Hond bij kat plaatsen
woensdag 4 oktober 2017 om 11:14
Dag mensen,
Mijn vriend en ik hebben na lang nadenken besloten toch graag een hond te willen. Zijn al een tijdje aan het rondkijken en nu hebben we een hond gevonden waar we beide op slag verliefd op zijn
. alleen het probleem is deze hond is geen katten gewend. Laten wij nou net een kat hebben die ook geen honden gewend is..
De hond is geen jachthond in opzicht van jack russel etc maar ja een hond blijft een hond en het kan natuurlijk altijd fout gaan.
Ik ben op zoek naar ervaringen van andere mensen hoe zo wenprocedure is verlopen? Uiteraard hebben we al heel veel advies gehad en zullen we de introductie begeleiden zoals we geadviseerd gekregen hebben maar ik ben dus echt op zoek naar persoonlijke ervaringen dus wie brand los
Mijn vriend en ik hebben na lang nadenken besloten toch graag een hond te willen. Zijn al een tijdje aan het rondkijken en nu hebben we een hond gevonden waar we beide op slag verliefd op zijn
De hond is geen jachthond in opzicht van jack russel etc maar ja een hond blijft een hond en het kan natuurlijk altijd fout gaan.
Ik ben op zoek naar ervaringen van andere mensen hoe zo wenprocedure is verlopen? Uiteraard hebben we al heel veel advies gehad en zullen we de introductie begeleiden zoals we geadviseerd gekregen hebben maar ik ben dus echt op zoek naar persoonlijke ervaringen dus wie brand los
woensdag 4 oktober 2017 om 11:48
Ik zou dan toch voor een andere hond gaan. Wij wilden een kitten bij onze kat nemen en in het asiel zat een superschattig poesje, maar helaas erg dominant en dat zou fout kunnen gaan met onze poes. Erg jammer, want we waren al helemaal verliefd op het kleintje. Maar toch verder gekeken en nu hebben we het leukste katertje ooit gevonden.
Dat je die hond zo leuk vindt, wil nog niet zeggen dat je hem in huis moet halen.
Dat je die hond zo leuk vindt, wil nog niet zeggen dat je hem in huis moet halen.
woensdag 4 oktober 2017 om 11:49
Een puppy is ook niet aan te raden hoor, die zijn hartstikke wild en daar zit een kat niet op te wachten.boterhammie schreef: ↑04-10-2017 11:38Als dit een oudere hond is zal het lastig worden. Een puppy zal daarin tegen op te voeden zijn en de kat zal hier waarschijnlijk ook minder moeite mee hebben
woensdag 4 oktober 2017 om 11:52
Tja gewoon kennis laten maken. Een kat red zich al snel door op of onder een kast te kruipen oid. Een hond is echter geen partij voor een boze kat, de hond verliest het 9 van de 10 keer.
Haal de hond dus voor een bezoekje en kijk hoe het gaat. Springt de kat er meteen bovenop bij wijze van dan niet doen.
Haal de hond dus voor een bezoekje en kijk hoe het gaat. Springt de kat er meteen bovenop bij wijze van dan niet doen.
woensdag 4 oktober 2017 om 12:00
Dat is inderdaad verrassend. Ik was ook bang voor mijn katje toen er een hond op visite kwam. De hond in kwestie durft nu het huis niet meer innina1966 schreef: ↑04-10-2017 11:52Tja gewoon kennis laten maken. Een kat red zich al snel door op of onder een kast te kruipen oid. Een hond is echter geen partij voor een boze kat, de hond verliest het 9 van de 10 keer.
Dat gaat natuurlijk niet op als je een jachthond hebt of een type moordmachine, vermoed ik.
woensdag 4 oktober 2017 om 12:09
Haahh ik ben eerder bang dat de hond de kat wat doet als andersom. We hebben wel eens een logeerpoes gehad op oude leeftijd en daar stormde ie wel naar toe maar zodra ze 1 beweging maakte nam ie mooi de benen
. Kostte wat tijd maar uiteindelijk ging dit goed. Maar goed meer angst dat de hond de kat beschadigd ..
woensdag 4 oktober 2017 om 12:52
De poes is bij ons de baas in huis en de hond kan een krabbel krijgen als madam het niet zint.Onze poes was ook geen honden gewend nog steeds zijn het geen grote vrienden maar dat ligt meer aan de poes.Het leukste wat ik heb gezien was toen ik nog 2 grote honden erbij had voor een week.pitbull en een bulldog en onze eigen hond.Ik geef ze eten ze staan voor de etensbak toen dacht de poes ja ik wil eten en pikt een honden brokje zitten ze alledrie op een rijtje beteuterd te kijken hoe de poes een brokje eet
.Mijn advies zou zijn forceer niks geeft de poes de ruimte en schrik niet als ze een keertje blaast de hond is tenslotte de "indringer" alvast veel plezier met de hond.