Wanneer winterjas aan?
maandag 2 oktober 2017 om 19:16
Ik vroeg me af wanneer jullie je kind(eren) hun winterjas aantrekken. Bij een bepaalde temperatuur/na een bepaalde datum?
Hier twijfel ik omdat het van de week flink gaat waaien en we iedere dag op de fiets naar school gaan (kwartiertje enkele reis). Vooral kind dat achterop de fiets zit heeft het 's morgens best fris.
Op school zie ik nog vanalles, van blote benen met crocs (ja echt
tot winterjassen. Ik vind het altijd een lastig omslagpunt, wanneer de winterjassen aan...
(en dit jaar heb ik ook zulke leuke jassen gekocht
)
Hier twijfel ik omdat het van de week flink gaat waaien en we iedere dag op de fiets naar school gaan (kwartiertje enkele reis). Vooral kind dat achterop de fiets zit heeft het 's morgens best fris.
Op school zie ik nog vanalles, van blote benen met crocs (ja echt
(en dit jaar heb ik ook zulke leuke jassen gekocht
dinsdag 3 oktober 2017 om 10:38
Handig als je kind dat zelf aangeeft. Mijn oudste van 5 heb ik nog nooit horen zeggen dat hij het koud heeft, terwijl dat echt wel eens gebeurd moet zijn. Daar moeten we dus wel echt zelf de vinger aan de pols (nek) houden. En mijn 2-jarige kan het nu ook prima zeggen, maar zij laat zich meer leiden door welke jas ze toevallig op dat moment het liefst aan wil, niet of het bij het weer past. Overgangen zijn voor haar lastig, dus de eerste keer in een nieuwe jas (of in de zomer zonder jas als het opeens bloedheet is) betekent steevast janken en worstelen.
dinsdag 3 oktober 2017 om 13:33
In juli is het toch nooit zó koud dat je een winterjas aandoet? Met een regenjas en shirt met lange mouwen/vest/trui redt je het dan echt wel.PinkUnicorn schreef: ↑03-10-2017 00:25Komt ie: als het koud isIk verbaas mij altijd weer over de hordes kinderen die weer of geen weer met blauwe tenen en neuzen door de regen moeten in de laatste zomermode. Alleen omdat het juli is
![]()
Ik koop altijd ècht warme winterjassen; die gaan eigenlijk niet aan boven de 10 graden, anders loop je gewoon te zweten.