Werk & Studie alle pijlers

Reisleider jongerenorganisatie ervaringen

05-10-2017 17:13 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ik wil graag reisleider worden bij een jongeren organisatie. Hiervoor wil ik graag wat informatie. Zijn er mensen die reisleider bij bijvoorbeeld, gogo, beachmachster of gofun zijn (geweest) en wat waren jullie ervaringen. Wat betreft de selectiedagen begreep ik dat er een rollenspel gespeeld moet worden. Wat kan hier zoal in voorkomen. Graag hoor ik van jullie.

Liefst een reisleidster in aantocht :-D
Ik zou zeggen kijk eens naar het programma SOS mijn vakantie is een hel. Daar komen die reisorganisaties regelmatig in voor.
Ik ben meer een rijstleider maar het lijkt mij verdomd moeilijk om daar rond van te komen. Veel seizoenswerk. Hard werken voor weinig en vakantiegangers die hoge eisen stellen.

https://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=34781

https://www.wereldwijzer.nl gebruik daar sowieso is de zoekfunctie ;)
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
haha dolfje, dat is nou net niet wat ik zoek;)
hey violetskies,

Bedankt voor je linkjes, maar voor het geld doe ik het ook niet. Het gaat me echt puur om de ervaring, want wat betreft geld kan ik inderdaad wel wat betere zomerbaantjes vinden.

groetjess
Reisleiderinaantocht schreef:
05-10-2017 18:13
haha dolfje, dat is nou net niet wat ik zoek;)
Nou dat is denk ik wel wat je tegen gaat komen , mocht je reisleider worden maar ook in de rollenspellen.
Hoe hou je de klant ( de reiziger) tevreden maar ook de hotels waarmee de organisatie in zaken zit.

En de reisleiders zijn wel degene die alle shit over zich heen krijgen dus je moet sterk in je schoenen staan.
Dat is zeker iets, wat ik me besef en ik heb me op bepaalde situaties ook al wel voorbereidt, zoals bijvoorbeeld verloren paspoorten of overboekingen e.d., maar ik ben nogal benieuwd hoe de ervaringen van reisleiders zelf zijn geweest en wat zij zoal hebben moeten doen op een selectiedag.

In ieder geval bedankt dat je meedenkt =).
anoniem_355997 wijzigde dit bericht op 05-10-2017 18:39
0.30% gewijzigd
niet bij specifieke jongerenreizen, maar wel reisleider geweest op avontuurlijke reizen.

Nadelen:
- hard werken 7/24, want ze weten je altijd te vinden. wanneer er een crisis is, heb jij geen vrije tijd
- slechte betaling
- mensen, dus ook jongeren, op vakantie doen rare dingen. gedrag, zowel positief als negatief. wordt sterk uitvergroot
- mensen denken dat jij door hun geld op vakantie bent
- alcohol en drugs staat normale logica in de weg
- de vakantiegangers willen veel voor weinig, dus accomodatie en eten is vaak niet goed genoeg

voordelen:
- je leert er heel erg veel van'
- met een beetje mazzel zie je nog wat van de omgeving
- lekker weer
- goede manier om andere talenkennis te verbeteren

Oftewel, je moet sterk in je schoenen staan. Om kunnen gaan met crisissituaties (ongevallen, ziektes, liefdesverdriet, problemen in Nederland). Je moet goed zijn in plannen, regelen, en groepen mensen tevreden te houden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hey Hamerhaai,

super van je snelle reactie, zelf heb ik geen opleiding gedaan voor toerisme of iets, maar dat hoeft bij deze organisaties ook niet. Ik ben namelijk bijna afgestudeerd als verpleegkundige, misschien dat dit iets in mijn voordeel biedt, wat betreft geduld, onregelmatige diensten en een luisterend oor bieden.

Wat voor schokkende dingen ben je zoal tegen gekomen?

groetjess
Waarom wil je in vredesnaam een slecht betaalde baan als reisleider, als je als verpleegkundige overal aan de slag kan komen momenteel?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-10-2017 19:05
Reden: offtopic - provoceren
99.12% gewijzigd
hey gizzmo-returns,

Omdat ik nu nog jong ben en ook andere dingen wil ontdekken dan alleen maar als verpleegkundige aan de slag. Ik wil namelijk nog mijn hele leven als verpleegkundige werken, dus afwisseling voor een zomer lijkt me erg leuk.
Hallo (oud) reisleiders,

In de zomer van 2019 zou ik graag reisleider willen worden bij een jongerenorganisatie (gogo, beachmasters, gofun etc.). Graag wil ik me hierop voorbereiden en heb ik daarom jullie hulp nodig. Zouden jullie mij jullie ervaringen kunnen vertellen en eventueel meer informatie willen geven over zo'n selectieprocedure?

liefs,
Een reisleidster in aantocht
Reisleiderinaantocht schreef:
05-10-2017 18:41
hey gizzmo-returns,

Omdat ik nu nog jong ben en ook andere dingen wil ontdekken dan alleen maar als verpleegkundige aan de slag. Ik wil namelijk nog mijn hele leven als verpleegkundige werken, dus afwisseling voor een zomer lijkt me erg leuk.
Waarom niet in het buitenland op de SEH gaan werken?
Kan ook een hele ervaring zijn. Kijk maar eens naar dat tv programma met als die dronken en feestende jongeren ( op RTL 5, iets met zuipen in de titel)
Heb je afwisseling, je bent op een zonnige bestemming en het staat goed op je CV..
Hoi Reisleiderinaantocht,

Ik heb 4 seizoenen als reisleiding gewerkt en ik vond het echt fantastisch!
De intentie was om 8 weken de zomer te overbruggen, maar uiteindelijk heb ik in 2,5 jaar tijd op 3 verschillende bestemmingen gewerkt.

