Inleiden na eerdere keizersnede

04-10-2017 12:49 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel ben ik ruim 32 weken zwanger van mijn 2e kindje.
Ivm medische omstandigheden weet ik al dat ik met 38 weken ingeleid word.
Ik heb eerder een geplande keizersnede gehad met 38 weken ivm dezelfde medische omstandigheden en omdat ze in stuit lag.

Ik ben nu benieuwd naar ervaringen van inleiden na eerdere keizersnede.
Weet inmiddels dat ik dmv een ballon ingeleid word omdat gel niet mag na een ks.

Uiteraard ga ik al mijn vragen ook aan de gyn stellen maar ben nu vooral benieuwd naar ervaringen (kans dat inleiden lukt met 38 weken, hoe lang kan het duren met ballon, last van litteken ks gehad tijdens de bevalling enz.)
Ik heb ook inleiding gehad na 2 x ks. Eerst met tabletten en daarna met gel. Duurde wel even maar uiteindeljk met 1
Cm vliezen gebroken en daarna ging het snel.

Wel beperkt in beweging en moest op bed blijven met katheder en monitor ivm risico op scheurende baarmoeder.

Prima bevalling gehad ondanks sterrenkijker ;)
Poldervrouw, dus wel met gel ingeleid na een ks. Ik dacht dat ze dat niet doen ivm grotere kans op scheuren van het litteken.
Dat lijkt me trouwens ook wel eng maar ze houden het idd goed in de gaten en de kans daarop is heel klein volgens mij.

Het in bed moeten blijven lijkt me echt heel vervelend.
Douchen ofzo kan dus niet?
Was het ook niet mogelijk om naast het bed te gaan staan?
En was dat heel de bevalling of alleen vanaf een bepaald aantal cm ontsluiting?
ik heb geen KS gehad, maar wel ingeleid met ballon, dit viel me heel erg mee. Alsnog met weeën opwekers de bevalling opgang gebracht.
ook met 38 weken ingeleid wegens medische redenen
puknijmegen schreef:
04-10-2017 13:09
Poldervrouw, dus wel met gel ingeleid na een ks. Ik dacht dat ze dat niet doen ivm grotere kans op scheuren van het litteken.
Dat lijkt me trouwens ook wel eng maar ze houden het idd goed in de gaten en de kans daarop is heel klein volgens mij.

Het in bed moeten blijven lijkt me echt heel vervelend.
Douchen ofzo kan dus niet?
Was het ook niet mogelijk om naast het bed te gaan staan?
En was dat heel de bevalling of alleen vanaf een bepaald aantal cm ontsluiting?
Ik had idd wel gel. Inmiddels 16 jaar geleden :). Ik had sowieso risico op scheuren omdat er weinig tijd tussen no 2 en 3 zat.

En idd vast op bed. Kon niets. Was vanaf begin.
Katheter zodat ik niet naar toilet hoefde en een drukmeter van binnen om de baarmoeder druk te monitoren. En ctg natuurlijk

Ik had geen behoefte aan douchen maar het was ook niet anders. Het was dit of weer een ks. Ik was nuchter gehouden kmdat de kans dat ik weer zou eindigen met ks groter was dan gewoon bevallen

Ik vond het achteraf een prima bevalling en voelde me niet beperkt oid. Het was van te voren goed besproken met de gyn. En ik had dus geen keus maar had er er graag voor over.
Ah ok 16 jaar geleden, volgens mij wordt het tegenwoordig niet meer met gel gedaan.

Bij mij zit er ook niet heel veel tijd tussen de geboorte van de oudste en de 2e.

Fijn om positieve verhalen te lezen over het inleiden.
Nog meer ervaringsdeskundigen die het willen delen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven