereen lukt het door gewoon te seksen voor de Lol.
Madelief1987 schreef:
02-10-2017 17:27
We weten niet hoe lang ze bezig is toch, misschien doen ze al langer dan een jaar een poging.

Als je zolang bezig bent dan weet je inmiddels ook wel hoe het werkt met eisprong en de levensduur van een eicel!
www.babybrabbel.nl
Madelief1987 schreef:

Haar implanon is er sinds 25 september uit. Dit jaar.
Lekker romantisch dit
Star² schreef:
02-10-2017 17:32
Haar implanon is er sinds 25 september uit. Dit jaar.

Lol, nou dan vind ze het blijkbaar heel spannend.

Mij werd overigens in het fertiliteits traject verteld dat ervoor beter is als erna. En volgens mij lag de ideale tijd 6 uur voor de eisprong.
Appelcrumble9 schreef:
02-10-2017 17:15
Gisterochtend merkte ik dat ik hele doorzichtige en rekbare afscheiding had.
Ga je iedere ochtend eerst door je doos roeren en vervolgens kijken hoe het er tussen je vingers uitziet?
Madelief1987 schreef:

Dat klopt en dat besef ik ook. Neemt niet weg dat zo panisch reageren op een eisprong en de seks net erna normaal is. Je kunt dan best ook seksen voor de lol ipv enkel en alleen gericht op bevruchting klokslag op je eisprong.
Hoewel het eisprong wordt genoemd springt er niks. Eisprong is een redelijk langdurig proces en de pijn/steken die je kunt voelen zijn zelden de daadwerkelijke 'sprong'.

Verder advies: vrij als je zin hebt en niet op de klok de lol gaat er dan heel erg snel vanaf.
Springtouw schreef:
02-10-2017 17:43
Dat klopt en dat besef ik ook. Neemt niet weg dat zo panisch reageren op een eisprong en de seks net erna normaal is. Je kunt dan best ook seksen voor de lol ipv enkel en alleen gericht op bevruchting klokslag op je eisprong.
Ben ik dan weer de enige die bepaalde reacties van mede forumsters eerder panisch vindt dan de post van To? :muziek: Daar staat toch gewoon een vraag in, boeiend, de één gaat wat planmatiger te werk dan de ander. Laten we vooral allemaal doen waar we onszelf goed bij voelen en elkaar niet voorschrijven het op de manier aan te pakken zoals jij het zelf aanpakt :cheer2:

@TO, waar je rekening mee kunt houden:
- tijd dat een eicel bevrucht kan worden na eisprong: 24u (dacht ik), waarbij de kans wel afneemt naarmate het langer duurt. Daarom is het handig als er al een 'voorraadje klaar ligt' zeg maar.
- tijd dat zaadcellen moeten 'reizen' naar de eileider: 8-12 uur. Heule snelle zaadcellen doen er minder lang over, maar dit is volgens mij het gemiddelde.

Om met die gemiddelde 'gegevens' iets te kunnen is het vervolgens weer handig ongeveer te weten wanneer je eisprong is. Kan eventueel met ovulatietesten als je eigen lichaam hier geen heldere signalen over afgeeft: tussen de 12-24 uur na een positieve test springt je ei.

Nou, en met al die gegevens kun je flink aan het rekenen en plannen slaan als je wilt haha :cheer:

Enne: pin me niet vast op de uurtjes, dit staat me nog bij van toen ik het zelf na 5/6 maanden maar es wat planmatiger ging aanpakken maar kan ook net iets anders zijn. GOOGLE is your friend :-D

En uiteindelijk heb je ook gewoon een grote dosis geluk nodig! Het is geen wiskundige berekening waarbij een goeie timing per definitie tot een (voldragen) zwangerschap leidt.

Oja; en dus als antwoord op je vraag; 2 uur na je eisprong seks kan in principe nog tot een zwangerschap leiden, maar inderdaad meer kans bij iets langer van tevoren. Wie weet, en anders heb je volgende maand weer een kans ;-)
Marilynne schreef:
02-10-2017 18:01
Ben ik dan weer de enige die bepaalde reacties van mede forumsters eerder panisch vindt dan de post van To? :muziek: Daar staat toch gewoon een vraag in, boeiend, de één gaat wat planmatiger te werk dan de ander. Laten we vooral allemaal doen waar we onszelf goed bij voelen en elkaar niet voorschrijven het op de manier aan te pakken zoals jij het zelf aanpakt :cheer2:
Je haalt me de woorden uit de mond..
:rofl:

Wat een topic!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Tja, om 18:13 was het hartstikke raak geweest.
Lucylucille schreef:
02-10-2017 18:21
Tja, om 18:13 was het hartstikke raak geweest.
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven