schimmel in zakje

04-10-2017 23:00 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik kwam er laatst achter dat ik nog een boterham in een zakje in mijn kast had liggen...er zat schimmel op en je rook het ook wel. het zakje met het brood erin lag in een mandje met spullen. ik heb 1 keer snel het zakje aangeraakt, maar daarna gelijk mijn handen gewast met zeep. en daarna het zakje gepakt uit het mandje met een doekje. je ruikt het nu wel een beetje in dat mandje.

kan schimmel door dat zakje gaan en dus in dat mandje zitten?
en is het schadelijk als je het heel even hebt aangeraakt?

alvast bedankt!
Eet je wel eens blauwe kaas of champignons? Heerlijke schimmels!
Nee, schimmel op brood is niet schadelijk.
Ja levensgevaarlijk! Had je niet gelijk 112 gebeld?
Je hebt smetvrees. Handen wassen, evt mandje afspoelen, je overleeft het wel
Hetismogelijk schreef:
04-10-2017 23:02
Eet je wel eens blauwe kaas of champignons? Heerlijke schimmels!
Nee, schimmel op brood is niet schadelijk.
Als je het binnenkrijgt wel.

Handenwassen is genoeg.
Ik begrijp dat het je zo hoog zit dat je je voor deze vraag hier asn hebt gemeld, maar hoe vies denk je dat je toetsenbord of je smartphone is, of de deurknop van het toilet op je school?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je kwam er laatst achter? Hoe lang geleden is dat dan? En je hebt het sindsdien niet los kunnen laten? Gooi dat mandje lekker in de container, ben je van je zorgen af
Nou als een beetje schimmel in een zakje al een probleem moet zijn waren mijn kinderen al lang wijlen geweest. Man man, wat een smeerkezen zijn dat, schooltasgewijs.
Het smaakt ook niet lekker, brood met schimmel.
Lady*Voldemort schreef:
04-10-2017 23:11
Nou als een beetje schimmel in een zakje al een probleem moet zijn waren mijn kinderen al lang wijlen geweest. Man man, wat een smeerkezen zijn dat, schooltasgewijs.
Hier ook. Elke vakantie raak, getver!
Hmmm toch even vermelden dat schimmel soms erg veel kwaad kan.
Ik heb n longtransplantatie ondergaan en mag nooit never Jamals in aanraking komen met schimmels (kazen, mr ook schimmel vn brood)
Voor mensen die medicijnen nemen die de weerstand verlagen, kan het zelfs dodelijk zijn. Maar enkel en alleen in dit geval. Gezonde kindjes en volwassenen kunnen daar genoeg tegen
yivandervlies schreef:
04-10-2017 23:00

ik heb 1 keer snel het zakje aangeraakt, maar daarna gelijk mijn handen gewast met zeep.
Handen gewast...... :facepalm:
Schimmel op brood kan wel gevaarlijk zijn maar gevaarlijke schimmels komen weinig voor. Sommige schimmels die op graan voorkomen produceren giftige stoffen. Deze moet je dus noet eten. In jouw geval is er dus niets aan de hand.

Ik zou een muf mandje misschien weg doen maar niet omdat het gevaarlijk is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven