Wanneer winterjas aan?
maandag 2 oktober 2017 om 19:16
Ik vroeg me af wanneer jullie je kind(eren) hun winterjas aantrekken. Bij een bepaalde temperatuur/na een bepaalde datum?
Hier twijfel ik omdat het van de week flink gaat waaien en we iedere dag op de fiets naar school gaan (kwartiertje enkele reis). Vooral kind dat achterop de fiets zit heeft het 's morgens best fris.
Op school zie ik nog vanalles, van blote benen met crocs (ja echt
tot winterjassen. Ik vind het altijd een lastig omslagpunt, wanneer de winterjassen aan...
(en dit jaar heb ik ook zulke leuke jassen gekocht
)
Hier twijfel ik omdat het van de week flink gaat waaien en we iedere dag op de fiets naar school gaan (kwartiertje enkele reis). Vooral kind dat achterop de fiets zit heeft het 's morgens best fris.
Op school zie ik nog vanalles, van blote benen met crocs (ja echt
(en dit jaar heb ik ook zulke leuke jassen gekocht
maandag 2 oktober 2017 om 19:24
.
Dit! En kind achterop misschien iets eerder want die fietst zich niet warm. Verder bepaalden mijn kinderen dat vooral zelf. Dus ik bracht gerust een kind met winterjas en kind met zomerjas in november naar school.
En nog heeft middelste vak alleen zijn zomerjas aan, met handschoenen, dat wel.
maandag 2 oktober 2017 om 19:36
Dochter krijgt haar winterjas aan als zij het koud heeft ‘s morgens. Of als het ver onder de 10 graden is ‘s morgens. Ze heeft nu een tussenjas aan. Vorig jaar heeft ze die tot ver in december nog aangehad (afgewisseld met haar winterjas). Dochter heeft het niet snel koud.
Ik ga zelf meestal pas ergens in eind november van mijn softshell jack naar mijn winterjas.
Ik ga zelf meestal pas ergens in eind november van mijn softshell jack naar mijn winterjas.
maandag 2 oktober 2017 om 19:40
maandag 2 oktober 2017 om 19:47
Nee hoor, zo'n ontaarde moeder ben ik niet. Als ze het koud hebben mogen ze hem uiteraard aan, ze hangen gewoon klaar in de gang. Ik vraag alleen om andere meningen/ervaringen, omdat ik op school ook zoveel verschillen zie. Iedereen heeft z'n eigen 'punt' om van jas te wisselen; vind ik leuk om te lezen.Bladiebladiebla2016 schreef: ↑02-10-2017 19:43Wat een rare vraag. Als wij hier met zijn alle beslissen dat de jas echt niet eerder aan mag dan 4 december laat je je kind dan kou lijden?
maandag 2 oktober 2017 om 19:57
Ohhhh, je wou gewoon een gezellig winterjassentopic openen! Zeg dat dan meteen
.
Ik had altijd ruzie over winterjassen, met school. School vond dat mijn kinderen een winterjas aan moesten na 21 november of zo, en mijn kinderen vonden van niet want ze hadden het altijd bloedheet, ook als het vroor. Ik ben er zelfs regelmatig over gebeld, dat de mevrouwen van de TSO mijn kinderen niet meer buiten wilden laten spelen omdat ze geen winterjas mee hadden. Gelukkig kwam ik op een vroege vorstige ochtend op weg naar mijn werk een schooljuf tegen, en ik droeg dus geen winterjas. Erger nog, ik droeg alleen een T-shirt want van al dat wandelen had ik het bloedheet gekregen dus mijn vest had ik maar in mijn rugzak gestopt. Juf heeft toen besloten dat de hele familie dan wel gek zou zijn en dat blijkbaar doorgespeeld naar de TSO-mevrouwen, want daarna heb ik nooit meer klachten gekregen over ontbrekende winterjassen
.
Ik had altijd ruzie over winterjassen, met school. School vond dat mijn kinderen een winterjas aan moesten na 21 november of zo, en mijn kinderen vonden van niet want ze hadden het altijd bloedheet, ook als het vroor. Ik ben er zelfs regelmatig over gebeld, dat de mevrouwen van de TSO mijn kinderen niet meer buiten wilden laten spelen omdat ze geen winterjas mee hadden. Gelukkig kwam ik op een vroege vorstige ochtend op weg naar mijn werk een schooljuf tegen, en ik droeg dus geen winterjas. Erger nog, ik droeg alleen een T-shirt want van al dat wandelen had ik het bloedheet gekregen dus mijn vest had ik maar in mijn rugzak gestopt. Juf heeft toen besloten dat de hele familie dan wel gek zou zijn en dat blijkbaar doorgespeeld naar de TSO-mevrouwen, want daarna heb ik nooit meer klachten gekregen over ontbrekende winterjassen
maandag 2 oktober 2017 om 20:03
maandag 2 oktober 2017 om 20:07
Hier hebben we verschillende jassen van verschillende diktes.. de zomerjas kon ze afgelopen weekend nog aan, terwijl ze vorige week en deze week weer een dikkere (herfst?) jas heeft. Voor als het echt koud wordt hebben we nog een dikkere.. daarnaast kan ze nu zelf ook wel aangeven of ze het te koud heeft; dan nog eventueel een extra laag aan..
maandag 2 oktober 2017 om 20:13
Mijn moeder is vroeger ook wel eens aangesproken op een t-shirt in de winter. Na de reactie moet hij dan een trui aan omdat de rest dat heeft, bleef de vraag weg.Lady*Voldemort schreef: ↑02-10-2017 19:57Ohhhh, je wou gewoon een gezellig winterjassentopic openen! Zeg dat dan meteen.
Ik had altijd ruzie over winterjassen, met school. School vond dat mijn kinderen een winterjas aan moesten na 21 november of zo, en mijn kinderen vonden van niet want ze hadden het altijd bloedheet, ook als het vroor. Ik ben er zelfs regelmatig over gebeld, dat de mevrouwen van de TSO mijn kinderen niet meer buiten wilden laten spelen omdat ze geen winterjas mee hadden. Gelukkig kwam ik op een vroege vorstige ochtend op weg naar mijn werk een schooljuf tegen, en ik droeg dus geen winterjas. Erger nog, ik droeg alleen een T-shirt want van al dat wandelen had ik het bloedheet gekregen dus mijn vest had ik maar in mijn rugzak gestopt. Juf heeft toen besloten dat de hele familie dan wel gek zou zijn en dat blijkbaar doorgespeeld naar de TSO-mevrouwen, want daarna heb ik nooit meer klachten gekregen over ontbrekende winterjassen.