Ik werkte niet voor een specifieke jongeren organisatie, maar voor de merken Arke & Holland International (nu TUI). Hier hadden wij in de zomermaanden wel het jongerenmerk Sunplugged (en de daarbij behorende kroegentochten) bij. Deze tijd had ik echt niet willen missen!

Vergis je niet: het is keihard werken, maar je krijgt er ook een top tijd voor terug! Heel veel leuke contacten; zowel met gasten als met de lokale bevolking. Je komt af en toe in bizarre situaties, zowel leuke als minder leuke. Maar ik kijk op deze tijd met heel veel plezier terug!

Daarnaast klopt het dat het basis salaris niet hoog is, maar vaak krijg je daarnaast nog op basis van commissie uitbetaald. Tevens werd voor mij destijds huisvesting, een auto, kleding, verzekeringen etc. geregeld. En in veel restaurantjes mocht ik gratis of met veel korting eten. Hierdoor had ik weinig kosten en het salaris wat ik had, kon ik dus volledig gebruiken om leuke dingen van te doen.

Ik heb ook geen toeristische opleiding gedaan. En dat is ook niet nodig. Wel moet je de Engelse taal goed beheersen, communicatief vaardig zijn, er tegen kunnen dat je 6 van de 7 dagen in de week moet werken (dat betekent ook echt 6 x 24 uur per week bereikbaar zijn) en dat je altijd goed gehumeurd moet zijn. Ook is een natuurlijke manier van leiderschap en commerciële vaardigheden gewenst. Je moet de groep wel mee kunnen krijgen en daarnaast wordt er van je verwacht dat je activiteiten/excursies verkoopt.

Denk er goed overna en verwacht niet dat je veel tijd hebt om zelf op het strand te liggen... maar ik kan het op basis van eigen ervaringen zeker aanbevelen! Ik zou het zo weer over doen!
Thirtysomething schreef:
13-10-2017 18:58
Waarom niet in het buitenland op de SEH gaan werken?
Kan ook een hele ervaring zijn. Kijk maar eens naar dat tv programma met als die dronken en feestende jongeren ( op RTL 5, iets met zuipen in de titel)
Heb je afwisseling, je bent op een zonnige bestemming en het staat goed op je CV..
Ik wil juist een zomer niet in de zorg werken, omdat de uitdaging als reisleidster me zo leuk lijkt. Ik wil juist jongeren vermaken en ze een top tijd bezorgen, zonder dat ik echt alleen maar bezig ben met verpleegkundige te zijn. Vandaar dat ik ook iets anders wil uit proberen. Ik hou er van om nieuwe mensen te ontmoeten en te vermaken. Vandaar dat ik een zomer als reisleidster mee wil
Lalaura1989 schreef:
15-10-2017 14:11

De intentie was om 8 weken de zomer te overbruggen, maar uiteindelijk heb ik in 2,5 jaar tijd op 3 verschillende bestemmingen gewerkt.

Ik werkte niet voor een specifieke jongeren organisatie, maar voor de merken Arke & Holland International (nu TUI). Hier hadden wij in de zomermaanden wel het jongerenmerk Sunplugged (en de daarbij behorende kroegentochten) bij. Deze tijd had ik echt niet willen missen!

Vergis je niet: het is keihard werken, maar je krijgt er ook een top tijd voor terug! Heel veel leuke contacten; zowel met gasten als met de lokale bevolking. Je komt af en toe in bizarre situaties, zowel leuke als minder leuke. Maar ik kijk op deze tijd met heel veel plezier terug!

Daarnaast klopt het dat het basis salaris niet hoog is, maar vaak krijg je daarnaast nog op basis van commissie uitbetaald. Tevens werd voor mij destijds huisvesting, een auto, kleding, verzekeringen etc. geregeld. En in veel restaurantjes mocht ik gratis of met veel korting eten. Hierdoor had ik weinig kosten en het salaris wat ik had, kon ik dus volledig gebruiken om leuke dingen van te doen.

Ik heb ook geen toeristische opleiding gedaan. En dat is ook niet nodig. Wel moet je de Engelse taal goed beheersen, communicatief vaardig zijn, er tegen kunnen dat je 6 van de 7 dagen in de week moet werken (dat betekent ook echt 6 x 24 uur per week bereikbaar zijn) en dat je altijd goed gehumeurd moet zijn. Ook is een natuurlijke manier van leiderschap en commerciële vaardigheden gewenst. Je moet de groep wel mee kunnen krijgen en daarnaast wordt er van je verwacht dat je activiteiten/excursies verkoopt.

Denk er goed overna en verwacht niet dat je veel tijd hebt om zelf op het strand te liggen... maar ik kan het op basis van eigen ervaringen zeker aanbevelen! Ik zou het zo weer over doen!
Dankjewel voor je reactie. Hier kan ik wel wat mee:)
Lalaura1989 schreef:
15-10-2017 14:11

Dankjewel voor je reactie. Hier kan ik wel wat mee :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven